bolo02 Zgłoś #181 Napisano 14 Czerwca 2011 a ja powiem wam taka ciekawostke , mialem passata AVF 130, i mi turbina gwizdała ,po czołówce zakupiłem drugiego passata tez AVF i i w nim turbo nie gwizdało ale po wizycie na kompie okazalo sie ze coś slabo daje wiec podmianka z rozbitego i co zauwazylem ze nie gwizda jak w poprzednim i nie ma takiego efektu jakby karetka jechala,wiec ta sama turbina w jednym gwizdała a w drugim nie gwizda , wiec doszedlem do takiego wniosku ze gwizdanie turbiny nie oznacza ze juz pada, i ze musi cos innego na to wplywac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek3h Zgłoś #182 Napisano 8 Grudnia 2011 Witam! Prześledziłem wątek od początku ponieważ mój pasek także gwizda i to niesamowicie już na wolnych obrotach (były komentarze pasażerów o głosie karetki za nami). Po przekroczeniu 2500 obrotów gwizd cichnie, ale to pewnie przez zagłuszenie go pracą silnika. Brak utraty mocy, auto jedzie tak jak ma jechać AFN. Błędów także brak po sprawdzeniu VAG-iem. Pomyślałem, że ta turbina już tak ma, jednak zauważyłem że ten gwizd jest zmienny przy wolnych obrotach. Normalnie słychać jakby pasek sobie pogwizdywał, co też każdego zaciekawia jak stoi obok zapalonego pojazdu. Zrobiłem logi statyczne i zastanawia mnie duża różnica wartości zadanej przepływomierza od wartości aktualnej. http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzQwNjMuY3N2LDIsMTQsOCwxLDc1LEZVTEwsb24sb24sb24sLG9mZiwsLCwsb2ZmLCwsLCwxLjlsIFI0LEVORA== Proszę o analizę logów kogoś obeznanego bardziej w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek strzelec Zgłoś #183 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam ja mam passata 1,9 2006 rok nie slyszalem w ogole turbiny ale przyszedl dzien i turbina umarla i musialem wymienic na nowa po wymianie turbiny slychac mocny gwizd jak pasek od alternatora przy kazdym dodawaniu gazu i teraz nie wiem czy tak ma byc jak widac zdania sa podzielone a ja nie moge sie przyzwyczaic sam nie wiem czy to zalezy od rodzaju turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #184 Napisano 20 Grudnia 2011 ja kupiłem 10 msc temu paska i mi turbina aż tak głośno nie świszcze, czy gwiżdże , ale wiem że jak przycisnę na trasie to mnie nigdy nie zawiedzie przy wyprzedzaniu. dynamiczna jazda i odpowiednie przepalanie a turbo nigdy nie padnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #185 Napisano 20 Grudnia 2011 Mój gwizda zwłaszcza jak jest zimny , siostry AFN też gwizda.Turbo jak jest sprawne ma gwizdać , nie zawsze ale są momenty co powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvaldi Zgłoś #186 Napisano 22 Grudnia 2011 ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu . dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #187 Napisano 22 Grudnia 2011 ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu . dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku Znajdź mój temat miałem ten sam problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #188 Napisano 22 Grudnia 2011 u mnie w AFN 98r najechane 186 tys nie słychać turbiny ale od 2 tys obrotow idzie jak burza tyle że czasami traci moc przy wysokich obrotach po resecie kompa wszytko wraca do normy Tu sie kłania pewnie N75 ale nie mam jak zrobic logow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #189 Napisano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona. Edytowane 22 Grudnia 2011 przez halski67 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zelmerro Zgłoś #190 Napisano 22 Grudnia 2011 Witam, moja turbina tez gwiżdze nawet jak sie delikatnie zwiakszy obroty( autko ma zmieniony program na 170 KM), ale jak jak kupiłem passata to nie słychać było jej, podłaczyłem z kumplem kompa do VAG SERVICE i co pokazało, mianowicie ze turbo działa ok a nawet przeładowywuje, ale to wina przetarych rureczek podciśnieniowych, w grunie rzeczy gwizdze i nie ma oznak usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #191 Napisano 22 Grudnia 2011 Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona. Kolego,nie widzę żadnego powodu do zażenowania.Cuda naturalnie się zdarzają,choć osobiście nie widziałem 13-letniego silnika kontrukcji Diesla z podanym przez Kolegę powyżej przebiegiem,lecz skoro ma Mu to samopoczucie poprawiać...:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #192 Napisano 22 Grudnia 2011 Mnie bardzo poprawia jak widze jedyne 280. Drugie tyle przedemna, oczywiscie drugie pol banki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zelmerro Zgłoś #193 Napisano 22 Grudnia 2011 ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu . dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku a może wałki ci sie wycierają już, masz model to ta przypadłość to normalka, autka po2003 roku juz mają tą wade raczej usunietą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #194 Napisano 22 Grudnia 2011 może wałki ci sie wycierają już, masz model to ta przypadłość to normalka, autka po2003 roku juz mają tą wade raczej usunietą. raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #195 Napisano 22 Grudnia 2011 Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona. kupując auto z Austrii dostałem również książkę serwisową z takim przebiegiem więc albo książka podrobiona albo ma najechane prawie 300 tys km nie neguje tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zelmerro Zgłoś #196 Napisano 23 Grudnia 2011 raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem tą wade raczej usunietą.raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem Co zmienili? po prostu twardość krzywek na wałkach i wykonanie (nr prawdopodobnie tez sie zmieniły) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek strzelec Zgłoś #197 Napisano 23 Grudnia 2011 Witam wszystkich Przepraszam ze sie w trace ale mam taki problem z moim passatem a jetem nowy i nie wiem co to moze byc posiadam passata 1,9 2006 rok wymienilem cale turbo na nowe i po odpaleniu cos gwizdze odglos jak slychac pasek na alternatorze przy dodawaniu gazu jak sciagnelem wezyk z gruszki przy turbinie ten gwizd glosny zniknal teraz nie wiem czego to moze byc wina brak bledow na komputerze sam nie wiem gdzie szukac czy ktos juz mial taki problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #198 Napisano 23 Grudnia 2011 Witam wszystkichPrzepraszam ze sie w trace ale mam taki problem z moim passatem a jetem nowy i nie wiem co to moze byc posiadam passata 1,9 2006 rok wymienilem cale turbo na nowe i po odpaleniu cos gwizdze odglos jak slychac pasek na alternatorze przy dodawaniu gazu jak sciagnelem wezyk z gruszki przy turbinie ten gwizd glosny zniknal teraz nie wiem czego to moze byc wina brak bledow na komputerze sam nie wiem gdzie szukac czy ktos juz mial taki problem w ilu tematach jeszcze napiszesz ? poczytaj ten temat to się dowiesz czy do jest ok czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek strzelec Zgłoś #199 Napisano 23 Grudnia 2011 Tak tylko ten chalas taki glosny ze na nastempnej ulicy mnie slychac a jak jade to ludzie sie ogladaja jak wyjelem ten wezyk to jak reka odja zero gwizdow tylko teraz zapalila mi sie kontrolka emisja spalin sam juz nie wiem co to moze byc wada turba czy gdzies lapie lewe powietrze a jeszcz na koputerze zero bledow ale cisnienie skacze jezeli cos nie tak pisze to od razu przepraszam i prosze o poprawienie zycze wszystkim wesolych swiat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cisnienie1 Zgłoś #200 Napisano 11 Stycznia 2012 Wiatm serdecznie.Kilka dni temu kupiłem Passata 1,9 TDI 110KM, 98r. z przebiegiem 220 tyś km. Silniczek naprawde dynamiczny i szybko reaguje na gaz, na moc nie narzekam, spalanie też w garnicach 5-5,5 l/100km. Problem w tym, ze nie słysze gwizdania turbiny i teraz nie wiem jak to jest. Jedeni mi mówią, ze jak jest zajechana turbina to zaczyna gwizdać, tutaj czesto sam słysze jak w nowych autkach te trubinki gwizdają. Może w tym modelu poprotu tak jest wyciszona?? Przed kupnem swojego autka ogladałem też drugiego passata i tam tez tej turbinki nie było słychac...I teraz już sam nie wiem No i druga sprawa Kiedy trzeba zagladnać do tej turbinki??Wime ze duzo zalezy od sposobu jazdy i obchodzenia sie z turiną, ale czy po takim przebiegu musi już wymagac regeneracji?? Dodam tylko, że narazie nigdzie sie nie poci itd... dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam, Piotr Witam. Jeżeli na prędkiego chcesz sprawdzić stan turbo,to zdejmij rurę biegnącą z turbiny do filtra powietrza,i w otworze turbiny złap za koniec wirnika,i sprubój nim poruszyć w górę i wdół. Jeżeli jest wyczuwalny luz,to znaczy że długo jóż nie pojeździsz,i trzeba pomyśleć o regeneracji,lub wymianie na nową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach