Skocz do zawartości
laki

V-Power Diesel z technologią GTL

Rekomendowane odpowiedzi

na Orlenie V-Power tankuje)

Cooooo ?Na Orlenie? V-Power:confused:

 

---------- Post added at 20:25 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

 

U mnie widziałem jedną różnice, spalanie na trasie poszło o prawie 0,8 litra na setke do góry

W Alpach byłeś?:D:D:D.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jest dlaczego w GB nie ma tego paliwka,jest tylko zwykła ropka i v-power..

a może to wyrób tylko na PL? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To z V-Powerem na Orlenie to bylo rzecz jasna Freudowskie przejezyczenie.

Tankowalem (i tankuje) tam Verve.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalałem pod korek. Różnicy praktycznie brak jeśli chodzi o "moc", a kilometrów zrobiłem o ~30 wiecej, bo może mniej w korkach stałem. Czyli dalej będę lał na Neste. To tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

A ja powiem tak , po wyjeżdżeniu całego baku v-power diesel zauważyłem jakieś 0,5 litra mniej na 100 ale to za mała różnica żeby co stwierdzić że to przez paliwo. Jeden plus to to że autko mniej kopci na tym paliwie przy dodawaniu gazu. Minus cena !! :D

 

Jeszcze mam do was pytanko jakiego koloru jest to paliwo bo kumpel twierdzi że takie jakby białe ja tankowałem i jest normalne żółte, może mnie okłamali na stacji zatankowałem zwykłe v-power nie te ze sztucznym glt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może mnie okłamali na stacji zatankowałem zwykłe v-power nie te ze sztucznym glt

nie ma już zwykłego V-Power, zamiennie jest V-Power Dieesel z GTL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Czy jest sens zalewać diesla z GTL do B3 z 1992 r?"

Nie wiem czy to bylo pytanie na miejscu.Ja wiem ze jak przefiltrujesz olej z McDonalda to tez na nim pojedziesz w AAZ,ale jak ktos szanuje troche swoj samochod to leje do niego dobre paliwo.

W moim poprzednim aucie jakim byl Golf 2 wlaxciciel przede mna lal opal.

Pompa sie rozszczelnila rzecz jasna, ale tego nie robilem...Wyjezdzilem to co bylo w baku i od tej chwili samochod byl tankowany ropa ze stacji (zazwyczaj na Statoilu, albo na Orlenie V-Power tankuje).Moze ze 3 razy zatankowalem "lewa" ropa z TIR-a bo mi kolega taniej zalatwil.

 

moim zdaniem przesadzasz i z lekka popadaniem w paranoję mi to wygląda.

bez urazy, ale jesteś ulubionym celem speców od marketingu.

 

 

p.s

nie wierzę że to wina opału ta rozszczelniona pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja dziś pochwalę ten vpower z GTL. Prędkości podróżowanie takie same jak zawsze - wynik spalania o 0,7 mniej. Dystans pokonany 460 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian, a jak to się na kasę przekłada? przy spalaniu ~7/100 zaoszczędziłeś 2,66zł, ale za te 6,3litra GTL/100 zapłaciłeś więcej ~1,25zł. Wychodzi na to, że realna oszczędność w tych przykładowych warunkach to jakieś 1,40zł na 100km. Niby zawsze taniej, ale jak to wpływa na turbo i EGR?? Bo jeśli spalanie jest w wyższej temperaturze to nagar też będzie większy. Czy za te 1,40zł/100km warto skracać życie turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Ja rozumie że nie ma już zwykłego v-power ale czy na stacjach już w dołach wymienili paliwo czy jeszcze mają stare a tylko naklejki dali nowe. Bo wiadomo że z dnia na dzień nie sprzedali całego v-power i wlali v-power z gtl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby opal byl taki dobry, to juz od lat 80-atych by go lali zamiast ropy.

Moze i jestem celem specow od marketingu, ale przy kupowaniu Vervy czy V-powera nie licze na to ze to paliwo zrobi z mojego samochodu wyscigowke, a na to ze bedzie chociaz raz m,nie chcrzczone.

Ostatnio tankowalem rope (10l) prosto z wagonu Lotosu-kolega mi dal.

Widocznie lepsza bo bez posrednikow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe jest dlaczego w GB nie ma tego paliwka,jest tylko zwykła ropka i v-power..

a może to wyrób tylko na PL?

Polacy są bardziej podatni na reklamę. Ogólnie rzecz biorąc po wielu latach izolacji od reszty świata, rzucanie się na nowości i wszelkiego rodzaju "obniżki" oraz kupowanie lepszych i tańszych towarów to nasz sport. Ja się wyleczyłem z wszelkich reklam, moja żona nie. Nie wieżę że droższe paliwo doda więcej mocy albo radykalnie wpłynie na spalanie bez szkody dla auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Alpach byłeś?.Pozdrawiam.

 

Ano byłem na majówkę, ale tam jeździłem na paliwie zwykłym z shell w De, spalanie było niższe niż na naszej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne, że ma mniej siarki a ma większą zdolność do samozapłonu (LC- liczbę cetanową) co uwidacznia się dokładniejszy spalaniem w komorze silnika, mniejszym nagarem i zadymieniem za kuprem jak się wciśnie pedał do dechy, pozatym Shell V-Power Diesel z GTL to pierwszy i jedyny diesel z syntetycznym paliwem GTL, który dostępny jest dla polskich kierowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio tak dla testu zalalem sobie tego GTL'a za 60zl (3,90zl/l) bo akurat pare km wczesniej zapalila mi sie rezerwa. Jesli chodzi o prace silnika to moze jest troszke cichszy przy mocniejszym depnieciu gazu, jedno co na pewno zauwazylem to przy zalanym normalnym ON przy pierwszym odpalaniu np po nocy auto puszcalo malego ciemnego dymka zaraz po odpaleniu a na GTL'u nic takiego nie wystepuje i moze nawet minimalnie szybciej odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja po obadaniu tematu , mogę powiedzieć że mój tata ostatnio zatankował 2 x po 100 zeta do Sprintera 2,3 bez Turbo , i odczucie jest takie że samochód nie dość że lepiej się zbiera no na pustym samochodzie nie czuć , ale już jak jest załadowany to odejście ma o niebo lepsze , drugie odczucie to że samochód mniej pali . Tata robi 80 - 100 kilosów dziennie i tankuje bądź na ARGE , albo na Orlenie , więc ma rozeznanie jak samochód jeździ i ile przejeżdża za 50 czy 100 złotych .

Od siebie mogę dodać , że dalej mi się super na tym paliwie jeździ , co zauważyłem w moim samochodzie , a to że końcówka tłumika co mam u siebie ( tłumik sportowy ) jest czyściutka . A na innym paliwie po przejechaniu kilkunastu kilometrów i musiałem wycierać bo jej nie było widać . Po za tym samochód jest żywszy , co najlepsze to nigdy nie wierzyłem w te reklamy o tym lepszym paliwie , a tu miła niespodzianka ( o ile mi coś od tego w silniku nie trzaśnie :[ ) .

 

P.S Żeby nie było nie reklamuje tego paliwa , lecz stwierdzam jak przebiega użytkowanie na nim w moim przypadku .

 

Pozdro

Edytowane przez olko25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę dodam, że jest to paliwo o niespotykanej dotychczas w żadnym oleju napędowym liczbie cetanowej, mianowicie 75-80.

"Zwykły" olej napędowy wysokiej jakości posiada liczbę cetanową w przedziale 51-56.

(Liczba cetanowa ON jest analogią liczby oktanowej w benzynie – im wyższa liczba cetanowa/oktanowa, tym pełniejszy proces spalania.)

Osobiście od dłuższego czasu tankuję to paliwo do dwóch moich dieselków - VW i Mercedesa. Z własnego doświadczenia mogę tylko polecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlałem tego gtl-a i zadnej roznicy leje na tesco paliwko maja z orlenu pali tyle samo i jezdzi tak samo a 4,20 a 3,65 jest różnica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja już od jakiegoś czasu leje to nowe cudo. Wcześniej jeździłem na v-powerku i widzę następujące różnice:

-silnik ciszej pracuje

-ciut mniej pali, zawsze leje pod korek i teraz robie o 30/40 km więcej na baku

-nie kopci

-kolorek ma białawy(on)

 

poza tym gdzieś wyczytałem że ten dodatek gtl ma właściwości czyszczące pompowtryskiwacze, więc wskazane dla mojego maleństwa. Raczej będę lał nowego v-powerka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności