cysiokysio Zgłoś #21 Napisano 19 Marca 2009 ale tak czy siak masz je do wymiany skoro róznica w długości to aż 5mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #22 Napisano 19 Marca 2009 A ja wam powiem cos co mnie uczyli (jestem elektro-mechanikiem samochodowym) nie wolno sciagaci klem gdy silnik pracuje mozecie uszkodzic calom elektronike w samochodzie kolego naszczescie ma uszkodzony alterek to nic mu sie nie stalo no ale koszta mogly byc duze SPRAWDZ MALE DIODY (WZBUDZENIA) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #23 Napisano 19 Marca 2009 z tym odlaczaniem klem na odpalonym silnikuOki, bez urazy . Nikogo nie chcę obrażać. Zmyliły mnie te klemy. Jak już masz altka na wierzchu to pomierz diody. Myślę, że one są przyczyną zmartwienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #24 Napisano 20 Marca 2009 nie ma sprawy co do pomiaru to sadze ze dam do sasiada ktory sie zajmuje elektro-mechanika,przewijanie silnikow elek. itp... sadze ze podola zadaniu i pomierzy mi wszystko bo ja nie mam odpowiednich umiejetnosci w tym celu ,ani multimetra cyfrowego tylkoz wykly ze wskazowka , strasznie nie dokladny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #25 Napisano 20 Marca 2009 W przypadku pomiaru diod miernik wskazówkowy w zupełności wystarczy. Dioda w jedną stronę przewodzi czyli wskazówka się wychyla, a w drugą nie. Jeśli jest inaczej to dioda jest walnięta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #26 Napisano 20 Marca 2009 tzn jak to dokladnie zrobic, musze rozkrecic altka i podpiac pod 12v tak? i wtedy mierzyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #27 Napisano 20 Marca 2009 tzn jak to dokladnie zrobic, musze rozkrecic altka i podpiac pod 12v tak? i wtedy mierzyc? Grzesiu posłuchaj ludzi i zanieś tego altka do jakiegoś fachowca. Pozdrawiam Serdecznie Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #28 Napisano 20 Marca 2009 tzn jak to dokladnie zrobic, musze rozkrecic altka i podpiac pod 12v tak? i wtedy mierzyc? Potrzebny jest omomierz. Czy miernik którym dysponujesz ma pomiar oporności? Jeśli tak to wystarczy wyjąć, rozkręcić altka i mierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #29 Napisano 20 Marca 2009 tak, ma taka opcje jak pomiar opornosci musze sie tylko uporac z jedna srubka bo nie moge rozkrecic go przez nia i pomierze wszystko . rainman777, wiesz,wieksza radosc sprawi mi jesli sam cos w tym celu zrobie, nie stac mnie na latanie po fachowcach... a az taki oporny do mechaniki i elektro mechaniki nie jestem wystarczy mi wyjasnic kilka rzeczy i reszte juz bede wiedzial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #30 Napisano 20 Marca 2009 Wcale nie myślę , że jesteś oporny tylko chodzi o fakt , że z altkiem to nie zabawa coś źle zrobisz i można sporo szkód na robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #31 Napisano 20 Marca 2009 wlasnie rozkrecilem obydwa aktki, wygladaja identycznie , te diody... probuje mierzyc na wszelki sposob nie wiem co do czego dotknac w kazdym razie poki co opornosc=0 wiec przeloze zaraz z tego dobrego od opla, srodek z diodami oraz regulator napiecia, wsadze za jakis czas nowy jesli bedzie wszystko gralo w miare jak skoncze i zamontuje to dam znac jakie skutki przynioslo moje grzebanie ---------- Post added at 19:45 ---------- Previous post was at 16:41 ---------- no i Panowie... Ladowanie JEST ! wszystko dziala tylko wirnik z mojego zostal i obudowy a ta czesc z diodami i regulator od opla, lad. ok. 14 dzieki wszystkim za pomoc:) co do pesymistow...widzicie,jednak troche checi + forum daje dobre wyniki :)Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #32 Napisano 26 Listopada 2010 Odświeżmy to trochę mam problem z moim paskiem alternator nie ładuje w ogóle... wsadziłem 3 inne i też brak ładowania. na niebieskim kabelku zero napięcia. Czy ktoś mi wyjaśni o co chodzi bo już nie mam siły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #33 Napisano 26 Listopada 2010 na niebieskim kabelku zero napięcia. I tak ma być. A zapala sie i gaśnie kontrolka ładowania? Sprawdż czy jest napiecie na grubym czerwonym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #34 Napisano 27 Listopada 2010 to tak... znalazłem na jakimś forum żeby wzbudzić alternator no i tak zrobiłem kontrolka zgasła i ładowanie było(wziąłem kabelek i przeciągnąłem od aku lub grubego kabla od alternatora i dotknąłem na chwile do tego wzbudzenia) no i wszystko fajnie z 10 razy ok to mowie już wiem jaka przyczyna. Pojechałem po brata jakieś 10minut i przed domem kontrolka mi się zapaliła i jak wzbudzałem to już nie zadziałało a ten kabelek niebieski się popalił. Dzisiaj zobaczyłem ze ten kabelek od pobudzenia niechcący ścisnąłem rozrusznikiem jak wymieniałem bendix. Teraz to chyba już alternator padł co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #35 Napisano 27 Listopada 2010 Jeśli wzbudzasz go i nie ma żadnej reakcji to coś w nim padło prawdopodobnie diody prostownicze jeśli masz alternator typu BOSCH to sam sobie dasz radę z jego naprawą i zrób porządek z tym przewodem od wzbudzenia(kontrolka).Jak bys coś potrzebował to na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #36 Napisano 27 Listopada 2010 dzięki za odpowiedz. w poniedziałek wsadzę drugi alternator i sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #37 Napisano 29 Listopada 2010 No to tak. Wsadziłem drugi alternator ładowanie jest 15min chodził. Po przejechaniu 2km brak ładowania i jakoś dojechałem do domu. Cały dzień majstrowania sprawdzałem wszystko i nic kontrolka w ogolę nie świeci. Zakładam wiec stary alternator kontrolka świeci. No to już nie wiem. Okazało się że szczotki na nowym alternatorze nie łapały masy wyczyściłem tam gdzie się styka i działa. Lub też mogło być to że ten plastik co siedzi na nim łożysko blokował szczotki bo był trochę przesunięty. Jeśli ktoś by miał podobny problem to proszę pisać na pw to wyjaśnię bo już na tym mrozie to zrobiłem wszystko z tym alternatorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gluchy24 Zgłoś #38 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam. Mam taki problem że kontrolka gasnie po odpaleniu i nie daje o sobie znać do momentu kiedy nie zatrzymam się. Po wyłączeniu świateł i nadmuchu zaczyna mi się lekko świecić. Już pomijam fakt że wymieniony regulator; diody sprawdzone a ładowanie przy włączonych światłach 14,2V. co mi podpowiecie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #39 Napisano 2 Grudnia 2010 Już pomijam fakt że wymieniony regulator; diody sprawdzone a ładowanie przy włączonych światłach 14,2V. co mi podpowiecie?? gdzieś jest słaba masa. Ale generalnie jezeli ładowanie jest ok to jabym olał problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #40 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam mam podobny problem w chwili przekręcenia kluczyka kontrolka ładowania wcale nie świeci, padły mi juz dwa akumulatory, zaczęło się wczoraj po przygazowaniu swiatła zaczęły slabiej swiecić, uznałem że może wina leży w regulatorze ładowania więc kupiłem nowy nic to jednak nie dało, gdzie szukać, przyczyny???? Padł alternator???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach