Skocz do zawartości
pawelekk

Klimatyzacja a spadek mocy w 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odczuwam dziwny spadek mocy auta jak jeżdżę na włączonej klimatyzacji. Tzn. auto dobrze idzie ale "zbiera sie" z lekkim opóźnieniem. Czy to może być wina klimatyzacji, która jak wiadomo troche "mocy" czerpie czy należy szukać usterki gdzie indziej. Czy też tak macie ? :)

Moj passat - B5 1.9 tdi 110 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej normalne zjawisko tak jak możliwe jest gdy chodzi klimatyzacja minimalny spadek obrotów na biegu jałowym. Co jeździłem samochodai z klimą przez całe swoje krótkie zycie to zawsze różnica nawet minimalna była. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego przy dieslu ten spadek nie powinien być wogóle zauważalny!!!on dysposponuje dużą mocą i zwróć uwagę ze włączenie klimy praktycznie nie robi wrażenia na silniku i jego obroty się nie zmieniają.troszkę inaczej jest w benzynce gdzie obroty wzrastają i autko z małym opóźnieniem reaguje na przyciśnięcie pedału gazu ale to jest minimalna różnica;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kasfalt chyba trochę oszukuje :) u mnie AVB 101 KM jest zauważalny spadek mocy i osiągów. Czuć to szczególnie do 2300 - 2400 rpm. Później mocniej pomaga turbinka to mniej się odczuwa spadek. Ale odczuwalny spadek mocy i lekki wzrost obrotów na biegu jałowym jest jak najbardziej ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa, nawet na postoju na biegu jałowym przy wyłączonej klimie spalanie pokazuje mi 0,5l/h a jak załącze 0,6l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalna sprawa, nawet na postoju na biegu jałowym przy wyłączonej klimie spalanie pokazuje mi 0,5l/h a jak załącze 0,6l/h.

 

szok :) u mnie bez klimy 0,6l/h (mfd, światła) a z klimą około 1l/h może inni napiszą jak to u nich wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesadzacie. Czuć, ciężko żeby nie - ale przy normalnej jeździe zazwyczaj i tak zostaje zapas mocy pod nogą. W Passatach nie są montowane malutkie silniczki i radzą sobie z napędem sprężarki, gorzej inne samochody gdzie faktycznie zaczyna się problem z jazdą.

 

Poniżej cytaty z dokumentacji:

 

Sygnał gotowości sprężarki

klimatyzacji

 

Moduł sterujący otrzymuje sygnał od włącznika

klimatyzacji, że wkrótce nastąpi włączenie

klimatyzacji. Umożliwia to wcześniejsze

podniesienie prędkości biegu jałowego silnika,

tak aby wyrównaæ obciążenie jakie powstanie po

włączeniu klimatyzacji.

Wyłączanie sprężarki klimatyzacji W celu zmniejszenia obciążenia silnika moduł

sterujący wyłącza sprężarkę klimatyzacji w

następujących warunkach :

· po każdym uruchomieniu silnika na około 6

sekund

· przy gwałtownym przyspieszaniu z niskich

prędkości obrotowych silnika

· przy temperaturze płynu chłodzącego

powyżej 120° C

· przy pracy silnika w trybie awaryjnym

Zapomnieli jeszcze dopisać że przy zbyt wysokich obrotach silnika, ale to tyczy się chyba tylko Passata W8 z tego co pamiętam.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szok :) u mnie bez klimy 0,6l/h (mfd, światła) a z klimą około 1l/h może inni napiszą jak to u nich wygląda.
Ja normalnie mam 0,6l/h a po załączeniu klimy 0,8l/h :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

u mnie 0,6 i 0,7 , dzis zauwazylem ze w miescie na max chlodzenie i max nawiew zmulal ciup, pomijajac ze jak stoje w korku to potrafi w ogole nie chlodzic , dopiero jak jade, ogolnie to jak wylacze klime to lepiej sie zbiera, takie mam odczucie, biorac pod uwage temp, wilgotnosc i gestosc powietrza co pewnie tez ma wplywa na przyspieszenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

u mnie klima wyłącza się gdy momentalnie dodam gazu jak obroty się unormują włącza sie spowrotem nie wiem jak w waszych modelach ale u mnie taki patent jest zrobiony już fabrycznie dla dodania mocy przy wyprzedzaniu.No ale ma też napady że jak się wyłączy to już nie zastartuje wtedy muszę wylączyć silnik i włączyć go spowrotem myślę że to sprawka przekaźnika nie wiem co jest grane elektryk stwierdził że to komputer wymieniłem jest lepiej ale dalej problem istnieje. Jakieś sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy mam problem mamy teraz upały więc klima potrzebna moje autko miało robiony przegląd klimy wymieniłem napinacz paska klimatyzacji bo mój szumiał, ale przejdzmy do sedna dziś jadąc do córki do szpitala włączyłem klime rusza z krzyżówki auto zgasło odpaliłem jadę a tu muł batem poganiać , powrót do domu cały czas na klimie auto muł dojechałem staje a tu lewarek zmiany biegów bryka jak chce klima działa tryb econ lewarek trga lecz może słabiej , podnosze obroty do 1200 spokój co mu jest co mam sprawdzić.

_scalone

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy chyba wiem co padechło w pasztecie ciecze mi z pompy wtryskowej gdzieś dołem po bloku zwłaszcza pod obciążeniem zna ktoś pompiarza z moich stron polkowice lubin głogów dobrego tani być nie musi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Możesz sprobowac w Jezierzanach koło Legnicy .Jedni polecają inni nie.

http://www.dieseltronik.pl/ ale jedno mogę powiedzieć dostać się do niego jest ciężko zawsze kilka fur stoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas jeszcze do niedawna sakramenckie upały i przy tych to upałach zauważyłem znaczący wręcz spadek mocy jadąc na klimie. Na tyle znaczący, że przy pierwszych kilku razach od zauważenia problemu auto po prostu mi gasło, potem nauczyłem się dawać mu dużo gazu, czy to przy ruszaniu czy wyprzedzaniu. No ale na litość boską to nie Daewoo Nubira, którą kiedyś miałem i którą to zawsze musiałem wkręcić na wysokie obroty żeby 'coś' odjechała (2.0 benzyna 133km - straszny muł notabene). Passaciną afn jeżdżę 4 lata i wiem jak ta bestyjka fajnie się zbierała nawet na klimie. Teraz w zakresie 1000-1800obr. mam pod pedałem "pusto" chyba, że drastycznie zredukuję, ale to mi się znowu ta żałosna Nubira przypomina :sciana Dizelek ma się zbierać już od niskich obrotów. Ale do rzeczy: Co to może być? Wszystko cicho, sprawnie, klima nabita itp. Jeżeli sprężarka, to co? Do wymiany, regeneracji, naprawy? Coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U nas jeszcze do niedawna sakramenckie upały i przy tych to upałach zauważyłem znaczący wręcz spadek mocy jadąc na klimie. Na tyle znaczący, że przy pierwszych kilku razach od zauważenia problemu auto po prostu mi gasło, potem nauczyłem się dawać mu dużo gazu, czy to przy ruszaniu czy wyprzedzaniu. No ale na litość boską to nie Daewoo Nubira, którą kiedyś miałem i którą to zawsze musiałem wkręcić na wysokie obroty żeby 'coś' odjechała (2.0 benzyna 133km - straszny muł notabene). Passaciną afn jeżdżę 4 lata i wiem jak ta bestyjka fajnie się zbierała nawet na klimie. Teraz w zakresie 1000-1800obr. mam pod pedałem "pusto" chyba, że drastycznie zredukuję, ale to mi się znowu ta żałosna Nubira przypomina :sciana Dizelek ma się zbierać już od niskich obrotów. Ale do rzeczy: Co to może być? Wszystko cicho, sprawnie, klima nabita itp. Jeżeli sprężarka, to co? Do wymiany, regeneracji, naprawy? Coś innego?

 

Kolego może początki zacierania się sprężarki (one w większości przypadków zacierają się bezszelestnie) . Albo dolega coś innego przez upały np. przypchany intercooler.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również w upały klima znacznie mocniej obciąża silnik. Ruszanie bez dodania gazu na początku kończyło się niekiedy zgaśnięciem. Bez klimy spalanie na biegu jałowym mam 0,7-0,9l/h. Z klimą w największe upały zwiększało się aż do 1,4-1,6l/h. Obecnie temperatury znacznie zmalały i klima obciąża do około 1,1-1,2l/h. Czuć minimalną różnicę w mocy przy obrotach niższych od 2000 ale nie aż taką jak wcześniej przy 35*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności