Skocz do zawartości
Gość krzysztofkusyk

Stuki odczuwalne na kierowncy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzysztofkusyk

Witam, mam passata b5 1,8T, 1999 rok, od pewnego czasu podczas przekręcania kierownica na postoju odczuwalne są stuki na kierownicy. Stuki te wyczuwalne są tylko podczas małych, nagłych i szybkich ruchów(zarówno w lewo jak i w prawo), nie można ich wychwycić podczas ciągłego kręcenia kołem kierownicy z jednostajną siłą. Nadmienię ze poziom płynu w układzie wspomagania jest odpowiedni oraz brak wyczuwalnych luzów na przekładni kierowniczej. Dodatkowo podczas nagłego hamowania rownież czuje stukniecie na kierownicy... Bardzo proszę o rade, bo moim mechanikom już sie pomysły wyczerpały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś, czy krzyżak kolumny nie ma luzów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie gdzie mozna dostać sam krzyżak, bez kolumny kierowniczej, na allegro nie ma. Może ma ktoś do sprzedania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiecie gdzie mozna dostać sam krzyżak, bez kolumny kierowniczej, na allegro nie ma. Może ma ktoś do sprzedania?

 

Kup kolumnę wymontuj krzyżak.. szrociarze niestety mają to do siebie że razem w częścią którą potrzebujemy wciskają nam komplet z 3 innymi które są obok i nic na to nie poradzisz... Ostatnio też się wkur... bo szukam kratki nawiewu do clio a gdzie nie zadzwonię to kratki owszem są ale jak kupie pól deski rozdzielczej, szukam dalej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem luzy w przekładni... mam podobny problem ale dzieje sie to tylko przy skrecie w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztofkusyk

A czy moze ktos wie czy czy sam krzyzak mozna dostac w ASO ?? Bo faktycznie mialem podobne przypadki w Astrze H i wymiana samego krzyzaka pomagala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy moze ktos wie czy czy sam krzyzak mozna dostac w ASO ?? Bo faktycznie mialem podobne przypadki w Astrze H i wymiana samego krzyzaka pomagala.

 

samego nie dostaniesz w ASO koszt razem z całym mechanizmem około 1900 zł możesz zregenerować krzyżaka ja kupiłem na allegro za 100 zł razem z mechanizmem tylko pamiętaj że sa dwa rodzaje do 3BG jest inny krzyżak

 

a to może Ci się potem przyda

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42465

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztofkusyk

Dzieki Kolego za dokladny opis. Gdyby cos trzeba bylo do opla (wszystkie modele ) to sie polecam. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie są rożnice miedzy krzyzakami. Mozliwe ze ja mam wsadzony od 3b?

 

Czy polega ona na tym ze 3b ten pręt jest okrągły,a w 3bg nie.?

Edytowane przez lysy_23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie są rożnice miedzy krzyzakami. Mozliwe ze ja mam wsadzony od 3b?

 

Czy polega ona na tym ze 3b ten pręt jest okrągły,a w 3bg nie.?

inny jest sam krzyżak i możliwe że frez który wchodzi w mechanizm ale nie jestem pewien w każdym bądź razie jak szukałem krzyżaka koleś ze szrotu powiedział mi że ten od 3BG nie bedzie pasował do 3B ale ile jest w tym prawdy to nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten pewnie jest od 3b

 

 

ale w 3bg czy on tez jest okrągły, ten pręt

43a0d12562.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten pewnie jest od 3b

 

dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki,moze ktos umiesci dla porównania od 3bg

 

W morde, po czym rozpoznać który krzyżak kupić? Bo możliwe ze mam od 3b

 

Dodałem zdięcia swojego krzyżaka.Na tym mam luz.

b.jpg

a.jpg

s.jpg

Edytowane przez lysy_23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki,moze ktos umiesci dla porównania od 3bg

 

W morde, po czym rozpoznać który krzyżak kupić? Bo możliwe ze mam od 3b

 

Dodałem zdięcia swojego krzyżaka.Na tym mam luz.

 

Masz sedana czy variant?

 

Numer możesz odczytać ze swojej kolumny kierowniczej i porównasz z niżej podanymi.Powodzenia .;)

 

Poniższe dane dotyczą modelu 3BG MY 2000/2001:

 

3B0 419 502D nadw. >>3B-2-100 000 firmy NASTECH (sedan)- dotyczy również 3B (sedan/variant)

3B0 419 502K nadw. 3B-2-100 001>> firmy PRESTA (sedan)

3B0 419 502E nadw. >>3B-2-100 000 firmy PRESTA (variant)

3B0 419 502K nadw. 3B-2-100 001>> firmy PRESTA (variant)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki,moze ktos umiesci dla porównania od 3bg

 

W morde, po czym rozpoznać który krzyżak kupić? Bo możliwe ze mam od 3b

 

Dodałem zdięcia swojego krzyżaka.Na tym mam luz.

 

to znaczy że są trzy rodzaje, twój jest taki sam jak mój a mam paska z kwietnia 2000 ale do Ciebie będzie pasował taki jak wczesniej pokazałes bo ja sam taki kupiłem i zamontowałem i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wam, numerów to nie uda sie odczytać. Wojtek mówisz ze bedzie pasował, to go zamawiam.dzieki.

Mam sedan

Edytowane przez lysy_23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kupilem, okazało sie ze jest troche inny. Umieszczam zdiecia. Mam pytanie tego typu czy on bedzie pasował?

Moj krzyżak jest pare postów wyzej.

DSC0013n.jpg

DSC0013n1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i kupilem, okazało sie ze jest troche inny. Umieszczam zdiecia. Mam pytanie tego typu czy on bedzie pasował?

Moj krzyżak jest pare postów wyzej.

 

kupiłem identyczny i pasował a miałem taki jak Wtój więc u Ciebie też powinno być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem i wszystko gra. Pasował. A co sie tyczy wymiany to nie musiałem odkręcać nic procz samego krzyżaka.Wyciągnełem regulacje kierownicy do siebie i maksymalnie do góry i sam wyszedł.Ale wczesniej trzeba go odkrecic. Fakt,jest troche trudno.

Masz plusa.dzieki wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem i wszystko gra. Pasował. A co sie tyczy wymiany to nie musiałem odkręcać nic procz samego krzyżaka.Wyciągnełem regulacje kierownicy do siebie i maksymalnie do góry i sam wyszedł.Ale wczesniej trzeba go odkrecic. Fakt,jest troche trudno.

Masz plusa.dzieki wojtek

 

no widzisz jak ładnie :) ja niestaty musiałem kolumne odkręcać bo po odsunięciu jej nie mogłem go wyjąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności