irek30 Zgłoś #21 Napisano 27 Maja 2009 Podłącze się do tematu ponieważ u mnie też występują stuki odczuwalne na kierownicy wskazujące na luzy na krzyżaku. Tylko problem w tym, że po rozebraniu plastików pod kierownicą okazuje się, że mój krzyżak wygląda jak z wersji 3B. Z tego co czytałem na forum do 3B był krzyżak z "okrągłym prętem" a do 3BG był taki jakby bardziej kwadratowy. Może ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie jest i o co chodzi. Zdjęcie z mojego paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #22 Napisano 27 Maja 2009 (edytowane) Podłącze się do tematu ponieważ u mnie też występują stuki odczuwalne na kierownicy wskazujące na luzy na krzyżaku. Tylko problem w tym, że po rozebraniu plastików pod kierownicą okazuje się, że mój krzyżak wygląda jak z wersji 3B. Z tego co czytałem na forum do 3B był krzyżak z "okrągłym prętem" a do 3BG był taki jakby bardziej kwadratowy. Może ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie jest i o co chodzi.Zdjęcie z mojego paska no nie ma co tłumaczyć masz auto z początu produkcji 3BG i pewnie dlatego masz taki, poszukaj na allegro a znajdziesz np: http://www.allegro.pl/item644310001_passat_b5_krzyzak_lacznik_kolumny_kierowniczej.html ten będzie też pasował do Ciebie http://www.allegro.pl/search.php?string=kolumna+passat+b5&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0 Edytowane 27 Maja 2009 przez Ziewal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #23 Napisano 30 Maja 2009 Koledzy mam pytanie.Jestem na etapie wymiany krzyżaka.Jakim kluczem odkręcamy go na dole? imbusem,torxem czy innym,i jakim rozmiarem? Czy po odkręceniu na dole i pociągnięciu kolumny do góry na maxa wyjdzie czy trzeba jeszcze coś odkręcać?Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #24 Napisano 30 Maja 2009 odkręcasz torxem z jednej strony z drugiej jest nakrętka jaki numer torxu to nie pamiętam a czy wyjdzie jak odsuniesz to zależy bo mi nie wyszedł a koledze lysy 23 odało się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #25 Napisano 30 Maja 2009 Dzięki ziewal! .Rozmiar torxa to T50. Nakrętkę przykręcamy siłą 40N m . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek2k Zgłoś #26 Napisano 12 Czerwca 2009 Witam, Odświeże troche temat. Kilka osób pisało że wymieniało krzyżak ale nikt nie napisał na ile to pomogło. Napiszcie czy po wymianie jest jakaś poprawa. Pozdrawiam Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #27 Napisano 12 Czerwca 2009 U mnie wszystko wskazywało na krzyżaka. Kupiłem używkę w b.dobrym stanie no i zabrałem się do wymiany. Wymiana banalnie prosta. Po zamontowaniu nowego krzyżaka okazało się, że luz jak był tak jest. Odkręciłem go i chwyciłem ręką za trzpień wychodzący z maglownicy, okazało się że luz jest na maglu (niestety:(). Także radze dokładnie zdiagnozować stuki na kierownicy, bo można zostać z niepotrzebnym krzyżakiem. Jest wystawiony na sprzedaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #28 Napisano 13 Czerwca 2009 pozwólcie, że podepne się do tematu, czy końcówki drążków na podniesionym aucie można okręcić w obie strony ręką bez większego wysiłku??, bo trochę mnie to zdziwiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #29 Napisano 13 Czerwca 2009 końcówki czy może drążki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #30 Napisano 13 Czerwca 2009 trzymając końcówki okręcam całym drążkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #31 Napisano 13 Czerwca 2009 zblokuj go nakretka która jest na drążku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #32 Napisano 13 Czerwca 2009 patrzyłem w innym passacie i jest tak samo, wydaje mi się, że drążek składa się z 2 części jedna bliżej silnika ma przegub kulowy i to przez niego drążek się porusza- okręca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek2k Zgłoś #33 Napisano 9 Lipca 2009 Pozwole sobie znowu odswieżyć temat, czy wymieniał ktoś może krzyżak wraz z regulacja? Zastanawiam sie czy gra warta swieczki, tzn jakie moga byc problemy z przełozeniem stacyjki, manetek. Kolo kierownicy strasznie u mnie trzeszczy, skrzypi i to szczegolnie gdy jest cieplo, zima troche mniej (nie mowiac juz o stukach na maglownicy), wrr... paskudne odglosy. Mam calą regulacje z krzyzakiem i sie zastanawiam nad wymiana calosci, jesli ktos juz robil cos takiego albo ma jakas wiedze na ten temat to prosze o porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian14 Zgłoś #34 Napisano 12 Sierpnia 2009 arek2k u mnie też trzeszczy gdy auto się nagrzeje a gdy rusze regulacją na sam dół to trzaski ustępują mechanik odkręcił śrube poruszał krzyżakiem skręcił z powrotem i przez jakiś miesiąc zero skrzypienia .No ale teraz znów się odzywa doprowadz mnie to do kurwi...y :mad:.Dziś sam ściągnełem ten plastik i naładowałem smaru w ten krzyżak ale nic nie daje dalej trzeszczy chciałem się zapytać czy jest jakis sposób na zlikwidowanie tych skrzypień czy konieczna będzie wymiana krzyżaka i czy w ogóle da się wymienić sam krzyżak czy trzeba wymieniać całość wraz z regulacją,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #35 Napisano 12 Sierpnia 2009 czy w ogóle da się wymienić sam krzyżak czy trzeba wymieniać całość wraz z regulacją,pozdrawiam sam krzyżak można wymienić ale tylko na używany z allegro bo nowy to tylko z regulacja w ASO koszt jakies 2000 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek2k Zgłoś #36 Napisano 20 Sierpnia 2009 marian14, jesli chodzi o krzyzak - to ta czesc raczej sie nie psuje, ja wymienilem i oczywiscie nic to nie dalo, pozniej mialem przyjemnosc porozmawiac z fachowcem z aso (naprawde dobry mechanik) potwierdzil to ze krzyzaki w pasatach poprostu nie padaja, jesli cos puka to albo przkaladnia albo koncowki albo drazki,itd. Jesli chodzi o trzeszczenie przy kierownicy to jest tam chyba jakies lozysko i mozna spokojnie wymienic sama regulacje, stacyjka jest na srubach samozrywnych, potem mozna zalozyc jakies normalne, manetki bez problemu mozna przezucic. Niedlugo jak znajde chwile to bede wymienial u siebie wtedy dam znac jak poszlo i jakie efekty. A co do stukow to u mnie na przekladni stuka - wymiana 150zl + koszt przekladni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #37 Napisano 20 Sierpnia 2009 marian14, jesli chodzi o krzyzak - to ta czesc raczej sie nie psuje, ja wymienilem i oczywiscie nic to nie dalo, pozniej mialem przyjemnosc porozmawiac z fachowcem z aso (naprawde dobry mechanik) potwierdzil to ze krzyzaki w pasatach poprostu nie padaja, bardzo ciekawe ale u mnie krzyżak był walnięty i po wymianie cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #38 Napisano 5 Grudnia 2009 koledzy ja takze potrzebuje pomocy... przy zapalonym silniku kiedy krece jednakowa sila kierownice, brak jakiegokolwiek odglosu. jednak ja macham w lewo-prawo to sluchac glosne puk puk tak jak u autora postu. zawieszenie robilem i nie ma zadnych stukach na dziurach. luzow na drazkach tak samo nie ma bo wymienialem niedawno. podobny odglos slysze czasami podczas zmiany biegu, jak nie zsynchonizuje dokladnie gazu ze sprzeglem, ale juz duzo ciszej. jezeli bylby to krzyzak to w jaki sposob moge go sprawdzic? jakby ktos wytlumaczyl krok po kroku to bylbym bardzo wdzieczny, bo nigdy nie grzebalem przy kierownicy i niebardzo sie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #39 Napisano 6 Grudnia 2009 Marcin chwyć za krzyżak i poruszaj szybko kierownicą i wyczujesz czy ma luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #40 Napisano 6 Grudnia 2009 Jesli robi sie luz na krzyzaku to jest to efekt luzu na maglownicy.Nalerzy wymienic krzyzak i wyregulowac luz na maglownicy sroba reg.Mam to samo u siebie juz dwa razy wymienilem krzyzak i bylo ok,poprostu tlumil stuki z magla,po jakims czasie znow sie rozpadl-normalka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach