Skocz do zawartości
Mibi

Ksenony świecą za nisko

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam bardzo.

Po wejściu w grupę 55 klikasz 04 basic settings, a nie, jak napisałem 10 adaptations. Upewnij się że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/xenonalignment.html - tutaj instrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opiszę mój przypadek, może komuś się przyda.

Po zakupie auta od razu zauważyłem, że jedno ze świateł świeci na różowo, więc od razu podjąłem decyzję o wymianie obydwu żarników.

Poszukawszy nieco dokonałem zakupu na allegro (od firmy), dwie sztuki OSRAM XENARC z wyszczególnieniem numerów seryjnych na fakturze, łączna cena 450zł.

Jakiż był mój zawód, gdy okazało się że o mocno świecących światłach mogę tylko pomarzyć. Poprzednio miałem B5 z fabrycznymi bi-ksenonami, które nie świeciły rewelacyjnie, ale tutaj to była tragedia. Przez kilka miesięcy tak jeździłem rozważając różne opcje (polerka kloszy, regeneracja odbłyśników), niestety w zapyziałej dziurze Wrocław :P nie ma żadnego serwisu specjalizującego się w ksenonach.

W końcu zdecydowałem się na wycieczkę, rozważałem Śląsk i Poznań, wygrał Poznań, udałem się do xenon-serwis F.H.U. Rafał Matuszczak.

Pan na miejscu wymontował lampy (odkręcając tylko jedną stronę zderzaka na lampę!), włożył swoje żarniki i co się okazało? Te moje dawały ok 50% mniej światła niż jego :/

Nie zastanawiając się wiele wyłożyłem drugi raz zbliżoną kwotę na żarniki i teraz cieszę się niezłymi światłami, choć i tak daleko im do tych najjaśniejszych na drogach. Sprzedawca z allegro wymienił mi żarniki na inne, ale niestety nie wiem czy świecą lepiej, bo nie chce mi się podmieniać ich samemu, a póki co do Poznania nie miałem po drodze ;)

Jak wam słabo świecą światła polecam kupić zwykły luksometr (najlepiej na ali, bo na all dwa razy drożej) i zmierzyć, w najjaśniejszym miejscu powinniście uzyskać ok 1200 luksów (lub więcej).

Zresztą jak ktoś chce, to mam taki sprzęt na zbyciu, po pomyłkowo kupiłem dwa :P.

W dalszym jednak ciągu patrze z zazdrością na ksenony w Mazdach i Mercedesach, które świecą niesamowicie jasno i tak szkliście, krystalicznie, w moim aucie jakiś taki zamglony ten ksenon. Byłbym nawet skłonny zapłacić kilka tysięcy za nowe lampy, gdyby mi ktoś zagwarantował znaczącą poprawę, ale nie sądzę żeby to zrobił ;)

 

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Co do źrenic to nie zdążą mi się skurczyć bo wystarczy pstryknąć dosłownie wte i z powrotem a różnica w świeceniu jest duża.

Viator jakie żarówki założył ci Pan Rafał Matuszczak? Producent, typ - będę wdzięczny za odpowiedź.

tutaj filmiki o czyszczeniu soczewki:

 

tutaj koleś mierzy luxomierzem różnicę pomiędzy wypalonym odbłyśnikiem a nowym (zregenerowanym) w B6

bezwzględna różnica to 5KLux a dla oka ludzkiego dwa razy jaśniej?

 

Czy ktoś wymieniał odbłyśniki na nowe i może potwierdzić znaczną różnicę w jakości oświetlenia?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Czy ktoś wymieniał odbłyśniki na nowe i może potwierdzić znaczną różnicę w jakości oświetlenia?

 

Wprawdzie w B5, ale tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/146430-1-8T-2001-by-Ziela-(Aleiz)-Bia%C5%82e-zegaary?p=2370788&viewfull=1#post2370788 masz link do postu w moim temacie gdzie regenerowałem odbłyśniki i jest zdjęcie przed i po. Zdecydowanie polecam sprawdzić stan odbłyśników i ewentualnie je zregenerować bo różnica jest kolosalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aleiz,

 

pewnie trzeba je zregenerować. Wybiorę się w przyszłym miesiącu do warsztatu, w którym wymienią mi odbłyśniki od ręki.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam jeszcze takie pytanie. włożyłem gwint do paska i światła znacząco sie skróciły. próbowałem wyregulować je za pomoca imbysu- otwarcia przesłony ale w lewej o ile sie udało to w prawej nie bardzo. jest jeszcze jakas możliwość elektryczna za pomoca vaga to zmienic ? moze jeszcze jakieś ustawienia za pomocą czujników polożenia auta. czy nie ma może żadnych dodatkowych czujników np na wachaczach czy coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały off topic;) ma ktoś może wiedzę ile pinowy jest kabelek do świateł zwykłych, a ile pinowy do xenonów w passacie b7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam jeszcze takie pytanie. włożyłem gwint do paska i światła znacząco sie skróciły. próbowałem wyregulować je za pomoca imbysu- otwarcia przesłony ale w lewej o ile sie udało to w prawej nie bardzo. jest jeszcze jakas możliwość elektryczna za pomoca vaga to zmienic ? moze jeszcze jakieś ustawienia za pomocą czujników polożenia auta. czy nie ma może żadnych dodatkowych czujników np na wachaczach czy coś takiego?

 

W vagu robisz tylko adaptację punktu 0. No i możesz podejżeć wartości jakie pokazują czujniki odpowiedzialne za poziomowanie. Jeżeli założyłeś gwin to auto poszło w dół w stosunku do budy więc pewnie światła też poszły w dół na maksa bo system myśli, że jesteś załadowany, Sprawdź wartości jakie pokazuje VAG na pustym aucie na płaskim i pewnie będziesz musiał podgiąć mocowania przy czujnikach albo dorobić nowe, krótsze łączniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Viator jakie żarówki założył ci Pan Rafał Matuszczak? Producent, typ - będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Teraz nie jestem na 100% pewien, bo pudełka wyglądają jakby były z ASO (loga aut z grupy VAG), ale o ile dobrze pamiętam były to Osram Xenarc, czyli dokładnie te same co kupiłem na allegro, tylko w pudełku serwisowym VAG.

pewnie trzeba je zregenerować. Wybiorę się w przyszłym miesiącu do warsztatu, w którym wymienią mi odbłyśniki od ręki.

Od ręki, jesteś pewien? Żeby dobrać się do odbłyśników trzeba rozkleić lub rozciąć lampy, zastanów się dwa razy zanim to zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam bardzo.

Po wejściu w grupę 55 klikasz 04 basic settings, a nie, jak napisałem 10 adaptations. Upewnij się że auto stoi na poziomej płaskiej powierzchni.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/xenonalignment.html - tutaj instrukcja.

 

1. powierzchnia płaska.

2. ręczny off

3. światła off

4. zapłon on

wchodzę w grupę 55 następnie 04 klikam w 01 i błąd, nie można przeprowadzić..

błędy z vcds

Sobota,17,Wrzesien,2016,15:37:14:24180

Wersja VCDS: AKP 11.11.5

 

Adres 55: Zasieg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl

Oznaczenie elementu: 5M0 907 357 B HW: 5M0 907 357 B

Komponent i/lub wersja: AFS-Steuergeraet X024

Kodowanie: 2343937

Kod serwisu: WSC 05311 000 00000

Dodatkowe informacje: ID-L fehlt AFS-Lst.-Modul l .... 7L6941329A AFS-Lst.-Modul r 0004

VCID: 336F645D426B1C80ECE

5 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

 

02233 - Modu3 mocy lewego reflektora (J667)

004 - Brak sygna3u / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100100

Priorytet b3edu: 6

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

01042 - Sterownik niezakodowany

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

02656 - Koncówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

02657 - Koncówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana

000 - - - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100000

Priorytet b3edu: 2

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

01539 - Reflektory nie zosta3y wyregulowane

005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 11100101

Priorytet b3edu: 3

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 59

WskaYnik czasu: 0

 

Ramka zamro?ona:

niewa?ny

niewa?ny

niewa?ny

 

jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby przeprowadzić tą adaptację/regulację nie możesz mieć pozostałych błędów: braku komunikacji, niezakodowany moduł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra więc powiedz jak zakodować końcówki lewego/prawego reflektora oraz jaki i jak zakodować sterownik ?

P.S obie lampy działają prawidłowo tzn światła mijania/drogowe, test przy uruchomieniu pojazdu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezakodowany sterownik, bo nie ma wprowadzonego kodu warsztatu (WSC), masz tam zera w drugiej i trzeciej grupie cyfr.

Wpisz tam cokolwiek tak, żeby nie zostały same zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy lewą lampę kupiłeś nową? Jaki ma numer? Wygląda na to że nie ma w ogóle komunikacji z modułem w tej lampie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lewa lampa została kupiona jako używana, dałem za nią 1100zl z samym modułem skrętu. Przetwornice i palnik założyłem swoje. Lampa w ogólnym stanie lepsza jak prawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolego coś musiałeś źle połączyć skoro nie ma komunikacji z modułem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No za dużo do podłączenia niw było, wsadzić przetwornice, palnik i podpiąć lampe. Możliwe żeby ten moduł skrętu był walnięty ? Mam możliwość oddać lampe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej możliwe. Najpierw trzeba jednak sprawdzić czy wszystkie 3 wtyczki dobrze siadły. A ze starej lampy nie został ci moduł? Auto masz z 2008 więc zakładam że lampy są po lifcie już. Pytanie czy na pewno kupiłeś lampę poliftową (z literką K na końcu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak lampy po lifcie, czy na niej była literka K to już Ci nie powiem. Moduł stary mam lecz samą płytkę, obudowa była rozwalona. Mówisz o wtyczkach od modułu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampę poliftową można poznać po literce K na końcu, albo po małej przetwornicy umieszczonej z boku a nie od dołu. Tak mówię o 3 wtyczkach w środku lampy, które wchodzą do modułu skrętu przykręcanego od tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to lampa na pewno po lifcie - przetwornica z boku. Obejdzie się bez ściągania zderzaka aby zajrzeć tam ? Może przełoże samą płytkę na swoją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności