opek1985 Zgłoś #21 Napisano 13 Kwietnia 2010 witam.... jak juz piszecie o rozrzadzie to chce sie pochwalic woim zakupem i zamontowanie rozrzadu do swojego auta-wysylam link http://www.allegro.pl/item997678837_rozrzad_pompa_vw_passat_1_9_tdi_101_130km_avb_ajm.html bez urazy ale jesli ktos mi powie ze ten zestaw rozrzadu jest dobry to go osobiscie wysmieje-ogolnie nie preferuje ten firmy ktora mi sprzedala rozrzad- reklamacja na rolke napinajaca trwa 3 miesiace- niestety sprawa musiala trafic do rzecznika praw konsumenta a co a tym idzie sprawa sadowa- ogolnie rozrzad beznadzieja.... tak jak ta firma ktora mi go sprzedala...pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackmore2k3 Zgłoś #22 Napisano 27 Listopada 2012 (edytowane) Witam, Odświeżam temat, bo akurat przymierzam się do wymiany rozrządu w moim Passacie (1.9 TDI 115 KM, AJM). Dostałem przykładową wycenę części na podstawie posta użytkownika hha i w związku z tym mam do Was pytanie, czy części, które Wam tutaj przedstawię są jakościowo w porządku ? Czy może warto dołożyć trochę pieniążków i wybrać coś lepszego... 1) Pasek rozrządu - Contitech ( CT 1028) 2) Napinacz paska rozrządu - SNR (GT 357.37) 3) Napinacz hydrauliczny paska rozrządu - NTN (GT 357.39) 4) Rolka odwracająca - SNR (GE 357.26) 5) Pompa wody - DOLZ (A-193) 6) Pasek napedu alternatora - Contitech (4PK855) 7) Pasek napędu sprężarki klimatyzacji - Contitech (5PK1432) Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam Paweł. Edytowane 27 Listopada 2012 przez blackmore2k3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #23 Napisano 27 Listopada 2012 Pompę weź metelli graf lub KWP reszta ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackmore2k3 Zgłoś #24 Napisano 27 Listopada 2012 Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gentelman Zgłoś #25 Napisano 27 Listopada 2012 Dzięki jaki koszt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackmore2k3 Zgłoś #26 Napisano 28 Listopada 2012 Same części to około 700 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #27 Napisano 28 Listopada 2012 Da radę taniej tylko trzeba poszukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #28 Napisano 28 Listopada 2012 sprawdz jeszcze jaki masz numer silnika, w AJM z tego co pamietam 2 rodzaje napinaczy byly i rolek nap. - w zaleznosci od numeru silnika... pozdrawiam, paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackmore2k3 Zgłoś #29 Napisano 29 Listopada 2012 (edytowane) Da radę taniej tylko trzeba poszukać. Wycena tych części kształuję się tak: 1) Pasek rozrządu - Contitech ( CT 1028) - 116,64 zł 2) Napinacz paska rozrządu - SNR (GT 357.37) - 133,38 zł 3) Napinacz hydrauliczny paska rozrządu - NTN (GT 357.39) - 140,75 zł 4) Rolka odwracająca - SNR (GE 357.26) - 61,76 zł 5) Pompa wody - DOLZ (A-193) - 108,23 zł 6) Pasek napedu alternatora - Contitech (4PK855) - 17,11 zł 7) Pasek napędu sprężarki klimatyzacji - Contitech (5PK1432) - 34,19 zł Razem: 612,06 zł Liczyłem jescze płyn chłodniczy i termostat więc dlatego wyszło koło 700 zl. Myślisz, że to jescze taniej można kupić ? Przy tej wycenie teoretycznie też był już wliczony jakiś rabat.... sprawdz jeszcze jaki masz numer silnika, w AJM z tego co pamietam 2 rodzaje napinaczy byly i rolek nap. - w zaleznosci od numeru silnika... pozdrawiam, paweł Sprawdziłem numer silnika i jest to dokładnie AJM 124844. Orientujesz się może czy coś jescze powinienem w takim wypadku dokupić ? Edytowane 29 Listopada 2012 przez blackmore2k3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #30 Napisano 29 Listopada 2012 a co sadzicie o pasku napinaczach i rolce firmy INA i pompie Kraft ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Uve Zgłoś #31 Napisano 26 Marca 2013 Witam Piszę bo chciałem się upewnić Mam Paska '99 Sedan 1.9TDI AJM 115KM Produkcja 1999.05.28 Pierwsza rejestracja 06.1999 Znalazłem taki zestaw z tłumikiem drgań, ale nie jestem pewny czy u mnie tek tłumik występuje. numer kat SKF : VKMC 01942 / VKMC01942 W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI: SKF VKM 11142 Rolka napinająca, SKF VKM 21142 Rolka prowadząca, SKF VKPC 81626 Pompa wody SKF VKM 11145 Rolka napinająca,tłumik drgań paska SKF SKF04557 Nakrętka SKF SKF09082 Pasek rozrządu SKF SKF10589 Śruba SKF SKF10850 Śruba Ktoś może mi podpowiedzieć czy w moim Pasku występuje ten tłumik drgań czy nie ? No i czy będe potrzebował czegoś jeszcze przy wymianie rozrządu ? No i czy będę potrzebował jakieś nietypowe klucze do wymiany tych elementów ? Oczywiście paski i napinacze alternatora i klimy też wymienię, ale to inna bajka. Pozdrawiam i liczę na odpowiedź. Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #32 Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Masz tłumik drgań inaczej napinacz hydrauliczny. Potrzebujesz jeszcze płyn bo miło by było wymienić na nowy jak tego nie robiłeś. Takie bynajmniej moje zdanie... Edytowane 26 Marca 2013 przez cieluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Uve Zgłoś #33 Napisano 26 Marca 2013 Dzieki za info. Płyn mam przygotowany, zresztą i tak musialbym cos z nim zrobić bo poprzedni właściciel wlał sam koncentrat. Jak mierzyłem temp zamarzania to zabrakło mi skali no i jest dosc gęsty. Będę potrzebował jakieś nietypowe klucze przy tej wymianie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #34 Napisano 26 Marca 2013 Nie zwykła waliza kluczy wystarczy. Musisz wiedzieć jak ustawić napinacz hydrauliczny bo on jest najważniejszy w całym rozrządzie. A co do płynu to nie wolno wlewać koncentratu bez rozcieńczania go z woda bo wtedy płyn nie odprowadza temperatury... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Uve Zgłoś #35 Napisano 26 Marca 2013 Masz gdzieś opis jak go ustawić, bo nie znalazłem nic takiego na forum. Myślałem szczerze mówiąc że wymieniam sztuka za sztukę bez ustawiania, czy regulacji .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #36 Napisano 26 Marca 2013 Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej odpuść wymianę samodzielnie rozrządu bo tylko szkód narobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Uve Zgłoś #37 Napisano 26 Marca 2013 Nie zgadzam się, nie tu to gdzie indziej się dowiem jak się go reguluje, a rozrząd i tak sam zmienię. Dzięki za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #38 Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Oczywiście, ze zmienisz, ale raczej nie tak jak powinieneś. Twoje auto tematów o wymianie rozrządu jest pełno włącznie ze wszystkimi wskazówkami jak to się robi. Aaa zapomniałem, ze przecież blokady musisz mieć zeby wymienić rozrząd. Edytowane 26 Marca 2013 przez cieluś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #39 Napisano 26 Marca 2013 Warto obeżeć, jest dosyć dobrze pokazane co i jak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #40 Napisano 27 Marca 2013 Tu masz jeszcze filmik na kturym widać elegancko jak ustawić napinacz hydrauliczny Co do kluczy to przyda ci się ten do ustawienia rolki, ja zrobiłem go na poczekaniu z płaskownika wywierciłem w nim dziurki i wsadziłem w nie gwoździe to starczyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach