Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, zycze udanego przeszczepu zegarów bo u mnie nie udało się, ciągle błędy i mam licznik z dziwnym softem. Szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł... może trafiłeś akurat na felerny egzemplarz ? spróbuj jeszcze z innym. Nie poddawaj się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I kolejne (teraz ostatnie pytanie ) Da się sprawdzić jaki mam nr licznika bez Vaga ? Czy tylko rozkręcanie mnie ratuje ?

Albo VAG albo wyjęcie licznika.

 

---------- Dodano o 08:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:28 ----------

 

Fajnie, zycze udanego przeszczepu zegarów bo u mnie nie udało się, ciągle błędy i mam licznik z dziwnym softem.

Soft można wgrać nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko, że adaptuje vagiem licznik po lifcie tak:

 

Kodujemy CAN:

Wybieramy:

[19 - CAN Gateway]

[Recode - 07]

Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.

[Do It!]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

Kodujemy Licznik:

 

Wybieramy:

[17 - Instruments]

[Recode - 07]

Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.

[Do It!]

 

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:

[Login - 11]

Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.

[OK]

 

Następnie:

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 50.

[Read]

i wyskakuje error w tym jednym z czterech okienek w bloku- że takiego bloku danych nie ma.

Na chwilę obecną ze starego i nowego anglika zrobiłem jeden i oto efekt:

DSC_1645.jpg

DSC_1639.jpg

DSC_1638.jpg

DSC_1641.jpg

Edytowane przez maszynistapael

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tędy droga

 

pisałem na pw, stary licznik cię nie interesuje.

wkładasz nowy, wpisujesz pin z nowego podczas logowania, dodajesz kluczyki

ustawiasz kodowanie w liczniku, bramkę can przekodujesz na tę samą wartość, usuwasz błędy wszędzie.

 

tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja zakończona sukcesem bez wymiany transponderów. Podziękowania dla Was za podpowiedzi w szczególności dla owies :ok Teraz tylko wkład EU i zmiana tarczki a to inna bajka co gdzie skopiować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sima. mam pytanie około licznika.

musze wymienić komputer, bo traci ustawienia po kilku dniach lub 1500km,

mam taki 038 906 019 EA, cod 00001, 19I R4 EDC G000AG1263 WSC0511, to podaje VCDs,

Jaki można dopasować jeszcze, bo jakoś z EA nie mogę znaleźć i czy za funkcjonuje PLUG&play z softem i czy można to zrobić tym samym program i kablem, co do licznika.

Pozo i z góry dzięki za wszelkie info, sory, że post tutaj zamieszczam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Przeczytałem paredziesiąt stron tego tematu i wiem już prawie wszystko :D Stwierdziłem iż do podłaczenia samej manetki potrzeba nam 4 kabli, gdzie jedna żyła kosztuje w ASO ok 10 zł i jeszcze trzeba zamawiać. Jako że 40 zł drogą nie chodzi... powiedziałem NIE! :lol Robię wiązkę.... w końcu do tempomatu zrobiłem kosztem 10 zł więc tutaj musi wyjść jeszcze taniej :D

No to do dzieła :D

 

Mam instalację elektryczną silnika V6 TDI i postanowiłem się jej przyjrzeć :P Długo nie szukałem :lol jednak potrzebuję Waszego potwierdzenia czy dobrze znalazłem... bo jak rozkręce samochód to szkoda jakby się okazało że to nie to.

 

jak na moje oczy to te kabelki powinny pasować do kostki licznika... mam racje ?

dsc08963q.th.jpg dsc08964r.th.jpg dsc08960k.th.jpg

 

 

a to powinno pasowac do manetki ?

 

dsc08965t.th.jpg dsc08966lg.th.jpg

 

i jakiej długości mają być te kabelki ? Bo ja jezdżę z kierownicą wysuniętą na max do mnie więc 50 cm wystarczy ? To bym sobie wypruł całe kable z wiązki żeby dwa razy nie łączyć.

 

i ostatnie pytanie... w sumie najwazniejsze więc olać kable :P Mam obydwa liczniki z immo 3. Czy metodą VAG COM bedę musiał wymieniać transpondery immobilizera ? (czytałem że pare osób nie wymieniało i wszystko było ok) No i nie mam pinu starego licznika :/ Do nowego mam. Da radę to ugryźć ?

 

dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.. mniszek.

 

EDIT po 4 godzinach:

 

Kable te mniejsze co idą do liczników nie pasują.... ale za to znalazłem pasujące we wtyczce ECU :lol

 

Czy jak podłączę bez adaptacji to bedzie się dało sprawdzić poprawność/funkcjonalność połaczenia licznika z manetką ?

 

EDIT po kolejnych 2 godzinach..

 

Licznik na próbe działa... sterowanie tez się udało... Koszt wiązki 0 zł :lol

 

no i pozostało to jedno pytanie bo do reszty doszedłem sam :haha

 

Czy dam radę załatwić reszte VAG Comem bez wymiany transpodnerów ? (jak bym mial Vaga to już bym dawno próbował.... ale niestety chwilowo nie mam to muszę kombinowac od kogoś i kabel.. i laptopa ;/ )

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po całym popołudniu bawienia się kodowaniem, zmianami EPROM nie udało się nam zdziałać licznika u mnicha w aucie.

koledzy sprawa wygląda tak.

Oryginalny licznik to 3B0 920 805. Kodowanie, Pin, EPROM mamy.

nowy licznik to 3B0 920 829A maj.2003. Kodowanie, Pin, EPROM tez jest.

 

po kombinacjach i vag-com i vag-tacho nie udało się dopasować kluczyków, cały czas miga kontrolka immobilizera.

Podobno ten licznik z końcówką 829A jest ciężki do zaprogramowania, ale na pewno się da.

Na koniec już wgrałem całkiem jakiś inny wsad i na wyświetlaczu były komunikaty o otwartych drzwiach, klapy tylnej.

Jeśli ktoś wie co zmienić dodatkowo we wsadzie może pomóc.

 

Gdyby ktoś mógł pomóc i dopasować wsad do tego licznika 829A będziemy wdzięczni.

Tu zamieszczam oba EPROM y.

eprom mnichu.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do programowania jest taki sam jak każdy inny immo3, sęk w tym że nie wszystko co starsze chce z nim współpracować.

 

Spróbujcie: eprom 829A mnichu.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisał motylek... próbowaliśmy juz wielu kombinacji. niestety nie chce zatrybić :/

 

pożyczyłem kabel od kolegi motylek8522 więc próbuje dzis sam.

 

 

owies wgrałem ten eprom od Ciebie ale nadal IMMO blokuje. kontrolka immo mryga i samochód gaśnie po 2 sek. Próbowałem już adaptować klucze lecz operacja wykasowania starych kluczy jest kończona errorem, a próba zapisania nowych kończy kończy się tak samo. To samo jest w VAG TACHO i VAG COMie. w liczniku cały czas jest błąd programowania kluczy i nie da się go skasować.

Kończą mi się pomysły....

 

EDIT:

 

Zrobiłem ten wsad - ("nowy 1") (według instrukcji na 1 str) i samochód odpalał na obydwu kluczykach... immo nadal mrygało... próbowałem pokasowac błędy ale nadal w liczniku zostawał o błędnym kodowaniu kluczy. Odłączyłem klemę minusową.... i juz samochód nie odpalił na żadnym z kluczy :lol teraz od godziny się tachem z licznikiem nie mogę połączyć (vag com działa) :haha czarna komedia..

 

EDIT

 

Działa luka.gif" smilieid="528" class="inlineimg"> tylko że jeden kluczyk udało mi się zakodować :/ Na próbę kodowania nowego klucza (nawet na nowo tego juz działającego ) mam informację że "klucz nie jest zaakceptowany, nie można go użyć albo odczytać".

Żadnych błędów nie ma... w silniku... w liczniku... w CAN... no nigdzie. VAG COM też na próbę wbicia nowych kluczy wali po oczach ERRORem. Koledzy jakbyście sprawdzili co można by przekopiowac to byłbym wdzięczny.

 

Zastanawiam się też która częśc epromu decyduje o komunikatach typu "otwarte drzwi pasażera" Bo teraz wyswietla to ostrzeżenie ale tylko gdy samochód się toczy.... Bo wcześniej jak próbowaliśmy z Motylkiem spasować wsad to mieliśmy jeden taki co wskazywał otwarte drzwi na postoju. (Motylek... jak wiesz o który wsad chodzi to wrzuć go tutaj do tematu).

 

a to moj... działający wsad z jednym kluczykiem "działa !!! 1 klucz"

 

 

 

 

kuwa EDIT kolejny :lol

 

 

Działa :D czas pracy.... wczoraj pół dnia z motylkiem i dziś cały dzień :lol a i tak się opłacało :D

 

 

to jeszcze mi powiedzcie jak zmienić żeby komunikaty o drzwiach wyświetlane były na postoju ?

 

 

i trochę OT.... jak się wyłącza całkiem fis ? :> da się wogóle ? bo albo nie umiem... albo ??

nowy 1 .rar

dziala !!! 1 klucz.rar

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W połówce nie da się fisa wyłaczyć. Starsze liczniki wyświetlały info o o otwartych drzwiach na postoju, 829 wyświetla tylko w czasie ruchu z potrójnym piskiem-tak zrobili, ale nie wiem gdzie to we wsadzie siedzi. 829 wyświetla na postoju przy włączonej stacyjce tylko klapę bagażnika z piskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w autach po lifcie czujnik temp. jest podpiety bezposrednio do licznika a climatronik czyta temprature z licznika. natomiast przed liftem czujnik jest podpiety bezposrednio do climatronika a licznik czyta z niego temp.

 

zeby to przełozyc trzeba kilka kabelkow podpiac miedzy climatronikiem a licznikiem.

 

i tak.

-czujnik tem. nalezy podpiac bezposrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpiety pin8 T12 w climatroniku)

- upewnic sie ze jest polączenie miedzy pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy

- połączyc pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line

- połączyc pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line

 

i po sprawie

 

Kurcze zrobiłem tak i na climatronicu miga wyświetlacz. Na fisie pokazuje -8C, a naprawde jest +12C. Gdy połącze tylko pin26 T32b licznika z pin8 T12 climy to dalej na fisie -8C a climatronic pokazuje +11C.

Połaczył ktoś tak i działa mu na ori częściach - czy może coś mam skopane lub uszkodzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja podłączałem według tej rozpiski bo wsadziłem licznik od fl-a i u mnie działa normalnie tylko musiałem zmienić panel climatronika żeby na panelu była taka sama temp. co na liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pawelvw, moze by działało to trzeba zmienic panel na po fl bo przed fl nie bedzie działal - chyba ze jakiś czujnik jest walnięty bo nie rozumiem dlaczego bezpośrednio podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu

 

A sprawdzałeś czy jak się go ogrzewa to temperatura idzie do góry czy na dół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki pawelvw, moze by działało to trzeba zmienic panel na po fl bo przed fl nie bedzie działal - chyba ze jakiś czujnik jest walnięty bo nie rozumiem dlaczego bezpośrednio podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu :hmm

 

Żeby modyfikacja z zamianą przewodów zadziałała to panel Climatronika musi byc z FL.

Czy czujnik bezpośrednio został podłączony do licznika oddzielnymi przewodami? Jeżeli zostały wykorzystane oryginalne przewody to takie przekłamania sugerują że ten przewód jeszcze jest podpięty do climatronika który powoduje że licznik źle widzi rezystancje czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc zrobiłem tak jak rosiek pisaleś czyli czujnik kolo chłodnicy zamoczyłem w wodzie okolo o 40C i na wyświetlaczu liczników temp skoczyła z -7,5C do +6,5C. Panel klimatronica cały czas czy przed czy po pokazuje +12C - nie reaguje. Nadmieniam, że wszystko jest połączone jak powinno seryjnie tylko z licznika z pin 26 T32b dolutowałem do kabelka czujnika temp wchodzący do klimatronika. Sprawdziłem błędy vagiem i są 1: 01336 we wskaźnikach i can gateway oraz w AC 787 o czujniku G89 ale on był od początku kupna auta. Jeszcze do niedawna było wszystko OK tylko czasami klima i liczniki pokazywały -40C. Pewnie znając życie i ten czujnik G89 i G17 jest walnięty i znowu wydatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w bloki pomiarowe climatronica i zerknij na pozycje 4,5,6. 4 to średnia temp. z czujnika z przodu, 5 to jego aktualna wartość a 6 to G89. Ja też miałem przypały po zmi9anie licznika i okazało się, że climatronic nie dostawał info o prędkości pojazdu i temu temp. nie wzrastała w ogóle. Wystarczyło przełączyć pin wyjścia sygnału w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem diagnoze climatronica i wyszło tak:

-0,9C___0 econ

21,5C __1 econ

0_______2 econ

0 _____ 3 econ

9,0C __ 4 econ

14,5C __5 econ

10,0C __ 6 econ

26,5C __ 7 econ

23,5C __8 econ

 

Samochód stał w garażu około 22C

 

Po kombinacjach zrobiłem najprościej czyli kupilem drugi czyjnik zewnętrzny 18zł jeden pin z niego podłączyłem bezpośredniu pod licznik drugi pod mase czujnika zewn. pierwszego i śmiga pięknie

Edytowane przez maszynistapael
cel osiągnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności