The_Saint Zgłoś #81 Napisano 19 Marca 2011 Spokojnie możesz zmierzyć na aku, ja zawsze mierzę na nim i wyniki jak najbardziej miarodajne. Jak masz na akumulatorze 12v przy odpalonym silniku to ładowanie siedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #82 Napisano 19 Marca 2011 The_Saint - no dzięki takiemu pomiarowi faktycznie wiem, że aku nie jest ładowany, ale może alternator normalnie ładuje tylko po drodze do aku prąd gdzieś ucieka. Tak też chyba może być. Zmierzę jeszcze jutro napięcie na samym aku dla pewności. Dzięki lebow za przybliżone ceny. Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #83 Napisano 19 Marca 2011 Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ? Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił...Dopiero od '93 roku altki są opancerzone plastikami , stare są proste jak budowa cepa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #84 Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił.. w 1,8 przecie on jest jak na talerzu Edytowane 19 Marca 2011 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #85 Napisano 20 Marca 2011 Właśnie pomierzyłem napięcie przy alternatorze i wyniosło 14v. Silnik pracował z 10min. Napięcie sprawdzałem co chwilę i ciągle było takie samo. Wyłączyłem silnik i odpaliłem jeszcze raz. Tym razem ładowanie wynosiło zaledwie 12.3v. Tak jakby przy rozgrzanym silniku przestawał ładować. Całe szczęście mam altek boscha więc kupię taniej regulator i podmienię w przyszłym tyg. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #86 Napisano 21 Marca 2011 może alternator normalnie ładuje tylko po drodze do aku prąd gdzieś ucieka. Tak też chyba może być. raczej nie. tam nie ma gdzie uciekać po drodze... Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ? nie trzeba wyjmować altka. Dwie śruby krzyżakiem odkręcisz bez problemu. Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił... bez problemu wyjmie w 5 minut Wyłączyłem silnik i odpaliłem jeszcze raz.Tym razem ładowanie wynosiło zaledwie 12.3v. Tak jakby przy rozgrzanym silniku przestawał ładować. brak wzbudzenia za drugim razem nastąpił.. spróbuj jeszcze raz, z tym że jeśli nie będzie ładował to daj mu po gazie tak z 3 tys. obrotów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #87 Napisano 21 Marca 2011 19-03-11, 14:44Cytat: Napisał yoshi2 Zobacz post ewentualnie wymienić ? Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty... ---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:43 ---------- Cytat: Napisał yoshi2 Zobacz post Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v. Mierzy się przy alternatorze... Dobrze by było jak byś napisał jakiej marki jest alternator bo na zdjęciu jest od Bosha... Lukasy czy Valeo maja inny -droższy- regulator. przerabiałem już temat regulatora i w Omedze i w B3... B3: Objaw:wiadomo przygasanie wszystkiego Kupiłem szczerze mówiąc jakiś zamiennik i okazało się że daje....gorsze ładowanie niż uszkodzony.Kupiony zestaw pasek+regulator BOSCH - i było OK do samego końca Omega: Objaw: ładowanie tylko powyżej 2000rpm Nauczony wydarzeniami z B3 od razu kupiłem zestaw pasek + regulator BOSCH za 130zł komplecik i bangla jak ta lala.Po 9miesiącach od wymiany ładowanie sprawdzone OPCOMem - 14,7V sztywne jak...penis nieboszczyka Ogólnie najczęsciej problematyczne są właśnie regulatory,starte szczotki itp.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupidler Zgłoś #88 Napisano 21 Marca 2011 Po grzebaniu jakiś czas w silniku znalazłem powód braku ładowania. Kabel w wtyczce alternatora nie stykał, co nie było widać na pierwszy rzut oka. Ładowanie na akumulatorze wynosi teraz 13,4 V, ale pojawił sie inny problem. Kontrolka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #89 Napisano 21 Marca 2011 (edytowane) 38zł zamiennik Edytowane 21 Marca 2011 przez oli2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #90 Napisano 21 Marca 2011 Po grzebaniu jakiś czas w silniku znalazłem powód braku ładowania. Kabel w wtyczce alternatora nie stykał, co nie było widać na pierwszy rzut oka. Ładowanie na akumulatorze wynosi teraz 13,4 V, ale pojawił sie inny problem. Kontrolka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu auta. podejrzewam diody wzbudzeniowe masz do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #91 Napisano 21 Marca 2011 podejrzewam diody wzbudzeniowe masz do wymiany też o tym pomyślałem jak przeczytałem że kontrolka gaśnie powyżej 2000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #92 Napisano 21 Marca 2011 Dawido89 - właśnie zamówiłem na jutro niemiecki regulator za 28zł. Na miejscu miałem jeszcze do kupienia turecki za 15zł, ale jednak go sobie odpuściłem i poczekam do jutra na ten niemiecki. Jak wymienię to dam znać jak śmiga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #93 Napisano 21 Marca 2011 ja miałem sytuacje ze szczotki miały słaba masę do alternatora... wyczyściłem i śmiga a szczotki stare zostawiłem puki ładuje altek bo te zamienniki to dziadostwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #94 Napisano 22 Marca 2011 Przed chwilą zmieniłem sobie regulator na altku. Nie miałem ładowania, bo szczotki się już wytarły. Miały ok. 0,4-0,5cm długości. Po wymianie, napięcie na altku to idealne 14v :mlask Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam wszystkich B-trójkowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #95 Napisano 22 Marca 2011 Po wymianie, napięcie na altku to idealne 14v a na aku mierzyłeś?? bo podejrzewałeś że Ci gdzieś prąd ucieka na drodze altek - aku.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #96 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Tak, mierzyłem i na aku i na altku, jest takie samo - 14v. Jeszcze sprawdzę wartości ładowania po dłuższej trasie, bo na razie sprawdzałem tylko na rozgrzanym silniku pod domem, ale stare szczotki wyraźnie miały już dosyć. Zresztą regulator miałem jakiś hiszpański założony wcześniej. Jestem zadowolony, wszystko śmiga aż miło i wcale nie musiałem na to wydawać majątku Edytowane 22 Marca 2011 przez yoshi2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #97 Napisano 22 Marca 2011 Dawido89 - właśnie zamówiłem na jutro niemiecki regulator za 28zł.jaka firma??za Boscha do B3 dawałem 65zł.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #98 Napisano 22 Marca 2011 To nie Bosch tylko jakiś "Monark", ale niemiecki i wyglądał, o wiele lepiej niż ten turecki jaki miałem do wyboru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #99 Napisano 22 Marca 2011 na markowym łądowanie jeszcze by si o ok.0.4V podniosło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #100 Napisano 23 Marca 2011 u mnie w sklepie regulator Boscha 25zł...ładne macie przebitki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach