raver32 Zgłoś #21 Napisano 30 Kwietnia 2009 Jakieś kosmiczne sumy rzucacie.Ja miałem zrobic przegląd w Niemczech,jednak musiałem zrobić w Polsce bo wyjazd się przesunął.Mam Long Life,komputer zalecił wizytę w serwisie przy 66.000km i tak też zrobiłem.Samochód postawiłem na przegląd w ASO Gajos w Sopocie tydzień temu.Serwis LL przy tym przebiegu obejmuje jedynie wymiane oleju i filtra oleju,filtra klimatyzacji,diagnostykę komputerową i przesmarowanie zawiasów drzwi (moje skrzypiały,te z tyłu,jak w Polonezie).Przegląd trwał ok 2.5 godziny,wymieniono olej,filtr oleju,filtr klimatyzacji,filtr powietrza (na moje życzenie),przesmarowano zawiasy drzwi.Za wszystko razem zapłaciłem ok 750zł w tym cena oleju 4 litry na fakturze + filtry to ok 500zł i robocizna ok 250zł,więc tak naprawdę myślę,że całkiem przyzwoicie jak na ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #22 Napisano 1 Maja 2009 Nie no pytam, bo 2 tyg. temu wymienił mi kolega olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr ppyłkowy (bez f. paliwa, bo miałem 2 kkm temu wymieniany jak mi pompa w zbiorniku szwankowała). Za części po zniżkach w Intercarsie zapłacił: bańka oleju Castrol 180 zł (jakaś promo była) + 100 zł za filtry. Całość mnie wyszła 300 zł, ale nawet gdyby za wymianę wziął 100 zł, a za f. paliwa kolejne 100 to i tak by było 500, a nie 1,5 kzł. Przy okazji posprawdzał na podnośniku autko. Zapomniałeś dodać że nie masz już gwarancji i wymieniał Ci kolega w warsztacie a nie serwisant w ASO a przecież " szklane domy " trzeba utrzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #23 Napisano 1 Maja 2009 zawsze z takimi rzeczami jak wymiana oleju, filtrow jezdzilem do serwisu. Zawsze uwazalem ze tam robia to najlepiej. Zreszta nie lubie jak jakis facet kombinerkami czy jednym srubokretem robi "maniane". Fakt nie wiadomo co sie dzieje oddajac samochod do ASO - ale to juz jakos tak inaczej. Mam pewien uraz po kontaktach z pewnym ASO - ale staram sie o tym zapominać ... Hmm nie wiem dlaczego ale ja miałem 5L oleju ... 4,5L wchodzi + 0,5L dolewka. Co do opon wiem wiem szukałem tańszych hehe ale i tak kupiłem po 350/szt. Pozdrawiam i życzę udanego weekednu majowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #24 Napisano 1 Maja 2009 W ASO zawsze używają oryginalnych części a i tak ceny są bardzo różne. Wszystko zależy od serwisu. A zobacz co jest napisane na niektórych częściach oryginalnych. Nie dość płacisz za nie które części 2 razy tyle niż zamiennik to na części napisane masz "made in china". To już chyba lepiej zastosować jakiś zamiennik producenta z Europy. zawsze z takimi rzeczami jak wymiana oleju, filtrow jezdzilem do serwisu. Zawsze uwazalem ze tam robia to najlepiej. Zreszta nie lubie jak jakis facet kombinerkami czy jednym srubokretem robi "maniane". A co to jest za wielka filozofia wymienić olej, filtry? Przecież te rzeczy można samemu sobie zrobić. A nie wiem czy wiesz ale w niektórych ASO często pracują praktykanci i zazwyczaj takie roboty są im zlecane bo uważa się że to są proste rzeczy z którymi sobie poradzą, a doświadczony mechanik tylko spojrzy na Twoje auto powierzchownie i tyle jest jego pracy przy Twoim aucie. A pieniądze biorą za robotę jak by szwadron ludzi przy Twoim aucie pracował. Istnieje tez opcja kolego dogadać się z którymś pracownikiem serwisu który przyjmuje klientów z ASO w swoim przydomowym warsztacie po godzinach i robi większość napraw znacznie taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #25 Napisano 1 Maja 2009 nie wiem ... moze zrobili mnie w karolka z ta kaska ... ale nie bede juz tego rozdrapywal ... zrobione jest i tyle nastepnym razem zastanowie sie czy nie oddac gdzies indziej ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #26 Napisano 1 Maja 2009 A zobacz co jest napisane na niektórych częściach oryginalnych. Nie dość płacisz za nie które części 2 razy tyle niż zamiennik to na części napisane masz "made in china". To już chyba lepiej zastosować jakiś zamiennik producenta z Europy. Nie jest chyba aż tak źle. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem sie w serwisie w częściami made in China. A co do cen części, to nie są jakoś drastycznie droższe - po ostatnim przeglądzie porównywałem ceny z faktury za klocki hamulcowe, filtry, olej i piórka wycieraczek i może w serwisie za to wszystko przepłaciłem 50zł. Bynajmniej nie było to 2 razy drożej . Szczerze mówiac, to gdybym miał tylko trochę czasu i chęci, to takie rzeczy jak wymianę oleju, filtrów itp. robiłbym sobie sam. Tylko, że jeżeli w serwisie mam zapłacić za to niewiele wiecej to się nie zastanawiam - czas wolę spożytkować inaczej . Nikt nas nie zmusza do korzystania z ASO po gwarancji i jest tyle dobrych warsztatów, ze tak naprawdę nie ma znaczenia gdzie robimy te przeglądy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #27 Napisano 1 Maja 2009 Nie jest chyba aż tak źle. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem sie w serwisie w częściami made in China. To przyjrzyj się dokładnie kolego nie którym częścią z ASO. Ja spotkałem się z taką informacją na filtrze paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vpw Zgłoś #28 Napisano 1 Maja 2009 Dlaczego zrobiłeś przegląd wcześniej nie sugerując się wskazaniem komputera? W ASO zawsze używają oryginalnych części a i tak ceny są bardzo różne. Wszystko zależy od serwisu. Przegląd zrobiłem wcześniej o mniej więcej 2 tygodnie, bo przez najbliższy miesiąc nie będę miał czasu na wizytę w warsztacie. A dostałem ostrzeżenie, że przeciągnięcie przeglądu poza wskazanie może się skończyć nieprzyjemnie (koniec gwarancji). Co do cen nie mam pretensji. Po prostu tak jest. Nie podoba mi się czas obsługi i jakość tej obsługi. Wymiana oleju i klocków to nie jest mechanika precyzyjna. Jeśli chłopcy z Rowińskiego chcieli zrobić na mnie wrażenie specjalistów, że robili te 3 czynności przez 3,5 godziny to ich sprawa. Ja wolałbym zapłacić za godzinę robocizny i za oryginalene części. I wyjechać uśmiechnięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #29 Napisano 9 Maja 2009 Panowie mam pytanie zbliza mi sie przeglad na 60tkm w marcu skonczyla sie gwarancja wiec chcialbym zrobic tak samo jak kiedys z OPLEM ASTRA robilem (kupuje wszystkie czesci "oleje filtry" i tylko wymiana w ASO ida na to tez w VW) sprawdzone na OPLU 50% taniej. Potrzebuje numery katelogwe czesci -filtr pp -filtr pow. -filtr oleju -filtr paliwa (wiem tylko ze olej CASTROL EDGE 5W40 504/507) Pytam gdyz ASO nie chce podac numerow katalogowych, a paska nie mam od nowosci wiec nie posiadam faktur tylko wpisy w ksiazce. Prosze o konkretne (pomocne) odpowiedzi a nie w stylu dlaczego castrol a nie motul lub mobil... Steckiew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #30 Napisano 9 Maja 2009 Steckiew, to wszystko jest pod numer VIN ... u mnie tez tak dobierali - bo roznie to jest wsadzane w autkach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #31 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) Valdi Jak bylem na wymianie plynu hamulcowago po 2latach gadalem z gosciem (serwisantem) jedyne co sie rozni to filtr paliwa podobno sa dwa rodzje i trzeba po Vin'e ale reszta jest taka sama filtr pp. pow. i oleju z tego co sie zorientowalem to: filtr pp. 1K1819653 filtr oleju 071115562C filtr pow. nie wiem filtr paliwa nie wiem Olej Castrol 5W40 504/507 masz tez BMP nieszczesne wiec moze byc podobnie, zreszta na obudowie filtra paliwa sa jakies oznaczenie zaraz na nie zerkne i porownamy oki?? O juz mam z obudowy filtra paliwa 3CO127400G UF1 5514203 Made in Italy dla VW Edytowane 9 Maja 2009 przez Steckiew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jazgar Zgłoś #32 Napisano 10 Maja 2009 A nie lepiej podjechac do serwisu kupic czesci,osobno olej i zrobic w innym warsztacie?Np za filtry(oleju,paliwa,powietrza,kabinowy) dalem 50 funtow.O dziwo filtr paliwa byl firmy UFI tylko ze znaczkiem VW.Za 120 funtow mialem wymienione wszystko(olej i filtry),w serwisie za tyle to mi olej i filtr wymienia.Mam na mysli auto po gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Steckiew Zgłoś #33 Napisano 11 Maja 2009 Koledzy Widze, ze nikt nie robil przegladu na 60tkm i nie moze laskawie podac lub potwierdzic moje numery katalogowe. @Jazgar Pisalem ze chce zrobic odwrotnie kupic czesci oryginalne wraz z olejem poza ASO a przeglad wykonac w ASO robilem tak jak mialem OPLA (na czesciach w ASO maja 50% jak nie wiecej drozej) Poza wymiana mam przeglad taki jak powinien byc plus historie i wpisy w ksiazce bardzo pomocne przy sprzedazy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #34 Napisano 11 Maja 2009 To gdzie bedziesz kupował częsci org ze ktos musi miec NR VAG a nie wie jaka część przychodzi, chyba nie w Kiosku Ruchu. Bez obrazy, ale jak ktos sprzedaje częsci to wie doskonale jakie maja byc. Ty mu podasz tylko auto rok i silnik. I powinno wystarczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #35 Napisano 11 Maja 2009 Cytat:Napisał Wazzi Zobacz post oleju nie a oryginalnego tylko jest lany castrol True. o nie prawda castrol slx jest lany z uwagi na duża marże dla aso, lane sa takze shell helix, ale są longlife vw tylko malo kto o tym wie bo aso sie nie oplaca tego sprzedawac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
defender Zgłoś #36 Napisano 12 Maja 2009 Mi kolega, który kiedyś pracował w ASO (w PL i GB) zalał takim: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/photo/product_info/f/f/0/1_ff0a2c401729.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marik Zgłoś #37 Napisano 12 Maja 2009 Katalog firmy Filtron. Po winne być wszystkie filtry i ich numery, wystarczy wybrać odp. silnik http://www.wixfiltron.com.pl/2005/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszon Zgłoś #38 Napisano 18 Maja 2009 Też bije się z myślami czy oddac auto na przegląd do VW czy samemu zrobić w/w czynności... w warsztacie gdzie nie wezmą za wymiane oleju 500 zł .... Auto mam już po gwarancji jedyne co za mną przemawia to wpis w książce ktory jest napewno atutem przy sprzedaży auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #39 Napisano 18 Maja 2009 Też bije się z myślami czy oddac auto na przegląd do VW czy samemu zrobić w/w czynności... w warsztacie gdzie nie wezmą za wymiane oleju 500 zł .... Auto mam już po gwarancji jedyne co za mną przemawia to wpis w książce ktory jest napewno atutem przy sprzedaży auta. Zrób wymianę sam a za kasę co masz władować w przegląd zrób pieczątkę Taniej wyjdzie Oczywiście żartuje ale tak może robić wiele osób, smutna prawda...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #40 Napisano 18 Maja 2009 Też bije się z myślami czy oddac auto na przegląd do VW czy samemu zrobić w/w czynności... w warsztacie gdzie nie wezmą za wymiane oleju 500 zł .... Auto mam już po gwarancji jedyne co za mną przemawia to wpis w książce ktory jest napewno atutem przy sprzedaży auta. Jedź do nieautoryzowanego serwisu i też Ci podbiją (np. Bosch Service). Będziesz miał pewność, że na pewno zrobią co mają zrobić, a nie tylko na fakturze zaznaczą, a części po pracownikach ASO się rozejdą i będą do kupienia na allegro. Jedyny minus, to nie da się sprawdzić takiego przeglądu w bazie europejskiej. Ale w takim wypadku zostawiasz sobie faktury/rachunki na kupione części i za wymianę i masz całą historię serwisową auta dla potencjalnego klienta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach