Skocz do zawartości
daniel.wro

Czyszczenie oraz zasada działania turbiny ze zmienną geo. w AFN 110KM (Aktualizacja)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

A ja mam pytanie drodzy koledzy !

Po wymianie silnika z osprzętem (turbiną, pompą vacum itd ...) w passacie b5 fl 2.0 tdi 136 km 2004 rok BGW pwyżej 3000 , 4000 tyś auto wchodzi mi w tryb awaryjny. Jak bylem u kolegi podłączyć po vaga to pokazuje 0 błędów :/ i w trybie awarynym i normalnie nie ma błędów !!! Mam jeszcze turbine ze starego silnika ale boję się że tamta jest zatarta bo silnik został zatarty (rurka pękła idąca od chłodnicy oleju do turbiny) i nie chce wymienić na zatartą turbinę. A wyjazd nad może tuż tuż i nie chcę mieć niespodzianek !!! Ostatnio go porządnie przegoniłem i się nie rozłączała ale jechałem sam ale jak jade z rodziną i depne to 120 , 130 i rozłącza na 5 biegu !!!

Z góry dziękuje za wszystkie propozycje rozwiązania problemu :) pozdrawiam ;)

 

I do tego jakby auto troche więcej zaczeło palić !!! :/

Edytowane przez Leba
duże spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OFF TOP "pokój z widokiem na może", sorry ale nie mogłem się powstrzymać :wsciekly

A wyjazd nad może tuż tuż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z góry dziękuje za wszystkie propozycje rozwiązania problemu
Nie może :) ale na pewno.... będą potrzebne logi.

Wstaw je w odpowiednim dziale.

 

PS Nad takie może nie pojedziesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe

Jest na to metoda na daną chwile, też mnie to dręczyłoostatnio.

Zawsze możesz jechać toche trasy na 4 biegu i trzymać 3k rmp, po 20km wrzucisz 5 i nie włączy sie już.

Spali ci troszke więcej, ale napewno pomoże. Bynajmniej u mnie pomogło, choć tylko na tydzień, a potem gorzej było i musiałem się wziąść za czyszczenie, ale ty masz wyjazd to lepiej nie brać się za naprawy, przed wyjazdem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie do wyjazdu jeszcze 3 tygodnie ... jak się wkurzę to pojade vectrą 1995 r. 1.8 na gazucziii auto 10 razy tańsze od passata i niezawodne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ten wężyk podciśnieniowy który idzie do gruszki to jest jakiś specjalny ? Chcę go wymienić i nie wiem jaki i gdzie kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W motoryzacyjnych masz takie zbrojone wewnętrznie. Ten ma tylko zewnętrzny oplot, który często, gęsto się rozłazi i wygląda nieciekawie. Kup tylko o odpowiedniej średnicy wew. i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękować :-) ogarnę to.

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A które jeszcze warto wymienić?

Ten od n75 do gruchy, od n18 do n75 i jeszcze jakiś jest?

 

P. S. Wybaczcie, że pod sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie. Koszt nie duży a niespodzianka niewidoczna może być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile metrów tego przewodu będzie mi potrzebna ?

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO tego to ja Ci nie powiem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ETKA są podane długości. Nie wiem czy są średnice bo chyba troszkę się różnią o ile się nie mylę. Trzeba by to zsumować i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ratujcie! Auto wpada w notlaufa notorycznie... Najczęściej na 4,5,6 biegu. Wszystko co mogłem to zrobiłem:

- N75 wymieniony na nowy Pierburg

- Zawór ciśnieniowy nowy Bosch

- Przepływomierz nowy Bosch

- N18 nowy Pierburg

- Turbina po czyszczeniu kierownic

- Wszelkie możliwe wężyki podciśnienia sprawdzone i szczelne

- Vacum sprawna na 100%

- Wszelkie filtry i olej wymienione 2 tygodnie temu

 

VAG pokazuje że turbo przeładowuje i wrzuca tryb awaryjny. Pokazuje też zbyt niską masę powietrza (na 3 różnych nowych przepływkach)

 

Wszystko powymieniane, posprawdzane, pieniądze wydane a efektu brak... Po całodniowych testach mechanicznych + VAG u człowieka który w mojej mieścinie słynie z fachowości jego werdykt brzmi:

1. Turbo do regeneracji mino niedawnego czyszczenia

2. Komputer sterujący silnikiem

3. Zapchany katalizator ?

 

Może ktoś miał podobny przypadek i coś zrobił lub wymienił czegoś czego ja nie wymieniłem?

 

B5 FL 1.9 TDI AVF 130KM

Edytowane przez Jacek R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja pierniczę. silnik zmień! co za łamaga czyściła turbinę? przecież po rozebraniu widać czy jest w ogóle sens ją czyścic, wiec nie rozumiem w czym problem. pewnie nawet do środka nikt nie zajrzał, ale 400zl skasowane, a teraz ględzi o regeneracji... fuckowcy

skup się na przeładowaniu, a potem myśl o przepływkach. dziwię się, że w 15 lat po wprowadzeniu pdeków występują z nimi jeszcze jakiekolwiek problemy. komputer sterujący - nie komentuję. katalizator - czy tak trudno odpiąć wydech przed nim albo zupełnie go wyciąć i zarobić 400zl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze jeszcze raz dajcie sobie spokój z tym czyszczeniem ! szkoda czasu i nerwów REGENERACJA !!!!!!!!!!!!! i po problemie.

 

Jacek.R zobacz czy sztanga chodzi jak się zacina to regeneracja i po sprawie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem na początku maja br. Nie stosuję psj bo nie lubię... Widocznie poprzedni właściciel dobił turbawkę i dlatego teraz wymaga regeneracji.

 

Kontaktowałem się z serwisem który podobno porządnie robi regeneracje turbin. 1000zł brutto to u nich kosztuje i dają rok gwarancji.

PS. Może ktoś zna ten serwis? DIESEL SERVICE, 08-106 Zbuczyn k/Siedlec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja napisze jeszcze raz dajcie sobie spokój z tym czyszczeniem ! szkoda czasu i nerwów REGENERACJA !!!!!!!!!!!!! i

Przestań pisać bzdury.Bo jeśli jest tylko zapieczona geometria,a turbina jest sprawna i nie puszcza oleju,to co chcesz tam regenerować?Ewentualnie jak się komuś nie chce czyścić to można kupić nową zmienną geometrię np: http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometria-garrett-gt1646v-gt1749v-i3404162359.html i wymienić.

Ja miałem w Borze zapieczoną po poprzednim właścicielu,wyczyściłem i jak na razie jeżdżę rok czasu codziennie około 100km i zero problemu.Także moim zdaniem jak się to zrobi dokładnie to warto .

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przestań pisać bzdury.Bo jeśli jest tylko zapieczona geometria,a turbina jest sprawna i nie puszcza oleju,to co chcesz tam regenerować?Ewentualnie jak się komuś nie chce czyścić to można kupić nową zmienną geometrię np: http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometria-garrett-gt1646v-gt1749v-i3404162359.html i wymienić.

Ja miałem w Borze zapieczoną po poprzednim właścicielu,wyczyściłem i jak na razie jeżdżę rok czasu codziennie około 100km i zero problemu.Także moim zdaniem jak się to zrobi dokładnie to warto .

 

Była czyszczona i nic to nie dało... niedawno było to robione, ok tydzień temu i nic. Więc już ręce opadają i chyba tylko regeneracja została?

Po za tym po czyszczeniu zaczęła gwizdać wyraźnie nawet przy niskich obrotach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwizdać zaczęła bo jest niewyważona została ci tylko regeneracja.

 

Jam miał bym dać 375zł z naową geomertie to regeneracjia kosztuje 600 700 zł i po sprawie !

Edytowane przez spek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności