Mr. X Zgłoś #1541 Napisano 29 Maja 2012 tzn jak? Możesz to konkretniej napisać wg etki: 1U1 907 044 A - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: zielony 3B1 907 044 C - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: czerwono/niebieski 3B2 907 044 C - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: czerwono/niebieski czym różni się panel 3B1 od 3B2 tego akurat nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sekut18 Zgłoś #1542 Napisano 29 Maja 2012 A jeśli u mnie pisze tak: 3B1 907 044 B to jaki mam kolor podświetlenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1543 Napisano 29 Maja 2012 (edytowane) A jeśli u mnie pisze tak: 3B1 907 044 B to jaki mam kolor podświetlenia? nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że jest to zielone podświetlenie poczytaj sobie to: http://www.passatslask.pl/printview.php?t=32&start=0&sid=c2d23be34a83a0afffdb823ba17b5133 nie ma tam co prawda Twojego nr ale może coś Ci rozjaśni w tym temacie i zakończmy ten temat bo to wątek o wymianie zegarów a nie o nr paneli klimatronika Edytowane 29 Maja 2012 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sekut18 Zgłoś #1544 Napisano 29 Maja 2012 (edytowane) Nie na pewno nie z angielskim panelem. Auto jest sprowadzone z Niemiec to takie coś nie wchodzi w rachubę. To jest Passat przed liftingiem to możliwe jest że to dłuższa wersja Climatronic z podświetleniem niebiesko/czerwonym? Zobacz: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=8936 Luknij na panel sterujący 3B1 907 044 B taki sam jak mój podświetla na niebiesko/czerwono co widać na fotkach a pisze o tym w opisie. Edytowane 29 Maja 2012 przez sekut18 zmiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sansai Zgłoś #1545 Napisano 29 Maja 2012 Witam serdecznie! Ja też pod wpływem wątku jestem po wymianie licznika na 3BG. Wszystko byłoby prawie pięknie. Oczywiście nie działa mi temperatura zewnętrzna, ale to wszyscy mają ale najważniejsze nie działa immo. Niby wszystko skopiowane ale wciąż kicha. W tej chwili wyłączyłem immo i tak śmigam ale dobrze by było odpalić to ustrojstwo skoro jest w aucie . Może ktoś dobry, miły i uprzejmy podpowiedzieć co zrobiłem źle? W załączniku moje wsady. Pasek jest z roku 2000 oba liczniki na CAN.licznik.zip Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1546 Napisano 29 Maja 2012 Witam serdecznie!Ja też pod wpływem wątku jestem po wymianie licznika na 3BG. Wszystko byłoby prawie pięknie. Oczywiście nie działa mi temperatura zewnętrzna, ale to wszyscy mają ale najważniejsze nie działa immo. Niby wszystko skopiowane ale wciąż kicha. W tej chwili wyłączyłem immo i tak śmigam ale dobrze by było odpalić to ustrojstwo skoro jest w aucie . Może ktoś dobry, miły i uprzejmy podpowiedzieć co zrobiłem źle? W załączniku moje wsady. Pasek jest z roku 2000 oba liczniki na CAN.licznik.zip Dziękuję i pozdrawiam Wygląda ok. Dołącz jeszcze wsad sterownika silnika. Commander odczytuje Ci taki sam pin w nowym jak i starym liczniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sansai Zgłoś #1547 Napisano 29 Maja 2012 pin czytał ten sam. Niestety po zaprogramowaniu licznika kabelek mi zdechł i teraz nie łączy się z autem. Jedyne co udało sie zrobić to wgrać softa, odczytać i po dłuższych kombinacjach wyłączyć immo. Teraz porównuję wsady na sucho a kabelek ślę na gwarancję. A jak tylko wróci mam nadzieję wrzucić działający wsad A to wsad ECU : ecu.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1548 Napisano 29 Maja 2012 pin czytał ten sam. Niestety po zaprogramowaniu licznika kabelek mi zdechł i teraz nie łączy się z autem. Jedyne co udało sie zrobić to wgrać softa, odczytać i po dłuższych kombinacjach wyłączyć immo. Teraz porównuję wsady na sucho a kabelek ślę na gwarancję. A jak tylko wróci mam nadzieję wrzucić działający wsadA to wsad ECU : ecu.zip Dziwny trochę ten wsad, może dlatego że to immo2, a może coś poknyćkane w ECU. Brakuje danych immo. Ale muszę to jeszcze sprawdzić. Próbowałeś po ludzku VAG-COMem zaadaptować nowy licznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1549 Napisano 30 Maja 2012 Witam można jakoś prościej mam taki temat 3b 2000 r zmiana licznika na FL. Mam w kompie spalanie, kilometry czas jazdy no i oczywiście temperature zewnętrzną. Jak wygląda temat immobilizera w u mnie. Czytałem jak dla mnie trochę za skomplikowane... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #1550 Napisano 30 Maja 2012 Witam maxwoj81 rozumiem ze chcesz wymienić licznik na taki od FLa Kupujesz kabelek prog. vag tacho z czytujesz pin dodajesz kluczyki i jazda Po zrobieniu wszystkiego immo "zgaśnie"( chyba że masz coś nie tak) bo widzę że czasami są z tym problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #1551 Napisano 30 Maja 2012 Ja u siebie właśnie w ATJ z 2000r zmieniając licznik na pelny FIS FL [3b0 920 846] musiałem: - wyciągnąć pin i zakodować klucze kabelkiem, - wymienić panel climatronika na FL, - przerobić niektóre połączenia elektryczne (can do climatronika, czujnik temperatury zewnętrznej, stałe zasilanie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sansai Zgłoś #1552 Napisano 30 Maja 2012 VAG-COMem próbowałem ale nie przyjmował adaptacji, więc stwierdziłem że kluczyka nie uda się zaprogramować. Więcej nie robiłem bo stwierdziłem że wtedy to tylko nowe crypto do kluczyka, a tego chciałem uniknąć. Wsad kompa zamieściłem w poprzednim poście. ---------- Dodano o 16:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:21 ---------- @GRZECHHH w jakim celu panel climatronica wymieniałeś? Nie da się inaczej samymi kabelkami ominąć braku wyświetlania temp zew? Jakie to pozostałe przeróbki i w jakim celu. Pytam bo brak jednak tego wyświetlania a na forum znalazłem rozbieżne opinie- jeden pisze że się da, drugi że nie i sam nie wiem co z tym fantem zrobić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1553 Napisano 30 Maja 2012 VAG-COMem próbowałem ale nie przyjmował adaptacji, więc stwierdziłem że kluczyka nie uda się zaprogramować. Więcej nie robiłem bo stwierdziłem że wtedy to tylko nowe crypto do kluczyka, a tego chciałem uniknąć. Wsad kompa zamieściłem w poprzednim poście. Taki sam miał problem Gregoryy i po rozwiązaniu go powstała część opisu z pierwszej strony. Wymieniał immo2 na immo3, z tym że dużo wcześniej zmienił ECU silnika i musiał wyłączyć w nim immo żeby jeździć. Dopiero po zmianie, licznik immo3 pokazywał że coś nie tak z immo, choć mógł auta używać bo immo było już wcześniej wyłączone. Po przeróbce wsadu w taki sposób jak podany jest w pierwszym poście, wszystko zadziałało jak trzeba. (no, bez temp. ale to rozwiązał podpięciem dodatkowego czujnika) Tak więc albo z kabelkiem coś nie tak i nie wgrał tego co trzeba, nie zrobiłeś resetu zegarów, coś nie tak z ECU silnika i właśnie ten wsad ECU sprawdze jak sciągne z innego auta do porównania (w sobote) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1554 Napisano 30 Maja 2012 (edytowane) Witam maxwoj81 rozumiem ze chcesz wymienić licznik na taki od FLa Kupujesz kabelek prog. vag tacho z czytujesz pin dodajesz kluczyki i jazda Po zrobieniu wszystkiego immo "zgaśnie"( chyba że masz coś nie tak) bo widzę że czasami są z tym problemy Dokładnie taki mam zamiar mam 1/2 fis czy jestem w stanie podłączyć pełny fis. Czyli z tym klimatronem będzie problem jeszcze jakies niespodzianki po drodze. A i pytanie do was spotkał sie ktoś, że wskaźnik od temperatury cieczy zostaje na 75'c lub nie wstaje wcale a cdif pokazuje temperature wody jakieś 150 stopni vag tez pokazywał powyżej 120'c oczywiście z woda wszystko OK nic nie gotuje nic nie ubywa. Tak zaczeło się dziac po przelutowaniu wtyczki od czujnika 4 pinowej na bloku. Nie wiem czy mechanik się nie pomylił wprawdzie to tylko 4 przewody ale roznie bywa ktoś wie jak sprawdzić czy poprawnie połączone. Vag w liczniku nic nie pokazuje ?? Edytowane 30 Maja 2012 przez maxwoj81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #1555 Napisano 31 Maja 2012 (edytowane) Przed liftem informacja o temperaturze zewnętrznej jest przekazywana równolegle z samego czujnika do licznika i climatronika. Po lifcie czujnik podłączony jest tylko pod licznik a informacja o temperaturze wysyłana po CAN do climatronika. Z tego co czytałem i testowałem ok. rok temu kiedy robiłem modyfikację to podłączenie równoległe z licznikiem FL powoduje że są przekłamania temperatury. Rozwiązanie to zrobić jak zostało przewidziane czyli nowszy Climnatronic i zabawa z przewodami lub drugi czujnik temperatury. Jeżeli chodzi o Climatronic to mialem 3B1 907 044 D a zamontowałem 3B1 907 044 J lub H, oba sa FL. Montaż nowszego Climatronika wymagał małych przeróbek/zmiany kabelków ponieważ są różnice w instalacji. ps. W zalaczniku moje notatki Czujnik cieczy G62 to dwa czujniki rezystancyjne o różnych charakterystykach, Jeżeli się namiesza w połączeniach to taki może być efekt. Najlepiej przedzwonic albo po kolorach: wtyk czujnika G62 ---------------------- wtyk licznika/komputera T4/1 przewod niebiesko/brazowy ---->T32a/8 niebieska, przewod niebiesko/brazowy T4/2 przewod brazowo/żolty ---------->T32a/7 niebieska, przewod czarno/brazowy T4/3 przewod brazowo/bialy ---------->T121/112 ECU, przewod brazowo/bialy T4/4 przewod brazowo/szary --------->T121/104 ECU, przewod brazowo/szary CLIMATRONIC 3B-3BG.pdf Edytowane 31 Maja 2012 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxwoj81 Zgłoś #1556 Napisano 31 Maja 2012 Witam czy swap licznika 3b z 1/2 fis na 3bg full fis muszę coś przerabiać czy tylko podmiana, adaptacja korekta licznika i immo ?? czy konieczne jakieś wiązki czy ważne z jakiego roku jest licznik itd. Mam ATJ 2000 rok 1.9 tdi z 1/2 fis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sansai Zgłoś #1557 Napisano 31 Maja 2012 @maxwoj81 z tego co wyczytałem i sam wykonałem to pójdzie bez większych problemów, niemal plug&play, ale nie będziesz miał wskazań temperatury - też teraz z tym walczę. Wiązki tak aby odzyskać temperaturę trza kablami powachlować - było o tym wyżej. A teraz mój nowy szalony pomysł- wyprostujcie mnie jeśli mnie poniosło. Co myślicie o tym żeby temp zewnętrzna przenieść tylko na licznik na fisa, natomiast na climatronicku spróbować podpiąć się pod jego czujnik i żeby na wyświetlaczu pokazywał temperaturę wnętrza auta? Wykonalne to by było. Byłoby na pewno ładnie i bez plątaniny dodatkowych czujników i myślę że praktycznie też. Poniosło mnie czy to wykonalne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1558 Napisano 31 Maja 2012 A teraz mój nowy szalony pomysł- wyprostujcie mnie jeśli mnie poniosło. Co myślicie o tym żeby temp zewnętrzna przenieść tylko na licznik na fisa, natomiast na climatronicku spróbować podpiąć się pod jego czujnik i żeby na wyświetlaczu pokazywał temperaturę wnętrza auta? Wykonalne to by było. Byłoby na pewno ładnie i bez plątaniny dodatkowych czujników i myślę że praktycznie też. Poniosło mnie czy to wykonalne?? Hmmm..... A jak temp. na zewnątrz bedzie minusowa to co wtedy ? Zewnętrzny czujnik jest po to aby nie załączać kompresora podczas mrozów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sansai Zgłoś #1559 Napisano 31 Maja 2012 no to mamy problem... a miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze Czyli nie obejdzie się bez wymiany panela? A może podłączyć łatwiej dodatkowy czujnik do tego? No cóż kombinuję dalej co z tym fantem zrobić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #1560 Napisano 31 Maja 2012 A może podłączyć łatwiej dodatkowy czujnik do tego? No cóż kombinuję dalej co z tym fantem zrobić.... Prsciej, ale może być potrzebna kalibracja jednego z nich, aby na climatroniku i w zegarach była ta sama temperatura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach