Skocz do zawartości
J3L3N

Wypadający waż od intercoolera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem mianowicie po prawej stronie waz idacy od intercoolera odczepia mi sie. co moze byc tego przyczyna? moze jest tam za duze cisnienie i go wywala?

Moze ktos wie jaki numer jest tej klamry?

 

silnik AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś się nie zgadza w twoim opisie pod nickiem. Piszesz passat 3BG z pompowtryskiwaczami a rok produkcji auta podajesz 1987? :eek:

Który rok passata ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe sorki blad jakis.

rok 2002 silnik AVF.wiem ze ten waz ma takie zabki i w ta druga rure wchodzi tymi zabkami i do tego jest klamra.nie wiem co moze byc przyczyna/czy jakies cisnienie czy cos z tymi zabkami a moze klamra.Bo waz przechyla sie zawsze w tej samej pozycji jakby jeden zabek nie trzymal.Czy jest na to jakis patent?

 

i drugie pytanie czy w tym wezu powinien byc olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie z rurą za intercoolerem, tzn zrywało ją z zatrzasków. Te dwa ząbki które są po bokach się wypracowały. Niestety musiałem wymienić na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ladnie podpilowalem te aluminiowe zabki (cienkim pilnikiem lub brzeszczotem) tak zeby ta metalowa klamra ladnie sie zaczepiala o nie. od tej pory mam spokoj, waz nie wyczepia sie.

P.S. Delikatnie podpiluj w dol ale z wyczucie,m tak zeby poglebic powierzchnie gdzie wchodzi metalowa zawleczka.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja mam lepszy patent i bardziej skuteczny !!

 

Trzeba wyjac ta klamerke (drut w ksztalcie literki "U"), i w miejscach gdzie dotyka zabkow z rury, zrobic lekkie wgniecenia-dziobki (wygiac drut) w kierunku zabkow. POMAGA w 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jezeli chodzi o pytanie// czy ma byc tam olej// to tylko w nowych samochodach nie ma oleju , ale w straszych z wiekszym przebiegiem zawsze sie pojawia , ale bez przesady , nie powinno byc wiecej jak z pol kieliszka (to norma) :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopaki bo juz myslalem ze cos powaznego a widze ze to norma.2 dni temu kupilem autko i taki zonk.Oleju jest malo ale jest.przebieg 170 tys. Wiec widze ze to norma. pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam a jakie miałeś objawy wypadającego węża? U mnie w pasku jest to samo, tyle że brak jest mocy i strasznie dymi a rura od interculera wypada pomimo że zostanie założona przy większym dodaniu gazu wystrzela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dymi po spadnięciu rury to norma,ale jeżeli zawsze to już problem. A jeżeli kolega ma rurę z zawleczkami to te metalowe dziubki się wyrobiły i albo stosujemy patenty kolegów wyżej albo kupujemy nowy wąż:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, wymieniałem ten uchwyt co trzyma wąż - to nic nie dało (co chwile i tak wypadał). Kupiłem nowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bery a powiedz cię u Ciebie działo jak spadła ta rura którą wymieniłeś, no i jak ona się fachowo nazywa, aby ją kupić? Czy objawami było u Ciebie dymienie i szarpanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

niestety u mnie zdażyło się podobnie w trakcie jazdy wystrzelił mi ten wąż(straszne dymienie i przerywanie ) okazało się, że klamra puściła na jednym ząbku i trzeba go podpiłować ale to nie wszystko bo zginęła gdzieś ta uszczelka która jest na wężu ....no właśnie czy można ją dokupić oddzielnie? jeśli tak mógłby ktoś podać numer katalogowy

plz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zginęła gdzieś ta uszczelka która jest na wężu ....no właśnie czy można ją dokupić oddzielnie? jeśli tak mógłby ktoś podać numer katalogowy
Proszę bardzo zaznaczony na zrzucie.

 

jdv1284057070n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. U mnie z tym wężem była identyczna historia. Jechałem sobie spokojnie, aż tu nagle boooom. Grubas zachą kopcić na czarno i w ogóle silnik nie wchodził w obroty ( na koniec zgasł ). Okazało się, że ta piekielna rura wypadła. Najpierw postanowiłem ten drucik dociskowy odpowiednio dogiąć i podpiłować te wąsy zaczepowe ( tak jak opisywali koledzy wcześniej). Niewiele to jednak dało, gdyż po jakimś miesiącu znowu boooom. Na moje nieszczęśnie szlag trafił także tą uszczelkę znajdującą się wewnątrz tej piekielnej rury. Uszczelkę sobie sam dorobiłem- proszę się nie śmiać- od jakiejś rury od kibla. Rurę wpasowałem na swoje miejsce i skręciłem ją dwiema metalowymi opaskami zaciskowymi. Do tej pory nie mam problemu z tą rurą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ę wpasowałem na swoje miejsce i skręciłem ją dwiema metalowymi opaskami zaciskowymi.

 

Moze jakas fotka, jak to wyglada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja po prostu przez te aluminiowe mocowanie rury wkrecilem dlugi blachowkret i trzyma sie genialnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , opiszcie proszę dokładniej swoje patenty na tą wypadającą rurę (blachowkręty czy opaski metalowe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mam od niedavna AVF i... lipa straszna, zastanawia mnie sposob laczenia itc-sa przecieki cisnienia, wystrzaly, pocenie..

dlaczego nie zrobili tego jak w 1.8t nasowasz rure na rure i zaciskasz opaska a jak ci malo to spokojnie da sie zacisnac 2 lub 3 opaskami jedna za droga...

chyba niedlugo bede przeranial to ustrojstwo bo cisnienia to na 100 % nie 3ma jak powinno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wypadający wąż ciśnieniowy od intercoolera przy przekroczeniu dwóch tysięcy obrotów to efekt startej "bruzdy, zęba, kła" (takie spotkałem określenia). Zewnętrzne cybanty (opaski) nie sprawdzają się, w samochodach poddanych chip tuningowi tunerzy często przykręcają go śrubami.

 

Ja polecam wymianę na nowy element kupiony w ASO. Proszę pamiętać, że ten sam wąż ciśnieniowy jest montowany również w Skodzie Superb i można zadzwonić do działu części i zapytać o cenę (w Białymstoku ASO VW 176,12zł a ASO SKODY cena 202zł za ten sam "wężyk"). :)

 

Poniżej podaję numer katalogowy może komuś się przyda (silnik 1.9TDI PD):

 

AWX/AVF

3B0 145 834 N

 

AVB

3B0 145 834 R

 

Fotki "kła" przyczyny problemów (lepiej widoczny po prawej stronie):

img00203201012131006.jpg

 

Nowy wąż ciśnieniowy prosto z ASO...

img00202201012131006.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności