Scoti Zgłoś #21 Napisano 6 Maja 2009 Mam potwierdzenie od mechanika że BMP jest 8 zaworowy a BKP 16V. Kupując auto kompletnie nie zwracałem na to uwagi. Ciekawe czy ma to jakieś znaczenie w przypadku eksploatacji i które silniki są mniej awaryjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #22 Napisano 6 Maja 2009 w sumei to juz bylo o tym u nas na forum http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41386 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #23 Napisano 6 Maja 2009 (edytowane) Hm czytajac linke Wazzi'ego to jak mam BMP to mam stare gowno z polowy 2007r. Ciekawe czy kupujac paska w salonie mozna bylo wybrac BKP i BMP Idac tym tropem dlaczego VW rownolegle produkowal "stara technologie" i nowa i oferowal ja za takie same pieniadze. Edytowane 6 Maja 2009 przez Steckiew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #24 Napisano 6 Maja 2009 (edytowane) Panowie pozwolcie, ze pociagne temat delej choc powinen byc on w dziale (Kupujemy Passata B6-na co zwrócić uwagę) popatrzylem sobie na Allegro i porownalem (o ile opisy wlascicieli sa poprawne) Passat 2.0 170KM Passat 2.0 140KM CR Passat 2.0 140KM BKP Passat 2.0 140KM BMP Passat 1.9 105KM wyglada jak BMP Passat 1.9 105KM wyglada jak BKP Jezeli sie myle poprawacie mnie ale najpierw sie upewnijcie, bo troche czasu to zajelo... Co do tych 1.9 to porownywlem kilknascie modeli i takie sa wnioski. Edytowane 6 Maja 2009 przez Steckiew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #25 Napisano 7 Maja 2009 Cyli co BMP to kibel juz jestem załamany :-) a tak ladnie sie sprawuje to moje BMP 140 PS z PD i DPF i DSG (kurna ile oznaczen). Dzwonilem do firmy ktora robila mi mojego B5 AVB 101 PS na 136 PS i wszystko bylo ok i powiedzial mi zebym wyslal VIN to zaobaczy co w tym siedzi i co mozna z tym zrobic :-). Ale czytajac to zastanawiam sie czy wogole da sie cos zrobic bo wyglada na to ze moj BMP to 8V (aczkolwiek moje AVB 8V przejechalo ponad 300tys i wszystko bylo ok.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #26 Napisano 7 Maja 2009 Jeśli chodzi o Twoje zdjęcia silnika z pokrywą 2.0 140KM to się zgadza. Dokładnie tak to wygląda u mnie przy BKP. Zresztą przeglądałem wiele zdjęć z ogłoszeń i potwierdzam że tak jest. Co do 1.9 najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma ten silnik. Najlepszy numer jest jednak taki że obdzwoniłem kilka serwisów w Polsce i w żadnym nic nie wiedzą na temat różnic w BKP a BMP. Sądzę jednak że wiedzą lecz powiedzieć nie chcą. Nim bardziej zagłębiam się w ten temat tym wydaje mi się on coraz ciekawszy. VW milczy na ten temat a jak milczy to myślę że coś ukrywa. Przecież dla osób chcących zakupić używanego passata informacje na temat silnika powinny mieć ogromne znaczenie, jak nie najważniejsze. Jeżeli ktoś z nas nie będzie miał kogoś znajomego w serwisie to nic więcej na ten temat się nie dowiemy. Zastanawiam się ile osób kupujących swoje passaty wiedziało o tych różnicach w silniku 2.0 TDI 140KM, bo ja nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #27 Napisano 7 Maja 2009 Musze kolego Ci przyznac racje :-). Poza tym co ciekawe sprawdzałem fakturę za auto wspólnika (Toyota RAV4 2.4 benz) gdzie dokładnie wyszczgólniony jest rodzaj silnika itd. a na fakturze za mojego Paska nie ma specyfikacji silnika :-) hehehe nie pisza np 2.0Tdi 4cyl 140 PS i np 8/16 V :-) cikawe jest to. Poza tym jakie róznice są w użytkowaniu?? Usterkowości tych konkretnych motorów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #28 Napisano 7 Maja 2009 Szczerze mówiąc to lepszą charakterystykę pracy mają jednostki 8 zaworowe. Lepiej przyspieszają z niskich obrotów - już od 1500dbr/min czuć, ze ten samochód chce jechać, podczas gdy 16 zaworowe lubią wyższe obroty. Jest trochę inna specyfika jazdy. Poza tym jakie to ma znaczenie czy mamy 16 czy 8V? Do tej pory wiąkszość o tym nie wiedziało i byli szczęśliwi, czy od teraz coś się zmieniło ? Ja niby mam 16V a przy 21 tys km. wymienili mi głowicę i koło dwumasowe. Moim zdaniem lepszy = mniej awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpDante Zgłoś #29 Napisano 7 Maja 2009 Matsil zgadzam się z Tobą. 8V zachowuje się lepiej niż 16V, przynajmniej w Passacie. Jak kupowałem swojego to byłem przekonany, że wszystkie Passaty mają TDI 140KM 16V. Dopiero gość, który pracował w fabryce VW w Polkowicach wyprowadził mnie z błędu Mam u siebie BMP i z moich obserwacji wynika, że jest z nimi znacznie mniej problemów jak z BKP. Jeżeli miałbym przed zakupem możliwość wyboru między 8V i 16V to raczej wziąłbym 8-kę. Jestem ciekaw, czy w przypadku chiptuningu można z 8V wyciągnąć więcej niż z 16-tki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #30 Napisano 7 Maja 2009 Panowie Zdecydowanie poprawiliscie mi humor. poza tym ja jestem i tak ze swojego zadowolony szczegolnie z DSG dzis wiozlem kolege to prawie mu sie bialka sciely jak na S przlaczylem a przeciez to tylko 140 PS. Poza tym mysle ze 8V jest mniej zmodyfikowana wersja niesmiertelnego 1.9 TDI PD niz wersja 16V a co za tym idze moze byc lepiej dopracowana. Wesja 16V bedzie pewnie kolejna niesmiertelna ale trzeba poczekac jeszcze kilka lat az sie tych silnikow nauczymy. A CR hmmm czas pokaże. Mam nadzieje ze moj nowy nabytek bedzie sie spisywal. Bo jak nie to go sprzedam i kupie CR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #31 Napisano 7 Maja 2009 Moj 1.9 BXE wyglada jak ten z ostatniego zdjecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #32 Napisano 7 Maja 2009 Wiadomo że każdy swoje będzie chwalił. Ja również jestem zadowolony z 16v. Jedno na razie jest pewne że 8v jest konstrukcją starszą. Co do różnic między tymi silnikami mam nadzieję że wypowie się ktoś od strony technicznej. Jak na razie mamy tylko jedną opinię że silnik 8v posiada starą technologię układu wtrysku, małe turbo GT16 i DPF. Najważniejsze jednak jest to żeby oba te silniki były bezawaryjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acebloker Zgłoś #33 Napisano 8 Maja 2009 Witam, Panowie z innej beczki troszke,bo mi dziś wąż pękł Mechanikiem nie jestem więc pytam jako laik:jak się nazywa fachowo ten gruby wąż,który w silniku 1,9 TDI 105KM albo BMP, wychodzi z lewej strony silnika z okolicy chłodnicy przechodzi w plastikową łączkę między silnikiem a zbiornikiem płynu chłodzącego i dalej zaginając się z tyły wchodzi do silnika. Chodzi mi dokładnie właśnie o ten dalszy odcinek gumowy tego węża.Jako laik wiem tylko,że jest to wąż doprowadzający powietrze do silnika (tak mi się wydaje) ale nie wiem jak się to fachowo nazywa,a jutro musze jechać to kupić. Pomóżcie. P.S. Drogo będzie kosztować poza ASO? Pozdrawim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #34 Napisano 8 Maja 2009 Jedno na razie jest pewne że 8v jest konstrukcją starszą. Dlaczego starszą, przecież zarówno silnik BKP jak i BMP weszły do produkcji w 2005 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #35 Napisano 9 Maja 2009 Wychodzi na to ze moj 2007r z DPF tez ma silonik 8 zaworowy.Moze to i lepiej dla glowicy.Nie pęknie jak poprzednia 16V.Swoją drogą ciekawe dlaczego z DPF-em występuja tylko silniki 8 zaworowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #36 Napisano 9 Maja 2009 Dzisiaj od rana ponownie próbowałem uzyskać informacje o różnicach pomiędzy silnikami BMP i BKP dzwoniąc do następnych serwisów. No i w końcu znalazł się jeden serwis, który chciał poświęcić mi trochę więcej czasu. Pan serwisant był bardzo uprzejmy i nawet oddzwonił do mnie, po sprawdzeniu szczegółowych danych technicznych. Oto różnice - BKP to 16V i dwa wałki w głowicy. BMP to 8V i jeden wałek w głowicy. Ponadto silnik BKP charakteryzuje się cichszą i lepszą kulturą pracy i jego zdaniem polecał by 16V. Wybór należy do was koledzy forumowicze i oby silniki w naszych passatach jak najmniej się psuły Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #37 Napisano 9 Maja 2009 zerknijcie ... co ten silikon u mnie robi? wplywa on jakos na prace silnika? robic cos z tym? tzn wymieniac na jakas oryginalna uszczelke ... czy olac i tak tez moze byc ? hmm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #38 Napisano 9 Maja 2009 Valdi Wreszcie odpowiedziales... Na moje to miales cos grzebane moze wymianiali glowice :634: To nie jest oryginalne!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #39 Napisano 9 Maja 2009 tyle to ja tez wiem - ze bylo cos robione Tylko czy tak sie robi? oryginalnie jest uszczelka prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #40 Napisano 9 Maja 2009 Mysle ze uzycie czerwonego silikonu swiadczy o robocie (grzebaniu) poza ASO moze nie wymienili uszczelki na nowa (koszty) a zeby miec pewnosc szczelnosci dali silikon. W ASO nie bawia sie w takie wynalazki, zreszta kazdy wie ze w ASO sa wymieniacze a nie mechanicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach