Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

trudno mi sobie wyobrazić sytuację że nie używam hamulca ręcznego przez miesiąc :/ Chyba że przez miesiąc nie odpalam auta i nigdzie nie jadę.

 

Jakbyś miał automat, to byś umiał sobie to wyobrazić. Poza tym, nawet w manualu raczej nie używałem ręcznego. Lepiej zostawić na jedynce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze kolegomasz zaśniedziałe styki na wtyczkach przy silniczkach recznego bo to normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Pojawil mi sie problem z ręcznym. Dwa razy podczas zaciągania zapaliła się kontrolka "przekreślone P" i informacja ze jest blad (zajrzyj do manuala..). Po takiej akcji probowalem spuścić ręczny ale sie nie udawało. Dopiero kilka prób uwolniło koła. Zdaje się też ze nie puszczało tylko jedno z kół bo jak probowałem lekko ruszyć to "unosiła" sie tylko jedna strona.

 

Pomożecie? :)

 

Log z błędów:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb

Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Component: EPB VC8HC001 013 0001

Revision: 013

Coding: 0000011

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 21439420F8D2F56

 

5 Faults Found:

02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110010

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:52:13

 

Freeze Frame:

Voltage: 8.28 V

Count: 204

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:54

 

Freeze Frame:

Voltage: 13.56 V

Count: 86

 

02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.73 V

Count: 88

 

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 3

Reset counter: 34

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.32 V

Count: 87

 

02431 - Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.32 V

Count: 89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień przycisk od ręcznego, na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przycisk raczej mało prawdopodobny - stawiam na motorki. Dokładnie te same błędy były u mnie gdy przekładnie się zastały.

 

 

Czesc!

 

Pojawil mi sie problem z ręcznym. Dwa razy podczas zaciągania zapaliła się kontrolka "przekreślone P" i informacja ze jest blad (zajrzyj do manuala..). Po takiej akcji probowalem spuścić ręczny ale sie nie udawało. Dopiero kilka prób uwolniło koła. Zdaje się też ze nie puszczało tylko jedno z kół bo jak probowałem lekko ruszyć to "unosiła" sie tylko jedna strona.

 

Pomożecie? :)

 

Log z błędów:

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb

Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Component: EPB VC8HC001 013 0001

Revision: 013

Coding: 0000011

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 21439420F8D2F56

 

5 Faults Found:

02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110010

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:52:13

 

Freeze Frame:

Voltage: 8.28 V

Count: 204

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:54

 

Freeze Frame:

Voltage: 13.56 V

Count: 86

 

02430 - Left Parking Brake Motor (V282) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.73 V

Count: 88

 

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 3

Reset counter: 34

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.32 V

Count: 87

 

02431 - Right Parking Brake Motor (V283) Resistance to Movement

003 - Mechanical Failure - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 74

Mileage: 226344 km

Time Indication: 0

Date: 2012.11.20

Time: 21:51:51

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.32 V

Count: 89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przez pomyłkę nacisnąłem przycisk i się rzeczny zaciągnął ale jakby z jednej strony. potem puścił ale zaczely migać kontrolki ręcznego na desce i przycisk. No i to pikanie (dźwięk) nie do zniesienia.... da się to jakos wyłączyć?

 

Krzycho_gd - jak naprawiłeś tą przypadłość? Mozna to jakos wyczyścić czy trzeba wymienaić te przekładnie/silniczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie bylo podobnie dzialala tylko jedna strona recznego

po wnikliwej analizie byla uszkodzona kostka elektryczna przy silniczku

tam sie dostawala woda i powodowalo to obnizenie napiecia na silniczku hamulca

po wymianie wtyczki jest wszystko w porzadku

dzialo sie to wszystko gdy bylo mokro w okresie jesienno-zimowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj przez pomyłkę nacisnąłem przycisk i się rzeczny zaciągnął ale jakby z jednej strony. potem puścił ale zaczely migać kontrolki ręcznego na desce i przycisk. No i to pikanie (dźwięk) nie do zniesienia.... da się to jakos wyłączyć?

 

Krzycho_gd - jak naprawiłeś tą przypadłość? Mozna to jakos wyczyścić czy trzeba wymienaić te przekładnie/silniczki?

 

Najlepiej wymienić, ale jak brak środków to rozebrać silniczki i rozruszać przekładnie - zdaje się że w tym albo podobnym wątku było to opisane ze zdjęciami. Po całej operacji hamulce będą odrobinę głośniejsze ale pracują - przynajmniej u mnie od niecałego roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

 

Ktos się orientuje ile taki silniczek może kosztować?

 

zdaje się że w tym albo podobnym wątku było to opisane ze zdjęciami.

 

Nie mogę tego namierzyć. Mógłby ktoś pomóc i podrzucić te opis? Z góry dzięki.

Edytowane przez bluszczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

carlo55 dzięki za opisanie i fotki jak dla mnie 6+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też zdało rezultat z obudową silniczka skleiłem nasmarowałem (było zapiekłe) i teraz chodzi jak ta lala.Kontrolki po trzech naciśnięciach same zgasły.Jeszcze raz dziękuję carlo55 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowód naprawy hamulca. Też mialem pękniętą obudowę. Carlo55 dzieki za instrukcje!

Sklejone, zalozone, 3 razy zaciągnąć hamulec i wszystkie kontrolki gasną. Elegancko! :)

 

Jeśli komuś trafi się ten sam problem to również polecam najpierw spróbować swoich sił i samemu naprawić niż od razu wydawać ciężko zarobione pieniądze w ASO, chyba że ktoś ma dostęp do tanich części. Pozdrawiam

 

Zastanawialem się dlaczego te obudowy pękają... dziwne to jakies. Wszystkie w podobnym stylu. Czy tam jakies naprężenia się tworzą od tego mechanizmu co kręci hamulcem? Zastanawiam sie kiedy trafi obudowe z drugiej strony (o ile jeszcze nie trafiło). Moze da sie tego jakos uniknąć. Ktos wie czy to tez w B7 albo CC występuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy silniczek recznego moze nie luzowac do konca hamulca,po jego odblokowaniu przejechaniu kilku kilometrow mocno grzeje sie ale tyko prawy tyl kolo

jak ktos cos wie z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakieś 1h temu , pojawił się mrugający przycisk na pomarańczowo i mrugający czerwony wykrzyknik.

 

Błąd mam taki :

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent lub 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 00101100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 5

Reset counter: 31

Mileage: 220672 km

Time Indication: 0

Date: 2013.01.11

Time: 15:55:36

 

Freeze Frame:

Voltage: 13.56 V

Count: 86

 

jak odłączę wtyczkę od zacisku to dodatkowo :

 

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)

011 - Open Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101011

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 247

Time Indication: 0

 

 

Więc podejrzewam że kabel raczej OK.

 

1. Czy zacząć do naprawy przycisku ?

2. Czy jest możliwość sprawdzenia samego zacisku ? może padł całkowicie silniczek ?

 

Aha prawy zacisk po wyjęciu i włożeniu kluczyka można otworzyć następnie zamknąć , stoi na amen, tylko po ponownych wyjęciu klucza można go ruszyć. Sygnalizacja błędy oczywiscie cały czas jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem zacisk pod 12V 6A z prostownika i silnik hamulca coś tylko buczy/chrobocze , a zacisk stoi w miejscu.

Czy ten silnik warto rozbierać ? czy kupić odrazu cały zacisk ?

 

 

 

Ok udało się , silniczek po potraktowaniu 12V z prostownika zaczął normalnie chodzić po podłączeniu do instalacji samochodu :) wystarczyło wykasować błędy i wszystko chodzi jak przedtem :)

Edytowane przez luk99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie oszukiwać, VW dal ciała z tymi silniczkami, albo było to spowodowane cięciem kosztów lub po prostu chęcią zarobku ale czy ktoś z Was sie może zastanawiał nad wytoczeniem takiej obudowy np. z aluminium z tylko plastikowym wieczkiem z wtyczką? Co wy na to? Myślę że rozwiązało by to problem i wciąż nie pojmuje dlaczego nie zrobił tego VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pojechałem dzisiaj do ASO zrobić badanie techniczne. Wszystko ok ażdo momentu kiedy diagnosta włączył rolki i kazał mi nacisnac przyck hamulca ręcznego.

Wyszło że tylko lewa strona zaciąga.

Na kokpicie zaczęła się świecic zolta kontrolka przekreslone P i mrugac czerwona od hamulca recznego.

Panowie podlaczyli pod komputer i wyszło:

01316 sterownik ukladu hamulcowego. odczytac pameic usterek. statycznie

02433 prawy silnik nastawczy, zasilanie napieciowe - przerwa - statycznie

02443 Panel obslugi-elektryczna usterka w obwodzie pradowym -sporadycznie -przycisk

00290 tylny lewy czujnik predkosci obrotowej G46 - brak sygnalu -statycznie

 

Zalecono wymiane silnika nastawczego i przycisku hamulca = łączny koszt czesci 1450 zł :/

oczywiscie odmowilem, przegladu nie otrzymalem :/

Przyjechalem do domu, po drodze swiecila sie tylko zolte przekreslone P, ale nic nie pikalo ani kontrolka od hamulca czerwona nie swiecila. na MFA komunikat hamulec reczny fault.

Pod domem, wyciagnalem przycisk, nacisnalem go kilka razy, bylo slychac blokowanie i puszczanie jednak zolta kontrolka ciagle sie swieci.

 

Jakies rady?!?!

mam zamiar wyciagnac ten silniczek nastawczy i go rozebrac o ile jest popekany, przesmarowac i dalej skleic. Tylko czy po takiej akcji jesli zadziala to kontrolka mi zniknie?

 

 

 

Czy ktos mial z Was jeszcze błąd z czujnikiem G46?!?!

Pozdrawiam

Edytowane przez kobus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli naprawisz silniczek tj przesmarujesz zebatki i posklejasz obudowe po poskładaniu wszystkiego do kupy, zaciągnij ręczny, sam sie skalibruje i błędy znikną tak było w moim przypadku, jeśli natomiast silniczek jest cały to stawiam na przycisk

Edytowane przez carlo55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że pomożę i zadziała na ponownym przeglądzie :/

Tak sie tylko zastanawiam czy na przeglądzie nie powinno najpierw sie zaciagnac recznego a dopiero potem wlaczyc rolek? bo u mnie bylo na odwrot...

i wtedy wyskoczyla zolta kontrolka.

dziwne ze dopiero na przegladzie wyszla sprawa ze prawe kolo sie nie blokuje :/

Edytowane przez kobus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w imieniu kolegi a mianowicie czy ktoś wie czy dostane w ASO sam oring i śrubki montujące silniczek do zacisku i ile to może kosztować?

Edytowane przez carlo55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności