Skocz do zawartości
Kolek

Wymiana sterownika silnika

Rekomendowane odpowiedzi

EDC15x to diesel, wybierz swój czyli ME

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EDC15x to diesel, wybierz swój czyli ME

 

wybieram rowniez ME 7,5 -1 i ME 7,5 -11 i tez lipa nie czyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jednej z dwóch opcji ME 7.1.1/7.5/7.8 powinno odczytać eeprom i pokazać PIN. Jeżeli nie idzie to coś jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się :) pogrzebałem po necie i zainstalowalem z innego źródła i poszło, zaadoptowałem odpala jezdzi, ale swieci sie ABS i ESP i 18256 - please check dtc memory of engine controller. Nie idzie go usunac... Mam zakodowac jakos tez sterownik od ABS ESP??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie ECU jest takie samo jak poprzedniego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kodowanie ECU jest takie samo jak poprzedniego??

 

Nie sprawdzilem, podpowiesz jak to ogarnac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zgadywać podepnij stary ECU podłącz VAG-a, odczytaj kodowanie i potem zmień w nowym jeśli jest inne. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odświeżę trochę temat.

Pacjent to Passat 2004 B5FL 1.9TDI 130PS. Num. HW: 0281011201

Zakupiłem drugi, używany sterownik silika identyczny (te same numery).

Co teraz należy zrobić aby zadziałał w aucie?

Posiadam następujący sprzęt: VAG-COM kkl, Galletto 1260.

Po zgraniu softu ze starego i wgraniu do nowego (poprzez galletto) blokuje immo.

Nie mam żadnych Pinów. Czy da się to zrobić, czy muszę coś kupić, jeśli tak to co? (coś skutecznego i najtańszego :))

Proszę o opis łopatologiczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie prosciej przelutowac immo w sterowniku? 5 min roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o wymianę ECU, sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez,rozkrecasz komputer swoj stary i ten co kupiles i ze swojego wkladasz procesorek immo do tego kupionego,wkladasz zapalasz i jedziesz.

Edytowane przez lisekexeter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym to programowo zrobić.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Eeprom ME 7.5 idzie zarówno VAG K+CAN Commanderem jak i są programy co zwykłym KKL odczytasz zarówno flash jak i eeprom.

 

A czy również zapisze? Jakie to programy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam zatem inaczej,

Czy mozna zrobic klon sterownika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że za trudne pytania zadaje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj zrobilem tak i dzial: kabel kkl viaken, program vag k+can commander china, odczytujesz wsad swojego sterownika, wgrywasz do uzywanego i gotowe. Ja tak zrobilem i mam klon ecu. Druga opcja to adaptacja vagiem ale nie wiem jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja miałem do wymiany sterownik od AJM-a. Kupiłem za całe 30 zł od gościa w Czeladzi. Najpierw próbowałem zczytać PINy oby dwu sterowników, ale po znalezieniu opisu na forum, zrobiłem tak i wystarczy to zrobić w kilku prostych krokach:

 

1. Zamontować nowy (używany) sterownik

2. Włączyć zapłon i oczywiście miga kontrolka z kluczem i komunikat IMMO

3. Uruchomić VAG-COM -> INSTRUMENTS -> ADAPTATION

4. Wpisać wartość "00" i zapisać

5. Wyłączyć zapłon, odczekać ok 1 minuty

6. Włączyć zapłon i wejść na VAG-COMie w INSTRUMENTS

7. Wyszukać błędów (pojawią się na pewno)

8. Skasować błędy i gotowe!

 

Po tej operacji i przejechaniu kilkunastu kilometrów sprawdzałem błędy i jest czysto, a silnik pracuje bez zarzutu.

 

Po przeszukaniu kilku forów i sprawdzaniu kilku sposobów ten był najszybszy i najskuteczniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpisać wartość "00" i zapisać
ten myk dziala tylko do 2000roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam taki problem, po wymianie nagrzewnicy z climatica na climatronic w ECU silnika mam błąd 18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded. Kodowanie dla sterownika to: 00031 (tak było przed wymianą nagrzewnicy). Silnik 2.0 8V AZM (benzyna)

Address 01: Engine Labels: None

Part No: 06B 906 033 T

Component: 2.0l/2V SIMOS32G00HS4001

Coding: 00031

Shop #: WSC 05314

VCID: 316D11F7D3E9

WVWZZZ3BZ2E057025 VWZ7Z0A3759000

 

Dałem d..y bo podczas diagnostyki przysiadło mi napięcie na akumulatorze i najpierw kabel (VCDS) łączył się tylko z wybranymi sterownikami a później odmówił połączeń. Dopiero rozpięcie sterowników (silnika, climatronica i komfortu) pozwoliło odblokować transmisję. Jednak po tym wszystkim pojawił się wspomniany błąd. Moje pytanie jest następujące, czy kupując kabel VAG-K CAN lub VAG-Tacho będę miał możliwość odczytu pamięcie eeprom sterownika ECU? Jak czytam opisy to wszyscy jak leci podają silnika diesla o benzynie ani słowa, tym bardziej o sterownikach Siemensa (czyli mój SIMOS). Doradzicie coś? Aha co ciekawe silnik pracuje bez zastrzeżeń...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Address 01: Engine Labels: None

Part No: 06B 906 033 T

Component: 2.0l/2V SIMOS32G00HS4001

Coding: 00031

Shop #: WSC 05314

VCID: 316D11F7D3E9

WVWZZZ3BZ2E057025 VWZ7Z0A3759000

Odpowiem sobie sam :) a będzie dla potomnych, wystarczyło zwyczajnie zakodować Climatronic (kodowanie 00071) i po problemie, błąd skasowany i nie powraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki gdzie jest zamontowany sterownik silnika pod macha w cc silnik 2.0 170km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności