Jack0211 Zgłoś #1 Napisano 2 Kwietnia 2009 Witam. A więc tak zaczęło się od tego, że podczas pokonywania łuku drogi przy prędkości ponad 80k/h słyszałem taki oddźwięk jakby coś biło, nie biło , jakby było koło nie dokręcone lub niewyważone ( ale to wszystko było ok. bo sprawdzałem, nawet po zmianie opon nic się nie zmieniło). Teraz zauważyło, że zaczyna się to pojawiać nie tylko na łukach drogi, ale również na prostej i też tylko przy prędkości ponad 80 k/h. To jest taki odgłos (szkoda ,że nie można go nagrać) mniej więcej " łołołołoł" "wołołoł" . Byłem w warsztacie i pytałem gościa co to może być czy w ogóle coś mu to mówi. To stwierdził, że najprawdopodobniej będzie to przegub wewnętrzny i do tego,że prawy bo prawe koło jest bardziej podatne na "grzebanie" z racji bliskości pobocza. Czy drodzy forumowicze możecie mi doradzić przed wymianą przegubu, czy to będzie to czy zupełnie coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2009 " łołołołoł" "wołołoł" dla mnie to wygląda na łożysko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2009 dla mnie to wygląda na łożysko Łożysko by raczej huczało i od początku jazdy na wprost, a nie wpierw tylko na łukach drogi, a dopiero teraz na wprost (takie jest moje zdanie może sie mylę ). I to jest efekt jakby drgania (chociaż nie drga i tak jakby było koło krzywe chociaż nie jest:confused:) ze wcześniej wymienionym oddźwiękiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #4 Napisano 2 Kwietnia 2009 a opony wymieniłeś na inne czy tylko zamieniłeś miejscami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78 Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2009 wykluczył bym przegub wewnetrzy ja ostatnio zaglądałem do swojego i wszystko z nim ok a mam przejechane 320 000 Zresztą one praktycznie sie nie psują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej14 Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2009 Miałem tak samo. Powodem był luz na górnych wahaczach z lewej strony przy mocowaniu przy kole. Z początku nic nie stukało, ale drgania kierownicy były nawet na bardzo równym asfalcie. Potem zaczęło stukać na nierównościach. Wymieniłem dwa górne wahacze - Lemforda i teraz kierownica nie ma drgań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kret Zgłoś #7 Napisano 3 Kwietnia 2009 ja miałem coś podobnego, na początku to w trakcie jazdy przy zakrętach na kierownicy były szarpania potem nawet w czasie jazdy na wprost. Sprawdziłem opony i wyważenie było ok, ale po wymianie na letnie wszystko ustało.... więc wewnątrz opona musiała być spierdzielona.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #8 Napisano 3 Kwietnia 2009 (edytowane) To na pewno nie są opony, bo przed zimą wymieniłem wszystkie na nowe i dalej było i jest to samo. Kierownicą mi nie drga tylko słychać taki odgłos jakby koła zamachowego, ale tylko po wyżej 80km/h szczególnie na łukach (zakrętach) drogi (jeżeli oczywiście jest taki zakręt na , którym można jechać z taką prędkością) takie jednostajnne "wołwołwołwoł"!!! Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać. Już sam nie wiem gdzie mam szukać przyczyny! Czekam jeszcze na Wasze inne sugestie. Edytowane 3 Kwietnia 2009 przez Jack0211 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 3 Kwietnia 2009 Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać. sprawdziłeś czy gdzieś Ci się nadkole nie oderwało i nie trze o oponę podczas jazdy? skoro nie czujesz bicia, to nie jest to uszkodzenie mechaniczne przegubu/półosi/wahacza etc, tylko jakieś dodatkowe "coś" ociera się o obracające się elementy przeniesienia napędu... jak zaczniesz to "czuć" to dopiero będzie problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@ndrzej Zgłoś #10 Napisano 3 Kwietnia 2009 Sprawdzaleś osłony przegubów zewnętrznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArekP Zgłoś #11 Napisano 3 Kwietnia 2009 Dobra opony wymieniałes... a felgi masz te same czy jezdziles na drugim komplecie? Jesli felga bedzie krzywa, to niestety efekt moze byc podobny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diesel14 Zgłoś #12 Napisano 3 Kwietnia 2009 Miałem to samo, dokładnie jak opisujesz i było to łożysko, jedź do mechanika to Ci podniesie i zdiagnozuje ale na 99% łożysko! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jack0211 Zgłoś #13 Napisano 3 Kwietnia 2009 (edytowane) sprawdziłeś czy gdzieś Ci się nadkole nie oderwało i nie trze o oponę podczas jazdy? No bez przesady, takie coś to bym już dawno zauważył. Arek Puto Jeżdżę na felgach tych samy i z tego co widziałem są ok, także podczas wyważania nie było dodawane zbyt wiele odważników Edytowane 3 Kwietnia 2009 przez Jack0211 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArekP Zgłoś #14 Napisano 4 Kwietnia 2009 Miałem to samo, dokładnie jak opisujesz i było to łożysko, jedź do mechanika to Ci podniesie i zdiagnozuje ale na 99% łożysko! Ja właśnie w ten sposób kiedyś niepotrzebnie wymieniłem łożyko... od tamtej pory już u tego mechanika nie byłem;) Dopiero pojechałem do drugiego, zbadał koło stetoskopem i wtedy wyszło że felga albo opona (w moim przypadku to była opona, np jak jest wyząbkowana to szczególnie na zakrętach słychać). Jedź do takiego mechanika co sprawdzi Ci samochód nie poprzez "przejedź się i dowiedz" tylko niech uniesie wóz do góry i wysłucha stetoskopem jak się koło zachowuje. Wtedy bedziesz miał pewność że jest to np. łożysko. Życzę powodzenia! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2009 To na pewno nie są opony, bo przed zimą wymieniłem wszystkie na nowe i dalej było i jest to samo.Kierownicą mi nie drga tylko słychać taki odgłos jakby koła zamachowego, ale tylko po wyżej 80km/h szczególnie na łukach (zakrętach) drogi (jeżeli oczywiście jest taki zakręt na , którym można jechać z taką prędkością) takie jednostajnne "wołwołwołwoł"!!! Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać. Mam ten sam problem i podepnę się do tematu. U mnie pojawił sie po zmianie kół alu (razem z oponami - lato). Zimą była cisza i spokój (stalowe). A teraz po zmianie słychać jednostajnne "wołwołwołwo - tak jak opisuje to Jack0211. Więc u mnie są to koła lub opony?? Zamieniłem tył z przodem i jest to samo. Nawet nie mogę zdjagnozować czy to przód czy tył. ;-(. Koła kupiłem używane - więc nie znam ich historii. Pozostaje mi się tylko przyzwyczaić. Acha jeszcze jedno, zapomniałem dodać że ET felg mam aż 50. Więc zastosowałem dystanse na przód (tylko na przód), czy to może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2016 Odświeżę kotleta. Panowie mam duże wibrację i cała kierownica mi się trzęsie oraz całe auto tak drga jakby miała się buda cała rozsypać. Wymieniałem całe zawieszenie, końcówki drążków kierowniczych, łożysko koła prawego, 2 poduszki na skrzyni biegów, koła były prostowane ( alufelgi) oraz wyważone i była zrobiona zbieżność. Pomoże ktoś co to może być?? Wibrację zaczynają się od 120km/h i czym szybciej tym gorzej. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? Nie mam żadnych wibracji na lewarku skrzyni biegów, jadąc 150km/h i jak są wibrację już próbowałem wysprzęglić skrzynie aby jechać na luzie i nic, dalej były wibrację czyli napęd wykluczam, dźwigałem silnik do góry gdyż miskę olejową wymieniałem, czy może silnik się źle ułożył? Całe zawieszenie skręcałem jak auto stało na kołach. Prosiłbym o rady z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #17 Napisano 17 Kwietnia 2016 Odświeżę kotleta. Panowie mam duże wibrację i cała kierownica mi się trzęsie oraz całe auto tak drga jakby miała się buda cała rozsypać. Wymieniałem całe zawieszenie, końcówki drążków kierowniczych, łożysko koła prawego, 2 poduszki na skrzyni biegów, koła były prostowane ( alufelgi) oraz wyważone i była zrobiona zbieżność. Pomoże ktoś co to może być?? Wibrację zaczynają się od 120km/h i czym szybciej tym gorzej. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? Nie mam żadnych wibracji na lewarku skrzyni biegów, jadąc 150km/h i jak są wibrację już próbowałem wysprzęglić skrzynie aby jechać na luzie i nic, dalej były wibrację czyli napęd wykluczam, dźwigałem silnik do góry gdyż miskę olejową wymieniałem, czy może silnik się źle ułożył? Całe zawieszenie skręcałem jak auto stało na kołach. Prosiłbym o rady z góry dzięki Wymień tarcze hamulcowe:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mundy Zgłoś #18 Napisano 17 Kwietnia 2016 Witam mam taki problem z innej beczki i się chamsko podepnę z czego z góry Przepraszam Mam problem w moim pasku 1.9.TDI 110km 99r , otóż ''szarpie'' sprzęgło podczas wysprzęglania . Najbardziej odczuwalne jest na 1 i na wstecznym na pozostałych biegach już nie czuć . Podczas próby popuszczania sprzęgła tuż przy końcu zaczyna lekko szarpać /drgać nie jest to mocno wyczuwalne aczkolwiek różnice czuć czy ktoś z was może wiedzieć o co chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #19 Napisano 17 Kwietnia 2016 Wymień tarcze hamulcowe:) ja bym najpierw wymienil opony (kiedys tez tak mialem) moze niech kolega podmieni na probe od kogos kola i zobaczy bicie polosi wykluczone bo tam za male promienie obrotow sa tarcze hamulcy beda bic podczas hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #20 Napisano 17 Kwietnia 2016 ja bym najpierw wymienil opony (kiedys tez tak mialem) moze niech kolega podmieni na probe od kogos kola i zobaczy bicie polosi wykluczone bo tam za male promienie obrotow sa tarcze hamulcy beda bic podczas hamowania Krzywe tarcze będą napierdzielać także podczas jazdy, sam miałem taki przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach