Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Do poised - Posty z linkami do aukcji usuwamy - za jakiś czas nie będzie wiadomo o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obecnie używam Motul Specific 5W/40 505/01, czy do swojego mogę wlać Molut Specific 504/507 5W/30, czy zostać przy pierwszym?

Castrol Edge TD 5W/40 505.01 jakieś opinie.....??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
obecnie używam Motul Specific 5W/40 505/01, czy do swojego mogę wlać Molut Specific 504/507 5W/30, czy zostać przy pierwszym?

Castrol Edge TD 5W/40 505.01 jakieś opinie.....??

możesz zmienić na motula ale na tą samą specyfikacje pod PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wiem :)

tylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wiem :)

tylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01

napisze tak mój kolega zajmuje się dystrybucją olejów (nie podam firmy ale jest ok firma) i mówi ze jeden pies czy olej się nazywa tak czy inaczej ważne jest żeby miał te 5W30 w twoim przypadku a norma to wg niego ściema producentów to nie moje zdanie on tak mówi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez słyszałem takie opinie, z drugiej strony zawsze jest ryzyko że mają rację (producenci) i silniczek może być do remontu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
to wiem

tylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01

 

Valvoline podaje inaczej,olej 5w30 nie nadaje się do pierwszych PD czyli AJM/ATJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez słyszałem takie opinie, z drugiej strony zawsze jest ryzyko że mają rację (producenci) i silniczek może być do remontu
dlatego lepiej trzymać się normy dla pd i kupić motula 5W30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli zostać przy pierwszym (5W/40, 505.01)??

 

Castrol Edge TD jest tańszy, tzn że gorszy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a olej Syntetyczny jest gęstszy niz polsyntetyk ?? bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a olej Syntetyczny jest gęstszy niz polsyntetyk ?? bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje...
olej syntetyczny NIE jest gęstszy od półsyntetyku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje...

zdecydowanie zmień sklep...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat co do oleju w dobrej cenie i dobrego dla silnika TDI 90km i 110km polecam GM 10w40 naprawdę super!!!! sprawdza się ten olej !!POLECAM!!

Długo jeździsz na tym oleju? Ja zrobiłem na nim Vectrą GT 45 tys. km i efekt okazał się opłakany. Do 240 tys. lany był Mobil 5W-50 i wszystko było ok. Olej zlewany z silnika był niewiele ciemniejszy od zalewanego. Wtedy dla oszczędności postanowiłem przejść na ten półsyntetyk. Po każdej wymianie widać było sporą różnicę. Przy każdym zlewaniu olej był coraz ciemniejszy, aż przy 285 tys. zaczął wyglądać jak smoła. Sam silnik też zaczął ulegać przyspieszonemu zużyciu. Przy 240 tys. krzywki na wałku rozrządu były gładkie jak lustro. Przy 285 tys. były pożłobione jak pole po orce. Ciekaw jestem w jakim stanie były gładzie cylindrowe. Ja już nigdy tego oleju nie zaleję do swojego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GM-a też raz zalałem i słychać było że zawory głośniej klepią rano. Zwykle teraz zalewam mobila i cichnie szybciej, więc to nie to samo raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GM kiedyś używał Mobila. Po 2000 roku na krótko przeszli na Shella. Teraz nie wiadomo co leją. Nazywa się to Genuine GM, ale kto to produkuje nie sposób się dowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GM to kiedyś był mobil, teraz a przynajmniej rok temu dla koncernu GM olej robił ELF

mialem kiedys toyote celice lałem tam tego GM 10w40 zrobilem nią ok 40tys nic sie nie działo celica miala wtedy przjechane 160tys zmienialem olej co 15-16tys i mimo częstego korzystania z pełnej skali obrotomierza na LPG nie bylo trzeba nic dolewac

 

teraz tez leje GM 5w30 narazie dopiero 3 tys zrobione ale wszystko jest OK

 

 

z tymi normami olej 505,01 mozna zastąpić 507,00

tak samo jak 501,01 -> 502,00 -> 503,00 -> 504,00 -> ....

wg VW im wyższa norma tym lepszy olej

Edytowane przez wydra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pasek ktorego cały czas mam w rodzinie przejechał już u mnie ok 140 tyś. Na liczniku 280 tyś czyli sporo. Te 140 tyś zostało zrobione na olejach Texaco, w tej chwili syntetyczny Texaco-Havoline Ultra s 5w-40 od jakiś 50 tyś, wcześniej był poprzednik tego oleju. Samochód spala tyle oleju ile spalał na początku jak go kupowałem czyli ok 0.5L na 30 tyś km czyli między wymianami oleju nie dolewam. Olej ciemnieje bardzo szybko ale to ponoć normalne. Pompowtryskiwacze równiez nie wykazują śladów zużycia więc z czystym sumieniem moge ten olej polecić. Kupowałem go w ciemno kierując się równiez trochę ceną bo cały czas jest cenowo konkurencyjny i uważam że to był strzał w dziesiątkę. Jeździ pasek po mieście czyli na krórkich dystansach. Generalnie pasek okazał sie świetnym wyborem bo do tej pory jeżdżę na oryginalnym sprzęgle czy kole dwumasowym. Co wymieniłem:

- przy 200 tyś zaczęło mi sie sypać oryginalne zawieszenie i w przedziale 200 - 220 tyś wymieniłem całe na lemforda. Po średnio 70 tyś spokój.

- raz wymieniłem przepływomierz, na obecnym mam zrobione ok 80 tyś.

-przy 200 tś wymieniłem przednie i tylne przewody hamulcowe. Przednie bo musiałem (popękane), tylne na wszelki wypadek.

- wg harmonogramu wymieniam pasek rozrządu i za każdym razem pompę wodną i nieszczęsną rolkę dociskową.

To wszystko!

Trudno uwierzyć ale reszta działa i odpukać wygląda na to że nie zamierza się zepsuć.

Sorry za trochę off-topic ale nie chce mi się już pisac kolejnego posta. Krótko mówiąc pasek zdaje egzamin.

Edytowane przez remlus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtedy dla oszczędności postanowiłem przejść na ten półsyntetyk. Po każdej wymianie widać było sporą różnicę. Przy każdym zlewaniu olej był coraz ciemniejszy, aż przy 285 tys. zaczął wyglądać jak smoła. Sam silnik też zaczął ulegać przyspieszonemu zużyciu. Przy 240 tys. krzywki na wałku rozrządu były gładkie jak lustro. Przy 285 tys. były pożłobione jak pole po orce. Ciekaw jestem w jakim stanie były gładzie cylindrowe. Ja już nigdy tego oleju nie zaleję do swojego samochodu.
Lot czort cie namowil na nizszej klasy olej. Olej przewaznie zmienia sie gdy silnik nam wciaga ten wyzszej klasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no podkusiło ;) Teraz już mam nauczkę na przyszłość ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności