zyggy Zgłoś #41 Napisano 25 Listopada 2009 sprawdziłem dzisiaj korek od oleju, jest na nim biały osad, co to może oznaczać ? - jeśli mało jeździsz (krótkie trasy), to norma, bo się silnik nie grzeje odpowiednio długo i woda nie ma jak odparować; jeśli masz "majonez" po długiej trasie, to oznacza wodę / płyn chłodzący w oleju; powody: pęknięcie bloku lub głowicy (to te najgorsze) lub poszła w maliny uszczelka pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #42 Napisano 25 Listopada 2009 od ostatniej zmiany oleju już trochę czasu minęło więc pewnie to moja sprawka z tą ilością oleju tzn co? dolewałeś? biały osad to norma na krótkich dystansach? w silniku benzynowym? nie wydaje mi się... jeśli "przybywa" oleju i jest biały osad to oznacza, że trzeba zacząć szukać mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #43 Napisano 25 Listopada 2009 Siemka Marku. Przeczytaj mój post z poprzedniej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plkaro Zgłoś #44 Napisano 25 Listopada 2009 tak olej dolałem, jak pojawiła mi się kontrolka. dzisiaj po przejechaniu dystansu 10 kilometrów, auto się wyciszyło. korek jest ciemny i nie ma osadu. kontrolka pojawiła się chwilę po ruszeniu, ale zanim się zatrzymałem zgasła i już się nie pojawiła. Umówiłem się z mechanikiem. Napiszę co było powodem problemu jak już coś będę wiedział pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał W Zgłoś #45 Napisano 20 Grudnia 2009 Mam ten sam problem i nie wiem co mam zrobić. Jak wiadomo od kilku dni jest mróz 0k. -15 stopni. Dzisiaj odpaliłem samochód 1.9 tdi pochodził trochę i zacząłem jechać. Po przejechaniu jakiś 10 m zgasł. Pomyślałem, że ropa zamarzłą. Kiedy kręciłem rozrusznikiem zapaliła mi się kontrolka oleju z sygnałem dźwiękowym. Zaciągnołem samochód ro rodziców żeby postawić go w ciepłym garazu, zeby odtajał. Po 24h postanowiłem go odpalić i kontrolka się zapaliła ponownie i samochod nie odpalił. Co mam zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał W Zgłoś #46 Napisano 4 Stycznia 2010 Samochód musiała zabrać laweta. Auto pojechało do elektryka ten podłączył pod komputer wykasował błędy, odpowietrzył układ i auto odpaliło. Tak naprawdę nie wiadomo co było przyczyną, elektryk powiedział mi że najprawdopodobniej zamarznięte paliwo lub wytrącona parafina, która pozatykała kanały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub0011 Zgłoś #47 Napisano 15 Stycznia 2010 Odświeżę temat. Wczoraj wymieniłem (ja wymieniłem zrobił to mechanik) termostat. Ten nie trzymał temperatury było około 67 stopni celcjusza. Jak wymieniłem termostat mam już 99 stopni. Do rzeczy w drodze powrotnej z warsztatu zapaliła mi się kontrolka OIL PRESS STOP MANUAL SERVICE zatrzymałem silnik i sprawdziłem olej miałem minimum więć dolałem 100 gramów i pokulałem się do domu jakieś 30 km. Problem znikł. Dziś zrobiłem 250 km. i oczywiście zmora powróciła zrobił mi to samo trzy razy. Po zatrzymaniu silnika komunikat znika i jazda dalej. Czy można jakoś ustawić temperaturę oleju. Sądzę, że ona jest przyczyną zapalającej się kontrolki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #48 Napisano 15 Stycznia 2010 A czy za każdym razem musisz dolewać oleju? OIL PRESS to ciśnienie oleju, może czujnik ciśnienia do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpalusz Zgłoś #49 Napisano 21 Lutego 2010 Witam kolegów, czytając wątek nasunęło mi się pytanie. Czy istnieje może jakiś dodatek do oleju, który np. dodajemy przed samą wymianą oleju na nowy w celu przeczyszczenia i udrożnienia wszystkich tych kanałów itp. elementów. Można by uniknąć niemiłych niespodzianek i kosztownych remontów. A jeśli nie istnieje cudowny środek to chociaż niech ktoś znający się uzasadni dlaczego czegoś takiego nie ma. Pozdrawiam i czekam na fachowe wypowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #50 Napisano 21 Lutego 2010 Czy istnieje może jakiś dodatek do oleju, który np. dodajemy przed samą wymianą oleju na nowy w celu przeczyszczenia i udrożnienia.... Istnieje, brat uzywa takie cos w samochodach ciezarowych w swojej firmie, ale ja jakos nie mam przekonania co do skutecznosci takiego specyfiku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #51 Napisano 21 Lutego 2010 motul engine clean. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek1123 Zgłoś #52 Napisano 3 Marca 2010 witam prosze o pomoc pokazuje mi sie SERVIS OIL ---------- Post added at 17:59 ---------- Previous post was at 17:57 ---------- zrobilem dzisiaj 600km i wlasnie pokazalo mi sie servis oil prosze o szybka pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zejnowski Zgłoś #53 Napisano 3 Marca 2010 (edytowane) 1. Wyłączyć zapłon 2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk X, 3. Włączyć zapłon, 4. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawia się słowo "service", 5. Na centralnym wyświetlaczu pojawia się komunikat "SERVICE NOW", 6. Zwolnić przycisk X, 7. Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania, 8. Wyłączyć zapłon. Przycisk X to prawy przycisk na liczniku Przycisk Y to lewy przycisk na liczniku Szukajka nie boli! Edytowane 3 Marca 2010 przez zejnowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek1123 Zgłoś #54 Napisano 4 Marca 2010 dzieki bede probowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszeszczep Zgłoś #55 Napisano 13 Marca 2010 Witam. Mam podobny problem świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i pompę oleju i nadal świeci co może być jeszcze nie tak? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #56 Napisano 13 Marca 2010 a błąd skasowałeś VAG-iem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #57 Napisano 13 Marca 2010 Kolego niechcę cię straszyć ale mogą to być panewki sam mam podobny problem byłem na ciśnieniu oleju kompresji i zostało mi jeszcze wytargać pompe ale nastawiam się na robote panewek . Koszt u mechanika ok 1000zł samamu zrobisz za 400-550zł max bo szlif wało ok 160-200zł panewki też podobna kwota uszczelka pod miske ok 30zł (specjalny silikon) no i olej z filtrem . Dodam że są to ceny z mojego miasta u ciebie może być taniej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #58 Napisano 13 Marca 2010 Witam. Mam podobny problem świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i pompę oleju i nadal świeci co może być jeszcze nie tak? Z góry dziękuję i pozdrawiam. Sprawdź kostkę od czujnika oleju, czy jest dobrze wciśnięta i obejrzyj ją dobrze w środku może nie styka dobrze. Przydarzyło mi się to w borze, najadłem się wtedy strachu:) A jak tam będzie ok, to wymień olej i filtr. Później to już lepiej się udać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszeszczep Zgłoś #59 Napisano 16 Marca 2010 olej i filtr wymieniłem nie wiem tylko gdzie ta kostka od czujnika ---------- Post added at 21:58 ---------- Previous post was at 21:53 ---------- błędów brak ---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:58 ---------- a błąd skasowałeś VAG-iem? błędów brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #60 Napisano 17 Marca 2010 Chodzi mi o wtyczkę, która nachodzi na czujnik ciśnienia oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach