maszynistapael Zgłoś #1581 Napisano 12 Lipca 2012 Fajnie, zycze udanego przeszczepu zegarów bo u mnie nie udało się, ciągle błędy i mam licznik z dziwnym softem. Szkoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #1582 Napisano 12 Lipca 2012 Paweł... może trafiłeś akurat na felerny egzemplarz ? spróbuj jeszcze z innym. Nie poddawaj się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1583 Napisano 13 Lipca 2012 I kolejne (teraz ostatnie pytanie ) Da się sprawdzić jaki mam nr licznika bez Vaga ? Czy tylko rozkręcanie mnie ratuje ? Albo VAG albo wyjęcie licznika. ---------- Dodano o 08:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:28 ---------- Fajnie, zycze udanego przeszczepu zegarów bo u mnie nie udało się, ciągle błędy i mam licznik z dziwnym softem. Soft można wgrać nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1584 Napisano 13 Lipca 2012 (edytowane) Tak tylko, że adaptuje vagiem licznik po lifcie tak: Kodujemy CAN: Wybieramy: [19 - CAN Gateway] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] [Close Controller, Go Back - 06] Kodujemy Licznik: Wybieramy: [17 - Instruments] [Recode - 07] Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika. [Do It!] Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika: [Login - 11] Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX. [OK] Następnie: [Adaptation - 10] Wybieramy kanał 50. [Read] i wyskakuje error w tym jednym z czterech okienek w bloku- że takiego bloku danych nie ma. Na chwilę obecną ze starego i nowego anglika zrobiłem jeden i oto efekt: Edytowane 13 Lipca 2012 przez maszynistapael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1585 Napisano 13 Lipca 2012 nie tędy droga pisałem na pw, stary licznik cię nie interesuje. wkładasz nowy, wpisujesz pin z nowego podczas logowania, dodajesz kluczyki ustawiasz kodowanie w liczniku, bramkę can przekodujesz na tę samą wartość, usuwasz błędy wszędzie. tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1586 Napisano 14 Lipca 2012 Adaptacja zakończona sukcesem bez wymiany transponderów. Podziękowania dla Was za podpowiedzi w szczególności dla owies :ok Teraz tylko wkład EU i zmiana tarczki a to inna bajka co gdzie skopiować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonita99 Zgłoś #1587 Napisano 15 Lipca 2012 sima. mam pytanie około licznika. musze wymienić komputer, bo traci ustawienia po kilku dniach lub 1500km, mam taki 038 906 019 EA, cod 00001, 19I R4 EDC G000AG1263 WSC0511, to podaje VCDs, Jaki można dopasować jeszcze, bo jakoś z EA nie mogę znaleźć i czy za funkcjonuje PLUG&play z softem i czy można to zrobić tym samym program i kablem, co do licznika. Pozo i z góry dzięki za wszelkie info, sory, że post tutaj zamieszczam.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #1588 Napisano 17 Lipca 2012 (edytowane) Cześć. Przeczytałem paredziesiąt stron tego tematu i wiem już prawie wszystko Stwierdziłem iż do podłaczenia samej manetki potrzeba nam 4 kabli, gdzie jedna żyła kosztuje w ASO ok 10 zł i jeszcze trzeba zamawiać. Jako że 40 zł drogą nie chodzi... powiedziałem NIE! Robię wiązkę.... w końcu do tempomatu zrobiłem kosztem 10 zł więc tutaj musi wyjść jeszcze taniej No to do dzieła Mam instalację elektryczną silnika V6 TDI i postanowiłem się jej przyjrzeć Długo nie szukałem jednak potrzebuję Waszego potwierdzenia czy dobrze znalazłem... bo jak rozkręce samochód to szkoda jakby się okazało że to nie to. jak na moje oczy to te kabelki powinny pasować do kostki licznika... mam racje ? a to powinno pasowac do manetki ? i jakiej długości mają być te kabelki ? Bo ja jezdżę z kierownicą wysuniętą na max do mnie więc 50 cm wystarczy ? To bym sobie wypruł całe kable z wiązki żeby dwa razy nie łączyć. i ostatnie pytanie... w sumie najwazniejsze więc olać kable Mam obydwa liczniki z immo 3. Czy metodą VAG COM bedę musiał wymieniać transpondery immobilizera ? (czytałem że pare osób nie wymieniało i wszystko było ok) No i nie mam pinu starego licznika Do nowego mam. Da radę to ugryźć ? dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.. mniszek. EDIT po 4 godzinach: Kable te mniejsze co idą do liczników nie pasują.... ale za to znalazłem pasujące we wtyczce ECU Czy jak podłączę bez adaptacji to bedzie się dało sprawdzić poprawność/funkcjonalność połaczenia licznika z manetką ? EDIT po kolejnych 2 godzinach.. Licznik na próbe działa... sterowanie tez się udało... Koszt wiązki 0 zł no i pozostało to jedno pytanie bo do reszty doszedłem sam :haha Czy dam radę załatwić reszte VAG Comem bez wymiany transpodnerów ? (jak bym mial Vaga to już bym dawno próbował.... ale niestety chwilowo nie mam to muszę kombinowac od kogoś i kabel.. i laptopa ;/ ) Edytowane 17 Lipca 2012 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #1589 Napisano 18 Lipca 2012 No i po całym popołudniu bawienia się kodowaniem, zmianami EPROM nie udało się nam zdziałać licznika u mnicha w aucie. koledzy sprawa wygląda tak. Oryginalny licznik to 3B0 920 805. Kodowanie, Pin, EPROM mamy. nowy licznik to 3B0 920 829A maj.2003. Kodowanie, Pin, EPROM tez jest. po kombinacjach i vag-com i vag-tacho nie udało się dopasować kluczyków, cały czas miga kontrolka immobilizera. Podobno ten licznik z końcówką 829A jest ciężki do zaprogramowania, ale na pewno się da. Na koniec już wgrałem całkiem jakiś inny wsad i na wyświetlaczu były komunikaty o otwartych drzwiach, klapy tylnej. Jeśli ktoś wie co zmienić dodatkowo we wsadzie może pomóc. Gdyby ktoś mógł pomóc i dopasować wsad do tego licznika 829A będziemy wdzięczni. Tu zamieszczam oba EPROM y. eprom mnichu.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1590 Napisano 19 Lipca 2012 Do programowania jest taki sam jak każdy inny immo3, sęk w tym że nie wszystko co starsze chce z nim współpracować. Spróbujcie: eprom 829A mnichu.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #1591 Napisano 19 Lipca 2012 (edytowane) tak jak pisał motylek... próbowaliśmy juz wielu kombinacji. niestety nie chce zatrybić pożyczyłem kabel od kolegi motylek8522 więc próbuje dzis sam. owies wgrałem ten eprom od Ciebie ale nadal IMMO blokuje. kontrolka immo mryga i samochód gaśnie po 2 sek. Próbowałem już adaptować klucze lecz operacja wykasowania starych kluczy jest kończona errorem, a próba zapisania nowych kończy kończy się tak samo. To samo jest w VAG TACHO i VAG COMie. w liczniku cały czas jest błąd programowania kluczy i nie da się go skasować. Kończą mi się pomysły.... EDIT: Zrobiłem ten wsad - ("nowy 1") (według instrukcji na 1 str) i samochód odpalał na obydwu kluczykach... immo nadal mrygało... próbowałem pokasowac błędy ale nadal w liczniku zostawał o błędnym kodowaniu kluczy. Odłączyłem klemę minusową.... i juz samochód nie odpalił na żadnym z kluczy teraz od godziny się tachem z licznikiem nie mogę połączyć (vag com działa) :haha czarna komedia.. EDIT Działa " smilieid="528" class="inlineimg"> tylko że jeden kluczyk udało mi się zakodować Na próbę kodowania nowego klucza (nawet na nowo tego juz działającego ) mam informację że "klucz nie jest zaakceptowany, nie można go użyć albo odczytać". Żadnych błędów nie ma... w silniku... w liczniku... w CAN... no nigdzie. VAG COM też na próbę wbicia nowych kluczy wali po oczach ERRORem. Koledzy jakbyście sprawdzili co można by przekopiowac to byłbym wdzięczny. Zastanawiam się też która częśc epromu decyduje o komunikatach typu "otwarte drzwi pasażera" Bo teraz wyswietla to ostrzeżenie ale tylko gdy samochód się toczy.... Bo wcześniej jak próbowaliśmy z Motylkiem spasować wsad to mieliśmy jeden taki co wskazywał otwarte drzwi na postoju. (Motylek... jak wiesz o który wsad chodzi to wrzuć go tutaj do tematu). a to moj... działający wsad z jednym kluczykiem "działa !!! 1 klucz" kuwa EDIT kolejny Działa czas pracy.... wczoraj pół dnia z motylkiem i dziś cały dzień a i tak się opłacało to jeszcze mi powiedzcie jak zmienić żeby komunikaty o drzwiach wyświetlane były na postoju ? i trochę OT.... jak się wyłącza całkiem fis ? da się wogóle ? bo albo nie umiem... albo ?? nowy 1 .rar dziala !!! 1 klucz.rar Edytowane 19 Lipca 2012 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #1592 Napisano 20 Lipca 2012 W połówce nie da się fisa wyłaczyć. Starsze liczniki wyświetlały info o o otwartych drzwiach na postoju, 829 wyświetla tylko w czasie ruchu z potrójnym piskiem-tak zrobili, ale nie wiem gdzie to we wsadzie siedzi. 829 wyświetla na postoju przy włączonej stacyjce tylko klapę bagażnika z piskiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1593 Napisano 20 Lipca 2012 w autach po lifcie czujnik temp. jest podpiety bezposrednio do licznika a climatronik czyta temprature z licznika. natomiast przed liftem czujnik jest podpiety bezposrednio do climatronika a licznik czyta z niego temp. zeby to przełozyc trzeba kilka kabelkow podpiac miedzy climatronikiem a licznikiem. i tak. -czujnik tem. nalezy podpiac bezposrednio do licznika pin26 T32b (normalnie jest wpiety pin8 T12 w climatroniku) - upewnic sie ze jest polączenie miedzy pin25 T32a licznika a pin1 T12 climy - połączyc pin8 T32b licznika z pinem2 T20 climy - computer data line - połączyc pin9 T32b licznika z pinem3 T20 climy - computer data line i po sprawie Kurcze zrobiłem tak i na climatronicu miga wyświetlacz. Na fisie pokazuje -8C, a naprawde jest +12C. Gdy połącze tylko pin26 T32b licznika z pin8 T12 climy to dalej na fisie -8C a climatronic pokazuje +11C. Połaczył ktoś tak i działa mu na ori częściach - czy może coś mam skopane lub uszkodzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #1594 Napisano 20 Lipca 2012 ja podłączałem według tej rozpiski bo wsadziłem licznik od fl-a i u mnie działa normalnie tylko musiałem zmienić panel climatronika żeby na panelu była taka sama temp. co na liczniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1595 Napisano 21 Lipca 2012 Dzięki pawelvw, moze by działało to trzeba zmienic panel na po fl bo przed fl nie bedzie działal - chyba ze jakiś czujnik jest walnięty bo nie rozumiem dlaczego bezpośrednio podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1596 Napisano 21 Lipca 2012 podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu A sprawdzałeś czy jak się go ogrzewa to temperatura idzie do góry czy na dół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #1597 Napisano 21 Lipca 2012 Dzięki pawelvw, moze by działało to trzeba zmienic panel na po fl bo przed fl nie bedzie działal - chyba ze jakiś czujnik jest walnięty bo nie rozumiem dlaczego bezpośrednio podpiąłem czujnik g17 do licznika i zaniża o 20 C wskazanie niż jest na dworzu :hmm Żeby modyfikacja z zamianą przewodów zadziałała to panel Climatronika musi byc z FL. Czy czujnik bezpośrednio został podłączony do licznika oddzielnymi przewodami? Jeżeli zostały wykorzystane oryginalne przewody to takie przekłamania sugerują że ten przewód jeszcze jest podpięty do climatronika który powoduje że licznik źle widzi rezystancje czujnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1598 Napisano 22 Lipca 2012 Więc zrobiłem tak jak rosiek pisaleś czyli czujnik kolo chłodnicy zamoczyłem w wodzie okolo o 40C i na wyświetlaczu liczników temp skoczyła z -7,5C do +6,5C. Panel klimatronica cały czas czy przed czy po pokazuje +12C - nie reaguje. Nadmieniam, że wszystko jest połączone jak powinno seryjnie tylko z licznika z pin 26 T32b dolutowałem do kabelka czujnika temp wchodzący do klimatronika. Sprawdziłem błędy vagiem i są 1: 01336 we wskaźnikach i can gateway oraz w AC 787 o czujniku G89 ale on był od początku kupna auta. Jeszcze do niedawna było wszystko OK tylko czasami klima i liczniki pokazywały -40C. Pewnie znając życie i ten czujnik G89 i G17 jest walnięty i znowu wydatki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #1599 Napisano 22 Lipca 2012 Wejdź w bloki pomiarowe climatronica i zerknij na pozycje 4,5,6. 4 to średnia temp. z czujnika z przodu, 5 to jego aktualna wartość a 6 to G89. Ja też miałem przypały po zmi9anie licznika i okazało się, że climatronic nie dostawał info o prędkości pojazdu i temu temp. nie wzrastała w ogóle. Wystarczyło przełączyć pin wyjścia sygnału w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #1600 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Zrobiłem diagnoze climatronica i wyszło tak: -0,9C___0 econ 21,5C __1 econ 0_______2 econ 0 _____ 3 econ 9,0C __ 4 econ 14,5C __5 econ 10,0C __ 6 econ 26,5C __ 7 econ 23,5C __8 econ Samochód stał w garażu około 22C Po kombinacjach zrobiłem najprościej czyli kupilem drugi czyjnik zewnętrzny 18zł jeden pin z niego podłączyłem bezpośredniu pod licznik drugi pod mase czujnika zewn. pierwszego i śmiga pięknie Edytowane 31 Lipca 2012 przez maszynistapael cel osiągnięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach