antonio007 Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2009 Zamierzam wymienic uszczelniacze zaworow w silniku AWX. I teraz pytanie czy musze zdjac glowice aby to zrobic? Jesli nie to jak to zrobic i czy potrzebuje jakies specjalne narzedzia? Jesli zdecyduje sie jednak na zdjecie glowicy czy potrzebne bedzie jej planowanie. Dodam ze samochod jezdzi super, tylko ten niebieski dymek zaraz po odpaleniu. Pozdrawiam i dzieki za wszelkie info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2009 a skąd wiesz że to uszczelniacze a nie olej z odmy albo z przepuszczającej turbiny ? ile oleju ci bierze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antonio007 Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2009 Wymienilem wlasnie turbo na nowe. ale jezeli z odmy to jak to sprawdzic? ---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:59 ---------- Od wymiany turbo czyli okolo 3000km nic nie wzial oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 ...ale zeby tak od razu dlubac glowice ??!! osobiscie nie slyszalem zeby komus w normalnym nie dlubanym silniku padly uszczelniacze zaworow. Szukaj winy w odmie lub uszczelce pod glowica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antonio007 Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2009 Odma czysta, wlasnie sprawdzilem. Turbo i wszystkie przewody czyste. Dodam jeszcze raz ze samochodzik chodzi pieknie. Nawet nie musi sie dobrze rozgrzac aby nie dymil. Jest to duuuza chmura (NIEBIESKA) zaraz po odpaleniu i silnik troche sie dlawi. postaram sie nagrac film. A propos do wymiany uszczelniaczy i tak musze zrobic uszczelke pod glowica i objawow peknietej uszczelki nie ma... Pytanie jeszcze raz czy moge je wymienic i jak bez zdejmowania glowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2009 Bez zdejmowania głowicy to trochę rzeźba. Trzeba by wyjąc wałek rozrządu i popychacze zaworów, potem podpierać zawory tłokami w poszczególnych cylindrach i próbować jakoś rozpinać blokady sprężyn zaworowych i niby już dostaliśmy się do uszczelniacza. Ale mówię, to jest rzeźba. Fachowo trzeba wyjąć głowicę i zrobić to na stole, bo może przy okazji konieczna jeszcze będzie wymiana prowadnic albo zaworów. Głowicę planujesz po każdym jej zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emge Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2009 Są warsztaty które mają temat obcykany (przyrząd do podtrzymywania zaworów). Ja zawsze płaciłem ~120zł za robotę bez ściągania głowiczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat85 Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2011 siemanko gdzie to robiłeś bo ja mam do wymiany bo mi kopci na niebiesko z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2011 Mam ten sam problem, prawie wszyscy twierdzą, że wymiana samych uszczelniaczy pomoże na chwilę. W jednym serwisie Bosch-a poradzili mi abym sprzedał samochód-żenada. Mam autentyczny przebieg 170000km, na 3000 km bierze jakieś 250ml oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2011 Mam ten sam problem, prawie wszyscy twierdzą, że wymiana samych uszczelniaczy pomoże na chwilę. W jednym serwisie Bosch-a poradzili mi abym sprzedał samochód-żenada. Mam autentyczny przebieg 170000km, na 3000 km bierze jakieś 250ml oleju. To dobre auto masz skoro ci tyle oleju zre a wrecz wpierd... Co do niebieskiej chmury bylo na forum z tego co pamietam nie byla to wina uszczelniaczy. A co do warsztatow ktore robia to bez zdjecia glowicy to patrz na takie ktore maja ten przyrzad. Jezeli nie ma a chce wymieniac to nawet nie umawiaj terminu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #11 Napisano 8 Sierpnia 2011 To dobre auto masz skoro ci tyle oleju zre a wrecz wpierd. Wydaje mi się, że zużycie oleju jeszcze mieści się w normie, jeśli sie mylę to mnie poprawcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 8 Sierpnia 2011 To dobre auto masz skoro ci tyle oleju zre a wrecz wpierd... Napisz że ta wypowiedź to taki żart z Twojej strony. A co do warsztatow ktore robia to bez zdjecia glowicy to patrz na takie ktore maja ten przyrzad. Jezeli nie ma a chce wymieniac to nawet nie umawiaj terminu. A po co komu ten przyrząd? osobiście wymieniałem wiele razy uszczelniacze zaworów beż żadnego przyrządu i nic się silnikom nie działo. Zresztą może napiszesz dlaczego odradzasz wymianę uszczelniaczy bez tego przyrządu? Wydaje mi się, że zużycie oleju jeszcze mieści się w normie, Też mi się tak wydaje. VW przewiduje 1 litr na 1000 kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2011 Zawory można albo opierać o tłok (musi być w najwyższym punkcie dla danego cylindra), albo ciśnieniowo (zamiast świecy podać ciśnienie z kompresora). Ja tam bym głowicy nie ściągał jak nic oprócz tego się nie dzieje. Jak silnik będzie brał ponad litr na 10000 to bym się już zaczął poważnie zastanawiać co jest przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekseba2 Zgłoś #14 Napisano 9 Sierpnia 2012 moj passat zaczal brac 1L/1tys km ttotalny obłed , chce zaczac od wymiany uszczelniaczy moze ktos cos poradzic i podpowiedziec ile takie cos kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach