Skocz do zawartości
Marios

Rozpórka do B5.5 od A6, S6, RS6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tuner 63

a chyba jednak w 3b i 3bg bo chyba wachacze to ma :638::)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idąc tak dalej dojdziemy do tylnej rozporki, a to już krok do klatki. Do passata??? Uważam, że nawet ta przednia praktycznie nic nie daje poza lepszym samopoczuciem, no i może kiedyś jak auto się zestarzeje to opóźni pęknięcie szyby przedniej.

 

uważać to sobie i możesz co chcesz. Dopóki nie spróbujesz, to nie zrozumiesz różnicy. Auto jest po prostu inne w prowadzeniu... Inne wcale nie oznacza tutaj "mało komfortowe" - wręcz przeciwnie - jest o wiele bardziej przewidywalne. A czy szyba pęknie czy nie - "wydaje mi się"*, że od sztywnego zawieszenia prędzej czy później "strzeli"

 

(*) - "wydajemisie" poparte praktyką ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63

Witam ,zeby nie byc goloslownym zalaczam fotki Paska 3bg-Variant,rocz.2003 z rozporkami dolna i gorna z przodu .Dolna rozporka to rozporka do Audi A-6 ale pasuje jak ulal do tego Paska.:P

3bg.Variant.2003.jpg

3bg-Variant.2003.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uważać to sobie i możesz co chcesz. Dopóki nie spróbujesz, to nie zrozumiesz różnicy. Auto jest po prostu inne w prowadzeniu... Inne wcale nie oznacza tutaj "mało komfortowe" - wręcz przeciwnie - jest o wiele bardziej przewidywalne. A czy szyba pęknie czy nie - "wydaje mi się"*, że od sztywnego zawieszenia prędzej czy później "strzeli"

 

(*) - "wydajemisie" poparte praktyką ;)

 

Spróbowałem w Corsie, najpierw rozpórki, a potem stabilizatory. Różnica po założeniu tych ostatnich (z przodu i z tyłu) była po prostu gigantyczna. Same rozpórki niby coś dały na początku, ale po założeniu stabilizatorów okazało się, że była to kropla w morzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63
Spróbowałem w Corsie, najpierw rozpórki, a potem stabilizatory. Różnica po założeniu tych ostatnich (z przodu i z tyłu) była po prostu gigantyczna. Same rozpórki niby coś dały na początku, ale po założeniu stabilizatorów okazało się, że była to kropla w morzu.

 

Taaaaak rozporki sa poprostu super autko wtedy daje po zakretach jak pociag po szynach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś mocniejsze stabilizatory do paska???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a są jakieś mocniejsze stabilizatory do paska???

 

 

Są np. H&R tutaj, grubość 32 mm (nie wiem jakie są seryjne) albo EIBACHA tutaj (link przestał działać, więc trzeba samemu wybrać rok, markę i model)

 

PS: Stabilizatory H&R na pewno można kupić u Biernackiego na Chłodnej w Warszawie, ale cena na pewno nie będzie przyjazna

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś wie gdzie można dostać tę rozpórkę dolną do passata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63
a są jakieś mocniejsze stabilizatory do paska???

Najprosciej byloby zmierzyc grubosc wlasnego stabi. i pojechac do salonu VW i tam poprosic o pokazanie stabilizatora z najmocniejszej jednostki napedowej( z reguly maja one grubsze i sztywniejsze stabi.) i wtedy mamy orginal i moze tanszy od H&R albo Eibacha.jezeli ktos ma kontak do niemiec to mozna tam zamowic przez znajomego co go przy okazji podrzuci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie satabilizatorów to w passacie B5 występują 3 rodzaje:

 

8D0411309K - grubość 26,8 mm - B5.5 limousine (PR-1BA, PR-1BB, PR-1BH)

8D0411309M - grubość 29 mm - B5.5 variant (PR-1BA, PR-1BB, PR-1BF, PR-1BH)

8D0411309L - grubość 29 mm - B5.5 zawieszenie sportowe (PR-1BE)

 

dla aut opancerzonych, policyjnych, oraz W8 montowany jest standradowo 8D0411309L

 

 

nowe gumy do stabilizatora:

wersja 26.8mm - 4D0411327G

wersja 29mm - 4D0411327H

 

mocowania zostają te same, więc nic tylko wymianiać na tą od zawieszenia sportowego :)

 

koszt orientacyjny w ASO to 500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chce TYLKO przypomniec ze zmian jednego elementu zawieszenia powoduje jego rozstrojenie !! i potem powsawanie roznych dziwnych giban, bujan etc.

 

...zebyscie mieli TO na uwadze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że zmiana stabilizatora na ten od wersji z zawieszeniem sportowym w aucie które posiada obniżone zawieszenie będzie tylko na plus ... nie ma różnic we wszystkich wersjach B5 lift odnośnie wymiarów wachaczy, wymiarowo we wszystkich wersjach są takie same, różnią się jedynie trzpienie mocujące wachaczy dolnych (stożkowe i walcowe) ale to ze względu na zwrotnice: aluminiowe i stalowe z różnymi gniazdami na wachacze dolne. Napewno po wymianie stabilizatora na ten od wersji do zawieszenia sportowego trzeba będzie pojechać na ustawienie zbierznośći ... podjerzewam że oprócz tego że stabilizator ten jest grubszy to zapewne ma inny wymiar w długośći w celu poprawienia kątów geometrii kół. Ja zaryzykuje i mam zamiar taki zamontować, badanie podczas ustawiania geometri i zbierzności wykaże na którym setupie wygląda to lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że grubszy stabilizator jest tylko grubszy i nic więcej, chociażby dla tego, że w variancie, W8 i opancerzonym jest taki seryjnie mimo, że nie ma tam żadnego zawieszenia sportowego, poza tym w większości samochodów można wymienić stabilizator na taki z lepszej wersji.

 

Zuse, tobie chodzi, że po wymianie trzeba zrobić geometrię czy, żeby w ogóle go nie wymieniać, bo coś tam?

 

A jak jest w passku z tylnym stabilizatorem? Jest jakiś? Wiem, że jest belka z tyłu, ale stabilizator może być w środku belki. Jeśli jest jakiś to pewnie też można grubszy na tył z lepszej wersji zamontować, a wiadomo, że stabilizatory powinny chodzić parami :D

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok a po co miałby być grubszy ?? przeciez to wyrzucanie tylko kasy w błoto skoro cieńszy też spełnia swoją rolę.

 

i po co robić dwa różne numery dla stabilizatora o tej samej grubości jeżeli niczym by się nie różniły ?? stawiam na materiał (twardszy) - inna charakterystyka pracy, lub ten wymiar w jego długości.

 

8D0411309M - grubość 29 mm - B5.5 variant (PR-1BA, PR-1BB, PR-1BF, PR-1BH)

8D0411309L - grubość 29 mm - B5.5 zawieszenie sportowe (PR-1BE)

 

stabilizator wpływa na wlaściwości jezdne - prowadzenie auta, a znając oszczedność VW nie stosowaliby dwóch różnych stabilizatorów gdyby nie było sensu :)

Edytowane przez Marios

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tuner 63

Dokladnie popieram to co pisze Marios , grubszy stabilizator jest nie tylko grubszy ale i bardziej sztywny bo z innego materialu jest zrobiony i skoro w samochodach opancerzonych sie go stosuje to VW by kitu nie zrobil. Taki opancerzony Pasek to jakies 500 do 700 kg wiecej ( wlasciwie to pancernego-Paska jeszcze nie widzialem ;D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podać wymiar tej dolnej rozpórki do passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w sedanie cieńszy stabilizator jest cieńszy, a VARIANCIE jest grubszy (no i w W8, opancerzonym i ze sportowym zawieszeniem też). Może różnica w stabilizatorach wynika z różnicy między sedanem a kombi?

 

Stabilizator to kawał metalu, liczy się głównie średnica. Nie ma tam jakichś wyszukanych technologii. Poza tym dlaczego w takim razie H&R robi stabilizator 32 mm, a nie 29 mm usztywniony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno różnica jest nie tylko w numerach tych dwóch stabilizatorów 29mm ale także w ich wytrzymałości w końcu auta opancerzone to o wiele większe obciążenia przenoszą, tak samo jak twardsze sportowe zawieszenie lub w przypadku aut policyjnych zwłaszcza przy szybkiej jeździe w zakrętach ... bez powodu nie robiliby dwóch numerów dla tej samej części ... chyba że montowanaby była w innej marce np Audi.

 

P.S. W variancie jest też grubszy niż w sedanie z jednego tylko powodu że ładowność jest większa i przypadku gdy będzie przewożony większy ładunek to żeby auto miało mniejsze przechyły boczne w zakrętach...

 

też jestem ciekaw numeru tej rozpórki dolnej od audi ... to wogóle oryginalna cześć ?? wygląda jak kawał rury sprasowanej na końcach z nawierconymi otworami.

Edytowane przez Marios

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności