Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

zaznaczyłem gdzie należy wpisać vin pojazdu.

 

Czyli wystarczy wpisać tylko PIN i ten numer VIN tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wystarczy wpisać tylko PIN i ten numer VIN tak?

Wgraj ten wsad co CI wysłałem. I jak nie będzie działać to wpisz tylko vin. Kluczy nie musisz kodować. Pin jakbyś chciał to jest 2564

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wgraj ten wsad co CI wysłałem. I jak nie będzie działać to wpisz tylko vin. Kluczy nie musisz kodować. Pin jakbyś chciał to jest 2564

 

 

 

niestety nie odpala dalej, immo sie swieci, vin wpisalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nie odpala dalej, immo sie swieci, vin wpisalem

może dlatego że stary licznik to immo2 a nomy immo3 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może dlatego że stary licznik to immo2 a nomy immo3 ?

 

No tak, czy da się coś z tym fantem jeszcze zrobić, czy już kaplica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Na wstępie chcę podziękować kolegom z forum za pomoc. Z moim licznikiem jest już wszystko ok i nigdzie nie mam już żadnych błędów.

Opisuję jeszcze raz moją całą przygodę oraz spostrzeżenia dla ułatwienia zabawy z przekładaniem liczników innym.

Po raz pierwszy kiedy podłączyłem swój nowy licznik do auta celem ściągnięcia całej zawartości pamięci eeprom vagiem tacho spełzły na niczym. Po włączeniu zapłonu migała oczywiście kontrolka immo ale także kontrolka świec żarowych (sprężynka) oraz nie byłem w stanie w jakikolwiek sposób skomunikować się z licznikiem.

Ominąłem to podłączając się na stole pod linię k licznika (oczywiście vag tacho). Kolejnym etapem po sczytaniu eepromu zmodyfikowałem zawartość zgodnie ze wskazówkami autora tematu.

Po wgraniu do licznika oczywiście auto odpalało ale na liczniku i bramce can pojawiły się dwa błędy o których pisałem wyżej.

Pierwszy błąd pompy usunąłem jak kolega Rosiek radził kodując bramkę can jeszcze raz tą sama wartością ( było 6 zakodowałem ponownie na 6)

Błąd ABS usunąłem kodując bramkę can na 4 (czyli bez ABS). Teraz wyjaśniam dlaczego właśnie tak.

Jak wiadomo brama Can znajduje się również w liczniku i odpowiada za włączenie komunikacji po can z reszta modułów w aucie ( ABS, Navi, itd.) Jeśli któryś z modułów nie posiada komunikacji po can tak jak było w moim przypadku z ABS to włączenie komunikacji za pomocą bramy can spowoduje wygenerowanie błędu (czyt błąd komunikacji z ABS). Błąd ten będzie tylko widoczny na bramie can oraz na liczniku (instruments).

Wyłączenie tej komunikacji nie powoduje żadnej dysfunkcji modułu ABS (jeśli ktoś nie wierzy proszę wywołać jakiś błąd - najlepiej odłączając któryś z czujników przy kole a błąd zostanie wyświetlony na liczniku - włączy się nam kontrolka ABS oraz po wejściu do modułu ABS błąd też będzie widoczny) !

Dlaczego ten problem pojawił się po instalacji nowego licznika mimo że skopiowałem bloki które pokazano w przykładach?

Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Idąc dalej tak samo kodowanie licznika można żywcem przenieść ze starego do nowego i nawet nie bedzie trzeba niczego kodować. Te miejsca pamięci nie są zaznaczone w żadnym z przykładów dlatego też czasami niektórzy maja podobne problemy po przekładce jakie miałem ja.

Nie mam teraz zbyt wiele czasu ponieważ za kilka dni śmigam autkiem do Polski ale po powrocie obiecuję dokładny opis mojego wsadu wraz z dokładnym opisem obszarów pamięci za co który odpowiada.

Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie.

Planuję także pobawić się trochę swoim ECU ( z remappem włącznie) i wyniki tej pracy upublicznić włącznie z opisami wsadów ecu gdzie co się znajduje i jak to zmienic:hyhy Ale to już nie w tym wątku.

Serdecznie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wiadomo brama Can znajduje się również w liczniku i odpowiada za włączenie komunikacji po can z reszta modułów w aucie ( ABS, Navi, itd.)

Również, to znajduje się magistrala CAN. Polecam: http://elektronikasamochodowa.com/content/view/144/125/

 

 

Jeśli któryś z modułów nie posiada komunikacji po can tak jak było w moim przypadku z ABS to włączenie komunikacji za pomocą bramy can spowoduje wygenerowanie błędu (czyt błąd komunikacji z ABS). Błąd ten będzie tylko widoczny na bramie can oraz na liczniku (instruments).

 

Ponownie polecam: http://elektronikasamochodowa.com/content/view/144/125/

 

 

Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom).

 

Jak może nie korzystać skoro to ten sam procesor?

 

 

Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie.

 

Przecież wiadomo. Zmieniamy: VKC 1, VKC 2, FKC , liczbe kluczy, PIN, numer vin IMMO, numer VIN auta, przebieg.

 

Reszta jest mało istotna dla prawidłowego działania. Poza tym zmieniamy kodowanie żeby nie było takich cyrków jak Ty miałeś. (trzeba tylko wiedzieć co się ma w aucie)

 

Cieszę się że chcesz się bawić wsadami, kolejna głowa do rozwiązywania problemów.

Co do tego że opiszesz co w jakiej komórce jest, to spójrz na to http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe?p=1667222&viewfull=1#post1667222 może coś dodasz.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpowiedz jest prosta brama can również korzysta z pamięci eeprom licznika (wystarczy przyjrzeć się dokładnie zawartości wsadu eeprom). Idąc dalej tak samo kodowanie licznika można żywcem przenieść ze starego do nowego i nawet nie bedzie trzeba niczego kodować. Te miejsca pamięci nie są zaznaczone w żadnym z przykładów dlatego też czasami niektórzy maja podobne problemy po przekładce jakie miałem ja.

Nie mam teraz zbyt wiele czasu ponieważ za kilka dni śmigam autkiem do Polski ale po powrocie obiecuję dokładny opis mojego wsadu wraz z dokładnym opisem obszarów pamięci za co który odpowiada.

Moim zdaniem lepiej jest wiedzieć co się zmienia i za co to odpowiada niż robić to bezmyślnie i cieszyć się ze auto jeszcze jedzie.

 

Oj kolego to co piszesz to nic nowego. Pewnie, że można przenieść kodowanie i jeszcze wiele innych fragmentów eeprom, które są znane, a które nie są podane moim opisie. Natomiast napisane jest, że należy przed przystąpieniem do pracy spisać sobie wartości kodowań z licznika i bramki CAN i po montażu nowego licznika zakodować.

Poza tym to niektórzy mieszają wersje immo liczników lub same liczniki od innych modeli i nie zawsze wtedy można żywcem przenieść wartości kodowań między takimi licznikami. Lepiej jest odczytać sobie z tabeli i wklepać. Minuta roboty.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebował bym pinout licznika Passka który jest ja najbardziej zgodny z pinout licznika LEONA 2000r .Postanowiłem zamontować sobie zegary od a3 8l0 920 980G pełen fis a tu jak wiadomo piny we wtyczkach różnią sie z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam potrzebował bym pinout licznika Passka który jest ja najbardziej zgodny z pinout licznika LEONA 2000r .Postanowiłem zamontować sobie zegary od a3 8l0 920 980G pełen fis a tu jak wiadomo piny we wtyczkach różnią sie z góry dzięki za pomoc

a jaki Ty masz tam moduł komfortu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1j0 959 799ah taki mam moduł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze dzięki bardzo bo już mam mętlik w głowie za dużo tych schematów i każdy czymś sie różni

 

Kurcze jednak sie różni w zielonej kostce w leonie nie mam pinów 1,3,4,7,8,9,10,15,16,21,22,29,,30,31, w niebieskiej 6,13,31,32 .Auto posiada poduszke ale nie ze schematu wynika ze jest gdzies indziej? w liczniku od passka wcześniejszym mogłem "wejść" w vagu w CAN gateway w liczniku audi natomiast brak połączenia pomżcie rozkminić te piny?

 

ze schematów wynika ze chba najbardziej ten podchodzi Od 2001 roku (model FL) u mnie jest tak jakby pół can

Edytowane przez mcaris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piny są obsadzone w zależności od wyposażenia, więc to normalne że nie masz wszystkiego jeśli nie masz pełnej opcji.

 

z niebieskiej wtyczki:

6 u ciebie info idzie po CAN

13 (tylko określone kraje) - nieistotne

31 mikowyłącznika zapięcia pasów nie masz, nieistorne

32 obrysówek nie masz, wiec nieistotne

 

z zielonej:

3 nieistotne, info pójdzie inaczej :)

4 nieistotne

22 masz fabryczny alarm, chyba nie ?

 

reszta nieobsadzona z tych co wymieniłeś w 05.99r - 04.01r

trzymaj się tego

 

nie popiernicz zasilania jak będziesz robił przejściówkę, to jest najważniejsze bo inaczej coś upieczesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejściówka jest zrobiona ale nie do końca jestem pewien niektórych połączen zasilanie jest ok bo licznik podpięty komunikuje sie z vagiem czyli jest połowa sukcesu .Po zakodaowaniu kluczyków immo gaśnie w zegarach ale auto zaraz gaśnie po odpaleniu hmm trzeba zgrać chyba zegary z ecu ale jak to zrobić przeczytałem tyle opisów ze bania mała w tych od pasata wystarczy ze zrobiłem 17-11 (pin ) 10-21 -dodałem kluczyk i wsio chodzi a tutaj juz nie takie pstryk i światło bo co jest nie tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytaj greg'a, procedury wymiany licznika są takie same w audi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Procedur?? nie bardzo kumam . Wczoraj pisałem do niego ale nie bardzo miał czas a własnie on wymieniał w golfiku taki liczni od A3/S3 .Moduł komf ma taki jak mój. A czy golf nie jest bardziej podobny "pinologicznie" do leona bo w passatowym zmieniałem eprom na własnie od golfa na taki...920826. Nigdzie nie moge znale pinout do golfa

 

ok dzieki pokombinuje jeszcze dzisiaj

Edytowane przez mcaris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat, golf, leon, fabia... mają taką samą pinologię. W końcu to vagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak mi pomysłu na ten licznik wymieniłem wsad i dalej nic zegary nie chcą sie zgrać z ecu chyba nic z tego nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności