zdun_VW Zgłoś #21 Napisano 1 Listopada 2010 Na początku ciekł płyn spod węża na wyjściu z pompy wody. Teraz zaczęło cieknąć spod węża przy górnym króćcu(tam gdzie są czujniki temp.), cieknie również na górnym wężu od chłodnicy. Korek wymieniłem na nowy- VW. Nie są to duże wycieki, ale są. A najdziwniejsze i dla mnie niezrozumiałe jest to, że zaczyna cieknąć jak silnik się wystudzi. Na gorącym nawet kropelka nie poleci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #22 Napisano 1 Listopada 2010 (edytowane) Ja miałem taką sytuację z zapchaniem wspomnianej kryzy. Nie było efektów ubocznych. Zauważyłem to dopiero jak coś majstrowałem przy króćcu. To, że cieknie płyn chłodzący jak stygnie to podobno nie nadzwyczajnego. Płyn jest bardzo przenikliwy, ale dziwne, że cieknie u Ciebie z tak wielu miejsc... Edytowane 1 Listopada 2010 przez adamwwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #23 Napisano 1 Listopada 2010 No właśnie ta ilość miejsc z których są wycieki mnie zastanawia. Gdyby ciekło z jednego miejsca to zapewne jakiś króciec, oring, sparciały wąż, bądź opaska nie trzyma. Kiedyś walczyłem z takimi wyciekami i skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Jeżeli teraz okaże się to samo to niestety, ale będzie to moje definitywne rozstanie z tym samochodem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #24 Napisano 2 Listopada 2010 Kiedyś walczyłem z takimi wyciekami i skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Jeżeli teraz okaże się to samo to niestety, ale będzie to moje definitywne rozstanie z tym samochodem... ja też kiedyś walczyłem z wyciekami w tym silniku i w końcu się udało bez konieczności zmiany uszczelki. ie poddawaj się, zwłaszcza że autko ma znaczenie sentymentalne dla Ciebie ja też czasem ręce załamuję nad swoim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #25 Napisano 2 Listopada 2010 ja też jakoś w wakacje miałem naraz pare wycieków : uszczelką od głowicy, chłodnicą wąż dolny od chłodnicy króciec przy głowicy, a nie miałem kasy, zdecydowałem się na płyn z proszkiem Prestona, nie było wyjścia naprawde, płyn ubywał na dzien pół litra:/ a auto potrzebne tylko do jeżdzenia naprawdę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #26 Napisano 2 Listopada 2010 Płynów i proszków uszczelniających dodawać nie mam zamiaru. Napiszę natomiast co zaobserwowałem rano. Odpaliłem rano silnik. Wyjechałem z garażu, poszedłem go zamknąć. Silnik cały czas chodzi. Otworzyłem maskę i..... z wężyka, który idzie od tej rurki metalowej do kolektora jebitnie paruje. Wyrzucało płyn prosto na gorący kolektor. Dlatego tak śmierdziało w aucie. Przed chwilą wróciłem z garażu. Wymieniałem ten wężyk. Okazało się, że był sparciały, twardy jak rura metalowa. Odkręciłem opaski i chciałem go zdjąć, ale niestety nie dałem rady, bo popękał mi w rękach Podsumowując: - cienki wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego szczelny - wymieniłem wężyk od rurki metalowej do kolektora oraz dałem dwie nowe opaski - wymieniłem ten krótki wężyk od rurki metalowej do pompy wody oraz dwie nowe opaski - nowy wąż od pompy wody do dolnego wejścia w chłodnicy oraz dwie nowe opaski. - nowe oringi na króćcu z czujnikami temp. płynu Mam 2 nowe króćce (ten z miejscem na czujniki temp. płynu oraz ten co się go montuje po prawej stronie głowicy), ale nie zakładałem ich na razie, bo nie zauważyłem, żeby ciekło spod nich. Mam nadzieję, że zażegnałem wycieki i będzie z tym na długo spokój tfu tfu Zalałem silnik płynem chłodniczym, odpaliłem, pochodził trochę, termostat się otworzył, dolałem płynu, wiatrak się włączył. Teraz trochę ostygnie i pójdę sprawdzić poziom płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #27 Napisano 2 Listopada 2010 Miałem zatkany ten cienki wężyk, a dokładniej króciec od strony głowicy. Efekt jest taki że nalewasz 2 litry płynu i więcej nie wejdzie, nie chce się odpowietrzyć i ciśnienie wywala wodę przez zbiornik jak się nagrzeje. Także polecam sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #28 Napisano 2 Listopada 2010 A tak jeszcze z ciekawości. Ten wężyk od idący od rurki metalowej wchodzi przy kolektorze. Czy gdzieś wychodzi czy jakoś tam kanalikami spływa do głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #29 Napisano 2 Listopada 2010 Czy gdzieś wychodzi czy jakoś tam kanalikami spływa do głowicy Spływa do głowicy. A co do całokształtu to wszystko z silnikiem OK. Po prostu masz stare węże. Ja też kilka musiałem wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gogo Zgłoś #30 Napisano 12 Grudnia 2016 Wymieniając termostat w silniku 1Z najpierw wkładamy w blok oring, na niego termostat i przykręcamy króciec czy najpierw termostat na niego oring potem króciec? Jaka jest prawidłowa kolejność? Może ktoś wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #31 Napisano 13 Grudnia 2016 o to chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gogo Zgłoś #32 Napisano 13 Grudnia 2016 Dokładnie o to. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach