Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany na różnych forach, jednak co wątek to inne stwierdzenia, dlatego też pozwole sobie zamieścić zdjęcie z opisem zaworu N75 i przetwornika N18 dla samochodów z silnikiem 1Z.

 

n75.th.jpg

 

Wieczorem zamieszcze jeszcze fotki swojego Paska bo nie znalazłem nigdzie zdjęcia na którym N75 jest na podszybiu, a N18 koło akumulatora.

 

Mam też prośbę do znawców tematu o określenie gdzie idzie 3 wężyk od N75 (na rysunku kończy się jego trasa na czymś co przypomina filtr paliwa z malucha).

 

Pozdrawiam

Sh4d0w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N18 koło akumulatora

 

To nie jest n18, tylko zaworek od klapy obiegu zamkniętego. N18 jest koło filtra powietrza pod rurą doprowadzojącą powietrze do turbiny.

 

gdzie idzie 3 wężyk od N75 (na rysunku kończy się jego trasa na czymś co przypomina filtr paliwa z malucha)

 

Do zaworu upustowego turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zacznijmy jeszcze raz.

 

Poniżej fotka jak wygląda wszystko pod maską z oznaczeniem miejsc wykonania kolejnych zdjęć i trasą kolorowych wężyków od N75 (moim zdaniem błędnie pociągniętych).

 

vwpassat.th.jpg

 

Jak widać na załączonym obrazku wężyk czerwony idzie do turbiny (moim zdaniem tak jak należy), wężyk niebieski idzie do rury dolotowej (tam miał iść czarny), a wężyk czarny leci sobie aż do ustrojstwa które jest na fot. 3, wg. piter84 do zaworku klapy obiegu zamkniętego, a dalej do rurki koło pompy podciśnienia fot. 4.

 

Fot. 1 - podłączenie wężyków do N75 (czy jest to prawidłowe?)

 

fot1e.th.jpg

 

Fot. 2 - niebieski, przejściówka i wejście do rury dolotowej?

 

fot2.th.jpg

 

Fot. 3 - zawor klapy obiegu zamkniętego

 

fot3r.th.jpg

 

Fot. 4 - a to miejsce (przy pompie podciśnienia) w którym podłączony jest wężyk lecący od zaworu klapy obiegu zamkniętego

 

fot4.th.jpg

 

A teraz moje pytanie, czy prawidłowo jest to wszystko podłączone? Czy podciśnienie z pompy ma lecieć na N75? Czy niebieski ma lecieć do rury, a nie gdzieś do turbiny? A czarny do rury? A skoro tak, gdzie puścić podciśnienie?

 

Pomocy :confused:

 

Pozdrawiam

Sh4d0w

 

PS. Wczoraj podłączyłem tempo w moim ustrojstwie (koszt 0 zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

N75 nie jest połączony z pompą podciśnienia, bo w 1z jest sterowany ciśnieniowo. Kolorów nie pamiętam, ale jeden z wężyków jest połączony z plastikowym kolankiem przed turbiną, a dwa lecą do turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiem ze byc nie powinien, ale niestety u mnie jest i mam nadzieje, ze ktos pomoze mi to odkrecic :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam ten rysunek już na wylot, ale nadal nic mi nie mówi popychacz cięgna to gdzieś przy turbinie?

 

Poza tym jeśli nawet tak podłącze, co mam zrobić z tym wężykiem podciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
popychacz cięgna to gdzieś przy turbinie

 

Tak, to taka gruszka przy turbine.

 

Co do podciśnienia, to u mnie wygląda to tak. Od króćca na fotce 4 wężyk leci sobie do zaworku na fot. 3, później gumowy wężyk łączy się z cienką, plastikową rurką, która wchodzi do wnętrza pojazdu przy wężach od nagrzewnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos czuje, ze ktos wezyk podcisnienia idacy do obiegu zamknietego podpial mi do N75 :P

 

Czy to moglo spowodować, że nie da się ustawić dmuchawy na max zimno?

 

------

Po naprawie:

 

Wezyki na swoim miejscu, moc zauwazalna powyzej 120 km/h, dmuchawa dziala w pelnym zakresie :P

Edytowane przez Sh4d0w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie może mi ktoś pomoże. Jaki jest przekrój wężyków podciśnieniowych w silniku AFN oraz jaka jest ich długość, bo mam zamiar przeczyścić N75 i wymienić wężyki, a słyszałem gdzieś, że są część wężyków ma mniejszy rozmiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej masz schemat podciśnienia do AFN-a z wymiarami wężyków

afnj.th.jpgafn1.th.jpgafn2.th.jpgafn3.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"na forum znalazłem coś takiego http://img100.imageshack.us/img100/8...387bd49as5.jpg

 

To chyba powinno Ci pomóc. "

 

ten schemat nie zgadza się ze schematem z etki zamieszczonym na poczatku posta. czy aby napewno jest on do 1z?

 

 

bo podłączyłem przewody podciśnień tak jak na rysunku na początku postu i komputer nie pokazuje błędów (nie wiem dlaczego ktoś wcześniej przewod idący od kolektora dolotowego do n75 zaślepił a podpioł do n75 przewod od pompy vacum)

 

druga sprawa:

 

jak macie podłączone podciśnienie do zaworka sterującego obiegiem zamkniętym(za akumulatorem) wiem ze ma tam iść jeden przewod od pompy vacum(który zasysa,ten pierwszy od pompy) tylko nie wiem gdzie ma byc podpięty. a następnie któryś przewód z tego zaworka idzie do kabyny(klapy obiegu zamkniętego?) a wydaje mi sie ze tam jest jeszcze 3ci przewód do podpięcia (przy tym zaworku) tylko jest jakby zaślepiony(fabrycznie?). jak to macie podłączone.

 

proszę o pilną odpowiedź bo pasztecik rozebrany a niedziela się zbliża:)

 

---------- Post added at 15:27 ---------- Previous post was at 14:39 ----------

 

halo. czy nikt mi nie pomoże? pilnie proszę o jakieś zdjęcia albo schematy.

 

---------- Post added at 20:40 ---------- Previous post was at 15:27 ----------

 

nie wierzę że na forum nie znajdzie się osoba która może mi pomóc :(

Edytowane przez maho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

 

miałem problemy z przeładowaniem turbiny bo przy 2200obrotów troche mi zamulal pasztet. teraz po prawidlowym podpięciu przewodów do n75 (wg schematu w pierwszym poście) przyspiesza pięknie do 3000obrotów i o wiele ciszej pracuje. teraz znów mam problem z 3 tys obrotów. dochodzi i muł...puszczam na ułamek sekundy i ciągnie dalej. na czwartym biegu dociągał nawet do 140-150km/h. tylko ze muszę co jakis czas popuścić trochę gazu i dalej docisnąć. czy to może być wina filtra paliwa? n75 wydaje się być sprawny. vag nie pokazuje błędów. sporadycznie włancza się błąd jakiś z dawką startową. pozatym wszystko ok.

 

 

i tak sobie myślę i myślę i czy wina też nie będzie leżała po stronie wadliwego dolotu powietrza? tzn czy nie dostaje go za mało. zaloguje 003 i 011 dynamiczne i dam znać, może to komuś pomoże. PS dziki że sie tak udzielacie i ktokolwiek mi odpisał. czyżby była tu większość użytkowników paska zakładających spojlery i neony pod auto niż takich którzy potrafią się w jakiś sposób wypowiedzieć?! czekam juz 3 dni na odpowiedź i nasi "kochani użytkownicy" nie sa mi w stanie odpisać.

Edytowane przez maho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To objawy typowe dla N75. Jak masz dostęp do VAG-a zrób logi dynamiczne i wszystko będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie w podobnym temacie - zamulało mi koło 140 na 5 biegu - sprawdzone - padnięty N75.

i tu pytanie - mój N75 chodzi powyżej 0 stC jak jest zimniej auto zamula - można jakoś rozruszać zaworek w środku? próbował kto? mój elektrycznie jest ok i jak jest trochę cieplej to też jest ok - szkoda wyrzucić ba trzeba kupić nowy

 

Naprawiał to ktoś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki ponawiam pytanie czy ten schemat który jest na samym poczatku posta z etki jest z silnika 1z? bo mam dylemat:

 

-przyjrzyjcie się- przy zaworze n75 dwa wężyki to u mnie czerwony i niebieski idą do turbinki a czarny wychodzący od spodu n75 (czyli pojedynczy) idzie do kolektora dolotowego (i tak podłączyłem u siebie)

 

-natomiast na tym schemacie http://rbs2360.wrzuta.pl/obraz/04432TaVefR/podlaczenie_zaworu_n75 wyranie jest narysowane ze czarny i niebieski wychodza razem z jednje strony a czerwony jest sam. (moze mam pomylone kolory wezykow?)

 

Prosze o jakies sprostowanie. PS przepraszam za brak polskich znakow ale mi sie cos w windowsie popsulo.

 

---------- Post added at 18:32 ---------- Previous post was at 15:35 ----------

 

Hallo. czy jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć? bo może to jest przyczyną moich problemów.

Edytowane przez maho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest tak - czerwony idzie do turbiny, niebieski do gruszki koło turbiny (gruszka steruje zaworem upustowym) czarny idzie do kolana od powietrza (na moje oko to poprostu wydech ciśnienia - żeby gdzieś po prostu szło a nie np w klapę)

i teraz - u mnie jest tak jak na fotkach czyli czerony po jednej stronie a nieb i czarn po drugiej.

Dzis rozbierałem N75 jednak nie można po zamieniać wężyków

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-02/f55e1cfa/log 1.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-02/c16b9a35/log 2.jpg.html

 

 

011 zrobiłem razem z 003 w tym drugim i nie wiem czy to coś Wam powie

 

Sorki to moje pierwsze logi :) proszę o komentarz i odczyt.

Edytowane przez maho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hallo. czy jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć? bo może to jest przyczyną moich problemów.

maho, tu masz pdf z podłączeniem N 75 w 1Z, pierwsza fotka 1Z, dalsze są od innych silników.

Podci?nienia 1Z,AHU, AAZ, AFN.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności