Shalvinsky Zgłoś #61 Napisano 10 Lipca 2014 Witam, Mam Panowie takie pytanko dla specjalistów. Mam b5 99r 1.9 tdi AJM i chciałbym przełożyć komputer silnika. Z tego co doczytałem to mam immo2 i immobilajzer w liczniku. Nowy sterownik mam zakupiony od AJM też passata i odpala bez problemu na sekundę (trzyma immo). Doczytałem też, że mogę zrobić adaptację nowego sterownika. Potrzebuję kod immo z licznika i ten z ecu. I teraz pytanie czy kod immo z licznika odczytam vag-commanderem? Nie mam pojęcia jak i czym odczytać kod z tego nowego ecu? Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #62 Napisano 10 Lipca 2014 I teraz pytanie czy kod immo z licznika odczytam vag-commanderem? Tak. Nie mam pojęcia jak i czym odczytać kod z tego nowego ecu? Zapewne tam masz EDC-15 to i to Commanderem pójdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shalvinsky Zgłoś #63 Napisano 11 Lipca 2014 Tak. Zapewne tam masz EDC-15 to i to Commanderem pójdzie. No tak tam jest EDC-15. Czyli przełożyć sterownik, podpiąć Commandera i powinno pójść? Rozumiem, że kluczyka nie muszę dogrywać bo immo z licznika zostaje to samo? Przepraszam za laickie pytania, ale zanim się za to wezmę chciałbym zdobyć jak najwięcej informacji, żeby się dobrze przygotować do zabiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #64 Napisano 11 Lipca 2014 No tak tam jest EDC-15. Czyli przełożyć sterownik, podpiąć Commandera i powinno pójść? Rozumiem, że kluczyka nie muszę dogrywać bo immo z licznika zostaje to samo? Jak masz EDC-15 i licznik VDO to Commanderem spokojnie odczytasz PINy i zrobisz co chcesz. Kiedyś chyba EDC-15 nawet odczytywałem na stole, ale już nie pamiętam. Spróbuj, a się przekonasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkrzysi0 Zgłoś #65 Napisano 23 Lipca 2014 Ja zrobiłem tak: 1. Zgrałem VAG+CAN commanderem EPPROM orginalnego ECU silnika 2. Wymieniłem ECU 3. Pojawia się immobilizer active 4. Zgrywam na wszelki wypadek EPPROM nowego ECU 5. Wgrywam do nowego ECU EPPROM ze starego ECU 6. Po wyłączeniu/włączeniu kluczyka wszystko odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #66 Napisano 4 Sierpnia 2014 Szczerze powiem, że nie wiem czy pójdzie z tymi kodami co napisałeś ale jakieś dwa lata temu koledze, który ma AEB w pasku przedliftowym kupiłem sterownik od Audi A4, nie pamiętam już kodu nowego sterownika ale był od wersji 180 HP i poszło bez problemu. Koszt sterownika 200zł, elektronik za wywalenie immo wziął 100zł i tak za 300zł passacik zyskał 30 HP. Do dzisiaj śmiga bezproblemowo. Witam. Mam pytanie czy z racji tego że awt i awm to podobno bliźniacze silnika różniące się jedynie softem (wiadomo awt=150km, awm 170km) czy można by było przełożyć sterownik silnika z awm do awt i tym samym powiększyć moc o 20 koników? Czy to jest w ogóle możliwe? Czy zadziała to na zasadzie plug&play czy to grubsza sprawa i wymaga jakiś adaptacji czy coś? To byłba by dość tania odmiana tuningu bo serownik od awm to koszt koło 250zł. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stryjek Zgłoś #67 Napisano 18 Stycznia 2015 witam Mam pytanie czy w przypadku tdi można zrobić swap sterownika? Teraz mam avf a chce na arl ( od golfa 150 km ) kumpel chce dać za flaszkę i nie wiem czy zadziała czy coś może ulec uszkodzeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirko1 Zgłoś #68 Napisano 18 Stycznia 2015 witam Mam pytanie czy w przypadku tdi można zrobić swap sterownika? Teraz mam avf a chce na arl ( od golfa 150 km ) kumpel chce dać za flaszkę i nie wiem czy zadziała czy coś może ulec uszkodzeniu A jaki masz numer (symbol)sterownika? Mam sterownik,lub sam cheap zrobiony na 165 koni do takiego passata. Smigam na tym od kilku lat bez problemow. 038 906 019 KD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worminator Zgłoś #69 Napisano 16 Marca 2015 Witam Potrzebuje wymienić ECU bo zakupiłem auto z wirusem i chce go przywrócić do serii w passacie 2001r, 1.8t AWT bo pije jak smok i turbo slabe. Wiem Ze potrzebuje pin starego i "nowego" ECU i zrobić adaptacje VAGiem. Ze starego to rozumiem ze pin jest taki jak w zegarach i zczytałem za pomocą Vag Commandera (mam wersje 1.4 full china), ale nie mogę się połączyć z "nowym" ECU. Proszę o pomoc jak ogarnąć ten pin lub jak obejść immo w nowym sterowniku. NR ECU 4BO 906 018 CG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #70 Napisano 16 Marca 2015 Witam Potrzebuje wymienić ECU bo zakupiłem auto z wirusem i chce go przywrócić do serii w passacie 2001r, 1.8t AWT bo pije jak smok i turbo slabe. Wiem Ze potrzebuje pin starego i "nowego" ECU i zrobić adaptacje VAGiem. Ze starego to rozumiem ze pin jest taki jak w zegarach i zczytałem za pomocą Vag Commandera (mam wersje 1.4 full china), ale nie mogę się połączyć z "nowym" ECU. Proszę o pomoc jak ogarnąć ten pin lub jak obejść immo w nowym sterowniku. NR ECU 4BO 906 018 CG kup mpps i poszukaj ori wsadu ...taniej wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #71 Napisano 16 Marca 2015 nie mogę się połączyć z "nowym" ECU. A mianowicie?? Proszę o pomoc jak ogarnąć ten pin lub jak obejść immo w nowym sterowniku. Commander czyta ME 7.5 także nie powinno być problemu może coś źle robisz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #72 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) A mianowicie?? Commander czyta ME 7.5 także nie powinno być problemu może coś źle robisz.. Ale po co kombinowac z nowym ecu skoro stare jest sprawne?Wystraczyhttp://allegro.pl/mpps-v13-nowosc-k-can-uds-dpf-fap-najtaniej-i5181292 i troszke cierpliwosci w necie,chyba ze tjuner zabezpieczyl ecu,ale i tak sie mpps przyda;)Ewentualnie mozna przelutowac sama kosc immo...cale 6 nozek"D Edytowane 16 Marca 2015 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worminator Zgłoś #73 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) kup mpps i poszukaj ori wsadu ...taniej wyjdzie Już mam kupiłem za "pare groszy" od znajomego, dokładnie z takimi samymi numerami tylko ze od angola. No i pomyslałem że bedzie latwiej. Grucha... Jak zczytuje eeprom z to mysli mysli i wywala ze brak mozliwosci połączenia ze sterownikiem, zaraz zejde do garazau i zrobie prt sc. Licznik normalnie czyta.. Edytowane 16 Marca 2015 przez worminator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #74 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Już mam kupiłem za "pare groszy" od znajomego, dokładnie z takimi samymi numerami tylko ze od angola. No i pomyslałem że bedzie latwiej. Grucha... Jak zczytuje eeprom z to mysli mysli i wywala ze brak mozliwosci połączenia ze sterownikiem, zaraz zejde do garazau i zrobie prt sc. Licznik normalnie czyta.. podlacz do auta ecu od angola i sprubuj zczytac wsad mpps jesli sie uda to zapisz i zczytaj ze swojego ecu wsad i zapisz potem wgraj mpps wsad z angola do swojego ecu,oczywiscie wszystko w aucie,mpps nie czyta licznika robi tylko silnik a vag comander robi tylko licznik...czegos tu nie rozumiem piszesz ze kupiles za pare groszy ale co?ecu czy mppsa?bo mpps to kabel do wgrywania oprogramowania do do ecu i to nie robi mu roznicy czy angol czy europejczyk,a vag comander to kabelek do edycji i wyczesywania pinu z licznika...chyba zalapalem...masz na pw info co robic tylko ustaw kodowanie z ori ecu,masz wag comander i nie zczytasz nic z ecu poza stanem licznika;0i ewentualna zmiana stanu kilometrow w ecu;) Edytowane 16 Marca 2015 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #75 Napisano 16 Marca 2015 Ale po co kombinowac z nowym ecu skoro stare jest sprawne? Kupił sobie drugie ECU!!! I jeżeli chce go uruchomić to po kiego mu na siłę ten MPPS... Jak ma wsad nie zabezpieczony po sofcie to i zwykłym KKL za 30zł. odczyta. Eeprom ME 7.5 idzie zarówno VAG K+CAN Commanderem jak i są programy co zwykłym KKL odczytasz zarówno flash jak i eeprom. Ewentualnie mozna przelutowac sama kosc immo...cale 6 nozek"D Tak, tak najprostszy i najtańszy sposób... I od razu hoot aira.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worminator Zgłoś #76 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Gregoryyy Dzieki za info, jak dzieciaki położe nyny to lece podejde do garazu i dam znac. Ecu zakupilem, a juz poczytałem o tym mppsie i tez go zamówie, sie przyda - - - - - aktualizacja - - - - - Grucha... Podeślesz jakieś wskazówki?? Edytowane 16 Marca 2015 przez worminator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #77 Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Kupił sobie drugie ECU!!! I jeżeli chce go uruchomić to po kiego mu na siłę ten MPPS... Jak ma wsad nie zabezpieczony po sofcie to i zwykłym KKL za 30zł. odczyta.Eeprom ME 7.5 idzie zarówno VAG K+CAN Commanderem jak i są programy co zwykłym KKL odczytasz zarówno flash jak i eeprom. Tak, tak najprostszy i najtańszy sposób... I od razu hoot aira.... Suszarka do wlosow zawsze sie przyda;)Tylko trza wiedziec jeszcze co trza wylutowac... worminator,chcesz mieszac w VW potrzebujesz 3 kabelkow:mpps,vag com i vag comander ...wszystkie z odpowiednimimi programami Edytowane 16 Marca 2015 przez Gregoryyy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worminator Zgłoś #78 Napisano 16 Marca 2015 Grucha... Commander jak zczytuje eeprom w sterowniku to mysli mysli i po jakims czasie znowu pojawia sie aktywne "read eeprom" i tak w kolko. Zadnych danych, pinu i przebiegu nie ma.... Jakies pomysly moze macie jakies sprawdzone wersje commandera, albo namiary na jakiegos szpenia coby na stale wywalil to immo w mojej okolicy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #79 Napisano 17 Marca 2015 Jakie opcje w programie po kolei wybierasz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worminator Zgłoś #80 Napisano 17 Marca 2015 wybieram w programie połączenie po lini K bo po CANie slepy jest i "01 Motor" - "Open Channel" - "Identyfication" - "ENGINE CONTROL UNIT" i wybieram "EDC15x" i "REAd EEPROM" i nie się nie dzieje pisze "connecting to device" i nic nie zczytuje.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach