Andrzej70GK Zgłoś #41 Napisano 2 Czerwca 2009 na Orlenie V-Power tankuje) Cooooo ?Na Orlenie? V-Power:confused: ---------- Post added at 20:25 ---------- Previous post was at 20:22 ---------- U mnie widziałem jedną różnice, spalanie na trasie poszło o prawie 0,8 litra na setke do góry W Alpach byłeś?:D:D.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #42 Napisano 2 Czerwca 2009 ciekawe jest dlaczego w GB nie ma tego paliwka,jest tylko zwykła ropka i v-power.. a może to wyrób tylko na PL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #43 Napisano 2 Czerwca 2009 chyba nie tylko w PL http://www.shell.com/home/content/shellgasandpower-en/products_and_services/what_is_gtl/dir_what_is_gtl_1205.html http://www.shell.com/home/content/shellgasandpower-en/products_and_services/what_is_gtl/gas_to_liquid/whatisgtl_0112_1532.html ale w DE nie ma http://www.shell.de/home/content/deu/products_services/on_the_road/fuels/fuel_pricing/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #44 Napisano 3 Czerwca 2009 To z V-Powerem na Orlenie to bylo rzecz jasna Freudowskie przejezyczenie. Tankowalem (i tankuje) tam Verve. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #45 Napisano 3 Czerwca 2009 zalałem pod korek. Różnicy praktycznie brak jeśli chodzi o "moc", a kilometrów zrobiłem o ~30 wiecej, bo może mniej w korkach stałem. Czyli dalej będę lał na Neste. To tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #46 Napisano 3 Czerwca 2009 A ja powiem tak , po wyjeżdżeniu całego baku v-power diesel zauważyłem jakieś 0,5 litra mniej na 100 ale to za mała różnica żeby co stwierdzić że to przez paliwo. Jeden plus to to że autko mniej kopci na tym paliwie przy dodawaniu gazu. Minus cena !! Jeszcze mam do was pytanko jakiego koloru jest to paliwo bo kumpel twierdzi że takie jakby białe ja tankowałem i jest normalne żółte, może mnie okłamali na stacji zatankowałem zwykłe v-power nie te ze sztucznym glt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #47 Napisano 3 Czerwca 2009 może mnie okłamali na stacji zatankowałem zwykłe v-power nie te ze sztucznym glt nie ma już zwykłego V-Power, zamiennie jest V-Power Dieesel z GTL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #48 Napisano 3 Czerwca 2009 "Czy jest sens zalewać diesla z GTL do B3 z 1992 r?"Nie wiem czy to bylo pytanie na miejscu.Ja wiem ze jak przefiltrujesz olej z McDonalda to tez na nim pojedziesz w AAZ,ale jak ktos szanuje troche swoj samochod to leje do niego dobre paliwo. W moim poprzednim aucie jakim byl Golf 2 wlaxciciel przede mna lal opal. Pompa sie rozszczelnila rzecz jasna, ale tego nie robilem...Wyjezdzilem to co bylo w baku i od tej chwili samochod byl tankowany ropa ze stacji (zazwyczaj na Statoilu, albo na Orlenie V-Power tankuje).Moze ze 3 razy zatankowalem "lewa" ropa z TIR-a bo mi kolega taniej zalatwil. moim zdaniem przesadzasz i z lekka popadaniem w paranoję mi to wygląda. bez urazy, ale jesteś ulubionym celem speców od marketingu. p.s nie wierzę że to wina opału ta rozszczelniona pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #49 Napisano 3 Czerwca 2009 No ja dziś pochwalę ten vpower z GTL. Prędkości podróżowanie takie same jak zawsze - wynik spalania o 0,7 mniej. Dystans pokonany 460 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #50 Napisano 4 Czerwca 2009 Damian, a jak to się na kasę przekłada? przy spalaniu ~7/100 zaoszczędziłeś 2,66zł, ale za te 6,3litra GTL/100 zapłaciłeś więcej ~1,25zł. Wychodzi na to, że realna oszczędność w tych przykładowych warunkach to jakieś 1,40zł na 100km. Niby zawsze taniej, ale jak to wpływa na turbo i EGR?? Bo jeśli spalanie jest w wyższej temperaturze to nagar też będzie większy. Czy za te 1,40zł/100km warto skracać życie turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #51 Napisano 4 Czerwca 2009 Ja rozumie że nie ma już zwykłego v-power ale czy na stacjach już w dołach wymienili paliwo czy jeszcze mają stare a tylko naklejki dali nowe. Bo wiadomo że z dnia na dzień nie sprzedali całego v-power i wlali v-power z gtl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #52 Napisano 4 Czerwca 2009 Jakby opal byl taki dobry, to juz od lat 80-atych by go lali zamiast ropy. Moze i jestem celem specow od marketingu, ale przy kupowaniu Vervy czy V-powera nie licze na to ze to paliwo zrobi z mojego samochodu wyscigowke, a na to ze bedzie chociaz raz m,nie chcrzczone. Ostatnio tankowalem rope (10l) prosto z wagonu Lotosu-kolega mi dal. Widocznie lepsza bo bez posrednikow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #53 Napisano 4 Czerwca 2009 ciekawe jest dlaczego w GB nie ma tego paliwka,jest tylko zwykła ropka i v-power..a może to wyrób tylko na PL? Polacy są bardziej podatni na reklamę. Ogólnie rzecz biorąc po wielu latach izolacji od reszty świata, rzucanie się na nowości i wszelkiego rodzaju "obniżki" oraz kupowanie lepszych i tańszych towarów to nasz sport. Ja się wyleczyłem z wszelkich reklam, moja żona nie. Nie wieżę że droższe paliwo doda więcej mocy albo radykalnie wpłynie na spalanie bez szkody dla auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #54 Napisano 4 Czerwca 2009 W Alpach byłeś?.Pozdrawiam. Ano byłem na majówkę, ale tam jeździłem na paliwie zwykłym z shell w De, spalanie było niższe niż na naszej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czasi Zgłoś #55 Napisano 5 Czerwca 2009 Jedno jest pewne, że ma mniej siarki a ma większą zdolność do samozapłonu (LC- liczbę cetanową) co uwidacznia się dokładniejszy spalaniem w komorze silnika, mniejszym nagarem i zadymieniem za kuprem jak się wciśnie pedał do dechy, pozatym Shell V-Power Diesel z GTL to pierwszy i jedyny diesel z syntetycznym paliwem GTL, który dostępny jest dla polskich kierowców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #56 Napisano 8 Czerwca 2009 Ja ostatnio tak dla testu zalalem sobie tego GTL'a za 60zl (3,90zl/l) bo akurat pare km wczesniej zapalila mi sie rezerwa. Jesli chodzi o prace silnika to moze jest troszke cichszy przy mocniejszym depnieciu gazu, jedno co na pewno zauwazylem to przy zalanym normalnym ON przy pierwszym odpalaniu np po nocy auto puszcalo malego ciemnego dymka zaraz po odpaleniu a na GTL'u nic takiego nie wystepuje i moze nawet minimalnie szybciej odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #57 Napisano 12 Czerwca 2009 (edytowane) To ja po obadaniu tematu , mogę powiedzieć że mój tata ostatnio zatankował 2 x po 100 zeta do Sprintera 2,3 bez Turbo , i odczucie jest takie że samochód nie dość że lepiej się zbiera no na pustym samochodzie nie czuć , ale już jak jest załadowany to odejście ma o niebo lepsze , drugie odczucie to że samochód mniej pali . Tata robi 80 - 100 kilosów dziennie i tankuje bądź na ARGE , albo na Orlenie , więc ma rozeznanie jak samochód jeździ i ile przejeżdża za 50 czy 100 złotych . Od siebie mogę dodać , że dalej mi się super na tym paliwie jeździ , co zauważyłem w moim samochodzie , a to że końcówka tłumika co mam u siebie ( tłumik sportowy ) jest czyściutka . A na innym paliwie po przejechaniu kilkunastu kilometrów i musiałem wycierać bo jej nie było widać . Po za tym samochód jest żywszy , co najlepsze to nigdy nie wierzyłem w te reklamy o tym lepszym paliwie , a tu miła niespodzianka ( o ile mi coś od tego w silniku nie trzaśnie ) . P.S Żeby nie było nie reklamuje tego paliwa , lecz stwierdzam jak przebiega użytkowanie na nim w moim przypadku . Pozdro Edytowane 12 Czerwca 2009 przez olko25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andi Zgłoś #58 Napisano 12 Lipca 2009 Jako ciekawostkę dodam, że jest to paliwo o niespotykanej dotychczas w żadnym oleju napędowym liczbie cetanowej, mianowicie 75-80. "Zwykły" olej napędowy wysokiej jakości posiada liczbę cetanową w przedziale 51-56. (Liczba cetanowa ON jest analogią liczby oktanowej w benzynie – im wyższa liczba cetanowa/oktanowa, tym pełniejszy proces spalania.) Osobiście od dłuższego czasu tankuję to paliwo do dwóch moich dieselków - VW i Mercedesa. Z własnego doświadczenia mogę tylko polecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba Zgłoś #59 Napisano 24 Lipca 2009 ja wlałem tego gtl-a i zadnej roznicy leje na tesco paliwko maja z orlenu pali tyle samo i jezdzi tak samo a 4,20 a 3,65 jest różnica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DŹWIGU Zgłoś #60 Napisano 24 Lipca 2009 No i ja już od jakiegoś czasu leje to nowe cudo. Wcześniej jeździłem na v-powerku i widzę następujące różnice: -silnik ciszej pracuje -ciut mniej pali, zawsze leje pod korek i teraz robie o 30/40 km więcej na baku -nie kopci -kolorek ma białawy(on) poza tym gdzieś wyczytałem że ten dodatek gtl ma właściwości czyszczące pompowtryskiwacze, więc wskazane dla mojego maleństwa. Raczej będę lał nowego v-powerka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach