bcymek Zgłoś #541 Napisano 25 Czerwca 2016 To dzwonienie to albo urwany wkład katalizatora albo klapka wg turbiny, u mnie to drugie i turbo do regeneracji ani to ani to. tubo po regeneracji byłem tydzień temu na przeglądzie bo uszczelkę wydmuchało. katalizator pusty w środku. dźwięk jest jakby z tyłu silnika dlatego napinacz i łańcuch zmieniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #542 Napisano 25 Czerwca 2016 a możesz zrobić filmik jak to dzwoni jeżeli możesz i podesłać linka, zaraz wemze stetoskop i pójde szukać u siebie gdzie dzwonii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bcymek Zgłoś #543 Napisano 25 Czerwca 2016 a możesz zrobić filmik jak to dzwoni jeżeli możesz i podesłać linka, zaraz wemze stetoskop i pójde szukać u siebie gdzie dzwonii u mnie nie trzeba stetoskopu taki metaliczny dźwięk jakby łańcuch lub coś podobnego się obijało o coś po zdjęciu nogi z gazu. Obojętnie czy na luzie czy na sprzęgle. Silnik tylko musi się zagrzać Na dniach postaram się nagrać filmik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszzablo Zgłoś #544 Napisano 4 Lipca 2016 Witam. Mialem to samo. Zacząlem oczywiscie od czyszczenia smoka i sprawdzenia pompy. Jednak to nic nie dalo. Skonczylo sie na wymianie napinacza i lancucha i jak narazie jest git. I ciagnie jak zwariowany bez żadnych spadków mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #545 Napisano 5 Lipca 2016 (edytowane) Powiem tak u mnie napinacz przydał by się też zmienić ale wpierw wezme się za turbo bo to ewidentnie jest klapka WG od turbo filmik do analizy brzęczenia przy puszczaniu gazu [video=youtube;-0Sp_gSH_Zc] Edytowane 5 Lipca 2016 przez janekg16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody24wp Zgłoś #546 Napisano 12 Sierpnia 2016 Witam! z racji tego że nie posiadam już paska ale sąsiad wymieniał ten felerny napinacz w swoim 1.8 T postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami które zauważyłem po rozebraniu na części pierwsze tego napinacza.Przebieg napinacza około 200 tyś orginalny auto od nowosci było w rodzinie , w środku napinacza jest 5 uszczelniaczy z tych 5 uszczelniaczy tylko jeden nadawałby się do ponownego zastosowania (bynajmniej tak wyglądał)reszta była albo pęknięta albo pod wpływem wysokiej temperatury skurczona o 30%(w sensie grubości), już nie wspomnę że po zgięciu łamały siE jak zapałki (stwardniały pod wpływem temperatury i straciły swoja elastyczność)straciły swoje własciwości uszczelniające i nie trzymały cisnienia oleju w napinaczu (spełniają taką funkcje jak pierścienie na cylindrze),a kanały olejowe czyściutkie , zero jakiegokolwiek osadu czy nagaru olejowego w napinaczu.Więc stwierdzenie moje jest takie że można by było zregenerować napinacz gdyby tylko udało sie dobrać uszczelnienia do tego napinacz i żeby były odporne na wysokie temperatury!!! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #547 Napisano 22 Września 2016 Witam. Koledzy proszę o radę odnośnie mojego ADR'a. Dzwonił jak cholera czy ciepły czy zimny, wymieniłem napinacz na używkę niestety musiała być felerna bo niewiele pomogło. Następnie zakupiłem nowy napinacz z MaxGear'a za 400 zł, jest lepiej, zadzwoni delikatnie przez kilka sekund po odpaleniu i minimalnie na jałowych jest słyszalny, ale to mnie nie satysfakcjonuje. Ciśnienie oleju jest w porządku. Pojawił się również błąd 01120 - Camshaft Adjustment 1 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent. Wymieniłem również Czujnik Halla na zamiennik gdyż wcześniej wyskakiwał błąd 00515. Czy powinienem był wymienić od razu też łańcuch i czy to on może powodować stuki na nowym napinaczu? Czy po prostu ten tani napinacz to szrot? Pomóżcie, zaczynam już mieć dość tego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #548 Napisano 22 Września 2016 Powinno się wymienić również łańcuch, bo się po prostu "rozciąga" i potrafi tłuc się o pokrywę wałków... Jak to nie pomoże to niestety tylko oryginał albo sprzedać auto. A co do tego błędu 01120, to winny jest napinacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #549 Napisano 22 Września 2016 Ale czy napinacz może powodować ten błąd z powodu rozciągniętego łańcucha? Czy to nie ma nic do rzeczy w tym przypadku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #550 Napisano 22 Września 2016 (edytowane) Może, bo zmieniają się fazy rozrządu....jak masz vag-a to podłącz i zobacz jakie masz wartości na kanałach 90-93, na jałowym wszędzie powinno być same zera, dopuszczalna odchyłka +-6, dodatkowo na 90-tym podczas jazdy max 24. Edytowane 22 Września 2016 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #551 Napisano 23 Września 2016 Podpiąłem kabel i ku mojemu zdziwieniu te kanały mam puste, nie pokazują żadnych wartości zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy na wyższych obrotach :blady Co to oznacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #552 Napisano 23 Września 2016 Miałem na myśli kanały od 90 do 93 (czyli 90,91,92 i 93) ale u Ciebie i tak jest pusto na tych dwóch, może te wartości u Ciebie są podane na innych kanałach w co wątpię, albo po prostu nie możesz podglądnąć u siebie pracę faz rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #553 Napisano 23 Września 2016 Tak, zrozumiałem i na wszystkich kanałach z tego zakresu jest pusto. Dodam tylko że używałem VCDS-lite a nie Vaga, ale chyba tu nie ma różnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #554 Napisano 23 Września 2016 Nie powinno, ale jak widać u Ciebie jest pusto, albo jak pisałem możliwe że nie masz możliwości podglądu tych kanałów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #555 Napisano 23 Września 2016 (edytowane) Wyczytałem gdzieś że może to być też kanał 25 i 26. Lecę to sprawdzić. - - - - - aktualizacja - - - - - Myślę że to mogą być te kanały. Marecki czy potrafisz to zinterpretować? Czy te wartości "Idle Stabilization" nie są za duże? zimny, na postoju: http://vaglog.pl/log_279320.html jazda: http://vaglog.pl/log_279322.html następnie skasowałem błąd 01120 i zrobiłem logi ponownie na postoju: http://vaglog.pl/log_279321.html jazda: http://vaglog.pl/log_279319.html Edytowane 23 Września 2016 przez kornjed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #556 Napisano 24 Września 2016 Masz rozjechaną synchronizację wałków, (kanał 25 - te wysokie wartości na biegu jałowym nie są naturalne powinno być "0") przyczyną może być łańcuch bądź wina samego napinacza. Odepnij od niego wtyczkę i sprawdź czy hałasuje i jeszcze raz wartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #557 Napisano 30 Września 2016 (edytowane) Odpisuję dopiero teraz gdyż byłem ten tydzień poza domem i nie miałem możliwości tego sprawdzić. Po odpięciu wtyczki pojawił się zgodnie z przypuszczeniami błąd: 17936 Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Oprócz tego wciąż wskakuje błąd 1120 Ustawienie wałka rozrządu 1 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY Pozatym samochód pracuje identycznie - żadnej zmiany, w logach tak samo http://vaglog.pl/log_280156.html O czym to świadczy? Poczytałem trochę i przychodzi mi tylko do głowy że mógłbym jeszcze ściągnąć klawiaturę i sprawdzić ustawienie wałków na znakach oraz policzyć ilość ognich łańcucha pomiędzy znakami. Chyba że te dzisiejsze zachowanie jednoznacznie na coś wskazuje? Dodam że mechanik który wymieniał mi ten napinacz stwierdził że on nie jest w stanie określić czy łańcuch jest ok czy nie. :ocochodzi Edytowane 30 Września 2016 przez kornjed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #558 Napisano 1 Października 2016 Sprawdziłem dzisiaj na swoim ADR i w grupie 25 mam w pozycji idle stabilization na biegu jałowym/840 obr/ wartości 0/zero/. W pozycji part throttt przy 2500 obr mam wartości + 21. Napinacz mam na 100% dobry jaki i ustawienie wałków jest równiez ok.Moim zdaniem masz napinacz do wymiany albo rozjechały się wałki/rozciągnięty łańcuch/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornjed Zgłoś #559 Napisano 1 Października 2016 Dzięki za wskazówkę. Chyba po prostu zmienię łańcuch i zobaczymy co będzie. :kijemgo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #560 Napisano 4 Października 2016 Witam Ja podpytam w temacie zamierzam wymienić napinacz zmiennych faz rozrządu ( niestety ze sterowaniem elektronicznym :-) ) auto ma przelatane 275 K wynik oryginalny i pytanie 1. Czy koniecznie trzeba zmieniać łańcuch ?? 2. przy zmianie łańcucha jak zdejmę napinacz i wałki rozrządu łańcuch wychodzi bez problemu czy trzeba jeszcze coś odkręcić ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach