gustdelf Zgłoś #21 Napisano 19 Marca 2010 Rozwiazaliscie problem? Mam to samo problem pojawil sie nie dawno ale ciezko mi powiedziec co moze byc przyczyna bo za duzo mialem ostanio przygod z autem zeby wskazac jednozncznie. Opowiem wszystko po kolei moze ktos sie wypowie i ktoras z przyczyn bedzie bardziej prawdopodobna niz inne. Objawy sa takie, ze przy wolnym przyspieszaniu w zakresie obrotow 1800-2000 auto szarpie nie mocno wyglada to tak jakby turbina wlanczala sie na raty przy okaji slychac szuranie albo inaczej tak jakby cos sie slizgalo ale to tez nie jest za glosnie trzeba sie dobrze wsluchac, poza tym przypadlosc wystepuje tylko na zimnym silniku. No to teraz opisze co mialem od stycznia z autem. Po pierwsze wskaznik paliwa zle u mnnie pokazuje ostatnio mi go zabraklo dosc dlugo krecilem akumulatorem i od czasu do czasu zalapywal w ten sposob udalo mi sie podjechac pod dystrybutor. Po drugie po dwuch dniach od przygody z paliwem siadl mi map sensor udalo sie to zlokalizowac dzieki pomocy z forum ale przy logowaniu auto pilowalem go na tej 3 i wlasnie wtedy zauwazylem po raz pierwszy ,ze skacza obroty przy zapalaniu, jeszcze wczesniej bedac pewnym,ze to przeplywka postanowlem ja przeczyscic co bedzie istotne pozniej. Po trzecie ostatnio chcialem wymienic termostat chcialem bo jak sie okazalo nowy nie pasowal,wiec musilem wlozyc stary. Odkrecajac oslone termastatu sliznal mi sie klucz dotknal alternatora az poszly iskry. Przy wyjmowaniu termoastatu troche wody polecialo pozniej, kiedy kazalem zonie odpalic silnik slyszalem jak sie sliznal ktorys z paskow. No i w koncu przeplywka jak pisalem czyscilem poprzednia i od tego czasu mialem delikatny spadek mocy potem byla jeszcze chinska podroba ktora udala mi sie oddac i w ostatni weekend kupilem orygianlna boscha. Tak naprawde efekt szarpania zauwazylem wlasnie przy testowaniu przeplywki ale to nie tak jednoznaczne biorac pod uwage,ze moc jest jednak wieksza. Chcialem isc na latwizne i wymienic tego boscha ale tym razem zadaja odemnie kupna nowego a kase mi zwroca po odeslaniu tego pierwszego do producenta na badania i jesli sie okaze,ze czesc byla uszkodzona. Wiec juz troche zwatpilem zwlaszcza,ze to slono kosztuje. Jutro postaram sie zlogowac auto,jesli ktos z forum poda,ze to jednoznacznie przeplywka to ide na ten uklad z oddawaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ERNI Zgłoś #22 Napisano 5 Kwietnia 2010 Witam.... nie chcę tworzyć kolejnego wątku w tym temacie ..... mam pytanie bo u mnie problem jest podobny tzn. lekkie poszarpywanie w zakresie 1700-2200 obrotów najczęściej na zimnym silniku lub gdy temp.zewn.była niska... po wymianie wszystkich filtrów itd....efekt ustąpił ale ostatnio znowu wrócił... i na razie na kompie nie ma żadnych błędów od sterownika silnika... turbo pompuję prawidłowo a pompowstryski podobno leją prawidłowo... jedynie co dzieję się dodatkowo to efekt w drugą stronę a mianowicie : Problem przyszarpywania przy ruszaniu znika po odłączeniu EGR i zaślepienia go ale nie ustępuje inna przypadłość a dokładnie : podczas hamowania silnikiem właśnie przy podobnych obrotach czyli 2200 w dól czasem jest taki efekt jakby ktoś "dodawał mi gazu" jakby silnik dostawał paliwo albo coś do przepalenia i nie wiem co ew.przeczyścić sprawdzić zanim pojadę do serwisu i wydam kurna 230zeta za samo podłaczenie kompa...na razie sprawdzał mi to taki ziomal ale chyba miał słabe pojęcie co i jak bo gadał tylko o EGR i niczym więcej ....poradźcie co ew.zrobić zanim pojadę i mnie skasują .... może chodzi o "słynne" wtyczki PD ? poradźcie coś proszę... oraz mam od razu pytanie czy możecie polecić kogoś w okolicy Bielska-Białej komu można zaufać i oddać mu swojego TDI... auto ma obecnie 180tyś nalotu ....stan faktyczny...za wszelkie info z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #23 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam.... nie chcę tworzyć kolejnego wątku w tym temacie ..... mam pytanie bo u mnie problem jest podobny tzn. lekkie poszarpywanie w zakresie 1700-2200 obrotów najczęściej na zimnym silniku lub gdy temp.zewn.była niska... po wymianie wszystkich filtrów itd....efekt ustąpił ale ostatnio znowu wrócił... i na razie na kompie nie ma żadnych błędów od sterownika silnika... turbo pompuję prawidłowo a pompowstryski podobno leją prawidłowo... jedynie co dzieję się dodatkowo to efekt w drugą stronę a mianowicie : Problem przyszarpywania przy ruszaniu znika po odłączeniu EGR i zaślepienia go ale nie ustępuje inna przypadłość a dokładnie : podczas hamowania silnikiem właśnie przy podobnych obrotach czyli 2200 w dól czasem jest taki efekt jakby ktoś "dodawał mi gazu" jakby silnik dostawał paliwo albo coś do przepalenia i nie wiem co ew.przeczyścić sprawdzić zanim pojadę do serwisu i wydam kurna 230zeta za samo podłaczenie kompa...na razie sprawdzał mi to taki ziomal ale chyba miał słabe pojęcie co i jak bo gadał tylko o EGR i niczym więcej ....poradźcie co ew.zrobić zanim pojadę i mnie skasują .... może chodzi o "słynne" wtyczki PD ? poradźcie coś proszę... oraz mam od razu pytanie czy możecie polecić kogoś w okolicy Bielska-Białej komu można zaufać i oddać mu swojego TDI... auto ma obecnie 180tyś nalotu ....stan faktyczny...za wszelkie info z góry dziękuję. jedz na skoczow skrecz na skrzyzowaniu w prawo i jedz w kierunku katowic za ochabami jest koles co zajmuje sie tylko dieslami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ERNI Zgłoś #24 Napisano 6 Kwietnia 2010 No rozumiem ale szukanie jakiegoś kolesia bez jakiegoś dokładniejszego namiaru na niego jest troche ciężkie do zrobienia bo nawet nie wiem o kogo pytać.... na razie chodzi mi jakieś porady co ew.jeszcze poszukać i sprawdzić... jak masz może namiar na tego człowieka i możesz go polecić to daj znać... bo w BB jest serwis co ma dobra opinię ale wiadomo cenią się niemiłosiernie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #25 Napisano 30 Kwietnia 2010 Witam panowie jestem nowy na forum ale mam stary problem z moim paskiem,dużo czytałem na forach i niemoge znajezdz identycznego problemu są podobne.atuz posiadam passata 1.9 tdi pd z roku 2004 przebieg 307tys ostatnie 200tys zrobione przezemnie,o auto dbał serwis zawsze na czas itp.Problem jest z szarpaniem silnika przy przyspieszaniu,normalnym tak jak się jeździ w mieście (auto jest na taxi)na pierwszym biegu jest ok problem zaczyna się od drugiego wzwyrz,napoczatku było to w pewnym zakresie obrotów od 1400 do 2000 ale jest coraz gorzej zakres się zwiększył i zaczął lekko szarpac na postoju tak przy 1800obrotów. Auto stoi już trzeci tydzień u mechanika i facet nie może dojść co jest grane a to dobry mechanik jedyny jakiemu ufam.Problem jest nie da się jeździć , potrzebuje pomocy może kiedyś ktoś miał podobny problem.Może dodam co było już sprawdzone i wymienione:Nowe sprzeglo z nowym kołem , kupiłem wtrysk po regeneracji i kolejno był zamieniany nic zadnych zmian,wyczyszczony zawór ERG ,auto było na trzech różnych systemach diagnostyki i nic żadnych błędów.Gościu własnie zdjol glowice,niewiem czy to mogło być to ale dwa zawody cieszko chodziły ale raczej spalanie wporzadku to widać to tlokach, przeplywka nowa,turbo pompuje dobrze,pomiary na wtryskach ok.Silnik pracuje ładnie bez zgrzytow i takich tam,brakuje mi już pomysluw co jest nie tak.Panowie totalna zalamka pomozcie !!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #26 Napisano 1 Maja 2010 Silnik pracuje ładnie bez zgrzytow i takich tam,brakuje mi już pomysluw co jest nie tak. Ja bym zaczął od sprawdzenia listwy kabli do pompowtryskow, myślę ze zdjęcie głowicy mięło się z celem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #27 Napisano 1 Maja 2010 A co tam mam konkretnie sprawdzić ???ale z tego co mi facet który siedział z laptopem 2 godz podpinal się do komputera i mówił ze wszystkie parametry odnośnie wteyskow w normie no i jakby coś tam nielaczylo to by raczej szarpal już od wolnych obrotów a on najbardziej szarpie przy obciazeniu??? A jak coś to co mam tam zrobić z ta listwa??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #28 Napisano 1 Maja 2010 Dodam jeszcze ze filter paliwa został wymieniony na MANoski no i auto niewchodzi na pełne obroty dochodzi do ok 3800 i tyle dalej nie idzie.Panowie pilnie potrzebuje pomocy bo mam kompletna zalamka ******* może ktoś pomuc bo niewiem w co ręce włożyć dalej brakuje mi pomysłów , z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #29 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) Dodam jeszcze ze filter paliwa został wymieniony na MANoski no i auto nie wchodzi na pełne obroty dochodzi do ok 3800 i tyle dalej nie idzie.Panowie pilnie potrzebuje pomocy bo mam kompletna zalamka ******* może ktoś pomuc bo niewiem w co ręce włożyć dalej brakuje mi pomysłów , z góry dziękuje Skoro po wymianie filtra silnik nie wkręcania się na obroty to przychodzi mi na myśl zła przepustowość układu paliwowego (za duży opór) i może to być zanieczyszczone sitko w baku (filtr). Trzeba przeczyścić lub wymienić. Co do kabli to zdarza się, że wtyk kabla który jest przy pompowtryskiwaczu ulega zanieczyszczeniu i efektem jest szarpanie. Aby to sprawdzić należy zdjęć pokrywę zaworów i przeczyścić wtyki. Może to być także kwestia niedomykającego się EGR'u Najlepiej byłoby sprawdzić komputerem (VAG) czy nie ma błędów w sterowniku i czy logi wyglądają prawidłowo szczególnie w grupie 018 no i EGR Edytowane 1 Maja 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #30 Napisano 1 Maja 2010 Erg było czyszczone a na vag-u nic nie znaleźli ale co do tej pompki może masz racje,przed tym wszystkim raz auto niechcialo mi zapalić musiałem go długo pokrecic i dopiero złapał , potem wymienilem filtr paliwa i wszystko wrucilo do normy, ale co zauważyłem pompka która jest w baku przy włączeniu zaplonu wydaje charakterystyczny dźwięk , to gdzieś zniklo ale samochód jeździł ok. Ale jak zaczęliśmy przy nim grzebac ten dźwięk pompki powrócił i normalnie slychac pompke po włączeniu zaplonu już sam nie wiem????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #31 Napisano 3 Maja 2010 panowie macie jeszcze jakies moze pomysly co do mojego passacika moze cos w skrzyni jest takiego co moze to powodowac???????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #32 Napisano 4 Maja 2010 panowie to jeszcze raz ja czy na forum jest kto sié spotkal z podobnym problemem odebralem ayto dzis od mechanika facet juz nie wie co robic utknolem w martwym punkcie!!!!rozebralem dzis pompke w baku tylko pare paprochów na filtrze pompka pompuje!!!na VAG nie pokazuje blédów ,ERG wyczyszczone i domyka sié napewno zaslepianie nic nie daje.przeplywka ok ale jak odlácze kabel szarpaniwe ustaje ale nie cakiem no ale auto nie ma mocy.pojechalem na shella nalalem v-power i nic bez zmian,na jedynce nie szarpie ,zaczyna sié na dwójce wzwyrz od 1400 obr juz tak do 3000 obr szarpie po dodaniu gazu im wiécej gazu tym bardziej szarpie no i nie wkréca sié na pelne obroty max 4000 i tyle nie chce isc dalej no i czuc spadek mocy,kompletna [porazka nie wiem gdzie szukac PROSZE O POMOC czy jest na forum ktos kto moze pomóc kazda pomoc sié przyda *******!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #33 Napisano 4 Maja 2010 Moze nie będę za bardzo pomocny ale zmienilbym filtr paliwa na oryginal. Moje auto kiedys tez nie chcialo za bardzo chodzic na podróbie. Mech mi powiedzial ,ze zdarzylo mu sie kilkakrotnie ze nieoryginalny filtr generowal klopoty. Wiec jesli chodzi o paliwo to kupuje tylko oryginalny filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #34 Napisano 5 Maja 2010 Dzięki kolego za pomoc ale to nie będzie raczej filter używam filtrów Mann od początku użytkowania auta i nigdy nie miałem z tym problemów a zrobiłem tym autem ponad 200tys i zawsze zakladalem Man-oskie filtry i było ok.Zastawiam się jeszcze nad wtryskami jak ich sprawdzić czy rozpylaja dobrze czy można to sprawdzić na VAG-u muj mechanik muwi żeby dorwac skas cztery dobre wtryski i podmienic dla sprawdzenia już sam nie wiem co o tym myśleć ???gdzie jeszcze szukać Pilnie potrzebuje pomocy panowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janektaxi Zgłoś #35 Napisano 6 Maja 2010 panowie powiem wam co sié dowiedzialem ,wziolem auto od mechanika i zaczolem grzebac,kupilem dwa uzywane wtryski i co zobaczylem mechanik zalozyl wtrysk podobno po regeneracji ale jaki,z innym kodem podmienilem go i co....polowa szarpania ustala juz nie szarpie na postoju,ale nadal szarpie przy dobrym przyspieszanie wrócilo mu troche mocy,ale nadal szarpie,zastanawiam sié czy to mozliwe ze w niekrótkim przedziale czasu ,moglo sié tak stac ze padly trzy albo wszystkie cztery pompowtryski???? postanowilem kupic komplet na allegro z jakiegos niemca ta sama moc ten sam kod.. czy ktos mi doradzi czy dobrze robie ,czy ktos mial kiedys taki przypadek??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mat_987 Zgłoś #36 Napisano 5 Lipca 2010 Janektaxi udało cię się coś ustalić? Przestało? Przeczytałem cały temat bo u mnie też szarpie w przedziale 1600-2000 i wiem na co muszę zwrócić uwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plaski Zgłoś #37 Napisano 5 Sierpnia 2010 Cheba znalazłem rozwiazanie szarpania w przedziale 1600-2000obr.Problem tkwił w węzyku podciśnienia dochodzacym do gruszki turbiny.Węzyk był,zbyt mięki i go zasysało.Po wymianie na wezyk paliwowy(średnica 3.5mm dł.ok60cm z plecionką),problem z szarpaniem znikł.A wspomne ze wymieniłem juz wiekszość rzeczy które,znalazłem na forum a problem tkwił w węzyku za 10zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PASEK2001 Zgłoś #38 Napisano 26 Stycznia 2011 witam, mam równiez ten sam problem z szarpaniem przy powolnym przyśpieszaniu w przedziale ok. 1700-2300 obrotów, żadnych błędów na komputerze, z Turbo wszystko ok, pompka paliwa ok, wtryski też ok, od czego proponujecie zacząć próby naprawy?JAkiś złoty środek znaleziony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #39 Napisano 26 Stycznia 2011 Jak widać,"złotego środka" w temacie tu poruszanym brak.Spójrz post powyżej,powód był prozaiczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #40 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) Witam. Co prawda w moim aucie są podobne objawy - ale jednak troche inne (pisze w tym topicu, żeby ktoś zaraz nie przeżywał, że zakładam nowy). A więc tak samochód to: Passat, AWX 131 PS, 2002rok problem polega na szarpaniu silnikiem podczas rozpędzania auta. Samochód nie pokazuje żadnych błędów (elektromechanik wykluczył pompowtryskiwacze, czy kostki - wiązki kabli od PD). Mogło by się wydawać, że jest to koło dwumasowe + sprzęgło, ale moje auto nie ma objawów "tłuczenia sie przy hamowaniu, dojeżdzaniu do świateł" (znam ten problem doskonale, ponieważ miałem uszkodzone koło dwumasowe, co prawda w silniku 1.9 TDI 90 PS na pompie rotacyjnej, opisywałem nawet ten problem sporo na forum golfa). Dziwnym trafem jest, to że raz zablokowało mi skrzynie biegów, (co zdarza sie przy dwumasie) tak że nie mogłem wrzucić zadnego biegu, dopiero po kilkukrotnym wcisnieciu sprzegla i kilka probach, wszystko wrocilo do normy. Jedni mówią, że gdy dwumas sie zatrze, nie muszą występować charakterystyczne stuki przy hamowaniu itd... (szczerze mowiac, glupieje). Samochodem najbardziej szarpie na 3-4-5 biegu, podczas obciążenia. Auto czasami traci moc, tak że nie da sie rozpędzic powyzej 160 km\h innym razem normalnie jedzie do 200 km\h... Na postoju samochod pracuje bez problemu, czy przy jeździe przy stalej predkosci. Samochód miał wymieniany rozrząd jakies 50 tys km temu, filtry 5 tyś km wstecz. Więc co jest przyczyną ? Jeden mechanik twierdzi, że auto nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, co przyczyną może być brud w baku, zatkane sitko itd itd ? Może ktoś umie doradzić, z góry dzieki Edytowane 9 Marca 2011 przez Piotr_KR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach