sebollski26 Zgłoś #81 Napisano 14 Sierpnia 2011 Ja ostatnio byłem na wycieczce. W bagażniku wszystkie rzeczy. Postawiłem go zazbroiłem i poszedłem coś zjeść. Po jakimś czasie wróciłem rozbroiłem ale klapy nie mogłem otworzyć. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną. Po kilku próbach otworzyłem. Zamek się zacina? Przez pierwszą myśl myślałem że ktoś się dobierał do auta i coś zablokował w zamku klapy. Dodam że ja go nie używam. Jest zasyfiały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #82 Napisano 14 Sierpnia 2011 Ja ostatnio byłem na wycieczce. W bagażniku wszystkie rzeczy. Postawiłem go zazbroiłem i poszedłem coś zjeść. Po jakimś czasie wróciłem rozbroiłem ale klapy nie mogłem otworzyć. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest przyczyną. Po kilku próbach otworzyłem. Zamek się zacina? Przez pierwszą myśl myślałem że ktoś się dobierał do auta i coś zablokował w zamku klapy. Dodam że ja go nie używam. Jest zasyfiały mikrostyk w zamku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #83 Napisano 14 Sierpnia 2011 dzięki możesz powiedzieć gdzie on się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #84 Napisano 14 Sierpnia 2011 dzięki możesz powiedzieć gdzie on się znajduje? Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #85 Napisano 14 Sierpnia 2011 dzieki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #86 Napisano 14 Sierpnia 2011 Zamek się zacina? Przez pierwszą myśl myślałem że ktoś się dobierał do auta i coś zablokował w zamku klapy. Dodam że ja go nie używam. Jest zasyfiałyZawszejeśli się go nie używa zamek się zastaje. Ja bym proponowal rozebrać zamek od spodu i dostać się rurką spryskiwacza do elektrycznych styków i wprysnąć tam troszkę tego specyfiku. U mnie pomoglo i od 4 lat nie mam problemu z zamkiem tylnej klapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #87 Napisano 14 Sierpnia 2011 http://moto.allegro.pl/mikroprzelacznik-mikrostyk-skoda-seat-audi-vw-i1746169128.html? Ten będzie ok? ---------- Post added at 10:46 ---------- Previous post was at 10:43 ---------- Zawszejeśli się go nie używa zamek się zastaje. Ja bym proponowal rozebrać zamek od spodu i dostać się rurką spryskiwacza do elektrycznych styków i wprysnąć tam troszkę tego specyfiku. U mnie pomoglo i od 4 lat nie mam problemu z zamkiem tylnej klapy. jeśli to pomoże to tak zrobię. Bo nawet nie mogę kluczyka wsadzić do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #88 Napisano 14 Sierpnia 2011 Hejka, ja u siebie w kombiaku niestety już rozbierałem tylni zamek na części pierwsze. Jeżeli klapę masz cały czas zamkniętą a z kluczyka nie możesz otworzyć i masz taką możliwość to zdejmij plastykową osłonę od góry, ona jest na zatrzaskach, byle tylko się tobie ręka wcisnęła albo kawałek patyka, po lewej stronie jest przegub dźwigienki otwierającej bagażnik i trzeba go popchnąć do dołu wypychając równocześnie klapę bagażnika tak żeby się otworzyła. Manewr śmieszny ale skuteczny:) Jak już uda Ci się otworzyć klapę, to odkręć całą osłonę, dostaniesz się do mechanizmu. Sprawdź najpierw złącze do podpinania centralnego zamku i zobacz czy w momencie zazbrajania i rozbrajania jest napięcie 12V. Jeżeli tak to prawdopodobnie centralny zamek jest już zciuchrany Na końcówce drążka centralnego zamku jest plastkowe ucho zaczepione za mechanizm otwierający (jeżeli go tam nie ma to znaczy że znalazłeś potencjalną usterkę i gdzieś w klapie musi się owe ucho znaleźć, doczepiasz i po sprawie). Jeżeli ucho jest to wina leży w środku. Trzeba wymontować mechanizm centralnego zamku go rozebrać. Składa się on z dwóch części obudowy złożonej na zatrzaski, płaski śrubokręt w rękę i trzeba wszystkie odpiąć. W środku znają się: wałek z gwintem ślimakowym przesuwającym rygiel, na końcu wałka jest zębatka, która zazębia się z zębatką na silniczku. Częstą przyczyną zużycia jest wyrobienie się gniazd w plastikowej obudowie, dzięki czemu zębatka od silniczka nie chętnie zazębia się z tą drugą, omyka - przez co słychać chodzący silniczek i zero reakcji na ryglu. trzeba wówczas podłożyć jakiś mały kawałek plastikowej płytki pomiędzy obudowę a silniczek od strony styków. Może być też tak, że silniczek nie działa. Wówczas wina leży w spalonym silniczku albo w stykach, te cholerne styki (kretyn to wymyślił) są wbijane w silniczek. Tzn. biorąc kombinerki do rąk i wyciągająć styki przez gniazdo do góry (trzeba użyć trochę siły) możemy w ten sposób uwolnić - wyjąć silniczek. Często bywa tak że te styki śniadzieją i tracą kontakt ze stykami w środku silniczka, wówczas trzeba wyjąć te styki, na końcówkach je trochę zdeformować rozgniatając kombinerkami tak aby były szersze, delikatnie zdeformowane, w ten sposób jak wbijemy z powrotem styki do silniczka mamy pewność, że będą stykały dodatkowo można poprawić to jakimś środkiem n. do czyszczenia potencjometrów, tak aby usunąć tlenki i rdzę. Składamy zamek tak jak go rozebraliśmy Amen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #89 Napisano 15 Sierpnia 2011 krótka i zwięzła odpowiedź Zabiorę się za to jak przestanie padać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarrascha Zgłoś #90 Napisano 17 Września 2011 Witam, podepnę się pod temat. Mianowicie klapa mi się nie otwiera, jak zamykam i otwieram auto z kluczyka, to słychać, że coś tam słabiutko próbuje pracować, ale nie daje rady, podejrzewam że po zaaplikowaniu WD-40 miałbym problem z głowy, ale nie mogę klapy kluczykiem otworzyć, bo jakiś kretyn zapchał ją jakimś żwirem czy czymkolwiek podobnym. Więc nawet kluczyka wsadzić nie mogę. Moje pytanie jest takie: czy jest możliwość ściągnięcia tapicerki przy zamkniętej klapie bagażnika? Dodam, że chodzi o kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #91 Napisano 19 Września 2011 4 wkręty 2 pod uchwytami - do nich jakoś dojdziesz ale 2 z boków są pod momiędzy tapicerką klapy a tapicerką boczku tam gdzie kończy się czarny plastik przy szybie, z tym to nie mam pomysłu .... potem już tylko zatrzaski, trza ciągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #92 Napisano 19 Września 2011 hejka, w moim poście trochę wyżej masz w miarę opisane co mogło być przyczyną, jeżeli słychać dźwięki przy uruchamianiu centralnego to znaczy, że prawdopodobnie silniczek tobie pracuje, a przynajmniej dostaje napięcie, albo spadło tobie plastikowe ucho z cięgna od serva zamka albo w servie wyrobiło się gniazdo prowadniczki cięgna i tryby z silniczka omykają na trybiku cięgna, jak to zrobić opisane powyżej A jak się dostać? Też opisałem powyżej. Niestety w moim przypadku również zamek popsuł się przy zamkniętym bagażniku:) taki los... trzeba wejść do auta od strony siedzeń, wygiąć tapicerkę klapy po środku (przy silniku wycieraczki) tak aby wyszarpać zatrzaski, włożyć rękę z twojej lewej strony i tam głębiej poczujesz dźwigienkę... z tego co pamiętam trzeba nią szarpnąć do góry i równocześnie wypychac bagażnik... materiał do opanowania po kilku próbach Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #93 Napisano 2 Stycznia 2012 Witam wlasnie dzis cos padl mi zamek w klapie generalnie to centralny dziala,na kluczyk tez tylko nie chce zalaczyc sie blokada.Podejrzewam ze przyczyna jest ta klamka co jest w oswietleniu tablicy rej. w sobote wezmne sie za to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jang2 Zgłoś #94 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam, nawiązując do tematu o zamku, to u mnie po rozbiórce klapy okazało się, że mam urwane 3 kabelki od zamka klapy tylnej. Mam teraz problem no nigdzie nie mogę znaleźć w jakiej kolejności mam je podłączyć. Gniazdo jest w kształcie prostokąta, z jednej strony zaokrąglone. Czy może ktoś mi podesłać zdjęcie lub podać kolejność kabli. Pozdrawiam jang2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jang2 Zgłoś #95 Napisano 26 Stycznia 2012 ponawiam prośbę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #96 Napisano 5 Lutego 2012 Koledzy, potrzebuje wyjac wkladke/bebenek zamka w klapie kombiaka przed liftem. Jest zatarta, przerdzewiala po wczesniejszym wycieku z peknietego weza wycieraczki. Ktos moze napisac jak najlepiej wyjac bebenek z klapy ? W dzwiach jest to zabieg banalny a jak to sie ma z klapa bagaznika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #97 Napisano 6 Lutego 2012 O ile się nie mylę, to trzeba rozebrać cały mechanizm, tzn. rozłączyć część wewnętrzną i zewnętrzną. Jak to zrobić, oto jest pytanie? O ile pamiętam to tam jest taka zawleczka z drutu, którą trzeba zdjąć i wtedy można rozłożyć cześć wewnętrzną zamka od zewnętrznej i dobrać się do bębenka. Pomijam tu całą resztę rozbierania typu śrubki i zatrzaski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ekwador Zgłoś #98 Napisano 29 Października 2012 Panowie, ponaglam pytanie, czy mechanizm zamka w klapie, ten przy wkładce, różni się w wersji sedan od kombi? Szukam zamka z kluczykiem bo mam do wymiany w moim kombiku, znalazłem na allegro taki http://allegro.pl/passat-b5-sedan-zamek-wkladka-klapy-tylnej-tyl-i2698990378.html i mam wątpliwość czy będzie pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galicjusz2004 Zgłoś #99 Napisano 8 Lutego 2013 POanowie witam... pytanie za 100pkt czy silownik zamka w bagazniku w passacie b5 kombi 98 rok powinien sie chowac i zostac czy samocznnie po zamknieciu sie wysuwac? i drugie pytanie czy silownik wlewu paliwa chodzi na tej samej zasadzie bo powiedziano mi ze jeden chodzi ze sie chowa i zostaje a drugi tylko wsuwa sie i cofa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cychi Zgłoś #100 Napisano 17 Lutego 2013 Witam, posiadam Passata B5 1999 r. kombi. Od pewnego czasu mam problem z alarmem który często włącza się zaraz po zamknięciu auta lub po kilku godzinach, muszę podkreślić że dzieje się to tylko gdy pada deszcz. Pierwsze co się ciśnie na myśl to jakieś zwarcie, bo gdy jest sucho jest ok. Zauważyłem tez że wewnętrzne oświetlenie bagażnika działa własnie wtedy kiedy szwankuje mi alarm. Ponadto podczas tego zwarcia, po otwarciu z pilota i otworzeniu bagażnika centralny zamyka auto, czego nie robił wcześniej. Wiec doszedłem do wniosku że pewnie zamek lub coś w tylnej klapie. Co o tym myślicie i co mógłbym zrobić zeby to ogarnac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach