szarkiz Zgłoś #841 Napisano 25 Lutego 2014 wykrył i owszem ale nie uszkodzenie przycisku ale coś hamulcem. Dokładnie nie pamiętam bo komputerem sprawdzal go mechanik. Pierwszy objaw pojawił sie jakies 8 miesięcy przed awarią. Nie spuścił ręcznego po naciśnieciu. Wyjąłem kluczyk odczekałem chwile i włożylem ponownie. Odpuścił a ja zapomniałem o temacie. Potem zdarzało sie tak około raz w miesiącu. W końcu padł, na szczęście w pozycji otwarty, więc dojechałem z pracy do domu. Choć mało mnie szlag nie trafił przez to pikanie w środku. Na szczescie na początku trasy zauwżyłem, że dzwięk niezapiętych pasów pasazera jest mniej irytujący i pasażer po prostu trzymał pasy w ręku. Początkowo diagnoza była niepocieszająca. Jeden nowy zacisk podobno 1.5 kpln. Ale po rozebraniu okazało sie ze z zaciskami wszystko ok, wiec mechanik zaproponwowal kupienie przycisku. Co dziwne, podobno, bład wpisał sie tak "głęboko" (cokolwiek to znaczy), że musieli przeformatowac komputer. Dopiero po tej operacji wszystko wróciło do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #842 Napisano 25 Lutego 2014 Kto mi powie jak EPB wie ze juz zacisnęło hamulec ? Krańcówek brak, bo silnik zasilany tylko 2 kablami. Czyli na obciążenie pewnie ? a może na czas ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #843 Napisano 27 Lutego 2014 Zregenerowałem obudowy silniczków od postojowego, przystąpiłem do montażu na zaciski. Po zamontowaniu zacisków na tarczach i próbie uruchomienia cały czas występuje problem: 2433(0x0981):EC Prawy silnik nastawczy, zasilanie napieciowe Blad elektryczny w obwodzie zasilania Lamp ON Status DTC:EC Priorytet:1 L.przejsc miedzy sporadyczny->Permanentny:5 Cykl:159 Stan KM:xxxxxx Indykator czasu:0 Data wystapienia:23.2.2014 0:52:53 : 87,00 Kat zapłonu: 0,18 o Silniczki sprawne, po zamianie lewej strony na prawą ten sam efekt. Lewy zaciska się bez problemu, prawy ani drgnie. Ma ktoś jakiś pomysł co może być jeszcze ? Czy pomiędzy sterownikiem EPB a silniczkiem na zacisku jest jeszcze jakiś element do sprawdzenia ? Jakiś bezpiecznik czy coś ? Co można zrobić aby popchnąć temat dalej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #844 Napisano 27 Lutego 2014 (edytowane) Temat szczęśliwie ogarnięty. Informacyjnie podam dla potomnych (może komuś się przyda do sprawdzenia poprawności instalacji u siebie), że w stanie wyłączonym (na wszelki wypadek, aby nie uszkodzić miernika lepiej jest odpiąć klemy) mamy taką sytuację na zaciskach "wiszącej" wtyczki od silniczków hamulca postojowego: Wtyczka z jednej strony ma płaski bok, z drugiej to łagodny łuk- symbolicznie wygląda to tak: |------\ | A B | |------/ Dla skrócenia posta zakładam taką notację: - przewód czerwony miernika oznaczam tutaj jako (+), - przewód czarny miernika (czyli GND) oznaczam tutaj jako (-) Po sprawdzeniu multimetrem dwóch wielkości mierzonych: - rezystancji, - spadku napięcia na diodzie, to uwzględniając polaryzację mostka tranzystorowego na wyjściu sterownika jest 6 możliwych wariantów: 1. A (+), B (-) : rezystancja na poziomie 0.3 Ohma, spadek napięcia 0V 2. A (-), B-> (+) : j.w. 3. A (+), metalowy uchwyt zamka w drzwiach tylnich (-) : 5.97 Ohm, 1.38 V 4. A (-), metalowy uchwyt zamka w drzwiach tylnich (+) : 5.97 Ohm, 0.52 V 5. B (+), metalowy uchwyt zamka w drzwiach tylnich (-) : 5.97 Ohm, 1.38 V 6. B (-), metalowy uchwyt zamka w drzwiach tylnich (+) : 5.97 Ohm, 0.52 V Lewa i prawa strona samochodu jest niemalże identyczna co do powyższych wartości. Większe różnice mogą świadczyć o: a) upaleniu stopnia wyjściowego w sterowniku b) uszkodzeniu przewodów do wtyczki U mnie było na szczęście symetrycznie po obu stronach. Nie pomagało wykasowanie (ponowna adaptacja) powyższego błędu (z posta #806), nie pomagała procedura kalibracji ("Procedury CAN" w Vag Can Pro), nie pomagało ręczne odpalenie procedury zaciskania i odpuszczania zacisku (jak ktoś to wcześniej podał). Sterownik nie chciał ruszyć i koniec, przycisk i kontroli na tablicy migały. Rozwiązanie problemu było banalne - chociaż nikt w tych 800 postach tego nie zasugerował, mianowicie: na potrzeby wymiany zacisków na wszelki wypadek poluzowałem odpowietrzacze. Pedał hamulca powoli wpadał, miałem odpowietrzyć jak finalnie pozbędę się błędów i zrobię adaptację grubości klocków. I to był błąd ! Po odpowietrzeniu, odpaleniu silnika, naciśnięciu hamulca kontrolki od razu pogasły, można było puścić adaptację. Jak się okazało, w moim przypadku clue sprawy to było poprawne odpowietrzenie układu przed procedurą kalibracji. Może ta informacja się komuś przyda w przyszłości. Tak czy tak, dziękuję za (nieliczne, ale jednak) wsparcie na privie. Dorzucę jeszcze jedno, bo jest 50% / 50% sugestii: tłoczki w zaciskach się WCISKA, ale trzeba krok po kroku pokręcić imbusem włożonym w otwór, w którym normalnie siedzi końcówka przekładni od silnika. Nie trzeba używać wcale wielkiej siły, chociaż jak to tutaj pisano - palcami to na pewno nie pójdzie. Edytowane 27 Lutego 2014 przez frankie dodałem dodatkowo informację o wciskaniu tłoczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flashhh Zgłoś #845 Napisano 27 Lutego 2014 Miałem to samo co koledzy wyzej, pojechałem do mechanika ale chyba kiepskiego bo ręce rozłożył, więc zrobiłem kable i jezdzę sobie prawym silnikiem hamulca bo tutaj miałem błąd aż tu okazuje się że silnik dociska to odpycha mi dekiel osłony przekładni hamulca i prąd z 2A rośnie do 9A i silnik zablokowany. Klejenie kropelką załatwiło sprawę, jeżdzę już miesiąc i działa super. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mireckino Zgłoś #846 Napisano 13 Marca 2014 Ja mam blad 4653, kolega kilkaktotnie kasowal mi to vagiem ale po jakims czecie/kolejnym odpaleniu kontrolka znow sie pali ehh... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barti-CC Zgłoś #847 Napisano 13 Marca 2014 (edytowane) Jak miałem B6 przy przebiegu okolo 80k padł mi przycisk ręcznego objawy były takie same tzn. czasami się załączał i nie można było go odblokować i wywalał jakiś komunikat o błędzie ręcznego. Przy okazji wymiany przycisku skontrolowano też i hamulec wymienili okładziny itp. Od tamtej pory spoój był. Edit: Myślałem że to forum a nie private-help... Sugestie powinny być tu przekazane bo gdyby nie uprzejmość frankie to bysmy nic nie wiedzieli w tym temacie. Edytowane 13 Marca 2014 przez Barti-CC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #848 Napisano 13 Marca 2014 Ja pytam któryś już raz i bez odpowiedzi nawet na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barti-CC Zgłoś #849 Napisano 13 Marca 2014 Ja pytam któryś już raz i bez odpowiedzi nawet na PW. nie doczytałem Twojego problemu? może frankie lepiej zachęca do odpowiedzi:) jakieś punkty rozdaje na promocje w Lydlu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #850 Napisano 13 Marca 2014 Z chęcią bym rozdawał, gdybym takowe miał Faktycznie, forum jest po to aby pisać publicznie. Zapytałem na privie (aby nie rozwlekać i tak długiego wątku) kilku Kolegów którzy mieli podobny problem, ale odpowiedzi poprzychodziły de facto już po samodzielnym uporaniu się z nim. Dlatego opisałem jak sam rozwiązałem problem i podałem te wartości kontrolne rezystancji. Skoro poświęciłem na durną w sumie usterkę 3 dni, to prezentując opis naprawy może te 3 dni komuś innemu zaoszczędzę - ja widzę w ten sposób sens istnienia tego forum. Żal trochę, że Koledzy którzy opisują swój problem nie napiszą jaka była przyczyna jego powstania i jak go usunęli, pomimo, że mijają tygodnie/miesiące od wpisu. Trudno mi uwierzyć, że ktoś przez 2 miesiące wciąż jeździ z powalającym nawet najwytrwalszych zawodników ding ding ding ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartas Zgłoś #851 Napisano 16 Marca 2014 U mnie reczny raz działał raz nie, czasem niechciał zaskoczyć a czasem puścić. Najpierw wymieniłem klocki z tyłu i na jakis czas był spokoj ale po jakimś czasie problem powrócił. Wymieniłem wiec przycisk (P) i znow problem zarzegnany ale tylko na jakis czas. Korzystajac z pomocy kolegów forumowiczów postanowiłem odpowietrzyć system i 4 miesiące pozniej problem nie wraca wiec trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalmatysiak Zgłoś #852 Napisano 29 Marca 2014 Hej. Jestem nowy i mam takie pytanko. Moj passek nie przeszedl nct (przeglad w Irlandii). Pojechalem do mechanika a on mi mowi ze trzeba wymienic zacisk po prawej stronie. Wszystko ok tylko on nie zobaczyl auta tylko kartke z przegladu. Nic tam nie pisze po jakiej stronie nie trzyma reczny jest tylko informacja ze nie przeszedl testu recznego. Czy zacisk od recznego jest tylko po prawej stronie? Nie mam zadnych informacji na desce. Reczny zalancza i wylancza sie ladnie wiec chodzi chyba tylko o trzymanie. Czy macie jakies pomysly co moge jeszcze sprawdzic zeby nie ku'powac zacisku. Dzieki za iinfo. Rafal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamos87 Zgłoś #853 Napisano 29 Marca 2014 Hej. Jestem nowy i mam takie pytanko. Moj passek nie przeszedl nct (przeglad w Irlandii). Pojechalem do mechanika a on mi mowi ze trzeba wymienic zacisk po prawej stronie. Wszystko ok tylko on nie zobaczyl auta tylko kartke z przegladu. Nic tam nie pisze po jakiej stronie nie trzyma reczny jest tylko informacja ze nie przeszedl testu recznego. Czy zacisk od recznego jest tylko po prawej stronie? Nie mam zadnych informacji na desce. Reczny zalancza i wylancza sie ladnie wiec chodzi chyba tylko o trzymanie. Czy macie jakies pomysly co moge jeszcze sprawdzic zeby nie ku'powac zacisku. Dzieki za iinfo. Rafal po obu stronach sa zaciski.. byc moze jeden silniczek sie spalil i rzeczywiscie jedna strona nie zaciaga hamulca.. byc mozna wtyk nie łączy ? popros druga osobe niech naciska reczny, a Ty sie wsluchaj czy pracuje silniczek.. musisz potestowac.. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalmatysiak Zgłoś #854 Napisano 29 Marca 2014 Dzięki Adamos87 tak też myślałem. Sprawdzę jutro może to tylko jakaś drobnostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek1985 Zgłoś #855 Napisano 30 Marca 2014 Witam.Mam problem z elektrycznym hamulcem recznym w Passacie z 2006 roku.Chcialbym sie dowiedziec gdzie sie on znajduje bo chce go wymienic. Jakis opis jak sie do niego dostac. Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mada8492 Zgłoś #856 Napisano 31 Marca 2014 silniczek jest wbudowany w zacisk hamulcowy ściągasz koło i masz bardzo ładny dostęp można wymienić sam silniczek elektryczny nie rozbierając zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekkrol97 Zgłoś #857 Napisano 31 Marca 2014 Polecam oddanie silniczka do regeneracji. Jest taka firma w Jeleniej Górze ktora się tym zajmuje. Koszt 250zl 1 rok gwarancji. Nowy kosztuje od 600 do 800 a tak mamy po regeneracji. Dam tam regenerowalem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszczupal Zgłoś #858 Napisano 31 Marca 2014 Właśnie założyłem silniczek świeżo po regeneracji Niestety kontrolka dalej świeci, miałem 3 błędy, aktualnie został tylko jeden .. 2433(0x0981) różne "triki" u mnie na razie nie dały rezultatu , prawdopodobnie powinienem przeprowadzić "adaptację" , bo jeździłem bez niego ze 2 tygodnie... Szkopuł w tym że jeszcze tego nie robiłem. Może ktoś podesłać procedurkę ? Dodam że cofanie i zaciskanie zacisków nie pomaga , zero reakcji.. hamulec działa ale tylko na jedno koło (prawe) , AH i tempomat się odłączył. pozdrawiam Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frankie Zgłoś #859 Napisano 31 Marca 2014 (edytowane) Miałem ten sam problem (błąd) - skorzystałem z gotowego skryptu (programu) do adaptacji jaki mam w VAG CAN Pro. Po odpaleniu program Ci wskazuje krok po kroku co masz robić. U mnie był myk aby przed adaptacją odpowietrzyć układ - dopóki tego nie zrobiłem adaptacja nic nie dawała, błąd 2433 cały czas się wyświetlał a naciskanie przycisku EPB nic nie dawało. - - - - - aktualizacja - - - - - Wkleję tu jeszcze coś ze strony ADAKO, związane z tematem, co może Ci pomóc (chociaż było to już w tym wątku wklejane): VW Passat 3C: Otwieranie zacisków hamulcowych: Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy. [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "007" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] ...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym. Zamykanie zacisków hamulcowych: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "006" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy. [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Końcowy test funkcjonowania hamulca: [Wybór] [53-Hamulec postojowy] [Nastawy podst. - 04] Grupa "010" [idź!] Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem: [ON/OFF/Dalej] W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy. Po wykonaniu trzech pełnych cykli przez zaciski zaczekaj jeszcze ok. 30 sekund zanim przejdziesz do następnego kroku! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować uszkodzenie sterownika hamulca postojowego w pojeździe (błąd w oprogramowaniu sterownika). [Gotowe, powrót] [Koniec odczytu, powrót - 06] Edytowane 31 Marca 2014 przez frankie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aszczupal Zgłoś #860 Napisano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) hm... nie odłączałem zacisku, ani nie luzowałem odpowietrznika... powyższe zrobiłem, ale bez rezultatu, jak nie pomoże to użyjemy VCP :mlask to nie jest pierwsza moja przygoda z silniczkami, poprzednim razem zaskoczył od razu... , jedyna różnica to taka że obecnie pokręciłem zaciskiem "ręcznie" w jedna i w druga stronę... bo obawa była że silniczek pada z powodu tłoczka, ale chodzi lekko... Wątek przeczytałem... dostałem jeszcze sugestię , żeby pojeździć troszkę, sterownik powinien sam zrobić sobie autotest. jadę w trasę , i zobaczymy POMOGŁO , po około 40 km przestał buczeć, zaczął działaż AH i tempomat, po powrocie udało się wykasować błędy i jak na razie jest OK Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez aszczupal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach