Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Generalnie sprawa wygląda tak:

Dość często wymieniam tylne łożyska w pasku.

Chciałem to w końcu zrobić tak jak należy:)

I tu moje pytanie:

Z jaką siłą według VW powinno być dokręcone łożysko?

W książce znalazłem opis, który mówi, żeby dokręcić i popuścić do momentu kiedy podkładka będzie miała delikatny luz.

Zawsze robiłem w podobny sposób, ale może są jakieś normy, które podają moment dokręcenia śruby?

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze robiłem w podobny sposób, ale może są jakieś normy, które podają moment dokręcenia śruby?

 

Nie ma. Dokręcasz tak jak opisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A razem z łożyskami wymieniałeś też bieżnie? Jeśli nie, to masz odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bieżnie, czyli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie szalki które wbijasz w bęben tylko pierw musisz stare wybić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie, ze wymieniam, :)

aż taki tępy chyba nie jestem ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to kup dobrej firmy łożyska np. SKF. Ja dokręcam tak długo aż się straci luz na kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys w golfie miałęm ze ogólnie bęben cos sie zwichrował i po przejechaniu ok 2 tys km robiłą sie ta sama sytuacja, takze moze jak masz okazje wymien i juz czy podmień na próbę , tez juz myslałem ze moze za lekko czy ewidentnie za mocno dokrecone, jednak wine miał bęben, hej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożyska mam już zamówione, nie pamiętam nazwy firmy, ale nie brałem najtańszego dziadostwa po 9pln za komplet.

 

A co do bębna, to może coś w tym być, ale z tym na razie muszę się wstrzymać.

W tym miesiącu za dużo kasy idzie w auto :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesiek_nh - wymień łożysko wraz z czopem belki i na zawsze zapomnisz o tylnych łożyskach... Czop się zużywa, może też się skrzywić (krawężnik, przeładowanie) dlatego często padają łożyska, nawet te najlepsze.

Łożysko tylko febi lub skf.

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podanego momentu z jakim się dokręca nakrętkę. Należy dokręcić ją do oporu obracając kołem (żeby się łożysko dobrze ułożyło) i stopniowo popuszczać nakrętkę, tak żeby koło miało mały luz, a podkładka pod nakrętką dała się przesuwać pod naciskiem śrubokręta. Najlepiej robić to, gdy koło z oponą jest już przykręcone, bo wtedy luz jest lepiej wyczuwalny. Ja sobie tak ustawiłem ten luz, że na tarczy jego nie czuć, a obraca się lekko. Luz czuć dopiero na całym kole. Ale tak jak koledzy piszą, że winę za przedwczesne zużywanie się łożyska może ponosić czop lub bęben. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje :)

szkoda, ze producent nie sprecyzował siły dokręcenia łożyska.

Jednak jak się zastanowiłem, to to nie jest możliwe, bo w każdym aucie czop, bądź bęben jest w innym stanie, i siła docisku już się zmienia :)

 

w każdym bądź razie dzięki za informacje :)

 

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem z łożyskami w passacie B4 na tylnej osi , cały czas je wymieniam ( co jakieś okolo 12 tys km wyją ) jestem mechanikiem ciężarowych samochodów i przykręcam te łożyska stożkowe jak w TIRACH . czy jakos innaczej sie przykreca te łożyska w passacie ??

 

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robię tak ,że dokręcam łożysko prawie na maksa, tak aby koło się obracało bardzo ciężko,robię tak kilka obrotów, a następnie odkręcam jedną czwartą obrotu i jest super, natomiast jak robiłem książkowo to łożyska szybko padały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

r1278 ma trochę racji z takim dociąganiem i później popuszczeniem bo w ten sposób kasuje resztki luzów które mogły pozostać po montażu a luz dla łożyska to około 0,06mm. aby smar mógł wytworzyć film no i dawajcie dobre smary a nie te po dziadku od woza konnego , to nie te prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie. Też miałem problem z tylnymi łożyskami!! Doprowadzały mnie do szewskiej pasji. Co się okazało. Tak jak pisał ktoś wcześniej...Wymień łożyska razem z czopami. One się krzywią i później wq....nie co dwa miesiące. Jeden czop koszt ok. 20 zł, wymiana 5 minut i problem z głowy na długo...... a jak cicho w samochodzie ;) Problem od kilku lat a rozwiązanie tanie i banalnie proste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

robisz wlasnie tak, dokrecasz do konca i popuszczasz o 1/4 obrotu i jest git. Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już kiedyś pisałem w innym wątku o tym ale nie mogłem go odnaleźć;/ a mianowiscie stawiając noge gdy auto stoi normalnie na kole i ruszając czuje luz takie ze słuchać leciutkie stukanie koła, sprawdziłem również na podnosniku łapałem za opone i ruszałem również czuć ten luz z lekkimi stukami. buczenia nie słuchać z łożysk tylko raczej z opon bo mam do wymiany a ze wymienie je za tydzien to bede wiedział całkiem czy jest cicho czy buczy. i z tad moje pytanie co robić z tym fantem? dociągnać te łożyska do granicy luzu czy kwalifikują sie do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności