Skocz do zawartości
tomlib

Budowa pompy vacum-tandem w TDI PD

Rekomendowane odpowiedzi

oki podziękował zaraz czegoś poszukam na allegro...przyznam że jak usłyszałem cene w sklepie to mnie ciutke z nóg zgieło...a tu jeszcze zawór egr było trzeba kupic i też troszke kaski poleciało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu jeszcze zawór egr było trzeba kupic

 

Maly OT. A czemu kupowales nowy, co sie z nim dzialo? jakie objawy?

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez te dwa otworki które ma w sobie wylewał troszke oleju...pare miesiecy temu go czyściłem wymieniłem uszczelke i obserwowałem jak sie zachowuje po czyszczeniu...było lepiej ale jednak olej dalej z niego ciekł...pojechałem do mechanika znajomego i mówił żebym dał sobie spokój z czyszczeniem i żebym wymienił na nowy koszt 450 zł więc nie jest żle ale roboty jescze troszke mam przy swoi papiczu:D jeszcze pompa vacum i cholerna pompka paliwa w baku to największy problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry za odkop, ale mam pytanko do osob ktorym po wymianie vacum auto dobrze pali! Mianowice jak wygladalo zapalanie przed wymiana?? Podczas krecenia probowal zapalac czy przez chwilke krecil i nie lapal a nastepnie zapalil??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marian1984

Jesli twój Passat kreci 10-15 sek na ciepłym lub letnim silniku to pompa wtryskowa już nie daje rady... :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy wstawienie zaworka zwrotnego zaraz przy pompie( przy tym w pompie) pomoże? potrzebna jest wymiana całej pompy jezeli zaorek zwrotny ktory jest na stale umieszczony w pompie jest zepsuty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już od roku mam problem z zapaleniam paska po postoju dłuzszym niż około 10 godzin - trzeba kręcic z 30 sekund. Mechanik, u którego byłem zauważył ze pod pompa vacum sączy sie paliwo i prawdopodobnie jest nieszczelnośc na jakiejś uszczelce pomiędzy pompą vacum, a tym do czego jest przykręcona. Czy wiecie coś na temat wymiany samej uszczelki?? Szkoda mi trochę kasy na wymianę całej pompy. Znalazłem rozwiązanie jak uniknąc problemu z zapalaniem po dłuższym postoju - musze parkować paska tak aby tylne koła stały wyżej niż przednie i wtedy nawet jak stoi tydzień to pali w 1 sekunde. Ale w końcu musze coś z tym zrobić. Jeśli ktoś wie czy można i gdzie można wymienić samą uszczekle to prosze o odpowieź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoże ktoś ? czy wstawienie nowego zaworka zwrotnego tuż przy pompie vacum zastapi zepsuty zaworek w pompiei pompa bedzie dzialala sprawnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bo ori zaworek masz na przewodzie ssacym pompy a jesli masz uszkodzony zaworek w samej pompie to on jest na powrocie z pompy.

Wszystko zalezy jakie macie objawy. jesli musi dlugo krecic moze byc zaworek ale jesli kreci i proboje zapalac ale powiedzmy brakuje mu paliwka lub ktoregos cylindra to juz moga byc w najlepszym razie oringi na pd a w gorszym przypadku wyrobione gniazda w glowicy.

Ta druga opcja wystapila u mnie i auto wlasnie od momentu przekrecenia kluczyka probowal zapalic ale nie umial wskoczyc na obroty - dluzsze przytrzymanie na kluczyku zalatwialo sprawe. koszt naprawy 3,5kzl w bosch serwis i miesiac bez auta - jak narazie jest ok.

jesli ktos by chcial to mam sprawna pompe vacu i tanio oddam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zepsuty zaworek zwrotny w pompie,,, czyli pompa jest juz do wyrzucenia, nic z niej nie bedzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zepsuty zaworek zwrotny w pompie,,, czyli pompa jest juz do wyrzucenia, nic z niej nie bedzie?
niestety masz racje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej300

ja mam problem z tą pompą tyle że w audi a4 1.9 TDI PD 115KM, (AJM)

efekt jest taki jakby się zapowietrzał, teraz to już nawet na ciepłym silniku czasami ciężko zapala...czyli taki efekt to raczej ta pompa będzie do wymiany? czy jest jakiś sposób żeby ją zdiagnozować, mechanik sprawdzał i na biegu jałowym miała 2,4 Bar

jak już zapali to pracuje ładnie, równo, silnik ma moc ale to palenie...

czy to faktycznie może być ta pompa ? (zaworek zwrotny zmieniłe, filtr paliwa też)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

 

Czy jest możliwe aby pompa vacum puszczała paliwo, które później przedostaje się do oleju ? mimo tego że samochód pali na dotyk ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie też palił na dotyk i śmigał, a pompa przepuszczała (silnik BGW z DPFem).

Jedne serwisy upierały się, że to przez DPF, a inne, że przez uszczelnienia pompowtryskiwaczy. Jednak moje stwierdzenie okazało się słuszne. Paliwo dostawało się przez pompę szczególnie jak kręciłem na wysokich obrotach i nie przez metalową uszczelkę lecz w miejscu napędu pompy przez wałek rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz napisać jak sie pozbyłeś tego problemu ??

jest możliwość kupna uszczelniaczy pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz upewnić się, że to przyczyna pompy.

Pompa jest rozbieralna, ale chyba ze względu na swoją skomplikowaną budowę i bezawaryjność nie są naprawiane lub wyjątkowo rzadko.

 

Ja miałem wymienianą w ramach gwarancji, bo miała być nowa za którą zapłaciłem. A okazało się, że ktoś przycwaniakował w ASO i wsadził jakąś używkę. Ta używka miała takie objawy.

 

Nad kupnem nowej nie ma co się zastanawiać jeśli to ona jest winowajcą.

W ASO to chyba koszt od 1000 do 2000zł, a w normalnym serwisie - 800zł z zamontowaniem i to oryginał. Także...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sądziłem że sam naprawiłeś tą usterkę.

raczej stawiam na pompę vacum gdyż filtr paliwa był czarny jak smoła.

mam starą pompę od vw t5, jest podobna do mojej, zaraz pójdę ją rozbierać i zobaczę jaka jest skomplikowana budowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seba8431

witam kolegow. Chcialbym was zapytac sie czy jezeli mam wyciek na czarnym dekielku obudowy Vacum. To moge wymienic sam dekielek od jakies uzywki? Bo moj jest wygiety az uszczelke wypchalo. Dodam ze mam pompe LUK-a chuba z literka N a moge mies uzywke uzywke z literka A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja już od roku mam problem z zapaleniam paska po postoju dłuzszym niż około 10 godzin - trzeba kręcic z 30 sekund. Mechanik, u którego byłem zauważył ze pod pompa vacum sączy sie paliwo i prawdopodobnie jest nieszczelnośc na jakiejś uszczelce pomiędzy pompą vacum, a tym do czego jest przykręcona. Czy wiecie coś na temat wymiany samej uszczelki?? Szkoda mi trochę kasy na wymianę całej pompy. Znalazłem rozwiązanie jak uniknąc problemu z zapalaniem po dłuższym postoju - musze parkować paska tak aby tylne koła stały wyżej niż przednie i wtedy nawet jak stoi tydzień to pali w 1 sekunde. Ale w końcu musze coś z tym zrobić. Jeśli ktoś wie czy można i gdzie można wymienić samą uszczekle to prosze o odpowieź

Mam dokładnie to samo, i próbuje coś z tym zrobić, poproszę o jakiś JPG z umiejscowieniem zaworka zewnętrznego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności