Skocz do zawartości
radzio77

szarpanie przy półsprzęgle

Rekomendowane odpowiedzi

załozyłem nowe sprzegło i dwumas (luk+sachs)

niby wszysko dobrze ale po nagrzaniu sie przy parkowaniu trafia mnie bo auto szarpie na półsprzęgle, na zimnym jest tez ale mniej wyczuwalne.

Efekt jest taki ze jak zaczyna łapać sprzęgło to czuć jakby łapał i puszczał jakby tarcz była krzywa!!!! i wpada w drgania.

Znowu mechanik- który posprawdzał poduszki itd i stwierdził ze bez rozebrania skrzyni nic nie bedzie wiadomo bo to w srodku coś siedzi. Rozebrał ale nic nie stwierdził wszystko wyglada super tarcza, docisk dwumas ideał. Ale zasugerował że może tarcz wadliwy materiał ma wiec stwierdizlem ze jak juz place za robote to bez sensu zlożyc to samo spowrotem i kupilem nową tarcz :mad:

No i wkurw nadal trwa bo jestem lżejszy a efektów brak :mad::mad::mad::mad:

mechanik rozkłada ręce.

Mnie natomiast zaczęło zastanawiać jedno

Po zaciągnięciu ręcznego delikatnie i puszczaniu pedału zaczyna chwytać i nie szarpie nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:eek: dopiero jak troszke wiecej sie pusci i auto zacznie sie toczyć pojawia sie na kascie i na pedale nierównomierne chwytanie i szarpanie i to dopiero jak kola wprawiaja sie w ruch:mad: czyli zaczynam podejrzewać że cała ta robota poszła w kanał. Czyli przy zaciągnietym mocniej ręcznym sprzegło zachowuje sie idealnie nie szarpie nie ma efektu nierównomiernego chwytania i to bylo przed tą robotą i teraz na co zwrocielem mu uwage ale cóż....

poradzcie coś bo mnie normalnie trafia, gdzie szukać?????????????:(

No i na marginesie mam na sprzedaż tarcze to AWXa nowa wsumie z paroma km przekulanymi w oryginalnym opakowaniu z dowodem zakupu z 25.02.09 chciałem ją reklamować ale skoro sie nic nie zmilnilo to znaczy że tarcz dobra a mechanik **** i robota niepotrzebna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie podstawowe z jakiego powodu wymieniałeś cale sprzęgło wraz z dwumasą, dlatego bo działo się tak samo? czy dopiero po wymianie to nastąpiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem bo szarpalo :( ale nie jestem sobie nawet uzmysłowic czy to takie samo bylo na półsprzegle naprzyklad, szarpało przy ruszaniu i to dosc konkretnie,dwumase mam starą to jest wytrzaskana bo nic nie sprezynuje wiec to na bank bylo powodem. Możliwe ze duze szarpanie dwumasy przyslanialo to male co jest teraz, po odbiorze auta bylem wniebowziety ze jest extra ale czar prysl przy parkowaniu, bo normalnie jak sie rusza z gazem to nie ma problemu. Wczoraj zrobilem test na parkingu i popuszczajac sprzeglo do momentu jak zaczyna łapac i prawie odrazu jak zacznie sie toczyc zaczyna skakać i w tym momencie nie zmieniając polozenia sprzegła(na połsprzegle) kulajac sie powoli w podskokach zaciagam ręczny zeby wyhamować auto- efekt taki że auto staje i przestaje skakac. I wsumie dzieje sie to nawet na zimnym i po chwili bawienia sie szarpaniami na połsprzegle jest to juz odczuwalne. Pomożcieeeeeeeeee bo zwariuje !!!!!!!!!!!!!!!!!! a 3 raz placic za sciaganie skrzyni gdzie i tak nic nie zobacza pewnie to juz troche bez sensu, można takze wymienic docisk i dwumas ale co z nimi zrobie jak sie okaze ze nadal bedzie skakac?? w taki sposob juz mam tarcze :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, czy ten mechanik jest ci znany? Czy byłeś przy wymianie tego sprzęgła? To co opisujesz jest trochę dziwne. U mnie podobny problem był ze sprzęgłem, a przyczyną był docisk.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40845

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troszke podobną sytuację z tą różnicą, że mam jednomas i sprzegło czterołopatkowe ceramiczno-metalowe. W każdym bądź razie efekt jest ten sam jak w twoim opisie. U mnie jednak przyczyną jest to, że tarcza sprzęgła bardzo agresywanie "chwyta" - a efekt lekkiego skakania to troche już wyrobione poduszki pod silnikiem.

 

Myślę, że jak podocierasz trochę to sprzęgło to szarpanie ustanie, bo to tylko sprzęgło organiczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik znany, kontrolowalem wszystko mimo to, stare klamoty mam a nowe widzialem zakladane, pozatym drugi raz widzialem je u innego mechaniora jak drugi raz zwalalem skrzynie i tam bylo wszystko idealne.Pedał sprzegla chodzi miodzio. Drugi mechanik sprawdzil niby wszystko: poduszki pod silnikiem(tez wymienialem niedawno), przeguby itd i nic nie stwierdzil. Te przeguby sie przewijają na forum jako przyczyna szarpania a i w granicy ok 2tys obrotow widzie jak wsteczne lusterko lekko sie zamgli. Jak sprawdzic przegub wewnętrzny czy jest dobry??

co do docierania to wydaje mi sie ze jest coraz gorzej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poduszki skrzyni? Ktoś pisał na forum że też wymienił komplet sprzęgła i szarpało dalej, a pomogła dopiero wymiana zawieszenia skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduszki skrzyni tez ok, wg mechanikow, ale sam tez ogladalem i raczej si

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile przejechałeś od wymiany?

 

druga sprawa - docisk - oddawałeś komuś do sprawdzenia czy sprężyna się nie rozleciała? Przecież tego "na oko" nie można ocenić :!:... Jeśli się nie ułoży, to zdejmuj wszystko i oddaj do zakładu regenerującego sprzęgła żeby sprawdzili sprężynę i to wszystko razem wyważyli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 150 km przejechalem

mechanior sprawdzal i mowil ze wszystko si, jeszcze ja mam sie kurde znac czy na sloneczku widac czy nie widac i czy sie da czy nie da sprawdzic na "oko" to juz masakra lekka, ale raczej nie dawali nikomu do sprawdzenia, zanim 3 raz zwale skrzynie musze teraz miec 1000% pewnosci ze to ma sens, a nie znowu od tak, bo zaczyna sie robic droga impereza, musze wiedziec ze to nie przgub czy cos innego. swoja drogą wezme postoje z godzine na tym szarpaniu chyba i sie moze cos rozpier..li to bede wiedzial a zaczyna coraz mocniej to sie dziac,nawet jak zimny rano. dolinaaaaaa

 

a tarcze zmierze później i dam znac

Edytowane przez radzio77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem coś nie tak założone lub trzeba wymienić komplet z dociskiem,no bo twoje objawy wskazują na zużyty dwumas lub sprzęgło,a jesli masz nowe to coś nie tak,chyba trzeba rozebrać i rzucić okiem no to jeszcze raz,może wada fabryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja tez mam takie objawy szarpania i mocnego dragnia drążka zmiany biegów przy ruszaniu na półsprzęgle... nikt nie wie o co chodzi poduszki zdrowe dwumas też sprzęgło z dociskiem i tarcza nowe wspawana dodatkowa plecionka w tłumik nie mam już sił na to masakra !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macianet

mam identyczne objawy w swoim pasku ja radzio 77 i buxi....do niedawno pracował silniczek jak simsonek..teraz silnik dziwnie drga i szarpie...wbada w takie wibracje na wolnych obrotach...jezdzę teraz od mechanika do mechanika i kazdy robi oczy..:confused: nie wie co chodzi ,a to nawet cięzko okreslić co mi sie nier podoba!?poprostu drży w nim wszystko w srodku kierownica ,drążek biegów..mechanior mówił ze pasek i napinacz do wymiany...wymieniłem..i dalej drży i wibruje dziwnie mi ten silnik pracuje jakos tak "cięzko z wysiłkiem" jak by to mozna określić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macianet

dziś wziąłem paska ponownie na diagnostykę komputerową..nie wykazał żadnych usterek...poprosiłem o sprawdzenie poduszek pod slinkiem..są ok...zmieniłem przy okazji olej bo już był najwyższy czas...zmienił flitr powietrza bo czytałem wyżej ze filtr i jego czystośc ma znaczenie....zrobiłem próbę..z odłaczeniem przewodu gumowego od filtra powietrza i zatkałem go w przewody się skurczyły wyssało z nich powietrze i silnik zgasł...czyli przewody gumowe też są szczelne....zmieniłem pasek alternatora i napinacz na alternatorze...mechanik biegał wkoło z lampką i badał....odłaczał pasek od klimatyzacji..i wszystkie te zabiegi dały taki efekt ze silnik dalej mi klekocze na biegu jałowym..jak 100letni diesel..i dalej wpada w dziwne wibracje i drgania.....innych objawów nie stwierdzam turbo działa ok....nic nie szarpie..płynnie przyśpiesza..co z nim jest do cholery?mam go podpalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macianet

pomogłem sobie sam..zmieniłem sprzegiełko alternatora...koszt sprzegiełka 200zł +50 robota taka mała rzecz a cieszt..passek..znów jest cichutki..i przyjazny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

załozyłem nowe sprzegło i dwumas (luk+sachs)

niby wszysko dobrze ale po nagrzaniu sie przy parkowaniu trafia mnie bo auto szarpie na półsprzęgle, na zimnym jest tez ale mniej wyczuwalne.

Efekt jest taki ze jak zaczyna łapać sprzęgło to czuć jakby łapał i puszczał jakby tarcz była krzywa!!!! i wpada w drgania.

Znowu mechanik- który posprawdzał poduszki itd i stwierdził ze bez rozebrania skrzyni nic nie bedzie wiadomo bo to w srodku coś siedzi. Rozebrał ale nic nie stwierdził wszystko wyglada super tarcza, docisk dwumas ideał. Ale zasugerował że może tarcz wadliwy materiał ma wiec stwierdizlem ze jak juz place za robote to bez sensu zlożyc to samo spowrotem i kupilem nową tarcz :mad:

No i wkurw nadal trwa bo jestem lżejszy a efektów brak :mad::mad::mad::mad:

mechanik rozkłada ręce.

Mnie natomiast zaczęło zastanawiać jedno

Po zaciągnięciu ręcznego delikatnie i puszczaniu pedału zaczyna chwytać i nie szarpie nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:szok: dopiero jak troszke wiecej sie pusci i auto zacznie sie toczyć pojawia sie na kascie i na pedale nierównomierne chwytanie i szarpanie i to dopiero jak kola wprawiaja sie w ruch:mad: czyli zaczynam podejrzewać że cała ta robota poszła w kanał. Czyli przy zaciągnietym mocniej ręcznym sprzegło zachowuje sie idealnie nie szarpie nie ma efektu nierównomiernego chwytania i to bylo przed tą robotą i teraz na co zwrocielem mu uwage ale cóż....

poradzcie coś bo mnie normalnie trafia, gdzie szukać?????????????:-(

No i na marginesie mam na sprzedaż tarcze to AWXa nowa wsumie z paroma km przekulanymi w oryginalnym opakowaniu z dowodem zakupu z 25.02.09 chciałem ją reklamować ale skoro sie nic nie zmilnilo to znaczy że tarcz dobra a mechanik **** i robota niepotrzebna.

Witam, radzio77 czy udało ci się znaleźć przyczynę tego szarpania? Ja u siebie mam dokładnie to samo, tylko ja wymieniłem komplet dwumasa+sprzeglo luk i po jakiś 4 tyś km zaczęło się to samo co opisujesz. Nie chce mi się rozkręcać znowu samochodu i reklamować bo pewnie to potrwa z miesiąc a auto mi potrzebne. Zauważam że jest coraz gorzej, szczególnie na rozgrzanym silniku (w korkach po mieście szarpało, wyjechałem poza miasto i szarpało tylko minimalnie, że prawie nie czuć). Mechanik co zakładał mówi ze trzeba by reklamować sprzęgło ale czy to ma sens, może to co innego? Czytałem że poza sprzęgłem może to być przegub wew.(ale z tego co rozmawiałem z mechanikiem to jeśli przegub by był uszkodzony to raz by szarpnęło przy ruszaniu, a nie kilka razy tak jak u mnie), albo poduszki silnika, może wysprzeglik? Proszę o pomoc bo wydałem ponad 2 tyś zł, i dobrze było przez 3 mieś. Masakra :mad::mad::mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam taki sam problem w moim pasku 1.9 tdi 110 afn. wymieniłem komplet sachsa kolo+sprzęgło i uszczelniacze. do tego poduszki pod silnik oryginalne i pod skrzynie, na początku samochód latał bardzo przyjemnie:) ale po kilku dniach właśnie zaczęło coś trząść przy pół sprzęgle, i biegi gorzej wchodzić, dodam że na zimnym silniku jest idealnie zero drgań samochodu, tyle się już naczytałem na ten temat i nie wiem co myśleć:confused:. radzio77 u mnie jest ten sam temat dzisiaj sprawdzałem i przy zaciągniętym ręcznym nie ma tego dziwnego telepania, może trzeba na co innego zwrócić uwagę, wydaję mi sie żę winna nie jest po stronie sprzęgła.

Edytowane przez kamiltgk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda że temat umarł, miałem identyczne objawy i też w 2009 wymieniałem kpl sprzęgła

podejrzewam trefną serie sprzęgieł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem: wymienione w 2009 w grudniu komplet sprzęgło i dwumas LUK, zrobione na tym zestawie ok. 35 tyś. km i od ok. 3-4 miesięcy po nagrzaniu szarpie przy ruszaniu całym autem a sprzęgło łapie już od połowy - dodam, że auto głównie robi trasy w tym 2 razy Chorwacja (autostrady). Nie wiem czy to sprzęgło czy dwumas ale jadę do mechanika i będzie prawdopodobnie wymiana na SACHS'a. Czyżby LUK wypuścił wadliwą serię tego kompletu? Wie może ktoś coś o tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności