Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???

Rekomendowane odpowiedzi

a ja powiem wam taka ciekawostke , mialem passata AVF 130, i mi turbina gwizdała ,po czołówce zakupiłem drugiego passata tez AVF i i w nim turbo nie gwizdało ale po wizycie na kompie okazalo sie ze coś slabo daje wiec podmianka z rozbitego i co zauwazylem ze nie gwizda jak w poprzednim i nie ma takiego efektu jakby karetka jechala,wiec ta sama turbina w jednym gwizdała a w drugim nie gwizda , wiec doszedlem do takiego wniosku ze gwizdanie turbiny nie oznacza ze juz pada, i ze musi cos innego na to wplywac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Prześledziłem wątek od początku ponieważ mój pasek także gwizda i to niesamowicie już na wolnych obrotach (były komentarze pasażerów o głosie karetki za nami). Po przekroczeniu 2500 obrotów gwizd cichnie, ale to pewnie przez zagłuszenie go pracą silnika. Brak utraty mocy, auto jedzie tak jak ma jechać AFN. Błędów także brak po sprawdzeniu VAG-iem. Pomyślałem, że ta turbina już tak ma, jednak zauważyłem że ten gwizd jest zmienny przy wolnych obrotach. Normalnie słychać jakby pasek sobie pogwizdywał, co też każdego zaciekawia jak stoi obok zapalonego pojazdu. Zrobiłem logi statyczne i zastanawia mnie duża różnica wartości zadanej przepływomierza od wartości aktualnej.

http://vw-passat.pl/vaglog/myChart.php?wykres=bG9nLzQwNjMuY3N2LDIsMTQsOCwxLDc1LEZVTEwsb24sb24sb24sLG9mZiwsLCwsb2ZmLCwsLCwxLjlsIFI0LEVORA==

Proszę o analizę logów kogoś obeznanego bardziej w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam passata 1,9 2006 rok nie slyszalem w ogole turbiny ale przyszedl dzien i turbina umarla i musialem wymienic na nowa po wymianie turbiny slychac mocny gwizd jak pasek od alternatora przy kazdym dodawaniu gazu i teraz nie wiem czy tak ma byc jak widac zdania sa podzielone a ja nie moge sie przyzwyczaic sam nie wiem czy to zalezy od rodzaju turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem 10 msc temu paska i mi turbina aż tak głośno nie świszcze, czy gwiżdże , ale wiem że jak przycisnę na trasie to mnie nigdy nie zawiedzie przy wyprzedzaniu. dynamiczna jazda i odpowiednie przepalanie a turbo nigdy nie padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój gwizda zwłaszcza jak jest zimny , siostry AFN też gwizda.Turbo jak jest sprawne ma gwizdać , nie zawsze ale są momenty co powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną

mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu .

dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną

mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu .

dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku

 

Znajdź mój temat miałem ten sam problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w AFN 98r najechane 186 tys nie słychać turbiny ale od 2 tys obrotow idzie jak burza tyle że czasami traci moc przy wysokich obrotach po resecie kompa wszytko wraca do normy

 

Tu sie kłania pewnie N75 ale nie mam jak zrobic logow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 :/

Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona.

Edytowane przez halski67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moja turbina tez gwiżdze nawet jak sie delikatnie zwiakszy obroty( autko ma zmieniony program na 170 KM), ale jak jak kupiłem passata to nie słychać było jej, podłaczyłem z kumplem kompa do VAG SERVICE i co pokazało, mianowicie ze turbo działa ok a nawet przeładowywuje, ale to wina przetarych rureczek podciśnieniowych, w grunie rzeczy gwizdze i nie ma oznak usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 :/

Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona.

Kolego,nie widzę żadnego powodu do zażenowania.Cuda naturalnie się zdarzają,choć osobiście nie widziałem 13-letniego silnika kontrukcji Diesla z podanym przez Kolegę powyżej przebiegiem,lecz skoro ma Mu to samopoczucie poprawiać...:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardzo poprawia jak widze jedyne 280. Drugie tyle przedemna, oczywiscie drugie pol banki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam zdecydowanie inny problem związany z turbiną

mianowicie w momencie kiedy auto powiino dostać największego kopa silnik zaczyna wydawać odgłosy jakby mial rozregulowane zawory. przy okazji tez traci moc. stalo sie tak z dnia na dzien , wiec wykluczam jakies stopniowe zuzyie materialu .

dodam tez ze do 2-2,5 tysd obrotów wszystko jest w jak najlepszym porządku

 

a może wałki ci sie wycierają już, masz model to ta przypadłość to normalka, autka po2003 roku juz mają tą wade raczej usunietą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może wałki ci sie wycierają już, masz model to ta przypadłość to normalka, autka po2003 roku juz mają tą wade raczej usunietą.
raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wywalilem kat i zaczela gwizdac. Efekt dzwiekowy jakbym jechal 400 konnym tirem a tu tylko 110 :/

Person 186 000 ? Ty powaznie piszesz bo mi troche glupio, u mnie na szafie ponad 280 a szacuje ponad pol miliona.

 

kupując auto z Austrii dostałem również książkę serwisową z takim przebiegiem więc albo książka podrobiona albo ma najechane prawie 300 tys km nie neguje tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem

 

 

tą wade raczej usunietą.

raczej... ciekawe co mieli zmienić bo numery części są takie same.. tzn. wałek, popychacze... wiadomo coś więcej koledze, bo ja nic nie słyszałem

 

Co zmienili? po prostu twardość krzywek na wałkach i wykonanie (nr prawdopodobnie tez sie zmieniły)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Przepraszam ze sie w trace ale mam taki problem z moim passatem a jetem nowy i nie wiem co to moze byc posiadam passata 1,9 2006 rok

wymienilem cale turbo na nowe i po odpaleniu cos gwizdze odglos jak slychac pasek na alternatorze przy dodawaniu gazu jak sciagnelem wezyk z gruszki przy turbinie ten gwizd glosny zniknal teraz nie wiem

czego to moze byc wina brak bledow na komputerze sam nie wiem gdzie szukac czy ktos juz mial taki problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

Przepraszam ze sie w trace ale mam taki problem z moim passatem a jetem nowy i nie wiem co to moze byc posiadam passata 1,9 2006 rok

wymienilem cale turbo na nowe i po odpaleniu cos gwizdze odglos jak slychac pasek na alternatorze przy dodawaniu gazu jak sciagnelem wezyk z gruszki przy turbinie ten gwizd glosny zniknal teraz nie wiem

czego to moze byc wina brak bledow na komputerze sam nie wiem gdzie szukac czy ktos juz mial taki problem

w ilu tematach jeszcze napiszesz ? :wmorde

poczytaj ten temat to się dowiesz czy do jest ok czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ten chalas taki glosny ze na nastempnej ulicy mnie slychac a jak jade to ludzie sie ogladaja jak wyjelem ten wezyk to jak reka odja zero gwizdow tylko teraz zapalila mi sie kontrolka emisja spalin sam juz nie wiem co to moze byc wada turba czy gdzies lapie lewe powietrze a jeszcz na koputerze zero bledow ale cisnienie skacze jezeli cos nie tak pisze to od razu przepraszam i prosze o poprawienie zycze wszystkim wesolych swiat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatm serdecznie.

Kilka dni temu kupiłem Passata 1,9 TDI 110KM, 98r. z przebiegiem 220 tyś km. Silniczek naprawde dynamiczny i szybko reaguje na gaz, na moc nie narzekam, spalanie też w garnicach 5-5,5 l/100km.

Problem w tym, ze nie słysze gwizdania turbiny i teraz nie wiem jak to jest. Jedeni mi mówią, ze jak jest zajechana turbina to zaczyna gwizdać, tutaj czesto sam słysze jak w nowych autkach te trubinki gwizdają. Może w tym modelu poprotu tak jest wyciszona??

Przed kupnem swojego autka ogladałem też drugiego passata i tam tez tej turbinki nie było słychac...I teraz już sam nie wiem :)

 

No i druga sprawa

Kiedy trzeba zagladnać do tej turbinki??Wime ze duzo zalezy od sposobu jazdy i obchodzenia sie z turiną, ale czy po takim przebiegu musi już wymagac regeneracji??

Dodam tylko, że narazie nigdzie sie nie poci itd...

 

dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi,

Pozdrawiam, Piotr

 

Witam.

Jeżeli na prędkiego chcesz sprawdzić stan turbo,to zdejmij rurę biegnącą z turbiny do filtra powietrza,i w otworze turbiny złap za koniec wirnika,i sprubój nim poruszyć w górę i wdół. Jeżeli jest wyczuwalny luz,to znaczy że długo jóż nie pojeździsz,i trzeba pomyśleć o regeneracji,lub wymianie na nową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności