Cyrax Zgłoś #41 Napisano 9 Marca 2011 Kiedy mój AWX szarpał przy dodawaniu gazu to jednocześnie słyszałem szum powietrza z pod klapy. Odrazu wiedziałem że jakaś rura poszła no i była to rura od turbo, dziura na dwa paluchy. Także u was chyba przyczyna jest inna albo faktycznie jakieś pęknięcie minimalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #42 Napisano 9 Marca 2011 Turbo to na pewno nie jest.... Raz mi spadl wąz, objawy byly calkiem inne, auto sie prawie uciagnac nie moglo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #43 Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) Panowie... mój "Hans" dostaje drgawek tylko przy pierwszym uruchomieniu tzn. po kilku kilometrach, jak wskaźnik temperatury cieczy wskazuje wartości pomiędzy 50-80 stopni. Później drgania ustają. Za 2 tygodnie robię mały remont swojego wozu (uszczelka, sprzęgiełko przy alternatorze, oringi na wtryskach) więc napisze Wam czy pomogło. Ale na dzień dzisiejszy wraz z moim naprawdę dobrym mechanikiem stawiamy, że to wina oringów na wtryskach, a nie luźnych wtyczek....bo jak tu wytłumaczyć że drgania są jak jest zimy...może właśnie walnięte oringi sprawiają, że się dusi bo jest w jakimś sensie zapowietrzony. Gdyby to były same "luźne wtyczki" to takie drgania mogłyby pojawiać się w każdej chwili w przypadku poluzowania się wtyczki...tak bynajmniej sądzę. A właśnie w moim przypadku drgania mają miejsce jak jest zimny i wyglądają one tak jakby "Hans" się dusił/zapowietrzył... No ale za 2 tygodnie wszytsko będzie wiadomo... pozdrawiam Edytowane 11 Marca 2011 przez truskaw drobna korekta składni;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borek1 Zgłoś #44 Napisano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam widzę że i mnie to nie ominęło . Mam problem z moim paskiem ale szarpaniem nie mogę tego nazwać do końca bo jak startuję jedynka zero mocy idzie jakby turbo się nie załączała dwójka dusi się i tylko do 2 tys idzie potem staje i nie chce przekroczyć 2000 zaczyna dławić się ale co ciekawe wrzucam mu 3 i autko jakby już nie to samo od razu startuje jakby dostało kopa ale to się dzieje na różnych biegach . Tak samo jest jak np na 3 nie chcę przekroczyć 2 tyś i wrzucę mu 4 to idzie dobrze zbiera się bez żadnych drgań nie dusi się Ale Autko tylko do 160 pójdzie i nic poza tym nie pójdzie dalej i nie dzieje się to zawsze najczęściej jak autko postoi ale to też nie jest regułą . Wygląda mi to tak jakby było czegoś za dużo lub za mało i przy wyższym biegu gdzie potrzeba jest np powietrza lub paliwa więcej lub mniej pasuje wtedy to i idzie dobrze . wymienione już miałem chyba wszystko turbo regeneracja gdzie już raz na sprawdzenie wysłałem bo mechanik nie wierzył że jest dobrze zrobione , zawór doładowania nowy , przepływka nowa , jakiś tam czujnik położenia bo wyskakiwał błąd wymieniony , wyczyszczony filtr cząstek stałych bo zawalony tak że głowa mała . wtryski nie leją równo bo przy 300 tyś nie będą ale mieszczą się w normie ale kupiłem zestaw naprawczy serwisie bo końcówki sklepane były i oringi też nowe . Ogólnie ręce opadają już półtora miecha bez auta byłem i nic nadal nie wiem zna ktoś dobrego mechanika na śląsku ok Katowic bo tu akurat teraz tym autkiem jestem zabrałem autko w trasę bo wkurzało mnie to jak stoi i nic nie mogą zrobić to bym podjechał może ktoś by podpowiedział moi mechanicy już mają dosyć tego autka i po mały rozkładają ręce albo ktoś mi podpowie coś nowego niż tu wyczytałem bo trochę moja usterka różni się od tych postach Wspomnę że nie można mojego autka przydusić na siłę żeby przeszedł tą magiczną liczbę 2 tyś autko nie wzbiję się na obroty wtedy jak zaczyna świrować . A czasami jest ok rzadko ale zdarza mu się jedzie jak dawniej . błędów nie pokazuję na oryginalnym serwisowym programie. Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez borek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #45 Napisano 12 Kwietnia 2011 Rozwiazał ktoś problem z tym szarpaniem ?? Ja juz sprawdzalem wszystko, kable od PD, przeplywomierz itd... Przypomne, że auto szarpie przy rozpędzaniu lub przy obciązenie miedzy 2 a 3 tyś obrotów... Na wolnych chodzi normalnie, auto nie ma żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #46 Napisano 12 Kwietnia 2011 Rozwiazał ktoś problem z tym szarpaniem ?? Ja juz sprawdzalem wszystko, kable od PD, przeplywomierz itd... Przypomne, że auto szarpie przy rozpędzaniu lub przy obciązenie miedzy 2 a 3 tyś obrotów... Na wolnych chodzi normalnie, auto nie ma żadnych błędów. Remont Hansa trochę się przełożył w czasie, więc jeszcze nie wiem. Samochód odbieram w piątek;) Obawiam się jednak, że nie będę mógł Wam pomóc, bo zakres remontu Hansa trochę się powiększył. Za dużo rzeczy tam wymieniłem żeby konkretnie na coś wskazać. Chociaż chyba na zawsze trzeba odrzucić tezę o wtyczkach, bo mechanik powiedział, że u mnie wtyczki były czyściutkie i dobrze osadzone...więc ****. Za to faktycznie zestawy uszczelniające przy każdym ze wtrysków były w stanie agonalnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borek1 Zgłoś #47 Napisano 12 Kwietnia 2011 Ogólnie przerywanie zmniejszyło sie bo okazało się że moja pompa paliwa w zbiorniku podaje takie ciśnienie 0,2 bara czy atmosfery nie wiem w czym to sie mierzy ale nadal nie mam przyspieszenia dosłownie szok. Ogólnie pomogło to też mi na parametry wtrysków poprawiły się przynajmniej i teraz są naprawdę zadowalające . Na weekend jestem umówiony i podmienimy jeszcze pompę wysokiego ciśnienia bo tylko to mi zostało do sprawdzenia więcej pomysłów nie mam może dostała sztycha jak pompa w zbiorniku dawała mu za mało to się przytarła czy coś nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #48 Napisano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) Jeszcze oddam auto na regulacje pompowtryskiwaczy, podobno to też może pomóc. Wykluczylem juz wszystko co mozliwe PS: Wymiana pompy paliwa w baku ma sens ?? Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez Piotr_KR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borek1 Zgłoś #49 Napisano 15 Kwietnia 2011 No niestety podmiana pompy wysokiego ciśnienia nic nie dała jak przyduszało go tak przydusza . Ale raz wyskoczył błąd taki zbyt wysokie ciśnienie w przepustnicy coś w tym stylu teraz mam pytanie czy to może być powód przyduszania wspomnę że po wykasowaniu go nie pokazał się kolejny raz a co jakiś czas nadal przydusza się . spojrzeliśmy jeszcze na doładowanie turbiny w trakcie przyduszania się i co ciekawe doładowanie spada i nie przekracza 2 tyś nie wiem w czym to się mierzy chyba w barach i autko do 2,5 tys obrotów idzie dalej nie . Ale wrzucam wyższy bieg obroty spadają do 1500 i autko zaczyna się zbierać i doładowanie jest ok , turbina śmiga Może zacina się na geometrii ale sprawdzona była ciekawe ja nie mam już pomysłu heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #50 Napisano 20 Kwietnia 2011 Oddałem auto na regulacje pompowtryskiwaczy, za pare dni sie okaże co było przyczyną tych denerwujacych drgawek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borek1 Zgłoś #51 Napisano 20 Kwietnia 2011 Witam kolejne moje spostrzeżenie . a wiec sprawa wygląda tak zrobiło się teraz cieplej ale rano jak temperatura nie przekracza 10 stopni autko się przycina ale jak temperatura pójdzie w górę i jest cieplej czyli przekroczy 15 stopni nie ma żadnego problemu ani razu się nie przytnie mogę zrobić 500 klm jest wszytko ok . Co ma temperatura do tego ????? jeden mechanik jak to usłyszał to stwierdził wiązka kabli do przeglądnięcia no kiedyś już 5 kabli w wiązce miałem robionych bo to chińskie badziewia tam wstawili ale co ma temperatura do tego nie wiem miał ktoś coś z kablami żeby takie objawy były Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #52 Napisano 22 Kwietnia 2011 U mnie niestety czeka wymiana pompowtryskiwaczy, jak to zrobie to napisze czy efekt bedzie docelowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HBOHD Zgłoś #53 Napisano 4 Czerwca 2011 Witam. Jestem po czyszczeniu turbiny, i przeglądnięciu wszystkiego. Wcześniej odcinało mi turbinę - sporadycznie ale lubiło odciąć. Ale ciągną ładnie aż czasem odcięło. Teraz nie odcina turbiny ale za to na 1 do 3 lubi dostać kopa dopiero jak przekroczy 2,5 - 3 tyś obrotów. A po ponownym naciśnięciu gazu od razu (pompowanie). Mechanik stwierdził że to przepływka i nie ma co sobie głowy zawracać. Wcześniej było ok teraz nie. Co o tym myślicie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #54 Napisano 14 Czerwca 2011 W moim AVF szarpania pojawiały się w przedziale obrotów 1400-2000, dziś pogrzebałem i okazało się że wina leżała po stronie wężyka podciśnienia sterującego sztangą, gdzieś chyba się przełamał i go po prostu zasysało. Nie miałem nowego, ale połączyłem jakieś stare i cisza, żadnego szarpania. Gdzieś już było wspominane o tych wężykach, więc polecam sprawdzić też ten problemik. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #55 Napisano 14 Czerwca 2011 Witam, u mnie pojawiły się delikatne drgania tylko podczas hamowania silnikiem. Nie zawsze występują ale w większości hamowań tak. Szarpania tego napewno nie miałem zimą ( na zimówkach ). Moje pytanie to czy za drgania te mogą być odpowiedzialne opony ( wizualnie nie widać żadnej guli itp - aczkolwiek to już napewno ich ostatni sezon bo i stare i zjechane) czy to tylko zbieg okoliczności i przyczyny należy szukać gdzie indziej. Poza tym auto przyspiesza płynnie i dynamicznie. Szarpania pojawiają się tylko podczas hamowania silnikiem może delikatnie przy jeździe ze stałą prędkością. Jakieś sugestie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomecki8317 Zgłoś #56 Napisano 28 Października 2011 Witam, mam podobny przypadek , mianowicie w moim AVF pojawia się dziwne szarpanie przy przyspieszaniu na 4 , 5 biegu , przy obrotach 2800 - 3200. Sprawdzałem wężyki podciśnienia, filtr paliwa wymieniony, dźwignia przy turbo porusza się w pełnym zakresie ruchu.Czy przyczyną może być zawór N75 lub poluzowane przewody przy pompowtryskiwaczach ??Dodam też że po dłuższym postoju po przekręceniu kluczyka słychać głośne zasysanie paliwa, takie "siorpanie" ;-)Czyżby pompa paliwa wysiadła?Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bulgot Zgłoś #57 Napisano 20 Marca 2012 Witam. Mam Passata 1.9 Tdi 2001rok, 130 km. Objawy które nie powinny mieć miejsca to słychać przelewanie się płynów, wody coś w tym stylu przy przyspieszaniu. Oraz dławienie się, spadek mocy , przerywanie, jakby go coś blokowało przy przyspieszaniu na kazdym biegu, przy swobodnym przyspieszaniu. Jest to dość denerwujące. Nie sądze zeby to przelewanie się wody było spójne z przerywaniem silnika ponieważ to przesypywanie się czegoś przy ruszaniu pojawiło się później. Ogólnie takie problemy mam już od ponad roku. Dodam że turbina, pompowtryski były sprawdzone i wszystko jest ok. Wymieniłem również rozrząd i problem pozostał. Wymienione zostały również wszystkie filtry, termostat uszczelniona została również pompa VAG bo coś było nie tak. Zaskoczeniem dla mnie było ze po wymianie tych rzeczy przez trzy dni jakby sie poprawiło. Był mocniejszy, nawet nie przerywał, nie było słychać tego przelewania. A tu nagle znowu szarpie i słychać tą wode czy kamyczki jak ktoś to nazwał. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co moge jeszcze zrobić?? pomoże ktoś??bede bardzo wdzięczny gdyż nie ma zadnego komfortu z jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sdx Zgłoś #58 Napisano 20 Marca 2012 Witam, mam Passata ATJ, rocznik 2000. Od pewnego czasu mam problem z mocą silnika. Czytam te informacje i wydają mi się poodobne, szarpie od niskich obrotów, dochodzi tylko do ok 3000-4000 obr. wcześniej objawiało się tylko szarpaniem, od paru dni wogóle nie idzie tym jeździć. Może ktoś podpowiedzieć gdzie ewentualnie szukać przyczyny. Proszę o odpowiedź, podam może zrzut logów z z programu Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:35:47 Grupa 001: Injected quantity 819 /min Engine speed 820-900 5.5 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0 5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck. 78.3*C Coolant temp 80-110°C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:36:17 Grupa 000 039 126 000 021 103 203 082 159 147 094 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:36:56 Grupa 001: Injected quantity 819 /min Engine speed 820-900 5.8 mg/suw Injected quantity 3.0-11.0 5.1*KW Spec. Inj. duration 5-7 °Ck. 79.2*C Coolant temp 80-110°C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:19 Grupa 002: Idle Speed (See label file for #3) 819 /min Engine speed 820-900 0.0 % Throttle pos 0% 0 1 0 Operating Cond/AC speed/throttle/AC 79.2*C Coolant Temp 80-110°C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:23 Grupa 003: EGR (Exhaust Gases Recycling) 819 /min Engine speed 820-900 260.0 mg/suw MAF (specified) 230-420 303.8 mg/suw MAF (actual) 230-420 84.5 % EGR duty cycle 10-95% -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:27 Grupa 004: Unit Injectors valves command 819 /min Engine speed 820-900 0.3 *PGMP Spec start of inj. 1BTDC-2ATDC 6.1*KW Spec inj. duration 5-7°Ck. 0.3*KW Synchro. angle -3..+3°Ck. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:43 Grupa 005: Starting conditions 840 /min Engine speed rpm 19.5 mg/suw Start inj quantity 1.0 Start synchro. 79.2*C Coolant temp °C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:50 Grupa 007: Temperatures (Engine cold-contact on: ~Amb. temp) 63.9*C Fuel Temp ~Amb.Temp.°C 0.0 % Fuel cooling state On:100%-Off:0% 25.2*C Intake Air Temp ~Amb.Temp.°C 79.2*C Coolant Temp ~Amb.Temp.°C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:37:59 Grupa 008: Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load) 819 /min Engine speed 2850-3150 0.0 mg/suw IQ driver's req 50-55 31.6 mg/suw IQ via rpm(Torq) 44-47 20.3 mg/suw IQ via MAF 47-52 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:06 Grupa 009: Injected Quantity Limitation 840 /min Engine speed rpm 0.0 mg/suw Injection Quantity CC active Inj. limit during a/t shift 20.3 mg/suw Max IQ -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:09 Grupa 010: Air system (3rd gear - 3000rpm - full load) 303.8 mg/suw MAF 850-1050 1009.8 mbar Atmos. pressure sensor -f96- 1050.6 mbar Intake air press. 2000-2200 0.0 % Throttle 100% -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:13 Grupa 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load) 819 /min Engine speed 2850-3150 1009.8 mbar Spec. intake press. 2000-2150 1050.6 mbar Actual intake press. 2000-2200 19.9 % D.cycle MAP 40-95% -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:16 Grupa 012: Glow Plugs (see label file for #1) 11111111 Glow status all 1's=off 0.00 Pre-glow period 13.98 V Supply Voltage 79.2*C Coolant Temp °C -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:18 Grupa 013: Idle Speed Smooth Running Control -1.88 mg/suw Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H 1.13 mg/suw Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H 0.49 mg/suw Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H 0.19 mg/suw Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:28 Grupa 015: Fuel Consumption 840 /min Engine speed rpm 5.5 mg/suw Inj Qty (actual) 0.60 l/h Fuel Consumption 0.0 mg/suw Inj Qty requested (accelerator) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:31 Grupa 016: Additional Heater 34.4 % Generator loading 10000001 Aux. heat (see label file) 00 Activation Hi/Lo 13.98 V Voltage supply from ECM -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:38:51 Grupa 020 819 /min Obroty silnika 36.0 Nm Moment obrotowy 70.0 mg/suw Dawka paliwa 0.0 mg/suw Dawka paliwa -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:39:11 Grupa 022 9.0 (bez jednostek) 000000 Bity binarnie 0.0 (bez jednostek) 0.0 (bez jednostek) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:39:14 Grupa 023 37.0 (bez jednostek) 18.0 (bez jednostek) 30.0 (bez jednostek) 28.0 (bez jednostek) -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik (038 906 019 BK) 09:39:22 Grupa 026 04754E55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrykus21 Zgłoś #59 Napisano 20 Grudnia 2013 Mam pytanie też mam problem z szarpaniem a mianowicie przy gwałtownym przyśpieszeniu jadąc na 5 biegu gdy redukuję na 4 pojawia się szarpnięcie co to może być??Pasek w automacie zwykła skrzynia nie tiptronic. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #60 Napisano 21 Lutego 2016 Czy koledzy którzy mieli problem z szarpaniem przy zwalnianiu znalezli moze jakies konkretne przyczyny? Mam coś podobnego. Szarpie przy delikatnym zdejmowaniu nogi z gazu. Np jak jade z górki a chce zwolnić. Odpadają wtryski bo zmienione. Przeplywka to nie jest, czujnik cisnienia zmieniałem. Szarpie bardziej jak jest wilgotno ale do niczego nie potrafie tego do niczego przypiąć. Szarpie jakby z predkoscia podobną do obrotow kół co by wskazywalo na półosie. Jeszcze nie podmienialem bo nic nie stuka a luzow nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach