Skocz do zawartości
toni1980

Pomocy pomyliłem węże od N75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie ale sobie pomogłem...:(

Zakupiłem nowy N75 i myślałem że wymiana będzie banalna. Parę dni temu jak podmieniałem N18 z N75 na próbę to auto ożyło. Dziś wkładam nowy N75 i zonk bo jeden przewód z górnego króćca (taki z zaworem zwrotnym coś jak kapselek od wódki) wyszedł ze swojego miejsca. Mam wszystko podłączone oprócz tego wężyka z tym zaworkiem. Auto odpala ale jeżdzi gorzej niż stary diesel.

Dodam że ten pod gruszką siedzi dobrze więc nie o ten mi chodzi

 

Prosze powiedzcie mi gdzie szukać, gdzie znajduje się jego otworek w którym miejscu go szukać.

 

Jeśli ktoś potrzebuje schematu ciśnień i powietrza z wykazem wszystkich elementów i ich numerami to mam taki dokument.

Pozdrawiam

Bez nazwy 1.jpg

Edytowane przez toni1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prześledź wężyki od podciśnienia od wspomagania hamulców,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę po różnych serwisach i udało mi się znaleźć rozwiązanie.

Przewód pod który podłączamy N75 z zaworem zwrotnym znajduje się obok obudowy filtra powietrza (miejsce jest z dołu jak i z góry niewidoczne także udało się wyczuć palcem zakończenie plastikowej rurki która nie była do niczego podłączona. W to miejsce wchodzi opisany wyżej wężyk..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu, bo wczoraj wymieniałem wężyki do sterowania N75.

Wszystko podłączyłem ok, ale jest tam taki element zaworek lub filterek oznaczony nr 20 na górnym schemacie.

Jedna strona czarna, a druga biała, i nie wiem jaki ma być kierunek.

Pomóżcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dwóch próbach już wiem jak to ma być podłączone:

- kolorem białym w stronę N75

Wszystko podłączyłem ok, ale ten zaworek odwróciłem - w efekcie auto miało strasznego muła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam teraz wszytko podłączone i przeładowanie jest

n75mopje.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ystko podłączyłem ok, ale ten zaworek odwróciłem - w efekcie

a wiesz może kolego toni1980,, jak podłączyć te kabelki miejscowo ..?

bo ja robie zamianę w audi a4 1.9TDI, 90Km. właśnie tego zaworka, z 1H0.. na 1J0..

czyli z kwadratowej na okrągłą wtyczke podobnież można tak przemienić..

poroszę o odp..

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiesz może kolego toni1980,, jak podłączyć te kabelki miejscowo ..?

bo ja robie zamianę w audi a4 1.9TDI, 90Km. właśnie tego zaworka, z 1H0.. na 1J0..

czyli z kwadratowej na okrągłą wtyczke podobnież można tak przemienić..

poroszę o odp..

pozdrawiam

 

 

poszukaj na forum bo był watek na ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poszukaj na forum bo był watek na ten temat

ale właśnie może by ktoś podrzucił jakiegoś linka bo szukam i nie mogę nic znaleść, a to jest dla mnie dość pilne..!

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale właśnie może by ktoś podrzucił jakiegoś linka bo szukam i nie mogę nic znaleść, a to jest dla mnie dość pilne..!

pozdrawiam

 

ja ostatnio tez zmieniałem ten zawór i podłaczyłem na chybił trafił :D i działa , wiec podłacz go i zobacz czy działa jak nie to obróć i już ( jesli jest wogole jakas róznica w podłaczeniu ) :) tylko tak moge Ci pomoc

 

-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj po wpadnięciu w tryb awaryjny mojego AFV postanowiłem przeczyścić zawór N75. Dzisiaj co chwile turbo się wyłączało po tym zauważyłem, że nie podnosi się sztanga odpowiedzialna za kierowniczki w turbinie. Może przez jakiś przypadek pomyliłem podłączenie zaworu. Prosze o schemat albo o dokładne wytłumaczenie gdzie mają iść poszczególne wężyki (foto N75). Z góry dziękuję.

[ATTACH=CONFIG]67300[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, zachciało mi się wymieniać wężyki podciśnienia i przez przypadek wypadła taka plastikowa rurka z gumowego kolanka przy zaworze (chyba N75) koło turbiny. Auto zapalało normalnie, ale jakby nie miało turba. Znalałem na forum taki schemat i opis. U mnie mniej więcej się zgadzało i wszystko wróciło do normy. [ATTACH=CONFIG]67336[/ATTACH] a tu opis:

 

1 – zawór przełączający przepustnicy N239

2 – do zaworu N18 recyrkulacji spalin

3 – siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego

4 – siłownik do regulacji ciśnienia doładowania. (stanowi część składową turbosprężarki, bez możliwości wymiany)

5 – turbosprężarka

6 – zasobnik podciśnienia

7 – zawór magnetyczny N75 ograniczania ciśnienia ładowania (sprawdzanie regulacji ciśnienia doładowania)

8 – zawór zwrotny (biały koniec musi być zwrócony w stronę zaworu magnetycznego ograniczania ciśnienia doładowania i zasobnika podciśnienia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wnioskując z FOTO nr:

1. regulacja łopatek turbiny

2. akumulator podciśnienia i zawór zwrotny

3. obudowa filtra powietrza

 

Czy tak??

attachment.php?attachmentid=67300&d=1318519020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

Tak samo również powinieneś podłączyć wężyki do nowego N75 w swoim samochodzie kolego mistrzuuu111 gdyż nie ma znaczenia czy N75 jest na wtyczkę kwadratową czy okrągłą. Poza tym gdyby nawet wszystkie 3 króćce wychodziły z jednej strony N75 lub były tylko 2 na podłączenie wężyków to przy każdym z nich jest opisane VAC - do niego wężyk od zaworka zwrotnego, OUT - do niego wężyk idący do gruchy przy turbo i ATM - do niego wężyk idący do obudowy filtra (w wersji bez króćca na wężyk w tym miejscu znajduje się zewnętrzny mikrofiltr w postaci niewielkiej kostki z kawałkiem gąbczastego filtra i nic nie trzeba podłączać bo czerpie on powietrze z komory silnika).

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.czy ktos moze ma na rysukch opisane gdzie sa te wszytkie zawory n 75 itd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich.czy ktos moze ma na rysukch opisane gdzie sa te wszytkie zawory n 75 itd?
zerknij

P.S.

taki temat już jest o podciśnieniu ;)

AVF.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vt?a co toznaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja podłaczę się do tematu

znalazłem dzisiaj cos czego chyba nie powinno być

mianowicie oglądałem swój N75 i od dołu idzie przewód podcisnienia do gruszki turbiny , od dołu z tego zaworu idzie również przewód krótki który rozdziela sie na 2 przewody i jednen z nich jest zaślepiony śrubą , kurcze i chyba tak być nie powinno , czyżby jakis mechanik cos kombinował???

czy moze ktos mi powiedzieć jak to powinno byc w AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przypuszczam ze masz zaslepiony ten co powinien isc do tego okrąglego zbiorniczka powietrza.nie napisales dokladnie ktory jest zaslepiony po rozdwojeniu sie z N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności