Big bROTHER Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2009 (edytowane) Witam Mam passata varianta 1999 r z silnikiem 1.9 TDI AFN. Chcę wymieniać odmę na nową? I tu mam pytania: 1) czy mam starego typu odmę (028 103 491 J) czy nowego (028 103 491 M i 028 103 509) z oddzielaczem oleju (052 103 495)? Podobno odma nowego typu jest w modelach po liftingu. 2) A jeżeli mam starego typu to czy da się założyć tę nowego typu z oddzielaczem oleju? Wydaje się że odma nowego typu jest lepsza - ma ten filtr/oddzielacz. Tylko nie wiem ile kosztowałaby ta impreza . - czy może lepiej założyć starego typu bo tańsza. PS Mógłby ktoś wkleić foto odmy w tym silniku (zdjęcie silnika z zaznaczeniem gdzie jest odma) Edytowane 7 Lutego 2010 przez Big bROTHER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2009 Zdejmujesz czarna pokrywę silnika i odmę widać na końcu silnika. teraz czy masz pękniętą czarną puszkę na pokrywie zaworów? jeśli tak to w serwisie koszt około 120 zł. Odma jeśli jest z tą białą puszką to jest nowego typu jeśli tej puszki nie ma to starego. Koszt odmy nowego typu w serwisie to też około 120 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Big bROTHER Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2009 Zakładając że mam odmę starego typu to czy mógłbym zamiast niej założyć tę nowego typu (z oddzielaczem oleju 052 103 495)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2009 Możesz założyć nowego typu tylko musisz dokupić też ten biały odolejacz. Starego typu ma dłuższą rurkę a nowego krótszą bo musi być miejsce na ten odolejacz. I jeszcze rurka pomiędzy odolejaczem a separatorem na pokrywie zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2009 A mi mechanik nic nie mówiąc zakupił i zamontował odmę starego typu a miałem wcześniej tę nowszą czy silnik na tym coś "ucierpi" itp czy mam być zły na mechanika że tak postąpił...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2009 Tak masz być zły. Kupił Ci podróbkę dużo tańszą. Do nowszego podróbek brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #7 Napisano 29 Marca 2009 A tak przy okazji to jest pokrywa nowego typu:?: Bo wczoraj zmieniłem na nią Natomiast taką miałem wcześniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2009 Ja nie chce nic mowic ale to jest temat o AFN a nie AWX ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_24 Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2011 Witam koledzy ja mam u siebie za silnikiem taką białą puszkę czy to jest separator czy to czy w tym się coś wymienia bo coś mi się poci na pokrywie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #10 Napisano 29 Lutego 2012 Witam, mam taki problem, kupilem nowa oryginalna rurke odmy, tyle ze w gornej czesci na laczeniu ma ona dosc duzy luz ( wykonana jest z plastiku a nie gumy) tak jak poprzednia zreszta ale chyba nie miala takiego luzu. Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #11 Napisano 29 Lutego 2012 nowego typu brak w zamienniku, stary typ wystepuje w zamienniku chcąc zostać przy odmie nowego typu, można ją kupić w serwisie i nie trzeba brać kompelu, mozna np kupić samą dolną czesc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil_ Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2012 Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. [ATTACH=CONFIG]77591[/ATTACH] Zdejmij odme z góry i na ten plastikowy kruciec, który jest na pokrywie zaworów nawiń taśmy izolacyjnej na tyle żeby odma wchodziła w miare ciasno Zepniesz to jeszcze opaską i powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #13 Napisano 1 Marca 2012 Witam, mam taki problem, kupilem nowa oryginalna rurke odmy, tyle ze w gornej czesci na laczeniu ma ona dosc duzy luz ( wykonana jest z plastiku a nie gumy) tak jak poprzednia zreszta ale chyba nie miala takiego luzu. Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. [ATTACH=CONFIG]77591[/ATTACH] a ja ten króciec wychodzący z pokrywy zaworów posmarowałem grubą warstwą silikony wysokotemp., nasunąłem plastykową rurkę odmy i ścisnąłem opaską zaciskową. jak dotąd mam sucho. przed tym zabiegiem lał mi się olej z tego połączenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2012 Mnie pękła i założyłem starego typu - nie zauważyłem żadnych złych objawów. Pytając mechanika powiedział że wg niego stara nawet lepsza bo nie zamarza a w nowych w odolejaczu zbiera się wilgoć która potrafi zamarznąć przez co komora silnika nie ma odpowietrzenia i olej potrafi wycisnąć bagnetem. Faktycznie mój samochód stał na mrozie i przy wymianie w białej puszce miałem sporo lodu ale takich problemów nigdy nie miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2012 Dzięki za podpowiedzi, do Sylwek : tez myślałem o silikonie, ale nie wiem jak to by było z rozmontowaniem jeśli będzie potrzeba zdemontowania, do Kamil_ : powiem, ze chyba spróbuje tego sposobu z taśma, przyznam, ze wcześniej użyłem teflonowej taśmy, ale wyparowała ( może się rozpuściła pod wpływem temp.) izolacyjna jest grubsza wiec może da rade. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2014 Panowie da rade wyjąć separator odmy bez ściągania pokrywy zaworów?? jeśli tak to w jaki sposób??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2014 Panowie da rade wyjąć separator odmy bez ściągania pokrywy zaworów?? jeśli tak to w jaki sposób??? Jasne ze sie da wystarczy odkrecic opaske metalowa i wyjac separator bo jest na wcisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #18 Napisano 29 Kwietnia 2014 którą opaskę??? chodzi ci o zdjęcie węza który idzie do dolotu??? czy jakaś inna opaska?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #19 Napisano 29 Kwietnia 2014 tak ta opaska ktora sie kombinerkami zaciska ona trzyma i waz i separator przy deklu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamda89 Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2014 wiem wiem już o co chodzi, i ciągnąć normalnie w góre?? nie ma tam pod pokrywą zaworów żadnego uszczelnienia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach