Skocz do zawartości
Big bROTHER

Jaki typ odmy 1.9 TDI AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam passata varianta 1999 r z silnikiem 1.9 TDI AFN.

Chcę wymieniać odmę na nową?

I tu mam pytania:

1) czy mam starego typu odmę (028 103 491 J) czy nowego (028 103 491 M i 028 103 509) z oddzielaczem oleju (052 103 495)?

Podobno odma nowego typu jest w modelach po liftingu.:mad:

2) A jeżeli mam starego typu to czy da się założyć tę nowego typu z oddzielaczem oleju? :confused:

Wydaje się że odma nowego typu jest lepsza - ma ten filtr/oddzielacz.

Tylko nie wiem ile kosztowałaby ta impreza . - czy może lepiej założyć starego typu bo tańsza.

 

PS

Mógłby ktoś wkleić foto odmy w tym silniku (zdjęcie silnika z zaznaczeniem gdzie jest odma)

Edytowane przez Big bROTHER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz czarna pokrywę silnika i odmę widać na końcu silnika. teraz czy masz pękniętą czarną puszkę na pokrywie zaworów? jeśli tak to w serwisie koszt około 120 zł.

Odma jeśli jest z tą białą puszką to jest nowego typu jeśli tej puszki nie ma to starego. Koszt odmy nowego typu w serwisie to też około 120 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że mam odmę starego typu to czy mógłbym zamiast niej założyć tę nowego typu (z oddzielaczem oleju 052 103 495)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć nowego typu tylko musisz dokupić też ten biały odolejacz.

Starego typu ma dłuższą rurkę a nowego krótszą bo musi być miejsce na ten odolejacz. I jeszcze rurka pomiędzy odolejaczem a separatorem na pokrywie zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi mechanik nic nie mówiąc zakupił i zamontował odmę starego typu a miałem wcześniej tę nowszą czy silnik na tym coś "ucierpi" itp czy mam być zły na mechanika że tak postąpił......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak masz być zły. Kupił Ci podróbkę dużo tańszą. Do nowszego podróbek brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji to jest pokrywa nowego typu:?: Bo wczoraj zmieniłem na nią:P

 

dsci5099.jpg

 

 

dsci5101.jpg

 

Natomiast taką miałem wcześniej

stara_pokrywa.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chce nic mowic ale to jest temat o AFN a nie AWX ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy ja mam u siebie za silnikiem taką białą puszkę czy to jest separator czy to czy w tym się coś wymienia bo coś mi się poci na pokrywie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem, kupilem nowa oryginalna rurke odmy, tyle ze w gornej czesci na laczeniu ma ona dosc duzy luz ( wykonana jest z plastiku a nie gumy) tak jak poprzednia zreszta ale chyba nie miala takiego luzu. Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. AFN.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowego typu brak w zamienniku, stary typ wystepuje w zamienniku

chcąc zostać przy odmie nowego typu, można ją kupić w serwisie i nie trzeba brać kompelu, mozna np kupić samą dolną czesc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. [ATTACH=CONFIG]77591[/ATTACH]

Zdejmij odme z góry i na ten plastikowy kruciec, który jest na pokrywie zaworów nawiń taśmy izolacyjnej na tyle żeby odma wchodziła w miare ciasno :P Zepniesz to jeszcze opaską i powinno pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam taki problem, kupilem nowa oryginalna rurke odmy, tyle ze w gornej czesci na laczeniu ma ona dosc duzy luz ( wykonana jest z plastiku a nie gumy) tak jak poprzednia zreszta ale chyba nie miala takiego luzu. Problemem jest wyciek pomimo skrecenia na max opaska zaciskowa. Rurka na laczeniu przechodzi przez kolniesz ale dosc lekko wiec za kolnierzem w miejscu opaski jest naprawde luzno. Moze jakis pomysl jak to uszczelnic? Zalaczam zdjęcie. [ATTACH=CONFIG]77591[/ATTACH]

 

 

a ja ten króciec wychodzący z pokrywy zaworów posmarowałem grubą warstwą silikony wysokotemp., nasunąłem plastykową rurkę odmy i ścisnąłem opaską zaciskową. jak dotąd mam sucho. przed tym zabiegiem lał mi się olej z tego połączenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie pękła i założyłem starego typu - nie zauważyłem żadnych złych objawów.

Pytając mechanika powiedział że wg niego stara nawet lepsza bo nie zamarza a w nowych w odolejaczu zbiera się wilgoć która potrafi zamarznąć przez co komora silnika nie ma odpowietrzenia i olej potrafi wycisnąć bagnetem.

Faktycznie mój samochód stał na mrozie i przy wymianie w białej puszce miałem sporo lodu ale takich problemów nigdy nie miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi,

 

do Sylwek : tez myślałem o silikonie, ale nie wiem jak to by było z rozmontowaniem jeśli będzie potrzeba zdemontowania,

 

do Kamil_ : powiem, ze chyba spróbuje tego sposobu z taśma, przyznam, ze wcześniej użyłem teflonowej taśmy, ale wyparowała :zdziwko: ( może się rozpuściła pod wpływem temp.) izolacyjna jest grubsza wiec może da rade.

 

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie da rade wyjąć separator odmy bez ściągania pokrywy zaworów?? jeśli tak to w jaki sposób???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie da rade wyjąć separator odmy bez ściągania pokrywy zaworów?? jeśli tak to w jaki sposób???
Jasne ze sie da wystarczy odkrecic opaske metalowa i wyjac separator bo jest na wcisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

którą opaskę??? chodzi ci o zdjęcie węza który idzie do dolotu??? czy jakaś inna opaska??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ta opaska ktora sie kombinerkami zaciska ona trzyma i waz i separator przy deklu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem już o co chodzi, i ciągnąć normalnie w góre?? nie ma tam pod pokrywą zaworów żadnego uszczelnienia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności