toni1980 Zgłoś #1 Napisano 3 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam Panowie ale sobie pomogłem... Zakupiłem nowy N75 i myślałem że wymiana będzie banalna. Parę dni temu jak podmieniałem N18 z N75 na próbę to auto ożyło. Dziś wkładam nowy N75 i zonk bo jeden przewód z górnego króćca (taki z zaworem zwrotnym coś jak kapselek od wódki) wyszedł ze swojego miejsca. Mam wszystko podłączone oprócz tego wężyka z tym zaworkiem. Auto odpala ale jeżdzi gorzej niż stary diesel. Dodam że ten pod gruszką siedzi dobrze więc nie o ten mi chodzi Prosze powiedzcie mi gdzie szukać, gdzie znajduje się jego otworek w którym miejscu go szukać. Jeśli ktoś potrzebuje schematu ciśnień i powietrza z wykazem wszystkich elementów i ich numerami to mam taki dokument. Pozdrawiam Edytowane 5 Kwietnia 2009 przez toni1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2009 Prześledź wężyki od podciśnienia od wspomagania hamulców, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2009 Pogrzebałem trochę po różnych serwisach i udało mi się znaleźć rozwiązanie. Przewód pod który podłączamy N75 z zaworem zwrotnym znajduje się obok obudowy filtra powietrza (miejsce jest z dołu jak i z góry niewidoczne także udało się wyczuć palcem zakończenie plastikowej rurki która nie była do niczego podłączona. W to miejsce wchodzi opisany wyżej wężyk.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sergiej Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2009 Podłącze się do tematu, bo wczoraj wymieniałem wężyki do sterowania N75. Wszystko podłączyłem ok, ale jest tam taki element zaworek lub filterek oznaczony nr 20 na górnym schemacie. Jedna strona czarna, a druga biała, i nie wiem jaki ma być kierunek. Pomóżcie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sergiej Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2009 Po dwóch próbach już wiem jak to ma być podłączone: - kolorem białym w stronę N75 Wszystko podłączyłem ok, ale ten zaworek odwróciłem - w efekcie auto miało strasznego muła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #6 Napisano 27 Sierpnia 2009 Tak mam teraz wszytko podłączone i przeładowanie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzuuu111 Zgłoś #7 Napisano 25 Stycznia 2010 ystko podłączyłem ok, ale ten zaworek odwróciłem - w efekcie a wiesz może kolego toni1980,, jak podłączyć te kabelki miejscowo ..? bo ja robie zamianę w audi a4 1.9TDI, 90Km. właśnie tego zaworka, z 1H0.. na 1J0.. czyli z kwadratowej na okrągłą wtyczke podobnież można tak przemienić.. poroszę o odp.. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #8 Napisano 25 Stycznia 2010 a wiesz może kolego toni1980,, jak podłączyć te kabelki miejscowo ..?bo ja robie zamianę w audi a4 1.9TDI, 90Km. właśnie tego zaworka, z 1H0.. na 1J0.. czyli z kwadratowej na okrągłą wtyczke podobnież można tak przemienić.. poroszę o odp.. pozdrawiam poszukaj na forum bo był watek na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mistrzuuu111 Zgłoś #9 Napisano 26 Stycznia 2010 poszukaj na forum bo był watek na ten temat ale właśnie może by ktoś podrzucił jakiegoś linka bo szukam i nie mogę nic znaleść, a to jest dla mnie dość pilne..! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #10 Napisano 26 Stycznia 2010 ale właśnie może by ktoś podrzucił jakiegoś linka bo szukam i nie mogę nic znaleść, a to jest dla mnie dość pilne..!pozdrawiam ja ostatnio tez zmieniałem ten zawór i podłaczyłem na chybił trafił i działa , wiec podłacz go i zobacz czy działa jak nie to obróć i już ( jesli jest wogole jakas róznica w podłaczeniu ) tylko tak moge Ci pomoc - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornias Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2011 Witam. Wczoraj po wpadnięciu w tryb awaryjny mojego AFV postanowiłem przeczyścić zawór N75. Dzisiaj co chwile turbo się wyłączało po tym zauważyłem, że nie podnosi się sztanga odpowiedzialna za kierowniczki w turbinie. Może przez jakiś przypadek pomyliłem podłączenie zaworu. Prosze o schemat albo o dokładne wytłumaczenie gdzie mają iść poszczególne wężyki (foto N75). Z góry dziękuję. [ATTACH=CONFIG]67300[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trotyll Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2011 Miałem podobny problem, zachciało mi się wymieniać wężyki podciśnienia i przez przypadek wypadła taka plastikowa rurka z gumowego kolanka przy zaworze (chyba N75) koło turbiny. Auto zapalało normalnie, ale jakby nie miało turba. Znalałem na forum taki schemat i opis. U mnie mniej więcej się zgadzało i wszystko wróciło do normy. [ATTACH=CONFIG]67336[/ATTACH] a tu opis: 1 – zawór przełączający przepustnicy N239 2 – do zaworu N18 recyrkulacji spalin 3 – siłownik podciśnieniowy do przełączania kolektora ssącego 4 – siłownik do regulacji ciśnienia doładowania. (stanowi część składową turbosprężarki, bez możliwości wymiany) 5 – turbosprężarka 6 – zasobnik podciśnienia 7 – zawór magnetyczny N75 ograniczania ciśnienia ładowania (sprawdzanie regulacji ciśnienia doładowania) 8 – zawór zwrotny (biały koniec musi być zwrócony w stronę zaworu magnetycznego ograniczania ciśnienia doładowania i zasobnika podciśnienia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2011 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/31509-Poszukuje-schematu-podcisnien-pilnie%21%21%21 Jest tam kilka schematów podciśnień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kornias Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2011 wnioskując z FOTO nr: 1. regulacja łopatek turbiny 2. akumulator podciśnienia i zawór zwrotny 3. obudowa filtra powietrza Czy tak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 14 Października 2011 (edytowane) Dokładnie tak. Tak samo również powinieneś podłączyć wężyki do nowego N75 w swoim samochodzie kolego mistrzuuu111 gdyż nie ma znaczenia czy N75 jest na wtyczkę kwadratową czy okrągłą. Poza tym gdyby nawet wszystkie 3 króćce wychodziły z jednej strony N75 lub były tylko 2 na podłączenie wężyków to przy każdym z nich jest opisane VAC - do niego wężyk od zaworka zwrotnego, OUT - do niego wężyk idący do gruchy przy turbo i ATM - do niego wężyk idący do obudowy filtra (w wersji bez króćca na wężyk w tym miejscu znajduje się zewnętrzny mikrofiltr w postaci niewielkiej kostki z kawałkiem gąbczastego filtra i nic nie trzeba podłączać bo czerpie on powietrze z komory silnika). Edytowane 14 Października 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #16 Napisano 6 Stycznia 2012 witam wszystkich.czy ktos moze ma na rysukch opisane gdzie sa te wszytkie zawory n 75 itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 6 Stycznia 2012 witam wszystkich.czy ktos moze ma na rysukch opisane gdzie sa te wszytkie zawory n 75 itd?zerknij P.S. taki temat już jest o podciśnieniu AVF.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2012 vt?a co toznaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat koala Zgłoś #19 Napisano 22 Stycznia 2012 to ja podłaczę się do tematu znalazłem dzisiaj cos czego chyba nie powinno być mianowicie oglądałem swój N75 i od dołu idzie przewód podcisnienia do gruszki turbiny , od dołu z tego zaworu idzie również przewód krótki który rozdziela sie na 2 przewody i jednen z nich jest zaślepiony śrubą , kurcze i chyba tak być nie powinno , czyżby jakis mechanik cos kombinował??? czy moze ktos mi powiedzieć jak to powinno byc w AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2012 przypuszczam ze masz zaslepiony ten co powinien isc do tego okrąglego zbiorniczka powietrza.nie napisales dokladnie ktory jest zaslepiony po rozdwojeniu sie z N75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach