Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

tzn jak? Możesz to konkretniej napisać

 

wg etki:

 

1U1 907 044 A - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: zielony

3B1 907 044 C - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: czerwono/niebieski

3B2 907 044 C - jednostka wkazań i obsługi ze sterownikiem elektronicznie regulowanego układu klimatyzacji; podświetlenie: czerwono/niebieski

 

czym różni się panel 3B1 od 3B2 tego akurat nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli u mnie pisze tak: 3B1 907 044 B to jaki mam kolor podświetlenia? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli u mnie pisze tak: 3B1 907 044 B to jaki mam kolor podświetlenia?

 

nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że jest to zielone podświetlenie

 

poczytaj sobie to: http://www.passatslask.pl/printview.php?t=32&start=0&sid=c2d23be34a83a0afffdb823ba17b5133 nie ma tam co prawda Twojego nr ale może coś Ci rozjaśni w tym temacie

 

i zakończmy ten temat bo to wątek o wymianie zegarów a nie o nr paneli klimatronika

Edytowane przez Mr. X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie na pewno nie z angielskim panelem. Auto jest sprowadzone z Niemiec to takie coś nie wchodzi w rachubę.

To jest Passat przed liftingiem to możliwe jest że to dłuższa wersja Climatronic z podświetleniem niebiesko/czerwonym?

 

 

Zobacz:

http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=8936

 

 

Luknij na panel sterujący 3B1 907 044 B taki sam jak mój podświetla na niebiesko/czerwono co widać na fotkach a pisze o tym w opisie.

Edytowane przez sekut18
zmiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

Ja też pod wpływem wątku jestem po wymianie licznika na 3BG. Wszystko byłoby prawie pięknie. Oczywiście nie działa mi temperatura zewnętrzna, ale to wszyscy mają ale najważniejsze nie działa immo. Niby wszystko skopiowane ale wciąż kicha. W tej chwili wyłączyłem immo i tak śmigam ale dobrze by było odpalić to ustrojstwo skoro jest w aucie :). Może ktoś dobry, miły i uprzejmy podpowiedzieć co zrobiłem źle? W załączniku moje wsady. Pasek jest z roku 2000 oba liczniki na CAN.licznik.zip

 

Dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie!

Ja też pod wpływem wątku jestem po wymianie licznika na 3BG. Wszystko byłoby prawie pięknie. Oczywiście nie działa mi temperatura zewnętrzna, ale to wszyscy mają ale najważniejsze nie działa immo. Niby wszystko skopiowane ale wciąż kicha. W tej chwili wyłączyłem immo i tak śmigam ale dobrze by było odpalić to ustrojstwo skoro jest w aucie . Może ktoś dobry, miły i uprzejmy podpowiedzieć co zrobiłem źle? W załączniku moje wsady. Pasek jest z roku 2000 oba liczniki na CAN.licznik.zip

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Wygląda ok.

Dołącz jeszcze wsad sterownika silnika.

Commander odczytuje Ci taki sam pin w nowym jak i starym liczniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pin czytał ten sam. Niestety po zaprogramowaniu licznika kabelek mi zdechł i teraz nie łączy się z autem. Jedyne co udało sie zrobić to wgrać softa, odczytać i po dłuższych kombinacjach wyłączyć immo. Teraz porównuję wsady na sucho a kabelek ślę na gwarancję. A jak tylko wróci mam nadzieję wrzucić działający wsad :)

A to wsad ECU : ecu.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pin czytał ten sam. Niestety po zaprogramowaniu licznika kabelek mi zdechł i teraz nie łączy się z autem. Jedyne co udało sie zrobić to wgrać softa, odczytać i po dłuższych kombinacjach wyłączyć immo. Teraz porównuję wsady na sucho a kabelek ślę na gwarancję. A jak tylko wróci mam nadzieję wrzucić działający wsad

A to wsad ECU : ecu.zip

 

Dziwny trochę ten wsad, może dlatego że to immo2, a może coś poknyćkane w ECU. Brakuje danych immo.

Ale muszę to jeszcze sprawdzić.

Próbowałeś po ludzku VAG-COMem zaadaptować nowy licznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam można jakoś prościej mam taki temat 3b 2000 r zmiana licznika na FL. Mam w kompie spalanie, kilometry czas jazdy no i oczywiście temperature zewnętrzną. Jak wygląda temat immobilizera w u mnie. Czytałem jak dla mnie trochę za skomplikowane...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam maxwoj81 rozumiem ze chcesz wymienić licznik na taki od FLa Kupujesz kabelek prog. vag tacho z czytujesz pin dodajesz kluczyki i jazda :) Po zrobieniu wszystkiego immo "zgaśnie"( chyba że masz coś nie tak) :) bo widzę że czasami są z tym problemy :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie właśnie w ATJ z 2000r zmieniając licznik na pelny FIS FL [3b0 920 846] musiałem:

- wyciągnąć pin i zakodować klucze kabelkiem,

- wymienić panel climatronika na FL,

- przerobić niektóre połączenia elektryczne (can do climatronika, czujnik temperatury zewnętrznej, stałe zasilanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG-COMem próbowałem ale nie przyjmował adaptacji, więc stwierdziłem że kluczyka nie uda się zaprogramować. Więcej nie robiłem bo stwierdziłem że wtedy to tylko nowe crypto do kluczyka, a tego chciałem uniknąć. Wsad kompa zamieściłem w poprzednim poście.

 

---------- Dodano o 16:38 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:21 ----------

 

@GRZECHHH w jakim celu panel climatronica wymieniałeś? Nie da się inaczej samymi kabelkami ominąć braku wyświetlania temp zew? Jakie to pozostałe przeróbki i w jakim celu. Pytam bo brak jednak tego wyświetlania a na forum znalazłem rozbieżne opinie- jeden pisze że się da, drugi że nie i sam nie wiem co z tym fantem zrobić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG-COMem próbowałem ale nie przyjmował adaptacji, więc stwierdziłem że kluczyka nie uda się zaprogramować. Więcej nie robiłem bo stwierdziłem że wtedy to tylko nowe crypto do kluczyka, a tego chciałem uniknąć. Wsad kompa zamieściłem w poprzednim poście.

 

Taki sam miał problem Gregoryy i po rozwiązaniu go powstała część opisu z pierwszej strony. Wymieniał immo2 na immo3, z tym że dużo wcześniej zmienił ECU silnika i musiał wyłączyć w nim immo żeby jeździć. Dopiero po zmianie, licznik immo3 pokazywał że coś nie tak z immo, choć mógł auta używać bo immo było już wcześniej wyłączone. Po przeróbce wsadu w taki sposób jak podany jest w pierwszym poście, wszystko zadziałało jak trzeba. (no, bez temp. ale to rozwiązał podpięciem dodatkowego czujnika)

 

Tak więc albo z kabelkiem coś nie tak i nie wgrał tego co trzeba, nie zrobiłeś resetu zegarów, coś nie tak z ECU silnika i właśnie ten wsad ECU sprawdze jak sciągne z innego auta do porównania (w sobote)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam maxwoj81 rozumiem ze chcesz wymienić licznik na taki od FLa Kupujesz kabelek prog. vag tacho z czytujesz pin dodajesz kluczyki i jazda :) Po zrobieniu wszystkiego immo "zgaśnie"( chyba że masz coś nie tak) :) bo widzę że czasami są z tym problemy :))

 

Dokładnie taki mam zamiar mam 1/2 fis czy jestem w stanie podłączyć pełny fis. Czyli z tym klimatronem będzie problem jeszcze jakies niespodzianki po drodze. A i pytanie do was spotkał sie ktoś, że wskaźnik od temperatury cieczy zostaje na 75'c lub nie wstaje wcale a cdif pokazuje temperature wody jakieś 150 stopni vag tez pokazywał powyżej 120'c oczywiście z woda wszystko OK nic nie gotuje nic nie ubywa. Tak zaczeło się dziac po przelutowaniu wtyczki od czujnika 4 pinowej na bloku. Nie wiem czy mechanik się nie pomylił wprawdzie to tylko 4 przewody ale roznie bywa ktoś wie jak sprawdzić czy poprawnie połączone. Vag w liczniku nic nie pokazuje ??

Edytowane przez maxwoj81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed liftem informacja o temperaturze zewnętrznej jest przekazywana równolegle z samego czujnika do licznika i climatronika. Po lifcie czujnik podłączony jest tylko pod licznik a informacja o temperaturze wysyłana po CAN do climatronika.

Z tego co czytałem i testowałem ok. rok temu kiedy robiłem modyfikację to podłączenie równoległe z licznikiem FL powoduje że są przekłamania temperatury. Rozwiązanie to zrobić jak zostało przewidziane czyli nowszy Climnatronic i zabawa z przewodami lub drugi czujnik temperatury.

Jeżeli chodzi o Climatronic to mialem 3B1 907 044 D a zamontowałem 3B1 907 044 J lub H, oba sa FL. Montaż nowszego Climatronika wymagał małych przeróbek/zmiany kabelków ponieważ są różnice w instalacji.

ps. W zalaczniku moje notatki

 

Czujnik cieczy G62 to dwa czujniki rezystancyjne o różnych charakterystykach, Jeżeli się namiesza w połączeniach to taki może być efekt.

 

Najlepiej przedzwonic albo po kolorach:

 

wtyk czujnika G62 <------------------------> wtyk licznika/komputera

T4/1 przewod niebiesko/brazowy <----->T32a/8 niebieska, przewod niebiesko/brazowy

T4/2 przewod brazowo/żolty <----------->T32a/7 niebieska, przewod czarno/brazowy

T4/3 przewod brazowo/bialy <----------->T121/112 ECU, przewod brazowo/bialy

T4/4 przewod brazowo/szary <---------->T121/104 ECU, przewod brazowo/szary

CLIMATRONIC 3B-3BG.pdf

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy swap licznika 3b z 1/2 fis na 3bg full fis muszę coś przerabiać czy tylko podmiana, adaptacja korekta licznika i immo ?? czy konieczne jakieś wiązki czy ważne z jakiego roku jest licznik itd. Mam ATJ 2000 rok 1.9 tdi z 1/2 fis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maxwoj81 z tego co wyczytałem i sam wykonałem to pójdzie bez większych problemów, niemal plug&play, ale nie będziesz miał wskazań temperatury - też teraz z tym walczę. Wiązki tak aby odzyskać temperaturę trza kablami powachlować - było o tym wyżej.

A teraz mój nowy szalony pomysł- wyprostujcie mnie jeśli mnie poniosło. Co myślicie o tym żeby temp zewnętrzna przenieść tylko na licznik na fisa, natomiast na climatronicku spróbować podpiąć się pod jego czujnik i żeby na wyświetlaczu pokazywał temperaturę wnętrza auta? Wykonalne to by było. Byłoby na pewno ładnie i bez plątaniny dodatkowych czujników i myślę że praktycznie też. Poniosło mnie czy to wykonalne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A teraz mój nowy szalony pomysł- wyprostujcie mnie jeśli mnie poniosło. Co myślicie o tym żeby temp zewnętrzna przenieść tylko na licznik na fisa, natomiast na climatronicku spróbować podpiąć się pod jego czujnik i żeby na wyświetlaczu pokazywał temperaturę wnętrza auta? Wykonalne to by było. Byłoby na pewno ładnie i bez plątaniny dodatkowych czujników i myślę że praktycznie też. Poniosło mnie czy to wykonalne??

 

Hmmm.....

A jak temp. na zewnątrz bedzie minusowa to co wtedy ?

Zewnętrzny czujnik jest po to aby nie załączać kompresora podczas mrozów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mamy problem... a miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze :( Czyli nie obejdzie się bez wymiany panela? A może podłączyć łatwiej dodatkowy czujnik do tego? No cóż kombinuję dalej co z tym fantem zrobić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może podłączyć łatwiej dodatkowy czujnik do tego? No cóż kombinuję dalej co z tym fantem zrobić....

Prsciej, ale może być potrzebna kalibracja jednego z nich, aby na climatroniku i w zegarach była ta sama temperatura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności