Skocz do zawartości
grześB3

alternator-zero ladowania,przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie możesz zmierzyć na aku, ja zawsze mierzę na nim i wyniki jak najbardziej miarodajne. Jak masz na akumulatorze 12v przy odpalonym silniku to ładowanie siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

The_Saint - no dzięki takiemu pomiarowi faktycznie wiem, że aku nie jest ładowany, ale może alternator normalnie ładuje tylko po drodze do aku prąd gdzieś ucieka. Tak też chyba może być.

Zmierzę jeszcze jutro napięcie na samym aku dla pewności.

 

Dzięki lebow za przybliżone ceny. Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ?
Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił...;)

Dopiero od '93 roku altki są opancerzone plastikami , stare są proste jak budowa cepa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił..

w 1,8 przecie on jest jak na talerzu :D

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pomierzyłem napięcie przy alternatorze i wyniosło 14v.

Silnik pracował z 10min.

Napięcie sprawdzałem co chwilę i ciągle było takie samo.

Wyłączyłem silnik i odpaliłem jeszcze raz.

Tym razem ładowanie wynosiło zaledwie 12.3v.

Tak jakby przy rozgrzanym silniku przestawał ładować.

 

Całe szczęście mam altek boscha więc kupię taniej regulator i podmienię w przyszłym tyg.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może alternator normalnie ładuje tylko po drodze do aku prąd gdzieś ucieka. Tak też chyba może być.

raczej nie. tam nie ma gdzie uciekać po drodze...

Podejrzewam, że nie trzeba wyjmować altka żeby zmienić regulator ?

nie trzeba wyjmować altka. Dwie śruby krzyżakiem odkręcisz bez problemu.

Z wyjęciem altka w pięć minut byś się nie wyrobił...

bez problemu wyjmie w 5 minut ;)

Wyłączyłem silnik i odpaliłem jeszcze raz.

Tym razem ładowanie wynosiło zaledwie 12.3v.

Tak jakby przy rozgrzanym silniku przestawał ładować.

brak wzbudzenia za drugim razem nastąpił.. spróbuj jeszcze raz, z tym że jeśli nie będzie ładował to daj mu po gazie tak z 3 tys. obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19-03-11, 14:44

Cytat:

Napisał yoshi2 Zobacz post

ewentualnie wymienić ?

Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty...

 

 

---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:43 ----------

 

Cytat:

Napisał yoshi2 Zobacz post

Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v.

Mierzy się przy alternatorze...

 

Dobrze by było jak byś napisał jakiej marki jest alternator bo na zdjęciu jest od Bosha...

Lukasy czy Valeo maja inny -droższy- regulator.

przerabiałem już temat regulatora i w Omedze i w B3...

 

B3:

Objaw:wiadomo przygasanie wszystkiego

Kupiłem szczerze mówiąc jakiś zamiennik i okazało się że daje....gorsze ładowanie niż uszkodzony.Kupiony zestaw pasek+regulator BOSCH - i było OK do samego końca

 

Omega:

Objaw: ładowanie tylko powyżej 2000rpm

 

Nauczony wydarzeniami z B3 od razu kupiłem zestaw pasek + regulator BOSCH za 130zł komplecik i bangla jak ta lala.Po 9miesiącach od wymiany ładowanie sprawdzone OPCOMem - 14,7V sztywne jak...penis nieboszczyka :D

 

Ogólnie najczęsciej problematyczne są właśnie regulatory,starte szczotki itp..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po grzebaniu jakiś czas w silniku znalazłem powód braku ładowania. Kabel w wtyczce alternatora nie stykał, co nie było widać na pierwszy rzut oka. Ładowanie na akumulatorze wynosi teraz 13,4 V, ale pojawił sie inny problem. Kontrolka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OBRAZ 623.jpg38zł zamiennik Edytowane przez oli2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po grzebaniu jakiś czas w silniku znalazłem powód braku ładowania. Kabel w wtyczce alternatora nie stykał, co nie było widać na pierwszy rzut oka. Ładowanie na akumulatorze wynosi teraz 13,4 V, ale pojawił sie inny problem. Kontrolka ładowania gaśnie dopiero po przegazowaniu auta.

podejrzewam diody wzbudzeniowe masz do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejrzewam diody wzbudzeniowe masz do wymiany

też o tym pomyślałem jak przeczytałem że kontrolka gaśnie powyżej 2000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawido89 - właśnie zamówiłem na jutro niemiecki regulator za 28zł.

Na miejscu miałem jeszcze do kupienia turecki za 15zł, ale jednak go sobie odpuściłem i poczekam do jutra na ten niemiecki.

Jak wymienię to dam znać jak śmiga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem sytuacje ze szczotki miały słaba masę do alternatora... wyczyściłem i śmiga a szczotki stare zostawiłem puki ładuje altek bo te zamienniki to dziadostwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zmieniłem sobie regulator na altku.

Nie miałem ładowania, bo szczotki się już wytarły.

Miały ok. 0,4-0,5cm długości. Po wymianie, napięcie na altku to idealne 14v :mlask

 

Dzięki wszystkim za rady.

 

Pozdrawiam wszystkich B-trójkowiczów :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie, napięcie na altku to idealne 14v

a na aku mierzyłeś?? bo podejrzewałeś że Ci gdzieś prąd ucieka na drodze altek - aku..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mierzyłem i na aku i na altku, jest takie samo - 14v.

Jeszcze sprawdzę wartości ładowania po dłuższej trasie, bo na razie sprawdzałem tylko na rozgrzanym silniku pod domem, ale stare szczotki wyraźnie miały już dosyć.

Zresztą regulator miałem jakiś hiszpański założony wcześniej.

 

Jestem zadowolony, wszystko śmiga aż miło i wcale nie musiałem na to wydawać majątku :)

Edytowane przez yoshi2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawido89 - właśnie zamówiłem na jutro niemiecki regulator za 28zł.
jaka firma??za Boscha do B3 dawałem 65zł..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie Bosch tylko jakiś "Monark", ale niemiecki i wyglądał, o wiele lepiej niż ten turecki jaki miałem do wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na markowym łądowanie jeszcze by si o ok.0.4V podniosło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w sklepie regulator Boscha 25zł...ładne macie przebitki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności