david1881 Zgłoś #601 Napisano 3 Lipca 2011 Witam! Mam pytanie: mój silnik to 1,9 TDI o oznaczeniu AJM, czyli jest na pompowtryskach. Olej jaki jest zalany to LIQUI MOLY 5W30. Taki był zalany jak go kupiłem. Czy jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #602 Napisano 4 Lipca 2011 Olej jaki jest zalany to LIQUI MOLY 5W30. Taki był zalany jak go kupiłem. Czy jest ok? Jaki przebieg? Ja bym przeszedł na 5W40 np. Modul Specific 505.01 Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #603 Napisano 4 Lipca 2011 Jaki przebieg?Ja bym przeszedł na 5W40 np. Modul Specific 505.01 Pozdro. Przebieg to 233780 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #604 Napisano 4 Lipca 2011 A kto na forum sprzedaje? Podaj linka do tematu tutaj masz kolegę elemenateur, a tutaj jego temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=68364 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #605 Napisano 4 Lipca 2011 Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #606 Napisano 4 Lipca 2011 Przebieg to 233780 km No to ,,w kwiecie wieku,, Śmiało lej Motula. Ja mam już ponad 80 tyś nalotu na takim oleju i bardzo go sobie chwale. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #607 Napisano 4 Lipca 2011 A ten LIQUI MOLLY 5W30 mógłby zostać czy zalecacie jednak wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #608 Napisano 4 Lipca 2011 A ten LIQUI MOLLY 5W30 mógłby zostać czy zalecacie jednak wymienić? jeśli spełnia normy 505.01 lub 506.01 lub 507.00 to może być a jak nie spełnia to trzeba zmienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pestus Zgłoś #609 Napisano 4 Lipca 2011 Na stronie Castrola podają że do mojego silnika powinien być olej 5W30. Gdy kupiłem auto odstawiłem do mechanika i zalał w/w olej i powiedział że taki musi być, ale na bańce nie ma normy 505.01, która powinna być do PDPóźniej sam wymieniałem i zalałem 5W40. Efekt taki że nie bierze tyle oleju. Gdy był 5W30 dolewka ok 0,5l. A 5W40 zaleje te 4l i do nast wymiany nie trzeba dolewać. Czyli wniosek taki że dobrze zrobiłem, czy nie?? ;P Szykuje się nast wymiana i będzie 5W40 spróbuje Motula zobaczymy czy rzeczywiście lepszy Co Wy na to? ;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #610 Napisano 5 Lipca 2011 Cytat:Napisał pestus Zobacz post Na stronie Castrola podają że do mojego silnika powinien być olej 5W30. Gdy kupiłem auto odstawiłem do mechanika i zalał w/w olej i powiedział że taki musi być, ale na bańce nie ma normy 505.01, która powinna być do PD Później sam wymieniałem i zalałem 5W40. Efekt taki że nie bierze tyle oleju. Gdy był 5W30 dolewka ok 0,5l. A 5W40 zaleje te 4l i do nast wymiany nie trzeba dolewać. Czyli wniosek taki że dobrze zrobiłem, czy nie?? ;P Szykuje się nast wymiana i będzie 5W40 spróbuje Motula zobaczymy czy rzeczywiście lepszy Co Wy na to? ;> Zostań przy tym co jesteś... sam serwis VW zaleca 5W40 albo norma 505.01 przeglądy co 15 tyś lub 506.0 longlife. Ja leję oryginał z serwisu VW 5W40 i nie zastanawiam się taki zalecają to leję jedynym plusem jest to że na 100% jest to olej oryginalny i nie dumam czy ktoś go podrobił czy nie - ogólnie zaufany dostawca z olejem oryginalnym to podstawa. O olejach z allegro nawet nie piszę i tzw. z niemiec, bo jak ktoś wie ceny tych olejów są tak niskie że nawet kupując olej u przedstawiciela np. castrola w beczkach 100 litrowych nie sposób zrobić takiej ceny, a nie wspominając o opakowaniach 1 i 5 litrowych. Do drugiego samochodu leję castrola professional z beczki żeby nie było że używam tylko jednego oleju. Podsumowując lejesz dobry olej, a jedynym kryterium przy wyborze to oryginalność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DF1 Zgłoś #611 Napisano 5 Lipca 2011 Witam, Mam w aucie po poprzednim właścicielu Castrola 10W40 - tyle wiem z karteczki przy silniku. Zbliża się wymiana i chciałbym się dowiedzieć czy zalać go może 5W40, gdyż czytałem że TDI warto zalewać pełnymi syntetykami. Dodam, że przebieg 225000 Dzięki za wszelkie rady z góry! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #612 Napisano 5 Lipca 2011 Zadałeś pytanie, na które jest już odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karlos_90 Zgłoś #613 Napisano 5 Lipca 2011 Witam. Kupiłem passata b5fl 1.9tdi 130km avf przebieg 184tys km. Zalany olej shell helix diesel plus va 5w-30. Co proponujecie zostawić go i tylko zmienić na nowy czy zastosować jakąś zmianę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #614 Napisano 5 Lipca 2011 Witam. Kupiłem passata b5fl 1.9tdi 130km avf przebieg 184tys km. Zalany olej shell helix diesel plus va 5w-30. Co proponujecie zostawić go i tylko zmienić na nowy czy zastosować jakąś zmianę? jeśli spełnia odpowiednią normę to zostaw go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DF1 Zgłoś #615 Napisano 5 Lipca 2011 OK, teraz przebrnąłem przez wszystkie 31 str postu (ufff...) Choć nie znalazłem jednoznacznej odp a różne opcje i nie rozwiało to moich wątpliwości. Niby przy moim przebiegu warto już pozostawić TDI na półsyntetyku. Poza tym on ma VP a nie PD, więc nie ma potrzeby lania bezwzględnie syntetyków. Dlatego też raczej pozostawię 10W40 i albo będzie to Castrol Magantec Diesel albo Shell Helix Diesel HX7. Po wymianie dam znać co i jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #616 Napisano 6 Lipca 2011 Mam przelatane 310 klocków,a stosuję obecnie syntetyk Castrola 0W/40,gdyż takowy był stosowany przed sprowadzeniem.Odkąd go posiadam,czyli 2,5 roku lata,dolałem może z 1L,czyli raczej w granicach norm.Wszystko jest kwestią kondycji silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajper Zgłoś #617 Napisano 7 Lipca 2011 Witam, poprzedni właściciel zalewał do B5FL AVF (~190k km) Motula SPecific SAE 5W30 504 00/507 00. A widzę, że tu większość mówi o normie 501 00. Czym te oleje się różnią i jaki polecacie zalać (za niedługo muszę wymienić olej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #618 Napisano 7 Lipca 2011 Witam, poprzedni właściciel zalewał do B5FL AVF (~190k km) Motula SPecific SAE 5W30 504 00/507 00. A widzę, że tu większość mówi o normie 501 00. Czym te oleje się różnią i jaki polecacie zalać (za niedługo muszę wymienić olej) Chyba chodziło Ci o normę 505.01 wajper, zalej Motula Specific 5W40 505.01 i będziesz miał spokój. Na 507.00 szkoda wywalać kasy. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajper Zgłoś #619 Napisano 8 Lipca 2011 Chyba chodziło Ci o normę 505.01 Całkiem możliwe:) Ale nadal pozostaje pytanie czym sie te oleje różnią. Ps 5W30 a 5W40 to też chyba duża różnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #620 Napisano 8 Lipca 2011 Szybkie pytanie szybka odpowiedź: Jaki olej wlać: 1. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 2. Mobil Super 3000 XE 5W-30 który lepszy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach