Skocz do zawartości
grześB3

alternator-zero ladowania,przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam podobny problem w chwili przekręcenia kluczyka kontrolka ładowania wcale nie świeci, padły mi juz dwa akumulatory, zaczęło się wczoraj po przygazowaniu swiatła zaczęły slabiej swiecić, uznałem że może wina leży w regulatorze ładowania więc kupiłem nowy nic to jednak nie dało, gdzie szukać, przyczyny???? Padł alternator????
mostek prostowniczy alternatora z diodami wymienisz i będzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. Jadąc do domu zaczęło wyłączać mi się radio światła słabiej świeciły- akumulator wyładowany (dwa lata temu kupowany). Naładowałem do pełna i teraz tak- kontrolka po przekręceniu stacyjki nie świeci, po załączeniu silnika na akumulatorze 12,10 V, czyli ładowania nie ma. Niecałe pół roku wcześniej miałem naprawiany alternator- ponieważ nie ładował i kable popalił. Wymieniane było chyba wszystko oprócz wirnika i łożysk (?). Czy może mieć to związek z tymi dwoma kablami które wychodzą z alternatora (chyba obrotomierz z czymś) ? ponieważ one nie są oryginalne, gdyż tamte przepaliło. Alternator Bosch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo skoro ci kontrolka od ładowania po przekręceniu stacyjki nie świeci to nie bedzie ładowania. Miałem tak samo. Kontrolka nie świeciła i nie było ładowania. jak pierdykłem w zegary i sie kontrolka zapaliła ( bo miałem zimne luty na płytce) to po odpaleniu było ładowanie.

Sprawdz metodę młoteczkową, chyba ze jesteś pewny ze nie masz zimnych lutów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio przerabiałem podobny temat i okazało się że szczotki mi padły a alternator był rok po naprawie także na dzieńdobry sprawdziłbym szczotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brak wzbudzenia = zimne luty lub przerwany/przetarty przewód od wzbudzenia lub padł mostek prostowniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie szczotki na regulatorze napięcia :) ja to juz przerabiałem w tym miesiącu do alt. Valeo nówka 140zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do alt. Valeo nówka 140zł

masz na myśli regulator napięcia.Oryginał kupiłeś za te pieniądze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź kable na alternatorze, a później czy Ci się żarówka od kontrolki ładowania nie przepaliła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody alternatora ok, szczotki też duże... Ide spać, bo po nockach jestem. Jak wstane to dłubie dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałeś wirnika taj jak piszesz i prawdopodobnie masz wytarty komutator(po nim chodzą szczotki) komu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie masz wytarty komutator

od kiedy komutator w alternatorze?? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOMU

od kiedy komutator w alternatorze??

Komutator alternatora inaczej pierścienie ślizgowe alternatora taka nazwa istnieje i w wielu warsztatach-sklepach jest używana w tym też i moim.Poszukaj w google.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=71440

Edytowane przez oli2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

google mówi że komutatora nie stosuje się w alternatorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki to,żyj z tą świadomością-nie przepycham się bo robimy OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke ja wiem z czego się alternator składa a na Twoim rysunku nie ma wzmianki o komutatorze...sorki pierścieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo to jest całość z wirnikiem nie oddzielna część a że ona może ulec wytarciu to fakt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się o co spierać, całkiem możliwe że też bym użył nazwy "komutator", mając na myśli pierścienie ślizgowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności