Skocz do zawartości
Gość markosm

Rozrząd w 115KM (AJM)

Rekomendowane odpowiedzi

witam.... jak juz piszecie o rozrzadzie to chce sie pochwalic woim zakupem i zamontowanie rozrzadu do swojego auta-wysylam link http://www.allegro.pl/item997678837_rozrzad_pompa_vw_passat_1_9_tdi_101_130km_avb_ajm.html bez urazy ale jesli ktos mi powie ze ten zestaw rozrzadu jest dobry to go osobiscie wysmieje-ogolnie nie preferuje ten firmy ktora mi sprzedala rozrzad- reklamacja na rolke napinajaca trwa 3 miesiace- niestety sprawa musiala trafic do rzecznika praw konsumenta a co a tym idzie sprawa sadowa- ogolnie rozrzad beznadzieja.... tak jak ta firma ktora mi go sprzedala...pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odświeżam temat, bo akurat przymierzam się do wymiany rozrządu w moim Passacie (1.9 TDI 115 KM, AJM).

Dostałem przykładową wycenę części na podstawie posta użytkownika hha i w związku z tym mam do Was pytanie, czy części, które Wam tutaj przedstawię są jakościowo w porządku ? Czy może warto dołożyć trochę pieniążków i wybrać coś lepszego...

 

 

1) Pasek rozrządu - Contitech ( CT 1028)

2) Napinacz paska rozrządu - SNR (GT 357.37)

3) Napinacz hydrauliczny paska rozrządu - NTN (GT 357.39)

4) Rolka odwracająca - SNR (GE 357.26)

5) Pompa wody - DOLZ (A-193)

6) Pasek napedu alternatora - Contitech (4PK855)

7) Pasek napędu sprężarki klimatyzacji - Contitech (5PK1432)

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Paweł.

Edytowane przez blackmore2k3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompę weź metelli graf lub KWP reszta ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki ;)

 

jaki koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę taniej tylko trzeba poszukać.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze jaki masz numer silnika, w AJM z tego co pamietam 2 rodzaje napinaczy byly i rolek nap. - w zaleznosci od numeru silnika...

 

pozdrawiam, paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da radę taniej tylko trzeba poszukać.:P

 

Wycena tych części kształuję się tak:

 

1) Pasek rozrządu - Contitech ( CT 1028) - 116,64 zł

2) Napinacz paska rozrządu - SNR (GT 357.37) - 133,38 zł

3) Napinacz hydrauliczny paska rozrządu - NTN (GT 357.39) - 140,75 zł

4) Rolka odwracająca - SNR (GE 357.26) - 61,76 zł

5) Pompa wody - DOLZ (A-193) - 108,23 zł

6) Pasek napedu alternatora - Contitech (4PK855) - 17,11 zł

7) Pasek napędu sprężarki klimatyzacji - Contitech (5PK1432) - 34,19 zł

Razem: 612,06 zł

Liczyłem jescze płyn chłodniczy i termostat więc dlatego wyszło koło 700 zl.

 

Myślisz, że to jescze taniej można kupić ? Przy tej wycenie teoretycznie też był już wliczony jakiś rabat....

 

 

sprawdz jeszcze jaki masz numer silnika, w AJM z tego co pamietam 2 rodzaje napinaczy byly i rolek nap. - w zaleznosci od numeru silnika...

 

pozdrawiam, paweł

 

Sprawdziłem numer silnika i jest to dokładnie AJM 124844.

 

Orientujesz się może czy coś jescze powinienem w takim wypadku dokupić ?

Edytowane przez blackmore2k3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o pasku napinaczach i rolce firmy INA i pompie Kraft ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Piszę bo chciałem się upewnić

Mam Paska '99 Sedan 1.9TDI AJM 115KM Produkcja 1999.05.28 Pierwsza rejestracja 06.1999

 

Znalazłem taki zestaw z tłumikiem drgań, ale nie jestem pewny czy u mnie tek tłumik występuje.

 

numer kat SKF : VKMC 01942 / VKMC01942

 

W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI:

SKF VKM 11142 Rolka napinająca,

SKF VKM 21142 Rolka prowadząca,

SKF VKPC 81626 Pompa wody

SKF VKM 11145 Rolka napinająca,tłumik drgań paska

SKF SKF04557 Nakrętka

SKF SKF09082 Pasek rozrządu

SKF SKF10589 Śruba

SKF SKF10850 Śruba

 

Ktoś może mi podpowiedzieć czy w moim Pasku występuje ten tłumik drgań czy nie ?

No i czy będe potrzebował czegoś jeszcze przy wymianie rozrządu ?

 

No i czy będę potrzebował jakieś nietypowe klucze do wymiany tych elementów ?

 

Oczywiście paski i napinacze alternatora i klimy też wymienię, ale to inna bajka.

 

Pozdrawiam i liczę na odpowiedź.

 

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie0530.jpg

 

Masz tłumik drgań inaczej napinacz hydrauliczny. Potrzebujesz jeszcze płyn bo miło by było wymienić na nowy jak tego nie robiłeś. Takie bynajmniej moje zdanie...

Edytowane przez cieluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info.

Płyn mam przygotowany, zresztą i tak musialbym cos z nim zrobić bo poprzedni właściciel wlał sam koncentrat.

Jak mierzyłem temp zamarzania to zabrakło mi skali no i jest dosc gęsty.

 

Będę potrzebował jakieś nietypowe klucze przy tej wymianie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zwykła waliza kluczy wystarczy. Musisz wiedzieć jak ustawić napinacz hydrauliczny bo on jest najważniejszy w całym rozrządzie. A co do płynu to nie wolno wlewać koncentratu bez rozcieńczania go z woda bo wtedy płyn nie odprowadza temperatury...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś opis jak go ustawić, bo nie znalazłem nic takiego na forum.

Myślałem szczerze mówiąc że wymieniam sztuka za sztukę bez ustawiania, czy regulacji ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej odpuść wymianę samodzielnie rozrządu bo tylko szkód narobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się,

nie tu to gdzie indziej się dowiem jak się go reguluje, a rozrząd i tak sam zmienię.

Dzięki za dotychczasową pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze zmienisz, ale raczej nie tak jak powinieneś. Twoje auto ;) tematów o wymianie rozrządu jest pełno włącznie ze wszystkimi wskazówkami jak to się robi. Aaa zapomniałem, ze przecież blokady musisz mieć zeby wymienić rozrząd.

Edytowane przez cieluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto obeżeć, jest dosyć dobrze pokazane co i jak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jeszcze filmik na kturym widać elegancko jak ustawić napinacz hydrauliczny

Co do kluczy to przyda ci się ten do ustawienia rolki, ja zrobiłem go na poczekaniu z płaskownika wywierciłem w nim dziurki i wsadziłem w nie gwoździe to starczyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności