saseta Zgłoś #1 Napisano 27 Grudnia 2005 mam problem z szyberdachem : a mianowiece chodzi o to ze hmm nie odsuwa sie caly a tylko uchyla dodam ze jest on calkowiece automatyczny.... zgory dzikeuje kolegom za pomoc:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #2 Napisano 27 Grudnia 2005 Kolegu wyluzuj !! Nie jestes sam, mam ten sam problem. Ale czekam do wiosny. Trzeba chyba rozebrac cały szyber, nasmarowac prowadnice. Prawdopodobnie problem tkwi w prowadnicach. Ale jak juz zaznaczyłem wcześniej nie pora na takie remonty. No chyba że ktoś ma ogrzewany garaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saseta Zgłoś #3 Napisano 27 Grudnia 2005 Kolegu wyluzuj !! no nie wytrzymam zaraz... znowu biora mnie za faceta : ale wracajac do problemu jakis tydzien gora dwa nie bylo tego problemu.... JAk sie zabrac do rozebrania szyberdachu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2005 Mnie wymiana zajęła 4 godz. Tutaj opis: http://www.vwgolf.pl/ Naprawa szyberdachu - Volkswagen Golf MK3/ Passat B3/B4 porada by artkru Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu: 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.(dlaczego aż tyle czasu napiszę w następnych punktach) 2.Przygotowac dwa wiadra cierpliwości i zgrzewke piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jena śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąc.....wyskoczą) 5.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera). 4.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych (o ile pamiętam to chyba u góry są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.5) 7.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 5. 8.Połowe roboty z podsufitką mamy za sobą . 9.Następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 9.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części srodkowej (wygnie sie jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 10.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu). 11.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej częsci przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). 12.Jeżeli wszysko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu . 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła sie podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!. 15.Zabieramy sie za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wode ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelarz i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tyne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie po 14 latach) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebysmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją zamieszczoną na rysunku 26.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 26.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 27.POWODZENIA !!! 28.Od poniedziałku zapowiadają deszcze przez dwa tygodnie. 29.AMEN 30.Niejasności na e-mail lub GG 1815042. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2008 widze że ostatni post był bardzo dawno temu... ale czy ktośw wyciągał podsufitkę szyberdachu? ponoeważ chcę nakleić jnowy materiał a nie wiem za bardzo jak się ją demontuje? (chodzi mi o podsufitkę szyberdachu, tą dużą mam zdemontowaną.). Pozdrawiam i z góry dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pasek77 Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2008 widze że ostatni post był bardzo dawno temu... ale czy ktośw wyciągał podsufitkę szyberdachu? ponoeważ chcę nakleić jnowy materiał a nie wiem za bardzo jak się ją demontuje? (chodzi mi o podsufitkę szyberdachu, tą dużą mam zdemontowaną.). Pozdrawiam i z góry dzięki za odp. .Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielpaw Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2008 każdy post o wymianie szyberdachu zaczyna się od "dużo cierpliwości,dwie skrzynki piwa,wolna sobota i niedziela,wiadro,lub dwa cierpliwości"a ja w zeszłym tygodniu dałem znajomemu szyberek do wymiany.uwinął się w w 2 godziny!!!!!!!!!!!!!!! w tym czasie wymienił również "klapę",czyli zamienił daszki kolorami.najdłużej mu zeszło przy prawidłowym ustawieniu szyberku. jednocześnie koszt nie był chyba zbyt duży? chciał i dostał 80 pln.(więcej wydałbym chyba na tę cierpliwość pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #8 Napisano 20 Września 2008 .Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). no to trzeba będzie próbować dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2008 .uwinął się w w 2 godziny!!!!!!!!!!!!!!! To co on dokładnie robił z tym szyberdachem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielpaw Zgłoś #10 Napisano 21 Września 2008 wymienił uszkodzony na inny sprawny,wraz ze zmianą klapy górnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2008 wymienił uszkodzony na inny sprawny,wraz ze zmianą klapy górnej heh...wybacz ale nie wierze, że można w 2 godziny odkrecic slupki,daszki itp wyjac podsufitke, szyberdach i założyć nowy szyberdach i wszystko poskręcać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #12 Napisano 21 Września 2008 szyber z passata przeciez wychodzi w gore bez demontazu podsufitki z tego co pamietam- zdejmujesz sama tapicerke z szybera, odkrecasz blache kolorowa- szyber dokladniej , demontujesz silnik szyberdachu i odkrecasz prowadnice - wychodzi calosc w gore... przynajmniej tak wygladalo to w B2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #13 Napisano 21 Września 2008 szyber z passata przeciez wychodzi w gore bez demontazu podsufitki z tego co pamietam- zdejmujesz sama tapicerke z szybera, odkrecasz blache kolorowa- szyber dokladniej , demontujesz silnik szyberdachu i odkrecasz prowadnice - wychodzi calosc w gore...przynajmniej tak wygladalo to w B2 kolegooo to nie B2 :647: W b3 jest dużo roboty i prawdę mówiąc za 2 godziny nie ma szans tego zrobić! Ja wymieniałem cały szyberdach na inny i jeszcze raz podkreślam że za 2 godziny NIE DA RADY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2008 z tego co ogladałem to szyber jednak ma bardzo zblizona konstrukcją, a skoro da sie zdjac tapicerkę z niego bez zdejmowania podsufitki to dalej obstawiam ze da sie go wyjac bez zdejmowania calej podsufity, ale co kto lubi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2008 dalej obstawiam ze da sie go wyjac bez zdejmowania calej podsufity, ale co kto lubi W b3 i b4 nie da się wyjąć szyberdachu bez ściągania podsufitki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lvkas Zgłoś #16 Napisano 17 Sierpnia 2009 ja mam mianowicie problem rowniez z szyberdachem w b3 elektryczny. uchyla sie do góry bez problemu a jesli chodzi o chowanie sie go to tylko do polowy ! i dalej nie idzie ! co myslicie o tym? przychodzi mi do glowy tylko ze moze jakis patyk albo cos w tym rodzaju wpadlo do prowadnicy szyberdachu i blokuje jak dojdzie do niego, ale po dokladnym obejzeniu nic nie znalazle... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 17 Sierpnia 2009 ja mam mianowicie problem rowniez z szyberdachem w b3 elektryczny. uchyla sie do góry bez problemu a jesli chodzi o chowanie sie go to tylko do polowy ! i dalej nie idzie ! co myslicie o tym? przychodzi mi do glowy tylko ze moze jakis patyk albo cos w tym rodzaju wpadlo do prowadnicy szyberdachu i blokuje jak dojdzie do niego, ale po dokladnym obejzeniu nic nie znalazle... Przy okazji wymiany materiału na podsufitce, którą wyjmiesz, będziesz widział co, jak i dlaczego warto też wyczyścić od razu odpływy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #18 Napisano 18 Sierpnia 2009 U mnie za to idzie tylko tyl szyberdachu do gory. W druga strone to znaczy, do srodka auta i do tylu ledwo co sie porusza.tez trzeba rozbierac wsyztsko i 2 dni walczyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 18 Sierpnia 2009 Jak już jesteśmy przy szybrach-szklany jest zamienny z metalowym? I czy podsufitka jest taka sama w obu wersjach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #20 Napisano 19 Sierpnia 2009 Jak już jesteśmy przy szybrach-szklany jest zamienny z metalowym? I czy podsufitka jest taka sama w obu wersjach? Jeżeli chodzi o caluśki szyber to tak jest w 100% plug&play (podsufitówka jest jego częścią). Natomiast jeżeli byś chciał zamienić tylko szybę z blachą to różnica jest w mechanizmach poruszania się podsufitówki plus do tego podsufitówka od szklanego ma uchwyt do ręcznego odsłaniania(jak byś potrzebował to mam taką na zbyciu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach