Skocz do zawartości
MłodyWilk22

korekcja dawek wtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

1. Wg TEJ bazy, dla Twojego silnika odchyłki dopuszczalne wynoszą +/- 2,8 mg/skok.

2. Silnik odczytuje prędkość obrotową po prostu z czujnika prędkości obrotowej. Wykres takiej prędkości ma przebieg podobny do sinusoidy (jak spalanie w którymś cylindrze to przyspiesza, jak sprężanie to zwalnia). Na tej podstawie sprawdza, który z cylindrów jaki wkład daje w pracę całego silnika. Gdy po spalaniu w danym cylindrze prędkość obrotowa wzrośnie zbyt mało, to oznacza, że trzeba temu cylindrowi podnieść dawkę.

Czujnik spalania stukowego, natomiast, występuje w silnikach z układem CR (pewnie nie we wszystkich) i służy do kalibracji wtrysku wstępnego.

3. Tak jak piszesz, zarówno wtryskiwacze jak i ciśnienie sprężenia ma wpływ na tę korekcję.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy ma sens sprawdzanie grupy 013 czyli korekcji, czy może trzeba trochę pojeździć aby się wszystko dotarło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Orientuje się ktoś co może mieć wpływ na zmieniające się w bardzo szerokim zakresie korekcje dawek wtryskiwaczy? Na rozgrzanym silniku korekcje są np: 1; -0,5; 1. Po przejechaniu kilkuset metrów i zatrzymaniu korekcje wynoszą np : -2,5; 0; 1, raz nawet miałem 5; -1; 5 a czasami mieszczą się w granicach -1-1 (wartości które podaje są w zaokrągleniu). Czy jest prawidłowe to że za każdym razem są one inne i że te różnice są takie duże? Czasami na jednym cylindrze jest -1 a czasami +2.

Dodam że sterownik nie ma żadnych błędów, kąt wtrysku prawidłowy, nastawnik wyczyszczony.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w AFN pokazało : -0,5 -0,2 0,12 -0,5 czy takie korekcje są OK ? dodam ,że słysze lekkie klepanie prawdopodobnie szklanki bo po dodaniu gazu klepania brak ..no chyba, że ten 3 wtrysk coś broi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas wyskakuje mi błąd - coś tam coś tam - zbyt uboga mieszanka paliwowa na 1 cylindrze

 

i tylko na bezynie, na gazie pracuje równo i już błędu nie wywala.

czy wystarczy zmienić ilość paliwa na danym cylindrze jakimś programem czy mogą być inne przyczyny?

jeśli programem to jakim?

 

 

(pierwszy post, posiadaczem Passata B5 jestem od tygodnia)

Edytowane przez mariuszprus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zobacze to uwierze:rolleyes:

 

1.9 110 AFN oryginalny przebieg 340tys. 1cyl: -0,2 2cyl: 0,0 3cyl:-0,2 od 240tys.w polsce na polskim ON czasami rosyjskim :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cały czas wyskakuje mi błąd - coś tam coś tam - zbyt uboga mieszanka paliwowa na 1 cylindrze

 

i tylko na bezynie, na gazie pracuje równo i już błędu nie wywala.

czy wystarczy zmienić ilość paliwa na danym cylindrze jakimś programem czy mogą być inne przyczyny?

jeśli programem to jakim?

 

 

(pierwszy post, posiadaczem Passata B5 jestem od tygodnia)

 

 

 

problem się chyba rozwiązał, wymieniłem pompe paliwa i problem przestał się pojawiać, nie wywala błędu także: WINA POMPKI PALIWOWEJ w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co byście powiedzieli o takich dawkach. W ciągu 3 tyś zmieniły się z minimalnych na takie jak poniżej. Oczywiście silnik PD.

pompowtrysk.png

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiek.wi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim przy mrozach auto paliło bardzo ładnie a teraz jak rano jest +2 stopnie zaczeło ciężko palić podłączyłem u kolegi pod vcdsa iw grupie 13 [ -0,80 0,26 0,16 0,33 ] a bipy w 23 [ 2,0 -11 13 2 ] co powiecie na temat pompek i gdzie szukać przyczyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam w moim przy mrozach auto paliło bardzo ładnie a teraz jak rano jest +2 stopnie zaczeło ciężko palić podłączyłem u kolegi pod vcdsa iw grupie 13 [ -0,80 0,26 0,16 0,33 ] a bipy w 23 [ 2,0 -11 13 2 ] co powiecie na temat pompek i gdzie szukać przyczyny ?

 

Witam może ktoś odczytać czy moje korekcje wtryskiwaczy są w normie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie na moje oko ok ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

ja mam korekcje chyba nie bardzo się różniące od Twoich ale BIP-y bardzo różne coś około(10,25,35,40) i nie mam problemu z rozruchem chyba że zdarzy się że aku padnie.

może czujnik temp.np szwankuje....

dla porównania tu podaję moje logi...

Log (0 - 008)

Log (1 - 000)

Log (2 - 001)

Log (3 - 003)

Log (4 - 007)

Log (5 - 013)

Log (6 - 014)

Log (7 - 004)

Log (8 - 018)

Log (9 - 023)

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności