Gość Mikael Zgłoś #41 Napisano 19 Sierpnia 2006 WKONCU!!!! dzis przyjechal klient i zostawil bezowa Skode Superb wiec mialem nareszcie okazje porownac ja do Passka. jutro przypatrze sie lepiej. na pierwszy rzut oka autko w srodku jest ladniej wykonczone, ladne wstawki i ciekawe schowki. (choc seryjne audio nie przypadlo mi do gustu szczegolnie przycisk ONOFF). minusem jest tez wyswietlacz predkosciomierza. niebieskie oswietlenie w passku jest duzo lepsze. faktycznie miejsca tez jest wiecej. nawet skoczylem usiasc na chwilke do tylu. silnik 1.8T jest identyczny a jesli chodzi o wlasciwosci jezdne to mialem wrazenie ze autko jest troche ociezale i wspomaganie gorzej chodzi. tak wiec sa plusy i minusy choc jutro zobacze dokladniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #42 Napisano 25 Marca 2008 Rozpędzonym w kierunku Superba powiem tylko dwie rzeczy: 1)Superb waży mniej (resztę sobie dopowiedzcie) - waga podobna jak passat B5 sprzed liftingu 2) Superb ma gorsze wyniki NCAP niz B5 FL, choć lepsze niż B5 sprzed FL. Dlatego jednak passat B5FL. Ale to moje zdanie - ja nie oddałbym za żadne bajery czy wstawki tych kilkuset kg blach chroniących mnie i moją rodzinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateuszb5 Zgłoś #43 Napisano 12 Września 2009 Wymiary Škody Superb: 2001-2008 Długość: 4803 mm Szerokość: 1765 mm Wysokość: 1469 mm Rozstaw osi: 2803 mm Prześwit: 148 mm Rozstaw kół przednich: 1515 mm Rozstaw kół tylnych: 1515 mm Pojemność bagażnika: 462 l (po złożeniu tylnej kanapy 945 l) (1996-2005Passat sedan to duży samochód (długość 4704 mm, szerokość 1765 mm, wysokość 1471 mm) z przestronnym wnętrzem i obszernym bagażnikiem (475/800 l). Kombi (długość 4890mm ) ma jeszcze większy kufer (495/1700 l). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #44 Napisano 12 Września 2009 (edytowane) Kombi (długość 4890mm ) ma jeszcze większy kufer (495/1700 l). Chyba się kolego pomyliłeś z tą długością Passata w wersji kombi... Chyba, że masz na myśli karawan pogrzebowy Variant ma 4681mm długości. Edytowane 12 Września 2009 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszcl Zgłoś #45 Napisano 24 Maja 2010 Witam mam taki problem planuje zakup Passata B6 1.9 TDI 105 KM ,odpada 2.0 tdi bo to podobno awaryjny motor ,mysle także nad Audi A6 z rocznika 03-04 rok 1.9 TDI 131 KM lub skoda superb ok 2005-06 rok , co myslicie co by było najlepsze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #46 Napisano 24 Maja 2010 Audi A6 z rocznika 03-04 rok 1.9 TDI 131 KM lub skoda superb ok 2005-06 rok , co myslicie co by było najlepsze ? superb, młodsze auto i z tym silnikiem lepiej sobie poradzi. na audi 131 przy mało, szukałbym 2.5 TDI 180km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BaRyLkA93 Zgłoś #47 Napisano 24 Maja 2010 Jak sedan kolege interesuje to Skoda:] a jak kombi to a6 lub b5fl variant :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benoos Zgłoś #48 Napisano 24 Maja 2010 Audi A6 z rocznika 03-04 rok 1.9 TDI 131 KM lub skoda superb ok 2005-06 rok , co myslicie co by było najlepsze ? Passata z początkowych lat produkcji bym sobie odpuścił, nawet z 1.9TDI. Superby miałem już dwa, więc mogę się wypowiedzieć (w piątek sprzedałem tego z podpisu). Ogólnie - bardzo pozytywne auto! Oprócz znaczka to wszystko jest w nim na + Silnik, zawias, skrzynia to sprawdzone technologie VW/Audi, nie ma się czego obawiać. Miejsca najwięcej w swojej klasie. Osobiście polecałbym najbogatsze wersje Elegance, Platinum, PRAHA (na pierwszy rzut oka poznasz po chromowanych listwach dookoła auta), jest ich o wiele mniej niż niższych wersji i przez to ceny też się lepiej trzymają. Obie miałem 1.9TDI 131KM i całkiem sympatycznie sobie z tym autkiem radziło, w automacie spalanie troszkę większe, ale za to wygoda o wiele wyższa. Jeśli chodzi o A6 z 2003-2004 to możesz się pokusić o szukanie modelowego rocznika 2004 i 2005 z silnikiem 2,5 TDI o oznaczeniach BAU (163KM) i BCZ (180KM), oba o normach euro3, ale za to trwałe i niezawodne, zlikwidowano wszystkie usterki z lat wcześniejszych, silniki nie do zajechania. Na ich bazie zbudowano nowe jednostki 2.7 i 3.0 TDI. Równie sprawne mechanicznie są BDG (163KM) i BDH (180KM), oba euro4, ale ich osprzęt nieraz sprawia problemy. BDG występuje też w Superbie. Wszystko o 2.5 TDI opisano bardzo ładnie na forum A6, polecam lekturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszcl Zgłoś #49 Napisano 24 Maja 2010 No a jak ze spalaniem w 2.5 TDI 163 km ? Bo jak 10 l/100km to ja dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
benoos Zgłoś #50 Napisano 24 Maja 2010 Spalanie zależne od kierownika Jeśli szukasz oszczędności to tylko 1.9 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misio_p Zgłoś #51 Napisano 10 Grudnia 2010 mam skode superb elegance z 130 konnym silnikiem diesla w automacie. Skoda z wieszku to passat podspodem do audi A6. wiecej miejsca z tylu od paska.wazy wiecej od paska wiec silniki 100 konne to za malo z mojego punktu widzenia nalpeszy byl by silnik 2.5 diesel. co do spalania moja skodzinka srednio spala okolo 6 litrow w trasie przy 120km/h. w cyklu mieszanym pomiedzy autostrada a wiecznie zatloczonym birmingham pali 7 litrow.w miescie 9litrow w godzinach szczytu. na zbiorniku zrobilem 800mil(od granicy polski do stolicy belgi bez tankowania) przy sredniej predkosci 70mil. na obwodnicy berlina darlem 120mil a reszta trasy okolo 90mil.tak wiec jesli chcecie auto ekonomiczne i na trasy kupcie skode.jesli jezdzicie po miescie kupcie octawie lub a4(mojego kumpla A4 1.9 90 koni pali wiecej niz moja skoda superb )ceny Skody w angli sa nizsze o 2000 funtow niz audi A6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wicker Zgłoś #52 Napisano 12 Grudnia 2010 Jeśli można podpiać się pod temat z troszkę innej strony. Będę wdzięczny za wasze typy :-) Planuję z Nowym Rokiem wymianę mojej wysłużonej Bory na coś nowego (zapewne z wyprzedaży rocznikowej, ew. auto od dealera po jazdach testowych). Wybór padł na 2 typy: Superb II vs. Passat B6 - co byście wybrali na moim miejscu? Mam na myśli kryterium - utrata tzw. "prestiżu marki" wraz z upływem czasu (wiemy że właśnie wszedł B7), oraz czy Superb II nadal będzie za kilka lat tak atrakcyjny "modelowo" jak obecnie. Kompletnie nie mogę się zdecydować... Dodam że obydwa autka ujeżdżałem już testowo, Paska miałem służbowego, w grę wchodzą tylko jednostki 2.0 TSI i 1.8 TSI dostępne w obydwu modelach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariano2004 Zgłoś #53 Napisano 12 Grudnia 2010 Ja bym wybrał B6, nowa superb wyglada jak renault talia. ta dupaa nie pasuje do całosci, chyba, że bierzesz pod uwagę kombika to juz całkiem inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil Zgłoś #54 Napisano 19 Grudnia 2010 bierz passata. skoda superb wyrobiła sobie sztuczną opinię limuzyny dzięki reklamie oraz octavii, ponieważ większość obywateli myśli że octavia jest na płycie passata a superb to coś więcej z czym się nie zgodzę a tak na prawdę octavia jest na płycie golfa.kiedś usłyszałem nawet opinię że superb jest na płycie A8(a jest na płycie passata) - kolesia konkretnie wyśmiałem. bierz b5fl i się nie zastanawiaj. w końcu to VW a nie Skoda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AQT24 Zgłoś #55 Napisano 22 Grudnia 2010 A mi nowa Skoda Superb bardzo się podoba,ale jednak mam sentyment do Paska i jeżeli miałbym wybierac to również B6. Wizualnie prezentuje się naprawdę świetnie,wysoki komfort jazdy i duży wybór wersji silnikowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #56 Napisano 22 Grudnia 2010 W dwóch poprzednich firmach jeździłem SuperB-ami, obie 130PS z tym, że ta druga w najwyższej wersji wyposażenia i tym porównaniu niestety Pasek przegrywa. SuperB zaliczana jest do segmentu E i jej rozmiary jak najbardziej są zbliżone do A6 czy Merca E-Klasy. Wyposażenie i jakość wykończenia Skody też bije Passata na głowę. A niedoróbki takie jak łuszczące się rączki drzwi i pasek i czeszka mają identyczne. A takie bajery jak podświetlane klamki, lusterka zewnętrzne, czy czerwona dioda na podsufitce która cały czas daje punkcik na gałkę zmiany biegów - dają odczucia, że mamy do czynienia z trochę lepszym autem niż Passat. Bardzo podoba mi się też to że jesli masz w takiej skodzi zwykłe lampy to do wymiany na xenon nie musisz kupować innego zderzaka - spryski są w lampach. Chociaż przyznam się, że nie widziałem jeszcze Superba bez xenonów Skoda jest wygodniejsza. Przy moim 1,9m wzrostu te dodatkowe 10cm długości robi dużą różnicę. Nie wiem czy jest cięższa od Paska ale zawieszenie ma jak by lepiej zestrojone - ktoś wcześniej pisał o tym że jest sztywniejsza od Passata - mój pasek jest na ori sporcie i w moim przypadku to akurat Skoda ma bardziej miękkie zawieszenie - i takie właśnie chciałbym w Pasku. Wielki minus dla Skody za kolor wewnątrz - zielone podświetlenie kojarzy mi się z Fiatem UNO. Drugi minus że jeszcze nie widziałem SuperB z motorem 1,9 i napędem 4x4. Niestety żeby wyłapać ładną i zadbaną Skodę trzeba się trochę naszukać - jest ich dużo mniej niż pasków i cenowo chyba stoją wyżej. ot taka jedna ładna: http://motoallegro.pl/piekny-zloty-superb-1-9-tdi-bezowa-skora-full-i1368160171.html A jeśli ktoś chce porównać SuperB do jakiegoś VW to takiego VW nie ma - jest to auto pomiędzy Passatem a Phaetonem - choć dużo bliżej jej do Passata poprzez rozwiązania technologiczne, a do Phaetona poprzez wyposażenie i przestronność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MstrG Zgłoś #57 Napisano 22 Grudnia 2010 Wyposażenie i jakość wykończenia Skody też bije Passata na głowę. O którym modelu mówisz? I czy II. A takie bajery jak podświetlane klamki, lusterka zewnętrzne, czy czerwona dioda na podsufitce która cały czas daje punkcik na gałkę zmiany biegów - dają odczucia, że mamy do czynienia z trochę lepszym autem niż Passat. Wszystko dostępne w Passacie, chyba oprócz podświetlanych klamek. Bardzo podoba mi się też to że jesli masz w takiej skodzi zwykłe lampy to do wymiany na xenon nie musisz kupować innego zderzaka - spryski są w lampach. To super. Dlatego wybiorę skodę. A jeśli ktoś chce porównać SuperB do jakiegoś VW to takiego VW nie ma - jest to auto pomiędzy Passatem a Phaetonem To jest zwykły troszkę dłuższy Passat, który aspiruje do segmentu E tylko i wyłącznie długością. Phaetona poprzez wyposażenie i przestronność Haha, chyba najlepsze zdanie. Superb jest dłuży od Passat o 10cm, ale Phaeton jest dłuższy od Superba o ponad 20cm. Zresztą nie wiem jak można porównywać model segmentu D/E z modelem z segmentu F. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #58 Napisano 22 Grudnia 2010 O którym modelu mówisz? I czy II. O pierwszym i porównuję do 3BG. Wszystko dostępne w Passacie, chyba oprócz podświetlanych klamek. Być może ale np lampka z diodami tylko w W8, a w Superb każda wersja. I pokaż mi 3BG z lampkami pod lusterkami?? To super. Dlatego wybiorę skodę. Spryski w lampach to po prostu jedna z cech która dla mnie jest zaletą. Superb jest dłuży od Passat o 10cm, ale Phaeton jest dłuższy od Superba o ponad 20cm. Zresztą nie wiem jak można porównywać model segmentu D/E z modelem z segmentu F. Wiadomo, że Phaeton to inna liga ale twierdzenie że SuperB mieści się pomiędzy nim a Passatem na pewno nie mija się z prawdą. Kup i pojeźdź SuberB to sam się przekonasz ile różnic jest w tych autach i ile zalet ma skodzinka. Mówię tak bo miałem przyjemność eksploatować oba typy aut i jak dla mnie 10:8 wygrywa Skoda. Jak już pisałem wcześniej, największe minusy: znaczek, kolor podświetlenia środka i brak 4x4 z silnikiem 1,9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MstrG Zgłoś #59 Napisano 23 Grudnia 2010 Być może ale np lampka z diodami tylko w W8, a w Superb każda wersja Są jeszcze lusterka fotochromatyczne z diodami. Wiadomo, że Phaeton to inna liga ale twierdzenie że SuperB mieści się pomiędzy nim a Passatem na pewno nie mija się z prawdą. Superb jest bezpośrednim konkurentem Mondeo, C5, Avensis, Passata, Laguny, Accorda. Pomiędzy Passatem a Phaetonem jest A6, BMW 5, klasa E itp. O pierwszym i porównuję do 3BG. Dużych różnic ja nie widziałem, bo chyba nie mówisz o aluminiowych nawiewach i parasolce w drzwiach.. Oczywiście porównuję dwa podobnie wyposażone auta, a nie Passata basic z Superbem w skórze. Kup i pojeźdź SuberB to sam się przekonasz ile różnic jest w tych autach i ile zalet ma skodzinka. Sam się przymierzałem do kupna Skody. Jest trochę wygodniejsza, to fakt. Po 3BG pewnie będę rozważać Superb II. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach