pawelekk Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam. Odczuwam dziwny spadek mocy auta jak jeżdżę na włączonej klimatyzacji. Tzn. auto dobrze idzie ale "zbiera sie" z lekkim opóźnieniem. Czy to może być wina klimatyzacji, która jak wiadomo troche "mocy" czerpie czy należy szukać usterki gdzie indziej. Czy też tak macie ? Moj passat - B5 1.9 tdi 110 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2009 To raczej normalne zjawisko tak jak możliwe jest gdy chodzi klimatyzacja minimalny spadek obrotów na biegu jałowym. Co jeździłem samochodai z klimą przez całe swoje krótkie zycie to zawsze różnica nawet minimalna była. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2009 kolego przy dieslu ten spadek nie powinien być wogóle zauważalny!!!on dysposponuje dużą mocą i zwróć uwagę ze włączenie klimy praktycznie nie robi wrażenia na silniku i jego obroty się nie zmieniają.troszkę inaczej jest w benzynce gdzie obroty wzrastają i autko z małym opóźnieniem reaguje na przyciśnięcie pedału gazu ale to jest minimalna różnica;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 kasfalt chyba trochę oszukuje u mnie AVB 101 KM jest zauważalny spadek mocy i osiągów. Czuć to szczególnie do 2300 - 2400 rpm. Później mocniej pomaga turbinka to mniej się odczuwa spadek. Ale odczuwalny spadek mocy i lekki wzrost obrotów na biegu jałowym jest jak najbardziej ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2009 Normalna sprawa, nawet na postoju na biegu jałowym przy wyłączonej klimie spalanie pokazuje mi 0,5l/h a jak załącze 0,6l/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2009 Normalna sprawa, nawet na postoju na biegu jałowym przy wyłączonej klimie spalanie pokazuje mi 0,5l/h a jak załącze 0,6l/h. szok u mnie bez klimy 0,6l/h (mfd, światła) a z klimą około 1l/h może inni napiszą jak to u nich wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #7 Napisano 29 Kwietnia 2009 Przesadzacie. Czuć, ciężko żeby nie - ale przy normalnej jeździe zazwyczaj i tak zostaje zapas mocy pod nogą. W Passatach nie są montowane malutkie silniczki i radzą sobie z napędem sprężarki, gorzej inne samochody gdzie faktycznie zaczyna się problem z jazdą. Poniżej cytaty z dokumentacji: Sygnał gotowości sprężarkiklimatyzacji Moduł sterujący otrzymuje sygnał od włącznika klimatyzacji, że wkrótce nastąpi włączenie klimatyzacji. Umożliwia to wcześniejsze podniesienie prędkości biegu jałowego silnika, tak aby wyrównaæ obciążenie jakie powstanie po włączeniu klimatyzacji. Wyłączanie sprężarki klimatyzacji W celu zmniejszenia obciążenia silnika modułsterujący wyłącza sprężarkę klimatyzacji w następujących warunkach : · po każdym uruchomieniu silnika na około 6 sekund · przy gwałtownym przyspieszaniu z niskich prędkości obrotowych silnika · przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 120° C · przy pracy silnika w trybie awaryjnym Zapomnieli jeszcze dopisać że przy zbyt wysokich obrotach silnika, ale to tyczy się chyba tylko Passata W8 z tego co pamiętam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2009 szok u mnie bez klimy 0,6l/h (mfd, światła) a z klimą około 1l/h może inni napiszą jak to u nich wygląda. Ja normalnie mam 0,6l/h a po załączeniu klimy 0,8l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2009 u mnie 0,6 i 0,7 , dzis zauwazylem ze w miescie na max chlodzenie i max nawiew zmulal ciup, pomijajac ze jak stoje w korku to potrafi w ogole nie chlodzic , dopiero jak jade, ogolnie to jak wylacze klime to lepiej sie zbiera, takie mam odczucie, biorac pod uwage temp, wilgotnosc i gestosc powietrza co pewnie tez ma wplywa na przyspieszenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #10 Napisano 1 Maja 2009 Witam u mnie klima wyłącza się gdy momentalnie dodam gazu jak obroty się unormują włącza sie spowrotem nie wiem jak w waszych modelach ale u mnie taki patent jest zrobiony już fabrycznie dla dodania mocy przy wyprzedzaniu.No ale ma też napady że jak się wyłączy to już nie zastartuje wtedy muszę wylączyć silnik i włączyć go spowrotem myślę że to sprawka przekaźnika nie wiem co jest grane elektryk stwierdził że to komputer wymieniłem jest lepiej ale dalej problem istnieje. Jakieś sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_24 Zgłoś #11 Napisano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Witam koledzy mam problem mamy teraz upały więc klima potrzebna moje autko miało robiony przegląd klimy wymieniłem napinacz paska klimatyzacji bo mój szumiał, ale przejdzmy do sedna dziś jadąc do córki do szpitala włączyłem klime rusza z krzyżówki auto zgasło odpaliłem jadę a tu muł batem poganiać , powrót do domu cały czas na klimie auto muł dojechałem staje a tu lewarek zmiany biegów bryka jak chce klima działa tryb econ lewarek trga lecz może słabiej , podnosze obroty do 1200 spokój co mu jest co mam sprawdzić. _scalone Edytowane 7 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_24 Zgłoś #12 Napisano 7 Czerwca 2011 koledzy chyba wiem co padechło w pasztecie ciecze mi z pompy wtryskowej gdzieś dołem po bloku zwłaszcza pod obciążeniem zna ktoś pompiarza z moich stron polkowice lubin głogów dobrego tani być nie musi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamski Zgłoś #13 Napisano 7 Czerwca 2011 Witam Możesz sprobowac w Jezierzanach koło Legnicy .Jedni polecają inni nie. http://www.dieseltronik.pl/ ale jedno mogę powiedzieć dostać się do niego jest ciężko zawsze kilka fur stoi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #14 Napisano 17 Sierpnia 2015 U nas jeszcze do niedawna sakramenckie upały i przy tych to upałach zauważyłem znaczący wręcz spadek mocy jadąc na klimie. Na tyle znaczący, że przy pierwszych kilku razach od zauważenia problemu auto po prostu mi gasło, potem nauczyłem się dawać mu dużo gazu, czy to przy ruszaniu czy wyprzedzaniu. No ale na litość boską to nie Daewoo Nubira, którą kiedyś miałem i którą to zawsze musiałem wkręcić na wysokie obroty żeby 'coś' odjechała (2.0 benzyna 133km - straszny muł notabene). Passaciną afn jeżdżę 4 lata i wiem jak ta bestyjka fajnie się zbierała nawet na klimie. Teraz w zakresie 1000-1800obr. mam pod pedałem "pusto" chyba, że drastycznie zredukuję, ale to mi się znowu ta żałosna Nubira przypomina :sciana Dizelek ma się zbierać już od niskich obrotów. Ale do rzeczy: Co to może być? Wszystko cicho, sprawnie, klima nabita itp. Jeżeli sprężarka, to co? Do wymiany, regeneracji, naprawy? Coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #15 Napisano 18 Sierpnia 2015 U nas jeszcze do niedawna sakramenckie upały i przy tych to upałach zauważyłem znaczący wręcz spadek mocy jadąc na klimie. Na tyle znaczący, że przy pierwszych kilku razach od zauważenia problemu auto po prostu mi gasło, potem nauczyłem się dawać mu dużo gazu, czy to przy ruszaniu czy wyprzedzaniu. No ale na litość boską to nie Daewoo Nubira, którą kiedyś miałem i którą to zawsze musiałem wkręcić na wysokie obroty żeby 'coś' odjechała (2.0 benzyna 133km - straszny muł notabene). Passaciną afn jeżdżę 4 lata i wiem jak ta bestyjka fajnie się zbierała nawet na klimie. Teraz w zakresie 1000-1800obr. mam pod pedałem "pusto" chyba, że drastycznie zredukuję, ale to mi się znowu ta żałosna Nubira przypomina :sciana Dizelek ma się zbierać już od niskich obrotów. Ale do rzeczy: Co to może być? Wszystko cicho, sprawnie, klima nabita itp. Jeżeli sprężarka, to co? Do wymiany, regeneracji, naprawy? Coś innego? Kolego może początki zacierania się sprężarki (one w większości przypadków zacierają się bezszelestnie) . Albo dolega coś innego przez upały np. przypchany intercooler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #16 Napisano 18 Sierpnia 2015 U mnie również w upały klima znacznie mocniej obciąża silnik. Ruszanie bez dodania gazu na początku kończyło się niekiedy zgaśnięciem. Bez klimy spalanie na biegu jałowym mam 0,7-0,9l/h. Z klimą w największe upały zwiększało się aż do 1,4-1,6l/h. Obecnie temperatury znacznie zmalały i klima obciąża do około 1,1-1,2l/h. Czuć minimalną różnicę w mocy przy obrotach niższych od 2000 ale nie aż taką jak wcześniej przy 35*C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach