maxiKaz Zgłoś #281 Napisano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Spokojnie, przeczytaj post który napisałem na poprzedniej stronie, półtora roku temu. Od tamtej pory nic się nie zmieniło, nadal ludzie kupują do Mercedesa bo się urwał a do Passata bo miał luz. Edytowane 27 Kwietnia 2015 przez maxiKaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #282 Napisano 27 Kwietnia 2015 Zaraz pewnie posypią się na mnie chu.... i ku......, ale...... z jakiego roku są te wahacze, które pękły? :fajny Skoro są stare i wyje.....ane a ktoś jeździ dalej i nagle wahacz pęka, to czemu to was dziwi? Ja miałem oryginalne wahacze i chociaż zaczęły mi stukać tylko dwa, to wymieniłem komplet i nie jeździłem dalej na kilkunastoletnich wahaczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #283 Napisano 27 Kwietnia 2015 dziś po drodze mijałem też b5fl na poboczu z kołem przednim pasażera w błotniku jak można się domyślić musiał pójść wahacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wypass Zgłoś #284 Napisano 15 Maja 2015 Dołączam się do wątku Mi też dziś na prostej drodze pękło...na szczęście nic poważnego się nie stało.... Nic wcześniej nie stukało, za każdym razem prosiłem żeby sprawdzali zawieszenie... Nie wiem jakiej marki było niestety, prawdopodobnie zmęczenie materiału.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #285 Napisano 16 Maja 2015 /Wypas/ powiedz mi tylko czy zawieszenie wcześniej skrzypiało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wypass Zgłoś #286 Napisano 16 Maja 2015 /Wypas/ powiedz mi tylko czy zawieszenie wcześniej skrzypiało. Właśnie nie, nic niepokojącego nie słyszałem... Jak skrzypiało i pykało przy skręconych kołach to zaprowadziłem do mechanika i wymienił gumy...pomogło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #287 Napisano 17 Maja 2015 W moim pasku też raz skrzypiało, potem przestawało i znów skrzypiało. Aż pewnego dnia, dobrze, że na prostej pękł przedni dolny. Teraz już wiem, że jak coś skrzypi trzeba szukać który, lepiej nie ryzykować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilnik Zgłoś #288 Napisano 18 Maja 2015 Witam mialem niestety ten sam przypadek i tez w tym samym miejscu i w tym samym kole naszczescie akuat zawracalem i mialem wyprostowane kola . Przezycia ze sciaganiem auta ze srodka drogi bezcenne. Teraz sprawdzam cale zawieszenie co niecale 2 miesiace tak dla swojego swiętego spokoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SamoZuo Zgłoś #289 Napisano 29 Maja 2015 Cześć. Nie będę się wymądrzał ale... pęka zawsze (mi również) wahacz "prosty" dolny. Jest to kluczowy wahacz do niego mamy podpięty stabilizator oraz amortyzator a dodatkowo spełnia on zadanie blokady skrętu koła o którym nikt tutaj chyba nie wspomniał. Dlaczego pęka i mi też się tak sałato pomimo posiadania wahaczy TRW... a no dlatego że podczas pełnego skrętu to o ten wahacz uderza (nie znam fachowej nazwy) "odbojnik skrętu". Kiedy skręcamy maksymalnie w którąś stronę to ten wahacz powstrzymuje abyśmy za mocno nie skręcili. O ile w sytuacji w 100% sprawnego zawieszenia to się nie wydarzy tak już przy dużych luzach ten ala odbojnik zaczyna się stykać z wahaczem. Mi to pękło podczas zawracania na ruchliwej drodze, szybki skręt w lewo ostre hamowanie wsteczny i obrót kierownicą do oporu i bum po wahaczu. Wahacze miały około 5 lat lub więcej firmy TRW w zasadzie odgłosów nie było ale luzy były wyczuwalne a samochód lubił pomyszkować. Nie wiem ile dokładnie km zrobiłem na nich ale średnio w roku robię około 20 tysięcy km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sony03 Zgłoś #290 Napisano 12 Czerwca 2015 Mi pękł dzisiaj przedni dolny od strony kierowcy. Niestety zdarzyło się to przy prędkości około 100 km/h. Wahacze były stare lecz jeszcze nie stukały no ale tak to jest jak się chce oszczędzić i nie wymienia się na czas, no chyba że po prostu zwykły pech. Wpadłem w dziure i strzelił centralnie na jabłku. Lecz, że prędkość nie była za mała to do wymiany błotnik, opona, komplet wahaczy tu się zastanawiam nad takimi firmami jak kager, febi lub ewentualnie lemforder. I żeby tego było mało to przegub albo półoś wypadł/a lub się zerwał/a, bo gdy wbijam bieg to nie moge ruszyć. Jutro biore się za wymiane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #291 Napisano 13 Czerwca 2015 Mi pękł dzisiaj przedni dolny od strony kierowcy. Niestety zdarzyło się to przy prędkości około 100 km/h. Wahacze były stare lecz jeszcze nie stukały no ale tak to jest jak się chce oszczędzić i nie wymienia się na czas, no chyba że po prostu zwykły pech. Wpadłem w dziure i strzelił centralnie na jabłku. Lecz, że prędkość nie była za mała to do wymiany błotnik, opona, komplet wahaczy tu się zastanawiam nad takimi firmami jak kager, febi lub ewentualnie lemforder. I żeby tego było mało to przegub albo półoś wypadł/a lub się zerwał/a, bo gdy wbijam bieg to nie moge ruszyć. Jutro biore się za wymiane. Wachacze tylko Lemforder ze sprawdzonego źdródła lub Meyle HD. Jak auto na rok dwa i nie duże przebiegi to nawet Master Sport da rade (po 30 000 zaczynają mi się powoli wyrabiać, ale jeszcze polatają nie stukają). Febi przereklamowany nie polecam. Kager chinol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sony03 Zgłoś #292 Napisano 14 Czerwca 2015 Wachacze tylko Lemforder ze sprawdzonego źdródła lub Meyle HD. Jak auto na rok dwa i nie duże przebiegi to nawet Master Sport da rade (po 30 000 zaczynają mi się powoli wyrabiać, ale jeszcze polatają nie stukają). Febi przereklamowany nie polecam. Kager chinol. No jednak zdecydowałem się na te lemfordery oczywiście nie na allegro bo to turecka podróba tylko normalnie w sklepie kupie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefan613 Zgłoś #293 Napisano 23 Czerwca 2015 to które wahacze dolne w końcu pękają ? Ten prosty czy Banan ? się naczytałem tego tematu ,ze zaczynam gaciami trząść ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #294 Napisano 23 Czerwca 2015 prosty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #295 Napisano 23 Czerwca 2015 Piszcie o tym więcej to za chwil kilka chinole zaczną produkować prosty wachacz nośny ze stali i będzie nie do zniszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #296 Napisano 23 Czerwca 2015 nie sądzę, to raczej chińczyki pękają albo ori ale po mega dużym przelocie(choć to mało prawdopodobne, bo to chyba inne materiały) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #297 Napisano 24 Czerwca 2015 nie sądzę żeby sworznie w tych wahaczach wytrzymały więcej niż odlew. jak zaczyna stukac to wymiana bo później konsekwencje dużo droższe nie mówiąc już o zagrożeniu jakie się stwarza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #298 Napisano 2 Września 2015 Tak dla przestrogi, wahacz ,, no name" , strzelił przy prędkości ponad 120 km/h. Chłopaczyna który nim kierował miał naprawdę dużo szczęścia. Oprócz widocznych na zdjęciu zniszczeń od środka rozprute nadkole i tapicerka podłogi do tego stopnia że swobodnie widać jezdnię. To tak dla przestrogi, auto w chwili obecnej oczekuje na kasację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #299 Napisano 2 Września 2015 (edytowane) Moze ktos podpowiedziec jak sprawdzic stan wahaczy tak zeby miec pewnosc ze nic sie nie stanie? U mnie w aucie po najechaniu na dziure slychac stukanie w jednym kole , ale wydaje mi sie ze to wybity amortyzator. Na prostej drodze auto jedzie normalnie nic nie stuka , przy skrecaniu zadnych objawow , prowadzi sie normalnie . Edytowane 2 Września 2015 przez tomek1710 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #300 Napisano 2 Września 2015 jeśli sworzeń jest wytrzaskany i tuleja to wahacz jest do wymiany. Jedno i drugie słychać. Pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach