Gość grumic Zgłoś #21 Napisano 8 Lutego 2009 cześć, dzięki sebo i dzięki jarkow, jarkow nie denerwuj się, masz racje nic nie wiem o zasadzie działania tego silnika, wiem tylko że czasem jeździ fajnie a czasem nie przekonałeś mnie, pojadę na komputer, nie wiem tylko czy czy VAG to to samo co KTS? jeśli by zaś zaszła konieczność wymiany turbo teraz bądź w przyszłości to czy można i czy warto zamontować turbo od mocniejszej jednostki?? z góry dzięki i pozdrawiam życząc miłego weekendu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kycek Zgłoś #22 Napisano 8 Lutego 2009 jeśli by zaś zaszła konieczność wymiany turbo teraz bądź w przyszłości to czy można i czy warto zamontować turbo od mocniejszej jednostki z tego co pamiętam to w AHH turbina jest bez zmiennej geometrii z upustem spalin do wydechu a w mocniejszych już jest zmienna geometria. nie wiem czy nie ma rużnicy w sterowniu. może ktoś lepiej się orintuje w temacie. ja do AFN-a założyłem turbo od wersji 150KM i bez chipu już było czuć rużnicę na wysokich obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #23 Napisano 8 Lutego 2009 W AHU jest z upustem, w AHH tak jak w AFN jest ze zmienną geometrią. Wymiana samej turbiny niewiele da, bo przecież komputer i tak ograniczy ciśnienie doładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #24 Napisano 8 Lutego 2009 oj da kolego przy wyższych obrotach lepiej się zbiera uwierz mi ja mam w 115 konnym turbo od 130 konnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Potek Zgłoś #25 Napisano 9 Lutego 2009 słabo widać ale chyba turbina Ci leje na ssanie. choć powietrze nie syczy na łączeniu gumy z aluminium to olej się przedostaje i podobnie to wygląda. ile bierze oleju? olej wymieniam co 10tys. km + wszystkie filtry i od wymiany do wymiany dolewam max do 0,5-litra... więc to chyba nie jest tak tragicznie.. no a turbina własnie jest zaćapana olejem i cały ten waż co idzie w dół do intecoolera.. w sumie tak jak by moze turbina już się pociła? potekk w moim paszczaku też tak się leje ale od wymiany do wymiany nie dolewałem jeszcze oleju wymieniam co 15 tyś. no i włąsnie czym to jest spowodowane, że tak cieknie.. a skoro tak cieknie to raczej musi brać chociaż troche tego oleju, bo z kąd on indziej się bierze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #26 Napisano 9 Lutego 2009 (...)a skoro tak cieknie to raczej musi brać chociaż troche tego oleju, bo z kąd on indziej się bierze? Odma, odpowietrzenie skrzyni korbowej! Jeżeli to turbina tak puszcza olej, to masz moje słowo że do tygodnia czasu przy normalnej jeździe się posypie i zobaczysz za sobą olbrzymią chmurę siwego dymu. Odma to gumowy przewód idący od pokrywy zaworów, obok EGR'u dochodzący do rury między filtrem powietrza a turbiną - naturalną sprawa jest, że trochę oleju się tym odpowietrzeniem wydostaje (jak za dużo to separator może już mówić dowiedzenia). VW chcąc połechtać ekologów, stwierdził ze nie może tych drobinek oleju wyrzucać na zewnątrz (np. pod samochód), tylko skieruje je do dolotu aby ten olej uległ spaleniu - wcześniej jednak przeleci przez turbinę, cały dolot, intercooler aż trafi do cylindrów. Zrób sobie "katch tank", czyli wyprowadź odmę do słoika (tak w skrócie, to nie aż takie proste). Słoik będzie nieźle napełniał się olejem, a dolot będzie suchutki nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrach - sprawdzane empirycznie (doświadczalnie). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szogun2007 Zgłoś #27 Napisano 20 Lutego 2009 Witam!Pany a co to bedzie jak tak około 100 wyl. mi turbawke zgasze go zapale od nowa jest ok mialem tak kilka razy od czasu do czasu a teraz juz dlugiiii czas spokoj czujnik czy przeladowala poprostu albo za malo do pieca daje i sie przysmolila :]jak myslicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #28 Napisano 21 Lutego 2009 Notlauf, przeładowanie kolego wiele postów jest na ten temat. Szukajki trzeba użyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dany Zgłoś #29 Napisano 13 Marca 2009 Witam. Jesli moge sie dolaczyc. Widze ze Potekk mial podobny problem co ja z turbina. Mianowicie: srednio co kilka tys Km musze dolac tak gdzies od 0,5 litra do 1 litra oleju. Kopcenia nie ma, silnik ciagnie normalnie. Jedyne co zauwazylem, to ze sa niezle wycieki z weza dochodzacego od turbiny do intercoolera. Oczywiscie wszystko jest tam zapaciane olejem na maxa. Czytalem ze mozna wymienic ja na regenerowana,tyle tylko ze nikt nie wie jak dlugo ona podziala. A wiec moje pytanko: lepiej regenerowana czy nowa? I czy moglbym zamontowac mocniejsza. Np od 115 lub 130 konnego. No chyba, ze to sa objawy czegos innego. Prosze o pomoc i wybaczcie jesli juz taki temat byl a ja mecze na nowo. Ale zalezy mi na waszym zdaniu i pomocy. Pozdrawiam.:****: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #30 Napisano 13 Marca 2009 to ze sa niezle wycieki z weza dochodzacego od turbiny do intercoolera ten olej to prawdopodobnie z odmy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dany Zgłoś #31 Napisano 14 Marca 2009 Czyli jesli sie nie myle, to jest ten wąż od drobinek, ktory dochodzi do turbiny tak? Jesli okaze sie, ze to winowajca to czy moglbys napisac mi co jest tym wyciekiem spowodowane i co powinienem naprawic? Bo widze ze raczej nie stawiasz na turbine. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #32 Napisano 15 Marca 2009 duze kopcenie i wydobywajacy sie dym spod silnika jest wina uszkodzenia/zuzycia turbiny?czy tez moze byc to tez czegos innegowina?silnik 1.8T AEB ---------- Post added at 01:01 ---------- Previous post was at 16:57 ---------- mozektos dorazic czegotowina ?turbina czy co innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dany Zgłoś #33 Napisano 15 Marca 2009 Jesli ktos moze mi pomoc to ponawiam moje pytania.Dzieki i prosze o pomoc.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #34 Napisano 15 Marca 2009 turbina K03 z Audi AGU podejdzie dopaska 1.8T AEB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidzio21 Zgłoś #35 Napisano 6 Grudnia 2009 Cytat: Napisał peblo Zobacz post Amianowicie dziś kiedy samochód był rozgżany turbina stoi bo totalny mół,kiedy zgasiłem go na jakieś 15 minut to sie poprawiło bo odpaliła Szkoda gadać, szkoda pisać.. Wy nawet nie czytacie postów w tym wątku. Przecież to nie ma sensu wypisywać znów wypisywać co może być przyczyną. Jedź na diagnostykę. A turbina nie stoi. Ona się tam kręci. 1,9TDI AFN 1998r. sedan A CO TY JESTES JAKAŚ WYROCZNIA . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamski76 Zgłoś #36 Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) Witam. Dzisiaj wyjąłem turbinę z passata 97r 1.8t AEB. po oględzinach stwierdzam niewielki luz na wałku, brak klapki od WG i 3 pęknięcia (nie na wylot) na wewnętrznych ściankach po stronie gorącej. Turbina się nie pociła przed wyjęciem. Pytanie: regenerować, wstawić klapkę czy kupić nową turbinę? Turbina to model K03 , 058 145 703 H. W piątek czeka mnie daleki wyjazd i autko musi być na chodzie. Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Edytowane 11 Maja 2010 przez adamski76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #37 Napisano 11 Maja 2010 adamski76, jak ma być na chodzie, to pakuj nową. Jak masz czas i pieniądze na eksperymentowanie z regeneracjami, to regeneruj... niewielki luz na wirniku ma prawo być. Niestety bez zrobienia wastegate-a nie będziesz w stanie określić stopnia zużycia turbiny (dopiero pod obciążeniem ujawnią się ewentualne nieszczelności na uszczelniaczach czy niedomagania związane z niedoważeniem wirnika). ---------- Post added at 14:45 ---------- Previous post was at 14:44 ---------- edit: skoro jesteś z UK, to może ten pan pomoże: http://allegro.pl/item1031904157_nowa_turbina_audi_a4_1_8t_20v_1994_2001_k03.html wydaje mi się, że mając nową w tych pieniądzach w ogóle nie opłaca się regenerować czegokolwiek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamski76 Zgłoś #38 Napisano 11 Maja 2010 Dzięki za szybką odpowiedź. Aktualnie jestem w PL i muszę coś zrobić z tym fantem. Czy po ewentualnym założeniu nowej turbiny trzeba ją jakoś ustawić czy nie? Nie jestem mechanikiem samochodowym i sam ją wymontowałem, bo ktoś mi powiedział 400 zł za wymianę a mi samemu to zajęło 3 godz... teraz muszę się rozejrzeć za nową turbinką w Łodzi.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #39 Napisano 11 Maja 2010 adamski76, nie musisz nic ustawiać, pamiętaj tylko, żeby wszystko popodłączać jak należy (podciśnienia, zaworki N75!, rury od IC) i żeby nie odpalać samochodu przed zalaniem turbiny olejem, tzn.: 1. zalać silnik nowym olejem 2. wyjąć cewki, wykręcić świece żeby było łatwiej kręcić 3. odpiąć wtryski (!) 4. nie podłączać oleju do turbo, tylko włożyć go w jakąś butelkę 5. druga osoba kręci rozrusznikiem (około minuty) aż pojawi się olej na przewodzie olejowym 6. skręcić przewód olejowy turbo ... dopiero teraz można odpalić. W przeciwnym razie po odpaleniu silnika masz jakieś 1-2 minuty pracy turbiny BEZ SMAROWANIA (a spaliny już przecież kręcą wirnikiem od pierwszej sekundy i to wcale nie wolno). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamski76 Zgłoś #40 Napisano 12 Maja 2010 marecek, wielkie dzięki za pomoc. To info napewno mi się przyda. Czekam dzisiaj na turbinkę (2150 zł) i montuję ją. Dam znać czy się poprawiło i czy przybyło mi koników... Jeszcze raz dzięki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach