Duży Zgłoś #481 Napisano 27 Marca 2011 Do poised - Posty z linkami do aukcji usuwamy - za jakiś czas nie będzie wiadomo o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #482 Napisano 27 Marca 2011 obecnie używam Motul Specific 5W/40 505/01, czy do swojego mogę wlać Molut Specific 504/507 5W/30, czy zostać przy pierwszym? Castrol Edge TD 5W/40 505.01 jakieś opinie.....?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #483 Napisano 27 Marca 2011 obecnie używam Motul Specific 5W/40 505/01, czy do swojego mogę wlać Molut Specific 504/507 5W/30, czy zostać przy pierwszym?Castrol Edge TD 5W/40 505.01 jakieś opinie.....?? możesz zmienić na motula ale na tą samą specyfikacje pod PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #484 Napisano 27 Marca 2011 to wiem tylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #485 Napisano 27 Marca 2011 to wiem tylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01 napisze tak mój kolega zajmuje się dystrybucją olejów (nie podam firmy ale jest ok firma) i mówi ze jeden pies czy olej się nazywa tak czy inaczej ważne jest żeby miał te 5W30 w twoim przypadku a norma to wg niego ściema producentów to nie moje zdanie on tak mówi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #486 Napisano 27 Marca 2011 tez słyszałem takie opinie, z drugiej strony zawsze jest ryzyko że mają rację (producenci) i silniczek może być do remontu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #487 Napisano 27 Marca 2011 to wiemtylko o tym oleju (Motul 5W/30) piszą że nadaje się do normy 504, 507 ale również od wcześniejszych m.in. 505.01 Valvoline podaje inaczej,olej 5w30 nie nadaje się do pierwszych PD czyli AJM/ATJ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #488 Napisano 27 Marca 2011 tez słyszałem takie opinie, z drugiej strony zawsze jest ryzyko że mają rację (producenci) i silniczek może być do remontu dlatego lepiej trzymać się normy dla pd i kupić motula 5W30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #489 Napisano 27 Marca 2011 Czyli zostać przy pierwszym (5W/40, 505.01)?? Castrol Edge TD jest tańszy, tzn że gorszy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroTDI Zgłoś #490 Napisano 27 Marca 2011 a olej Syntetyczny jest gęstszy niz polsyntetyk ?? bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #491 Napisano 27 Marca 2011 a olej Syntetyczny jest gęstszy niz polsyntetyk ?? bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje... olej syntetyczny NIE jest gęstszy od półsyntetyku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #492 Napisano 27 Marca 2011 bo w sklepie mi mowil ze syntetyk gestszy a mi cos sie nie wydaje... zdecydowanie zmień sklep... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordzofmafia Zgłoś #493 Napisano 29 Marca 2011 Akurat co do oleju w dobrej cenie i dobrego dla silnika TDI 90km i 110km polecam GM 10w40 naprawdę super!!!! sprawdza się ten olej !!POLECAM!! Długo jeździsz na tym oleju? Ja zrobiłem na nim Vectrą GT 45 tys. km i efekt okazał się opłakany. Do 240 tys. lany był Mobil 5W-50 i wszystko było ok. Olej zlewany z silnika był niewiele ciemniejszy od zalewanego. Wtedy dla oszczędności postanowiłem przejść na ten półsyntetyk. Po każdej wymianie widać było sporą różnicę. Przy każdym zlewaniu olej był coraz ciemniejszy, aż przy 285 tys. zaczął wyglądać jak smoła. Sam silnik też zaczął ulegać przyspieszonemu zużyciu. Przy 240 tys. krzywki na wałku rozrządu były gładkie jak lustro. Przy 285 tys. były pożłobione jak pole po orce. Ciekaw jestem w jakim stanie były gładzie cylindrowe. Ja już nigdy tego oleju nie zaleję do swojego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #494 Napisano 29 Marca 2011 GM to mobil podobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #495 Napisano 29 Marca 2011 GM-a też raz zalałem i słychać było że zawory głośniej klepią rano. Zwykle teraz zalewam mobila i cichnie szybciej, więc to nie to samo raczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordzofmafia Zgłoś #496 Napisano 29 Marca 2011 GM kiedyś używał Mobila. Po 2000 roku na krótko przeszli na Shella. Teraz nie wiadomo co leją. Nazywa się to Genuine GM, ale kto to produkuje nie sposób się dowiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #497 Napisano 29 Marca 2011 (edytowane) GM to kiedyś był mobil, teraz a przynajmniej rok temu dla koncernu GM olej robił ELF mialem kiedys toyote celice lałem tam tego GM 10w40 zrobilem nią ok 40tys nic sie nie działo celica miala wtedy przjechane 160tys zmienialem olej co 15-16tys i mimo częstego korzystania z pełnej skali obrotomierza na LPG nie bylo trzeba nic dolewac teraz tez leje GM 5w30 narazie dopiero 3 tys zrobione ale wszystko jest OK z tymi normami olej 505,01 mozna zastąpić 507,00 tak samo jak 501,01 502,00 503,00 504,00 .... wg VW im wyższa norma tym lepszy olej Edytowane 29 Marca 2011 przez wydra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #498 Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Mój pasek ktorego cały czas mam w rodzinie przejechał już u mnie ok 140 tyś. Na liczniku 280 tyś czyli sporo. Te 140 tyś zostało zrobione na olejach Texaco, w tej chwili syntetyczny Texaco-Havoline Ultra s 5w-40 od jakiś 50 tyś, wcześniej był poprzednik tego oleju. Samochód spala tyle oleju ile spalał na początku jak go kupowałem czyli ok 0.5L na 30 tyś km czyli między wymianami oleju nie dolewam. Olej ciemnieje bardzo szybko ale to ponoć normalne. Pompowtryskiwacze równiez nie wykazują śladów zużycia więc z czystym sumieniem moge ten olej polecić. Kupowałem go w ciemno kierując się równiez trochę ceną bo cały czas jest cenowo konkurencyjny i uważam że to był strzał w dziesiątkę. Jeździ pasek po mieście czyli na krórkich dystansach. Generalnie pasek okazał sie świetnym wyborem bo do tej pory jeżdżę na oryginalnym sprzęgle czy kole dwumasowym. Co wymieniłem: - przy 200 tyś zaczęło mi sie sypać oryginalne zawieszenie i w przedziale 200 - 220 tyś wymieniłem całe na lemforda. Po średnio 70 tyś spokój. - raz wymieniłem przepływomierz, na obecnym mam zrobione ok 80 tyś. -przy 200 tś wymieniłem przednie i tylne przewody hamulcowe. Przednie bo musiałem (popękane), tylne na wszelki wypadek. - wg harmonogramu wymieniam pasek rozrządu i za każdym razem pompę wodną i nieszczęsną rolkę dociskową. To wszystko! Trudno uwierzyć ale reszta działa i odpukać wygląda na to że nie zamierza się zepsuć. Sorry za trochę off-topic ale nie chce mi się już pisac kolejnego posta. Krótko mówiąc pasek zdaje egzamin. Edytowane 30 Marca 2011 przez remlus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #499 Napisano 30 Marca 2011 Wtedy dla oszczędności postanowiłem przejść na ten półsyntetyk. Po każdej wymianie widać było sporą różnicę. Przy każdym zlewaniu olej był coraz ciemniejszy, aż przy 285 tys. zaczął wyglądać jak smoła. Sam silnik też zaczął ulegać przyspieszonemu zużyciu. Przy 240 tys. krzywki na wałku rozrządu były gładkie jak lustro. Przy 285 tys. były pożłobione jak pole po orce. Ciekaw jestem w jakim stanie były gładzie cylindrowe. Ja już nigdy tego oleju nie zaleję do swojego samochodu. Lot czort cie namowil na nizszej klasy olej. Olej przewaznie zmienia sie gdy silnik nam wciaga ten wyzszej klasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordzofmafia Zgłoś #500 Napisano 31 Marca 2011 A no podkusiło Teraz już mam nauczkę na przyszłość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach