mielke Zgłoś #41 Napisano 2 Grudnia 2010 Witam mam podobny problem w chwili przekręcenia kluczyka kontrolka ładowania wcale nie świeci, padły mi juz dwa akumulatory, zaczęło się wczoraj po przygazowaniu swiatła zaczęły slabiej swiecić, uznałem że może wina leży w regulatorze ładowania więc kupiłem nowy nic to jednak nie dało, gdzie szukać, przyczyny???? Padł alternator???? mostek prostowniczy alternatora z diodami wymienisz i będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupidler Zgłoś #42 Napisano 16 Marca 2011 Witam. Mam podobny problem. Jadąc do domu zaczęło wyłączać mi się radio światła słabiej świeciły- akumulator wyładowany (dwa lata temu kupowany). Naładowałem do pełna i teraz tak- kontrolka po przekręceniu stacyjki nie świeci, po załączeniu silnika na akumulatorze 12,10 V, czyli ładowania nie ma. Niecałe pół roku wcześniej miałem naprawiany alternator- ponieważ nie ładował i kable popalił. Wymieniane było chyba wszystko oprócz wirnika i łożysk (?). Czy może mieć to związek z tymi dwoma kablami które wychodzą z alternatora (chyba obrotomierz z czymś) ? ponieważ one nie są oryginalne, gdyż tamte przepaliło. Alternator Bosch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dufi Zgłoś #43 Napisano 16 Marca 2011 Po pierwsze primo skoro ci kontrolka od ładowania po przekręceniu stacyjki nie świeci to nie bedzie ładowania. Miałem tak samo. Kontrolka nie świeciła i nie było ładowania. jak pierdykłem w zegary i sie kontrolka zapaliła ( bo miałem zimne luty na płytce) to po odpaleniu było ładowanie. Sprawdz metodę młoteczkową, chyba ze jesteś pewny ze nie masz zimnych lutów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszub8993 Zgłoś #44 Napisano 16 Marca 2011 witam ostatnio przerabiałem podobny temat i okazało się że szczotki mi padły a alternator był rok po naprawie także na dzieńdobry sprawdziłbym szczotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #45 Napisano 16 Marca 2011 brak wzbudzenia = zimne luty lub przerwany/przetarty przewód od wzbudzenia lub padł mostek prostowniczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #46 Napisano 16 Marca 2011 przetarty przewód od wzbudzenia sprawdź na krótko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #47 Napisano 16 Marca 2011 sprawdź sobie szczotki na regulatorze napięcia ja to juz przerabiałem w tym miesiącu do alt. Valeo nówka 140zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #48 Napisano 16 Marca 2011 do alt. Valeo nówka 140zł masz na myśli regulator napięcia.Oryginał kupiłeś za te pieniądze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #49 Napisano 17 Marca 2011 Najpierw sprawdź kable na alternatorze, a później czy Ci się żarówka od kontrolki ładowania nie przepaliła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kupidler Zgłoś #50 Napisano 17 Marca 2011 przewody alternatora ok, szczotki też duże... Ide spać, bo po nockach jestem. Jak wstane to dłubie dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #51 Napisano 17 Marca 2011 Nie zmieniałeś wirnika taj jak piszesz i prawdopodobnie masz wytarty komutator(po nim chodzą szczotki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #52 Napisano 17 Marca 2011 prawdopodobnie masz wytarty komutator od kiedy komutator w alternatorze?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #53 Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) KOMU od kiedy komutator w alternatorze?? Komutator alternatora inaczej pierścienie ślizgowe alternatora taka nazwa istnieje i w wielu warsztatach-sklepach jest używana w tym też i moim.Poszukaj w google. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=71440 Edytowane 17 Marca 2011 przez oli2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #54 Napisano 17 Marca 2011 google mówi że komutatora nie stosuje się w alternatorach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #55 Napisano 17 Marca 2011 Oki to,żyj z tą świadomością-nie przepycham się bo robimy OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #56 Napisano 17 Marca 2011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #57 Napisano 17 Marca 2011 mielke ja wiem z czego się alternator składa a na Twoim rysunku nie ma wzmianki o komutatorze...sorki pierścieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #58 Napisano 17 Marca 2011 Oki to,żyj z tą świadomością-nie przepycham się bo robimy OT poczytaj fachowca... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1119581#post1119581 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #59 Napisano 17 Marca 2011 bo to jest całość z wirnikiem nie oddzielna część a że ona może ulec wytarciu to fakt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #60 Napisano 17 Marca 2011 Nie ma się o co spierać, całkiem możliwe że też bym użył nazwy "komutator", mając na myśli pierścienie ślizgowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach