Skocz do zawartości
Jack0211

Odczucie jakby bicia podczas jazdy!?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. A więc tak zaczęło się od tego, że podczas pokonywania łuku drogi przy prędkości ponad 80k/h słyszałem taki oddźwięk jakby coś biło, nie biło , jakby było koło nie dokręcone lub niewyważone ( ale to wszystko było ok. bo sprawdzałem, nawet po zmianie opon nic się nie zmieniło).

Teraz zauważyło, że zaczyna się to pojawiać nie tylko na łukach drogi, ale również na prostej i też tylko przy prędkości ponad 80 k/h. To jest taki odgłos (szkoda ,że nie można go nagrać) mniej więcej " łołołołoł" "wołołoł" .

 

Byłem w warsztacie i pytałem gościa co to może być czy w ogóle coś mu to mówi. To stwierdził, że najprawdopodobniej będzie to przegub wewnętrzny i do tego,że prawy bo prawe koło jest bardziej podatne na "grzebanie" z racji bliskości pobocza.

 

Czy drodzy forumowicze możecie mi doradzić przed wymianą przegubu, czy to będzie to czy zupełnie coś innego?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
" łołołołoł" "wołołoł"

 

dla mnie to wygląda na łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla mnie to wygląda na łożysko

 

Łożysko by raczej huczało i od początku jazdy na wprost, a nie wpierw tylko na łukach drogi, a dopiero teraz na wprost (takie jest moje zdanie może sie mylę ). I to jest efekt jakby drgania (chociaż nie drga i tak jakby było koło krzywe chociaż nie jest:confused:) ze wcześniej wymienionym oddźwiękiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a opony wymieniłeś na inne czy tylko zamieniłeś miejscami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78

wykluczył bym przegub wewnetrzy ja ostatnio zaglądałem do swojego i wszystko z nim ok a mam przejechane 320 000 Zresztą one praktycznie sie nie psują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. Powodem był luz na górnych wahaczach z lewej strony przy mocowaniu przy kole. Z początku nic nie stukało, ale drgania kierownicy były nawet na bardzo równym asfalcie. Potem zaczęło stukać na nierównościach. Wymieniłem dwa górne wahacze - Lemforda i teraz kierownica nie ma drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem coś podobnego, na początku to w trakcie jazdy przy zakrętach na kierownicy były szarpania potem nawet w czasie jazdy na wprost. Sprawdziłem opony i wyważenie było ok, ale po wymianie na letnie wszystko ustało.... więc wewnątrz opona musiała być spierdzielona....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie są opony, bo przed zimą wymieniłem wszystkie na nowe i dalej było i jest to samo.

Kierownicą mi nie drga tylko słychać taki odgłos jakby koła zamachowego, ale tylko po wyżej 80km/h szczególnie na łukach (zakrętach) drogi (jeżeli oczywiście jest taki zakręt na , którym można jechać z taką prędkością)

takie jednostajnne "wołwołwołwoł"!!!

Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać.

Już sam nie wiem gdzie mam szukać przyczyny!

 

Czekam jeszcze na Wasze inne sugestie.

Edytowane przez Jack0211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać.

 

sprawdziłeś czy gdzieś Ci się nadkole nie oderwało i nie trze o oponę podczas jazdy?

skoro nie czujesz bicia, to nie jest to uszkodzenie mechaniczne przegubu/półosi/wahacza etc, tylko jakieś dodatkowe "coś" ociera się o obracające się elementy przeniesienia napędu... jak zaczniesz to "czuć" to dopiero będzie problem... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaleś osłony przegubów zewnętrznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra opony wymieniałes... a felgi masz te same czy jezdziles na drugim komplecie? Jesli felga bedzie krzywa, to niestety efekt moze byc podobny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, dokładnie jak opisujesz i było to łożysko, jedź do mechanika to Ci podniesie i zdiagnozuje ale na 99% łożysko!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdziłeś czy gdzieś Ci się nadkole nie oderwało i nie trze o oponę podczas jazdy?

 

No bez przesady, takie coś to bym już dawno zauważył.

 

 

Arek Puto

Jeżdżę na felgach tych samy i z tego co widziałem są ok, także podczas wyważania nie było dodawane zbyt wiele odważników

Edytowane przez Jack0211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem to samo, dokładnie jak opisujesz i było to łożysko, jedź do mechanika to Ci podniesie i zdiagnozuje ale na 99% łożysko!

Ja właśnie w ten sposób kiedyś niepotrzebnie wymieniłem łożyko... od tamtej pory już u tego mechanika nie byłem;)

Dopiero pojechałem do drugiego, zbadał koło stetoskopem i wtedy wyszło że felga albo opona (w moim przypadku to była opona, np jak jest wyząbkowana to szczególnie na zakrętach słychać). Jedź do takiego mechanika co sprawdzi Ci samochód nie poprzez "przejedź się i dowiedz" tylko niech uniesie wóz do góry i wysłucha stetoskopem jak się koło zachowuje. Wtedy bedziesz miał pewność że jest to np. łożysko. Życzę powodzenia!:) Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To na pewno nie są opony, bo przed zimą wymieniłem wszystkie na nowe i dalej było i jest to samo.

Kierownicą mi nie drga tylko słychać taki odgłos jakby koła zamachowego, ale tylko po wyżej 80km/h szczególnie na łukach (zakrętach) drogi (jeżeli oczywiście jest taki zakręt na , którym można jechać z taką prędkością)

takie jednostajnne "wołwołwołwoł"!!!

Ale dodam jeszcze raz, że tego nie czuć tylko słychać.

Mam ten sam problem i podepnę się do tematu. U mnie pojawił sie po zmianie kół alu (razem z oponami - lato). Zimą była cisza i spokój (stalowe). A teraz po zmianie słychać jednostajnne "wołwołwołwo - tak jak opisuje to Jack0211. Więc u mnie są to koła lub opony?? Zamieniłem tył z przodem i jest to samo. Nawet nie mogę zdjagnozować czy to przód czy tył. ;-(. Koła kupiłem używane - więc nie znam ich historii. Pozostaje mi się tylko przyzwyczaić.

Acha jeszcze jedno, zapomniałem dodać że ET felg mam aż 50. Więc zastosowałem dystanse na przód (tylko na przód), czy to może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta. Panowie mam duże wibrację i cała kierownica mi się trzęsie oraz całe auto tak drga jakby miała się buda cała rozsypać. Wymieniałem całe zawieszenie, końcówki drążków kierowniczych, łożysko koła prawego, 2 poduszki na skrzyni biegów, koła były prostowane ( alufelgi) oraz wyważone i była zrobiona zbieżność. Pomoże ktoś co to może być?? Wibrację zaczynają się od 120km/h i czym szybciej tym gorzej. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? Nie mam żadnych wibracji na lewarku skrzyni biegów, jadąc 150km/h i jak są wibrację już próbowałem wysprzęglić skrzynie aby jechać na luzie i nic, dalej były wibrację czyli napęd wykluczam, dźwigałem silnik do góry gdyż miskę olejową wymieniałem, czy może silnik się źle ułożył? Całe zawieszenie skręcałem jak auto stało na kołach. Prosiłbym o rady z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę kotleta. Panowie mam duże wibrację i cała kierownica mi się trzęsie oraz całe auto tak drga jakby miała się buda cała rozsypać. Wymieniałem całe zawieszenie, końcówki drążków kierowniczych, łożysko koła prawego, 2 poduszki na skrzyni biegów, koła były prostowane ( alufelgi) oraz wyważone i była zrobiona zbieżność. Pomoże ktoś co to może być?? Wibrację zaczynają się od 120km/h i czym szybciej tym gorzej. Czy to mogą być przeguby wewnętrzne? Nie mam żadnych wibracji na lewarku skrzyni biegów, jadąc 150km/h i jak są wibrację już próbowałem wysprzęglić skrzynie aby jechać na luzie i nic, dalej były wibrację czyli napęd wykluczam, dźwigałem silnik do góry gdyż miskę olejową wymieniałem, czy może silnik się źle ułożył? Całe zawieszenie skręcałem jak auto stało na kołach. Prosiłbym o rady z góry dzięki

Wymień tarcze hamulcowe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem z innej beczki i się chamsko podepnę z czego z góry Przepraszam

 

Mam problem w moim pasku 1.9.TDI 110km 99r , otóż ''szarpie'' sprzęgło podczas wysprzęglania . Najbardziej odczuwalne jest na 1 i na wstecznym na pozostałych biegach już nie czuć . Podczas próby popuszczania sprzęgła tuż przy końcu zaczyna lekko szarpać /drgać nie jest to mocno wyczuwalne aczkolwiek różnice czuć czy ktoś z was może wiedzieć o co chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień tarcze hamulcowe:)

 

ja bym najpierw wymienil opony (kiedys tez tak mialem)

 

moze niech kolega podmieni na probe od kogos kola i zobaczy

bicie polosi wykluczone bo tam za male promienie obrotow sa

 

tarcze hamulcy beda bic podczas hamowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym najpierw wymienil opony (kiedys tez tak mialem)

 

moze niech kolega podmieni na probe od kogos kola i zobaczy

bicie polosi wykluczone bo tam za male promienie obrotow sa

 

tarcze hamulcy beda bic podczas hamowania

Krzywe tarcze będą napierdzielać także podczas jazdy, sam miałem taki przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności