Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

To dzwonienie to albo urwany wkład katalizatora albo klapka wg turbiny, u mnie to drugie i turbo do regeneracji

ani to ani to.

tubo po regeneracji byłem tydzień temu na przeglądzie bo uszczelkę wydmuchało.

katalizator pusty w środku.

 

dźwięk jest jakby z tyłu silnika dlatego napinacz i łańcuch zmieniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a możesz zrobić filmik jak to dzwoni jeżeli możesz i podesłać linka, zaraz wemze stetoskop i pójde szukać u siebie gdzie dzwonii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a możesz zrobić filmik jak to dzwoni jeżeli możesz i podesłać linka, zaraz wemze stetoskop i pójde szukać u siebie gdzie dzwonii

u mnie nie trzeba stetoskopu :P taki metaliczny dźwięk jakby łańcuch lub coś podobnego się obijało o coś po zdjęciu nogi z gazu. Obojętnie czy na luzie czy na sprzęgle. Silnik tylko musi się zagrzać

Na dniach postaram się nagrać filmik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mialem to samo. Zacząlem oczywiscie od czyszczenia smoka i sprawdzenia pompy. Jednak to nic nie dalo. Skonczylo sie na wymianie napinacza i lancucha i jak narazie jest git. I ciagnie jak zwariowany bez żadnych spadków mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak u mnie napinacz przydał by się też zmienić ale wpierw wezme się za turbo bo to ewidentnie jest klapka WG od turbo

filmik do analizy brzęczenia przy puszczaniu gazu

[video=youtube;-0Sp_gSH_Zc]

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! z racji tego że nie posiadam już paska ale sąsiad wymieniał ten felerny napinacz w swoim 1.8 T postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami które zauważyłem po rozebraniu na części pierwsze tego napinacza.Przebieg napinacza około 200 tyś orginalny auto od nowosci było w rodzinie , w środku napinacza jest 5 uszczelniaczy z tych 5 uszczelniaczy tylko jeden nadawałby się do ponownego zastosowania (bynajmniej tak wyglądał)reszta była albo pęknięta albo pod wpływem wysokiej temperatury skurczona o 30%(w sensie grubości), już nie wspomnę że po zgięciu łamały siE jak zapałki (stwardniały pod wpływem temperatury i straciły swoja elastyczność)straciły swoje własciwości uszczelniające i nie trzymały cisnienia oleju w napinaczu (spełniają taką funkcje jak pierścienie na cylindrze),a kanały olejowe czyściutkie , zero jakiegokolwiek osadu czy nagaru olejowego w napinaczu.Więc stwierdzenie moje jest takie że można by było zregenerować napinacz gdyby tylko udało sie dobrać uszczelnienia do tego napinacz i żeby były odporne na wysokie temperatury!!! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy proszę o radę odnośnie mojego ADR'a. Dzwonił jak cholera czy ciepły czy zimny, wymieniłem napinacz na używkę niestety musiała być felerna bo niewiele pomogło. Następnie zakupiłem nowy napinacz z MaxGear'a za 400 zł, jest lepiej, zadzwoni delikatnie przez kilka sekund po odpaleniu i minimalnie na jałowych jest słyszalny, ale to mnie nie satysfakcjonuje. Ciśnienie oleju jest w porządku.

Pojawił się również błąd 01120 - Camshaft Adjustment 1 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent. Wymieniłem również Czujnik Halla na zamiennik gdyż wcześniej wyskakiwał błąd 00515.

 

Czy powinienem był wymienić od razu też łańcuch i czy to on może powodować stuki na nowym napinaczu? Czy po prostu ten tani napinacz to szrot? Pomóżcie, zaczynam już mieć dość tego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno się wymienić również łańcuch, bo się po prostu "rozciąga" i potrafi tłuc się o pokrywę wałków...

Jak to nie pomoże to niestety tylko oryginał albo sprzedać auto.

A co do tego błędu 01120, to winny jest napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy napinacz może powodować ten błąd z powodu rozciągniętego łańcucha? Czy to nie ma nic do rzeczy w tym przypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może, bo zmieniają się fazy rozrządu....jak masz vag-a to podłącz i zobacz jakie masz wartości na kanałach 90-93, na jałowym wszędzie powinno być same zera, dopuszczalna odchyłka +-6, dodatkowo na 90-tym podczas jazdy max 24.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem kabel i ku mojemu zdziwieniu te kanały mam puste, nie pokazują żadnych wartości zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy na wyższych obrotach :blady

 

Screenshot 2016-09-23 15-27-46.jpg

 

Co to oznacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli kanały od 90 do 93 (czyli 90,91,92 i 93) ale u Ciebie i tak jest pusto na tych dwóch, może te wartości u Ciebie są podane na innych kanałach w co wątpię, albo po prostu nie możesz podglądnąć u siebie pracę faz rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zrozumiałem i na wszystkich kanałach z tego zakresu jest pusto. Dodam tylko że używałem VCDS-lite a nie Vaga, ale chyba tu nie ma różnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno, ale jak widać u Ciebie jest pusto, albo jak pisałem możliwe że nie masz możliwości podglądu tych kanałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem gdzieś że może to być też kanał 25 i 26. Lecę to sprawdzić.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Myślę że to mogą być te kanały. Marecki czy potrafisz to zinterpretować? Czy te wartości "Idle Stabilization" nie są za duże?

 

zimny, na postoju: http://vaglog.pl/log_279320.html

jazda: http://vaglog.pl/log_279322.html

 

następnie skasowałem błąd 01120 i zrobiłem logi ponownie

 

na postoju: http://vaglog.pl/log_279321.html

jazda: http://vaglog.pl/log_279319.html

Edytowane przez kornjed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rozjechaną synchronizację wałków, (kanał 25 - te wysokie wartości na biegu jałowym nie są naturalne powinno być "0") przyczyną może być łańcuch bądź wina samego napinacza.

Odepnij od niego wtyczkę i sprawdź czy hałasuje i jeszcze raz wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpisuję dopiero teraz gdyż byłem ten tydzień poza domem i nie miałem możliwości tego sprawdzić. Po odpięciu wtyczki pojawił się zgodnie z przypuszczeniami błąd:

17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.

Oprócz tego wciąż wskakuje błąd 1120 Ustawienie wałka rozrządu 1 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Pozatym samochód pracuje identycznie - żadnej zmiany, w logach tak samo :/

 

http://vaglog.pl/log_280156.html

 

O czym to świadczy?

Poczytałem trochę i przychodzi mi tylko do głowy że mógłbym jeszcze ściągnąć klawiaturę i sprawdzić ustawienie wałków na znakach oraz policzyć ilość ognich łańcucha pomiędzy znakami. Chyba że te dzisiejsze zachowanie jednoznacznie na coś wskazuje?

Dodam że mechanik który wymieniał mi ten napinacz stwierdził że on nie jest w stanie określić czy łańcuch jest ok czy nie.

:ocochodzi

Edytowane przez kornjed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj na swoim ADR i w grupie 25 mam w pozycji idle stabilization na biegu jałowym/840 obr/ wartości 0/zero/. W pozycji part throttt przy 2500 obr mam wartości + 21. Napinacz mam na 100% dobry jaki i ustawienie wałków jest równiez ok.Moim zdaniem masz napinacz do wymiany albo rozjechały się wałki/rozciągnięty łańcuch/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę. Chyba po prostu zmienię łańcuch i zobaczymy co będzie. :kijemgo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja podpytam w temacie zamierzam wymienić napinacz zmiennych faz rozrządu ( niestety ze sterowaniem elektronicznym :-) ) auto ma przelatane 275 K wynik oryginalny i pytanie

1. Czy koniecznie trzeba zmieniać łańcuch ??

2. przy zmianie łańcucha jak zdejmę napinacz i wałki rozrządu łańcuch wychodzi bez problemu czy trzeba jeszcze coś odkręcić ??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności