lebow Zgłoś #41 Napisano 23 Lutego 2014 yczułem zbyt duży luz na łożysku Zależy co rozumiesz przez "duży luz". Niestety ale ma prawo pukać na tylnych łozysko jeśli szarpiemy za koło. tylko tarcze zostały star Amortyzatory mają prawo delikatnie pukać, ale raczej tylnych nie słychać w środku, w przeciwieństwie do przednich. Jeśli położymy rękę na talerzu amora pod maską i bujniemy autem to wyczujemy delikatny stuk..nic strasznego, luz tłoczyska w amorze. Jak go nie ma to amor w rewelacyjnym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #42 Napisano 21 Marca 2014 Dziś stojąc i gadając z kolegą oparłem noge na tylne koło i zacząłem ruszać, i pod stopą wyczułem zbyt duży luz na łożysku dodatkowo słychać przy tym ruchu stukanie. Schyliłem sie wziałem koło w ręce i ruszam i słysze i czuje ze za bardzo się rusza aż stuka A na podniesionym aucie też jest tak duży luz? Może czopy są już lekko wyrobione i trzeba je wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #43 Napisano 25 Marca 2014 Ok pojezdziłem sporo czasu, jak pewnie część wie zmagam się z dziwnym pływaniem przodu auta tak jakby jeździć po sliskich koleinach i pomyslałem czy luz na lożyskach nie ma na to jakiegoś wplywu. Dziś stojąc i gadając z kolegą oparłem noge na tylne koło i zacząłem ruszać, i pod stopą wyczułem zbyt duży luz na łożysku dodatkowo słychać przy tym ruchu stukanie. Schyliłem sie wziałem koło w ręce i ruszam i słysze i czuje ze za bardzo się rusza aż stuka. Czy mogły by się aż tak obluzować piasty? czy może coś innego tkwi w tym że auto zbytnio się rusza a co za tym idzie i łożyska? Tuleje belki na 100% nie, na postoju trzeba by miec ogromną siłę by bujnać całą tylną belką by usłyszeć jakiś stuk. U kolegi w Golfie 3 ostatnio zrobiło się to samo, nogą można było ruszać kołem. Podnieśliśmy auto, i pociągnałem za koło, chodziło razem z całym bębnem, prosta diagnoza - łożysko się poluzowało. Zdjąłem koło, następnie kapselek zabezpieczający łożysko. Okazało się, że poluzowanie łożyska powstało przez kapturek zabezpieczający śrubę, która dociska łożysko. Na tym kapturku, są takie jakby haczyki, wszystkie były ułamane, przez co nie trzymały śruby dociskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #44 Napisano 28 Marca 2014 jutro do tego zajrze przy wymianie kółek na letnie;) najwyżej podreguluje;) tylko czy to może dawać pływanie auta? taki lekki luz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #45 Napisano 30 Marca 2014 Jeśli szarpiesz za koło i lata ono z zewnętrzną częścią bębna to może powodować pływanie, ale powinno jeszcze wtedy łożysko huczeć bo nie pracuje w naturalnej pozycji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #46 Napisano 30 Marca 2014 Już lebow wytłumaczył wam, że luz na tych łożyskach musi być. Zresztą spróbuj go wykasować, to przejedziesz może z kilometr, a potem... kup nowe i wymień. Tylko tych nowych to już do "0" nie reguluj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #47 Napisano 17 Września 2015 Panie i Panowie. Też miałem problem z tylnymi łożyskami!! Doprowadzały mnie do szewskiej pasji. Co się okazało. Tak jak pisał ktoś wcześniej...Wymień łożyska razem z czopami. One się krzywią i później wq....nie co dwa miesiące. Jeden czop koszt ok. 20 zł, wymiana 5 minut i problem z głowy na długo...... a jak cicho w samochodzie Problem od kilku lat a rozwiązanie tanie i banalnie proste Z tego co wiem to te czopy wymienia się wprasowując je w belkę ? więc jak to sam robiłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #48 Napisano 17 Września 2015 Jeżeli chodzi o bęben to czop jest kręcony do belki na 6 śrub. Trzeba tylko dobrze napuścić i nasadka powinna sobie z tym poradzić. Chyba pomyliłeś czopy z tulejami.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #49 Napisano 17 Września 2015 Jeżeli chodzi o bęben to czop jest kręcony do belki na 6 śrub. Trzeba tylko dobrze napuścić i nasadka powinna sobie z tym poradzić. Chyba pomyliłeś czopy z tulejami.. a być może późno jest - - - - - aktualizacja - - - - - a tak na marginesie dzięki za ten schemacik od tych wężyków podciśnienia podłączyłem już to wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #50 Napisano 17 Września 2015 późno jest Dla mnie wcześnie Ja wstaję, a Ty idziesz spać hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboja Zgłoś #51 Napisano 17 Września 2015 (edytowane) Cholera i wykrakałem te czopy, jeden u mnie był do wymiany, całkowicie zużyty, łożysko oczywiście też, no i żeby było ciekawiej to i bęben, i tu moje pytanie, od jakich samochodów będzie pasować taki bęben, do Passata 1.8 ABS 90km(...) bardzo bym was prosił o odpowiedź bo z rana jadę o 6.00 do miasta i wstąpię na szrot, a transport już załatwiony z siostrą. - - - - - aktualizacja - - - - - Czyżby to pasowało tylko od B3 i B4 ? Edytowane 17 Września 2015 przez seboja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #52 Napisano 18 Września 2015 Z golfa 2/3 powinno pasować. ale w tym momencie Ci nie potwierdzę bo nie mam czasu żeby kompa odpalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #53 Napisano 18 Września 2015 Jakby co to mam dwa nowe czopy na bebny z absem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #54 Napisano 24 Października 2023 Panowie, jest problem. Dziś w czasie jazdy był szum z tyłu i narastał. Po dojechaniu do domu niestety już cofnąć nie dało rady, jakby był z tyłu wysoki krawężnik. Po podniesieniu "dupy" okazało się ze nie idzie kręcić lewym tylnym kołem. Czy to oznaka ze padło łożysko?? Zaznaczam ze to automat 1,8T passat z 99 roku więc ręczny hamulec nie jest w ogóle w użyciu. I ewentualnie ile by kosztowała naprawa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach